Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 402 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvorba pracovních listů pro výuku finanční matematiky na ZŠ a SŠ
Dolák, Tomáš ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Janda, David (oponent)
V této diplomové práci se zaměřuji na tvorbu a aplikaci pracovních listů pro výuku finanční matematiky na základních a středních školách. Pracovní listy nejen rozvíjejí znalosti finanční matematiky u žáků, ale také podporují jejich finanční gramotnost. Rov- něž mohou být využity k procvičení dovedností, jako je programování, návrh algoritmů, vyhledávání informací, skupinové diskuse a samostatné řešení problémů. Klíčovým aspektem těchto pracovních listů je jejich struktura, která je inspirována systémem "Cornell Notes", orientovaným na formulaci otázek, psaní poznámek a vytvá- ření vlastních shrnutí. Do listů jsem integroval i systém žákovských sebehodnocení, který umožňuje studentům sledovat dosažení cílů vytyčených jednotlivými pracovními listy. Cílem práce je vytvořit pracovní listy pro výuku a následně tyto pracovní listy ve výuce otestovat. Dále je cílem práce zanalyzovat řešení žáků a navrhnout možné přístupy k jednotlivým úlohám, které budou moci učitelé aplikovat ve svých hodinách. Žáci jednotlivé pracovní listy vyplnili, já jejich řešení zanalyzoval a následně provedl dotazníkové šetření mezi žáky, pro získání doplňujících informací. Toto šetření buď pod- pořilo mé pozorování, nebo je vyvrátilo. Z analýzy řešení a z dotazníkové šetření lze usuzovat, že pracovní listy jsou lépe využitelné...
Rizikové chování u žáků na střední odborné škole
Matoušková, Lucie
Tématem bakalářské práce je rizikové chování žáků na střední odborné škole. Cílem bakalářské práce je poznat, popsat a interpretovat míru rizikové chování u žáků na středních odborných školách. Teoretická část se zabývá problematikou rizikového chování jejími druhy, činiteli, kteří na ni působí a prevencí. Ve výzkumném šetření jsem zvolila kvantitativní přístup za pomocí dotazníku. Hlavním výzkumnou otázkou je, zda a v jaké míře se vyskytuje rizikové chování u žáků středních odborných škol. Respondenti byli žáci 1. a 2. ročníků středních odborných škol. Do výzkumného šetření se zapojily tři školy, a to střední odborná škola v Kuřimi, střední odborná škola v Brně a střední odborná škola v Hustopečích.
Sexuálně rizikové chování u studentů středních škol
Koláček, Jakub
Tato bakalářská práce se zabývá sexuálně rizikovým chováním u studentů středních škol. Hlavním záměrem práce je, zmapovat tento druh rizikového chování, popsat jevy, které ho mohou způsobovat, jmenovat druhy sexuálně rizikového chování a jejich dopad na člověka a celkově přiblížit tuto problematiku čtenáři. Druhá část práce se pak zabývá vlastním výzkumem sexuálně rizikového chování u žáku na střední škole, za pomocí dotazníkového šetření. Cílem tohoto výzkumu je zjistit jaké druhy sexuálně rizikového chování se vyskytují mezi žáky a jaká je motivace k tomuto chování.
Zneužívání omamných a psychotropních látek žáky středních odborných škol
Gracl, Ondřej
Bakalářská práce se zabývá zneužíváním omamných a psychotropních látek žáky středních odborných škol. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá definicí omamné a psychotropní látky, dělením drog, jejich popisem, okolnostmi ovlivňující jedince k jejich zneužívání, prevencí, adolescentem a současnou situací na středních školách. Praktická část práce zkoumá hlavní cíl: zda a jaké zkušenosti s omamnými a psychotropními látkami mají žáci středních odborných škol.
Vnímání hodnocení žáků učiteli v odborném výcviku na vybraných SŠ v JMK
Pulec, Martin
Tématem bakalářské práce je „Vnímání hodnocení žáků učiteli v odborném výcviku na vybraných SŠ v JMK“. Hlavním cílem je poznat, popsat a interpretovat, jak učitelé odborného výcviku vnímají a realizují hodnocení žáků vybraných SŠ v JMK. Teoretická část práce se věnuje hodnocení žáků obecně a je zaměřena na definování smyslu a různých funkcí hodnocení, cílů, typů a nejběžnějších forem hodnocení. Prostor je tu vyčleněn pro vysvětlení hodnocení na střední škole v odborném výcviku, což je podstatné pro praktickou část práce, která je zaměřena na to, jak učitelé odborného výcviku vnímají a realizují hodnocení žáků na vybraných středních školách. Realizovaná je pomocí dotazníkového šetření, kde jsou na závěr výsledky shrnuty a diskutovány.
Finanční gramotnost žáků SŠ
Horáková, Lucie
Bakalářská práce se věnuje tématu finanční gramotnost žáků středních škol. Je tvořena z teoretické a praktické části. Teoretická část je zpracována na základě studia odborných publikací, strategických dokumentů a odborných článků. Popisuje finanční gramotnost, dělení, standardy a metodická doporučení pro výuku. Dále se zabývá strukturou, historií a principy finančního vzdělávání. Zaměřuje se i na mimoškolnímu subjekty pro zvyšování povědomí ve světě financí. Praktická část ověřuje úroveň teoretických znalostí žáků posledních ročníků střední školy a gymnázií pomocí didaktického testu.
