Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 357 záznamů.  začátekpředchozí336 - 345dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dílčí strategie podniku - marketingová, prodejní, obchodní, ekonomická, finanční, personální, investiční apod.
Kouba, David ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Vacek, Oldřich (oponent)
Cílem práce je analyzovat, zhodnotit a navrhnout vhodný postup pro budování nové marketingové, prodejní a obchodní politiky podniku jenž v nedávné době prošel změnou vlastníka. Hlavní důraz při zpracování diplomové práce byl kladen na vystihnutí důležitých aspektů souvisejících s procesem změny podniku orientované na jednoho zákazníka (podnik vlastněný městem) směrem k organizaci orientované na otevřené tržní prostředí. Získané poznatky budou aplikovány na vybraném příkladu a získané závěry současně využity v praxi.
Srovnání standardů pro procesní modelování
Kalina, Jaroslav ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Smolík, Jan (oponent)
Práce se zaměřuje na problematiku modelování business procesů a následnou využitelnost těchto modelů v oblastech, jako je konceptuální analýza IS/ICT, reengineering procesů a procesní řízení. Pro posouzení použitelnosti stávajících standardů pro modelování business procesů je navržen hodnotící rámec pro vzájemné srovnávání charakteristik jednotlivých standardů. Práce má dva cíle. Za prvé (hlavní cíl) je to navrhnout přístup pro vzájemné hodnocení standardů pro modelování business procesů a druhým (doplňkový cíl) cílem je aplikovat tento hodnotící model na sadu vybraných standardů pro procesní modelování a provést vzájemné vyhodnocení výsledků. Hodnotící model má dvě hlavní části. Základem je vytvoření množiny charakteristik, které representují oba možné pohledy na použitelnost modelování business procesů, tj. v rámci vývoje IS/ICT a business process reengineeringu (a následném procesním řízení). Při identifikaci jednotlivých charakteristik se vyházelo především z rešerše provedené v rámci předmětné literatury. Druhou částí hodnocení standardů je aplikace zralostního modelu PEMM (Process & Enterprise maturity model) vyvinutého pro audit zralosti procesů Dr. M. Hammerem. Obě části jsou následně skloubeny do jednoho hodnotícího rámce. Na základě sběru informací získaný především z vlastních specifikací jednotlivých standardů, související literatury a odborných článků, bylo následně provedena aplikace tohoto hodnotícího rámce na tři standardy pro modelování business procesů: EPC, BPMN a IDEF3. Přínosy lze spatřovat jednak ve vytvoření vlastního přístupu k hodnocení standardů pro modelování business procesů a za druhé vlastním srovnání jednotlivých standardů, což může posloužit jako následné vodítko čtenáři při vybírání, kterého standardu modelovat business procesy, vzhledem k účelu který má být tímto modelováním dosažen.
Procesní management v lůžkovém zdravotnickém zařízení
Stuchlík, Pavel ; Střítecký, Rudolf (vedoucí práce) ; Lešetický, Ondřej (oponent)
Práce ve své teoretické části vysvětluje pojmy management, manažeři, manažerské role, proces, kalkulační rozdělení nákladů, procesní management, procesní analýza a její nástroje. V praktické části poté charakterizuje vybrané lůžkové zdravotnické zařízení a jeho chirurgické oddělení. Mapuje hlavní a vedlejší procesy na tomto oddělení a analyzuje je. Na závěr porovná ekonomické a medicínské aspekty operace zánětu slepého střeva klasicky a laparoskopicky.
Změny organizační struktury v souvislosti s implementací BPM
Šveřepa, Jaromír ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Müller, Miroslav (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl popsat změny v organizační struktuře, které jsou nezbytné pro implementaci Business Process Managementu v podniku a zároveň jsou odrazem jeho zavedení. V první části práce autor definuje principy procesního řízení s ohledem na historický vývoj BPM. Autor zkoumá příčiny neúspěchu minulých konceptů BPM a hodnotí současný stav procesního řízení. Druhá část práce je věnována organizačním strukturám a způsobům řízení organizace. Autor porovnává tradiční (funkční) přístup k řízení s procesním řízením a všímá si odlišností. Posuzuje vhodnost využití jednotlivých typů organizačních struktur v procesním řízení a poukazuje na problémy ve vztahu mezi konkrétním typem organizační struktury a BPM. V poslední části práce autor navrhuje potřebné změny pro implementaci BPM. V práci jsou konstruovány předpoklady pro zdárnou transformaci na procesně řízenou organizaci. Autor zdůrazňuje častá rizika a problémy a navrhuje jejich řešení.