Možnosti rozvoje vnímané akademické účinnosti ve školním prostředí
Lávičková, Soňa ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Teoretickým východiskem vnímané akademické účinnosti je Bandurova koncepce vnímané osobní účinnosti. Vnímaná akademická účinnost, která je jedním z prediktorů školní úspěšnosti, je vymezena jako varianta vnímané osobní účinnosti. Těžiště práce spočívá v popisu vývoje vnímané akademické účinnosti od nástupu do první třídy až po ukončení středoškolského studia s důrazem na přechodová období. Dále jsou ke každému období uváděny proměnné, které mohou působit na podporu anebo pokles vnímané akademické účinnosti. V závěrečné části je navržen výzkumný projekt, jenž se zaměří na význam učitele pro rozvoj vnímané akademické účinnosti. Klíčová slova: vnímaná akademická účinnost, školní úspěšnost žáků, přechodová období, základní škola, střední škola
Role Models, High School Management and Female Engagement in STEM: Evidence from the Czech Republic
Grosman, Jiří ; Zápal, Jan (vedoucí práce) ; Jann, Ole (oponent)
Název práce: Význam lidských vzorů a řízení středních škol pro zapojení žen ve STEM oborech: analýza z prostředí České republiky Autor: Jiří Grosman, BSc Pracoviště: CERGE-EI Vedoucí práce: PhDr. Jan Zápal, Ph.D., CERGE-EI Abstrakt: Skutečnost, že gender wage gap je alespoň do určité míry motivován selekcí méně výdělečných profesí ze strany žen je v současném oboru ekonomie pracovního trhu v zásadě obecně přijímaným faktem. Čemu však byla doposud věnována srovnatelně menší pozornost odobrníků jsou faktory, jež tuto selekci způsobují. V rámci této diplomové práce si za pomoci vlastní výzkumné strate- gie kladu za cíl změřit důležitost jednoho specifického motivátoru rozdílných, gendrově podmíněných rozhodnutí: způsob vedení středních škol, a s ním spo- jených opatření. Konkrétně, skrze analýzu celorepublikových dat zachycujících údaje o přihláškách uchazečů o studium na vysokých školách z let 2007-2011 v této práci mapuji inklinaci studentů SŠ ucházet se o vědní (STEM) obory v dalším studiu. Za užití kauzálních matching a difference-in-deifferences modelů argumentuji, že školní mentoringové programy společně se způsobem, jakým je škola vedena, mohou statisticky významným způsobem ovlivnit studijně-profesní rozhodnutí nemalého množství studentek - tvrzení, v jehož prospěch hovoří jak mnou zmapovaná data, tak...
Třídy zahrnující studující s menšinovou sexuální orientací: případové studie
Vlková, Veronika ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá středoškolskými třídními kolektivy, ve kterých se nachází studující s menšinovou sexuální orientací/studující z LGBT+ komunity. Ve třídních kolektivech jsou zkoumány vrstevnické vztahy, fungování celého třídního kolektivu a postoje k LGBT+ komunitě. Středem zájmu diplomové práci jsou celé třídní kolektivy, nikoliv pouze studující s menšinovou sexuální orientací/z LGBT+ komunity nebo naopak studující s heterosexuální orientací/cisgenderovou identitou. Výzkum probíhal ve formě 2 případových studií, konkrétně bylo využito dotazníkové šetření, polostrukturované rozhovory s několika náhodně vybranými studujícími a polostrukturované rozhovory s třídními vyučujícími. Cílem výzkumu bylo nejen popsat celý třídní kolektiv, ale také uchopit LGBT+ tematiku komplexněji a porozumět tak situaci, která na základě přítomnosti studujícího z LGBT+ komunity ve třídním kolektivu vzniká, a to pohledem jak studujících z LGBT+ komunity, tak studujících s většinovou sexuální orientací/identitou. Z výzkumu vychází, že dobré či funkční vrstevnické vztahy nemusí znamenat pozitivní postoj k LGBT+ komunitě a opačně. Studující v obou třídních kolektivech vnímají, že potřebují změnu ve školském systému z hlediska práce s LGBT+ tematikou ve školách. Nejčastěji vnímají, že potřebují, aby tato změna nastala...
Terénní výuka botaniky
Brabcová, Eliška ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Kroufek, Roman (oponent)
Rešeršní bakalářská práce se věnuje problematice terénní výuky botaniky. Na základě dostupné mezinárodní i české literatury poukazuje na současnou změnu postoje akademické i laické veřejnosti k botanice a s tím související vzdělávací konsekvence. Představuje také dichotomii v pojetí terénní výuky - tradičně český pohled kopírující pravidla pro organizování exkurze a skandinávský model uteskole. Zpochybňuje benefit klasického členění exkurze na přípravnou, realizační a hodnotící část v souvislosti se snahou o pravidelnost a koncepčnost terénní výuky. V rámci samotné realizace terénní výuky botaniky pojednává o vybraných aspektech přírodovědných vycházek, návštěv botanických či školních zahrad. Hodnotu výuky botaniky v terénu opírá o pozitivní výsledky sledování dosažení kognitivních i afektivních vzdělávacích cílů. Zdůrazňuje také její význam ve vztahu pedagoga a skupiny žáků. Zároveň na terénní výuku botaniky nahlíží kriticky skrze obecné i individuální překážky její realizace. V kontextu současného světa se zaměřuje na implementaci digitálních technologií do terénní výuky botaniky. Závěr práce podává shrnutí dané problematiky a otevírá možnosti souvisejícího výzkumu. Jedná se především o studium efektivity dlouhodobé terénní výuky či rozvíjení schopností její realizace u budoucích učitelů....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 402 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.