Návrh a implementace business architektury v doméně poskytování realitních služeb
Vlach, Miroslav ; Svatá, Vlasta (vedoucí práce) ; Pochobradský, David (oponent)
Fenomén procesního řízení nabývá ve 21. století stále většího významu. V mnoha firmách hraje klíčovou roli, jelikož zefektivňuje výkonnost organizace a flexibilně dokáže reagovat na změny v turbulentním prostředí. Obsahem diplomové práce je seznámit čtenáře s pojmem "business architektura" -- její strukturou a rolí v procesním řízení. Cílem bude návrh business architektury ve specifické oblasti podnikání a snaha implementovat ji do reálných existujících nebo vznikajících podnikových subjektů, poskytujících realitní služby. V důsledku toho, prokážeme praktičnost přístupu procesního řízení a business architektury jako klíčového faktoru pro dosahování efektivity v dynamickém a konkurenčním prostředí. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část poskytuje metodické podklady a praktická část samotný návrh business architektury subjektu působícího na realitním trhu. Součástí práce jsou grafické výstupy za využití CABE nástroje ProVision od společnosti Metastorm.
Analýza vhodnosti aplikace procesního managementu ve společnosti Auto Hégr, a.s.
Hégr, Jaroslav ; Dědina, Jiří (vedoucí práce) ; Cejthamr, Václav (oponent)
Hlavním cílem této práce je analyzovat vhodnost aplikace procesního managementu ve společnosti Auto Hégr, a. s. Součástí tohoto cíle je i nalezení správných odpovědí na následující otázky: Je či není použití procesního řízení vhodným nástrojem, který by zlepšil výkonnost celého podniku? Je vhodné podstoupit celý proces změny společnosti Auto Hégr, a. s. k procesnímu řízení? Nebylo by účelnější a účinnější vydat se jinou cestou zlepšování? Není neuskutečnění žádné změny to nejlepší řešení? Použitou metodou k dosažení hlavního cíle této práce je analyticko-syntetický poznávací postup. Zkoumaná situace ve společnosti Auto Hégr, a. s. je myšlenkově rozložena na jednotlivé části, které jsou předmětem dalšího zkoumání. Hlubší poznání dílčích částí umožňuje lépe poznat situaci ve společnosti Auto Hégr, a. s. jako celek. Autor této práce provedl vstupní analýzu změny, jejímž výstupem je důvodová zpráva, která obsahuje rozhodnutí, že je vhodné zahájit projekt aplikace procesního managementu ve společnosti Auto Hégr, a. s. Tímto autor vykonal všechny předběžné práce, které je vždy nutné učinit před realizací samotného prováděcího projektu. Hlavní výsledky provedení vstupní analýzy změny autor shrnul v závěru této práce. Tato práce a její výsledky jsou plně využitelné v praxi konkrétního podniku, v tomto případě tedy ve společnosti Auto Hégr, a. s. Správnou aplikaci procesního managementu ve společnosti Auto Hégr, a. s. nelze provést bez potřebné dokumentace, kterou je prováděcí projekt. Jeho první částí je provedení vstupní analýzy změny, která je kompletně zpracována v praktické části této práce. Jako další námět pro řešení daného tématu se přímo nabízí zpracování dalších částí prováděcího projektu. Tento postup je zcela logický a jeho dodržení je jednou z podmínek správné aplikace procesního managementu ve společnosti Auto Hégr, a. s. Pouze kvalitní provedení předinvestiční fáze realizace prováděcího projektu totiž zaručí jeho celkovou vysokou jakost.
Processes analyse of international financial institution
Lukáčová, Mária ; Spálenka, Daniel (vedoucí práce) ; Zeman, Oto (oponent)
Diplomová práce se zabývá procesním managementem v praxi. V teoretické části práce jsou zobrazeny různé techniky mapování a následných analýz procesu. V praktické části práce je provedeno mapování a analýza mezinárodní finanční instituce. Závěrem práce je návrh změn procesu za účelem jeho optimalizace.
Procesní organizace Slatinné lázně Třeboň
Novák, Karel ; Svatá, Vlasta (vedoucí práce) ; Blažek, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá přechodem k procesnímu řízením a návrhem sloučení dvou organizací -- Lázně Aurora s.r.o. a Bertiny lázně Třeboň s.r.o. Ze základů teoretických východisek procesního reengineeringu a řízení provozu hospodářských celků v současném, vysoce turbulentním podnikatelském prostředí, vychází návrh studie rozvoje systému lázeňských subjektů. V souvislosti s kompletním reengineeringem stávajících podnikových procesů a transformace lázní je navržen přechod k holdingovému uspořádání, ve kterém se stávající Lázně Aurora s.r.o. a Bertiny lázně Třeboň s.r.o. stanou dceřinými společnostmi nového subjektu - Slatinné lázně Třeboň a. s. Návrhu nové, procesně řízené skupiny Slatinné lázně Třeboň předchází podrobný rozbor současného stavu v lázeňství a výhledu do budoucnosti, z pohledu spojeného subjektu. Z této analýzy vyplývá, že stávající způsob provozu vlivem změn v prostředí nemůže do budoucna zajistit dostatečný hospodářský růst. Jednou z řady zmiňovaných příčin jsou například nastávající změny v systému zdravotnictví a s tím související změna struktury lázeňských klientů podpořená demografickým vývojem obyvatelstva. Současný stav řízení a podnikové předpoklady k procesnímu pojetí organizace jsou hodnoceny pomocí modelu PEMM (Process and Enterprise Maturity Model). Poslední část práce obsahuje základní nástin studie rozvoje systému řízení navržené skupiny Slatinné lázně Třeboň. Cílem nového systému řízení je především efektivní zvládnutí náročného úkolu v podobě obsluhy několika segmentů klientů, přičemž každý segment se vyznačuje odlišnými charakteristikami a požadavky kladenými na lázně a jejich personál. Za účelem dosažení tohoto cíle je navržena nová struktura hlavních podnikových procesů, popis jejich podstatných vazeb a rozdělení umístění vykonávání procesů (sjednocená úroveň holdingu nebo provozy Aurora a Berta) a důvody, které jsou příčinou tohoto uspořádání.
IT Governance na MZV ČR - systémový pohled a praktické dopady
Protiva, Tomáš ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Pilař, Luboš (oponent)
Východiskem diplomové práce byl zájem informatiků MZV ČR o zmapování knižnic ITIL 2 a COBIT 4.1, shrnujících světové standardy řízení IS/IT. Obě knižnice nejprve zasazuji do rámce praktické i teoretické discipliny IT Governance. COBIT prezentuji jako světový standard ITG ve smyslu propojení strategických cílů organizace s IT strategií. Je vhodný pro organizace, kde se vnímání vztahu IT a businessu posouvá díky iniciativě shora směrem ke strategickému partnerství. Jádro ITILu, knihy Service Support a Service Delivery, naopak představují standard řízení informatických služeb, vhodný k nastavení procesů uvnitř IT. Dále předkládám tři možné varianty implementace knižnic na MZV v situaci, kdy chybí fundamenty procesního řízení a informační architektura, iniciativa k přechodu na řízení dle světových standardů navíc vychází zdola. V první variantě napojuji procesní modely COBITu a ITILu na cíle a projekty stanovené dle metodiky IT BSC v návrhu Informační strategie na roky 2008-2010. Generické procesy COBITu přiřazuji doménám IT BSC a projektům a určuji konkrétnější nástroje z ITILu na základě dokumentu [IT GOVERNANCE INSTITUTE; OFFICE OF GOVERNMENT COMMERCE. Aligning COBIT, ITIL and ISO 17799 for Business Benefit]. Protože projekty navrhované strategií neřeší neexistenci základů procesního řízení, navrhuji proces pro zjištění a zdokumentování současného stavu procesů dle struktury ITIL: Service Support a ITIL: Service Delivery. Druhá varianta na MZV skutečně proběhla -- COBIT byl v létě 2008 použit k zjištění uživatelských preferencí. Tuto variantu zpětně hodnotím a snažím se nalézt příčiny neúspěchu. V jejím průběhu jsem přeložil zralostní modely COBITu (překlad připojen jako Příloha 2). Třetí varianta nereaguje na identifikované problémy MZV, ale představuje nejschůdnější cestu k implementaci knižnic. Navrhuji na existující help desk navázat procesy incident a problem managementu z ITIL: Service Support a již v jejich rámci dotvořit databázi konfigurace CMDB.
Zavedení Procesního Intervalového řízení ve společnosti Sikla Bohemia, s.r.o.
Křivánková, Gabriela ; Srpová, Jitka (vedoucí práce) ; Nováček, Jan (oponent)
Práce pojednává o Procesním Intervalového řízení, které je novým přístupem k řízení společnosti dle procesů obohaceným navíc o další, zcela nové nástroje řízení, jako jsou například optimalizační audit workflow či Intervalové řízení umožňující společnosti nejen reakci na vnější i vnitřní změny v jejím okolí, ale i zrychlení této reakce a tedy získání potřebné konkurenční výhody. Metodika zavedení Procesního Intervalového řízení je zcela odlišná od metodiky, kterou používá většina poradenských firem a v tom je její přidaná hodnota, neboť funguje i v případech, kdy klasické přístupy selhávají.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 357 záznamů.   začátekpředchozí336 - 345dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.