Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 138 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výpočtová analýza pístu řadového tříválcového zážehového motoru
Špaček, František ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá mechanickou a tepelnou analýzou pístu tříválcového zážehového spalovacího motoru o zdvihovém objemu 1,2 l a maximálním výkonu 47 kW. Výpočtová analýza byla prováděna pomocí metody konečných prvků v programovém systému Ansys. Řešení napjatostí bylo provedeno několika způsoby. 3D model byl vytvořen podle reálného pístu v programu Pro/Engineer a pro použití při výpočtech částečně zjednodušen. Síly v klikovém mechanismu a všechny zátěžné účinky byly spočítány s použitím programu Mathcad. Výpočty jsou řešeny ve třech místech pracovního cyklu motoru, kde jsou předpokládány největší zatížení pístu. Na závěr práce je proveden výpočet bezpečnosti vysokocyklické únavy v programu Femfat.
Písty čtyřdobých spalovacích motorů a jejich aplikace
Jelínek, David ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Dlugoš, Jozef (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o historickém vývoji pístů pro čtyřdobé spalovací motory a jejich aplikaci pro stroje využívající jak vznětového, tak i zážehového principu. Nejprve je vysvětleno, jak funguje čtyřdobý spalovací motor a jakou úlohu v něm píst sehrává. Následuje popis jednotlivých částí pístu, důležitých vlastností, které by měl píst splňovat a je popsáno, jak je píst, při procesu spalování, zatěžován. Další část se zabývá historickým vývojem pístu a to zejména v první polovině 20. století, kdy spalovací motory měly největší vzestup. Jsou zde uvedeny konstrukční způsoby, druhy využívaných materiálů a je zmíněn i Wankelův motor. Následuje shrnutí novodobých způsobů výroby pístů, jejich typy, druhy materiálů, povlakování a způsoby chlazení.
Letecké motory do konce druhé světové války
Falta, Libor ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá letadlovými pístovými motory do konce 2. světové války. Mapuje známé, nejpoužívanější i netradiční typy motorů dle časové osy. Z počátku pojednává o historii letectví a o prvním použití pístových motorů jako zdroj síly pro řízený let. Dále jsou zmíněny požadavky na letadlové pístové motory. V celém rozsahu práce je zachyceno zdokonalování konstrukce a zvyšování výkonu motorů. V jednotlivých kapitolách jsou pak popsány typické konstrukce a nejvýkonnější motory pro daná období. Zahrnuje hlavně vliv světových válek a prestižních závodů, které značně urychlovaly celkový rozvoj. V poslední části je potom zdůvodněna hranice pro zvyšování výkonu pístových motorů letadel.
Klikové ústrojí řadového čtyřválcového zážehového motoru
Marek, Petr ; Rauscher, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je pro dané základní geometrické, termodynamické a provozní parametry válcové jednotky řadového čtyřválcového zážehového motoru provést výpočet termodynamického cyklu, navrhnout základní rozměry pístní skupiny a pro zadané provozní režimy provést pevnostní kontrolu oka ojnice. V úvodu je popsáno běžné použití zážehových motorů, několik detailů z historie jejich vývoje a současná nejpoužívanější konstrukce. Vlastní text práce se věnuje čtyřem hlavním kapitolám: popis tepelného oběhu, výpočtu sil působících na píst, pevnostní kontroly pístního čepu a oka ojnice. Příloha obsahuje provedení těchto výpočtů a několik grafů. V závěru je zhodnocení provedných výpočtů a uvedení technologických směrů současného vývoje spalovacích motorů.
Povrchové úpravy pístních kroužků spalovacích motorů
Hora, Otakar ; Maršálek, Ondřej (oponent) ; Raffai, Peter (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá povrchovými úpravami pístních kroužků. První část práce je zaměřena obecně na pístní kroužky a jejich provozní stavy. Druhá část práce je zaměřena na materiály a na technologie, charakteristiku a vlastnosti povrchových úprav pracovních ploch pístních kroužků. Závěrečná část obsahuje porovnání v současnosti používaných povrchových úprav pístních kroužků.
Pístní skupina řadového čtyřválcového zážehového motoru
Král, Stanislav ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce, je pevnostní kontrola pístní skupiny řadového čtyřválcového zážehového motoru. V první části pro zadané termodynamické, geometrické a provozní parametry pístní skupiny uvedeného motoru provedeme výpočet termodynamického cyklu. Dále zjistíme silové účinky působící na pístní skupinu v nejvíce namáhaných okamžicích cyklu. Pro takto zjištěné zatížení pístní skupiny provedeme kontrolu napětí v pístním čepu a pevnostní kontrolu oka ojnice. V závěru porovnáme vypočtené hodnoty napětí s dovolenými hodnotami a zjistíme návrhový koeficient bezpečnosti pro danou součást.
Píst čtyřdobého vznětového motoru o výkonu 485kW
Gregor, Ondřej ; Dundálek, Radim (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem pístu pro čtyřdobý vznětový motor pro nákladní automobil. Cílem práce je stanovit hlavní rozměry pístu, motoru a klikového mechanismu. Práce se také zabývá pevnostním výpočtem, aby mohl píst bezpečně pracovat po celou dobu svojí životnosti.
Koncepce řadového vstřikovacího čerpadla pro tlaky 120 MPa
Tichý, Ondřej ; Štěpánek, Karel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce obsahuje celkové zhodnocení koncepce řadového vstřikovacího čerpadla pro tlak 120 MPa. Toto čerpadlo nese označení Mj a jedná se o produkt společnosti MOTORPAL, a.s. V této diplomové práci je rovněž obsažena analýza kontaktních tlaků mezi palcem vačkového hřídele čerpadla a kladkou zvedáku vstřikovací jednotky. Zahrnuto je porovnání tří různých druhů tvaru kladky a jejich vlivu na velikost kontaktních tlaků a dále je také řešen výpočet regulační hrany pístu a vliv velikosti dodávky paliva na natočení pístu.
Motory vozů série Le Mans
Herman, Pavel ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přehledem vývoje pohonných jednotek používaných v závodních vozech účastnících se vytrvalostní série Le Mans, především však závodu 24 hodin Le Mans. V první části práce je nastíněna základní charakteristika této série a samotného závodu 24 hodin Le Mans. Jsou zde také stručné popsána pravidla a nejdůležitější technická omezení, jimiž se musí konstruktéři při stavbě prototypu řídit. Druhou část tvoří přehled motorů závodních vozů, z historického hlediska zajímavých buď svou konstrukcí a nebo úspěchy, jichž ve své době dosáhly. Poslední část je věnována konstrukčnímu porovnání pohonných jednotek současných účastníků série Le Mans, jejich popisu a důležitým technickým specifikacím.
Elektronové svařování součásti ze slitiny Al
Jirák, David ; Jakoubek, Jaroslav (oponent) ; Daněk, Ladislav (vedoucí práce)
Téma práce bylo zadáno firmou Valeo Compressor Humpolec, s.r.o (dále jen Valeo). Jedná se o elektronové svařování součásti ze slitiny hliníku, konkrétně o píst, který je určen do kompresoru klimatizace osobního automobilu. Cílem práce bylo vyhodnocení a návrh zlepšení pórovitosti na svařované ploše. Data potřebná pro analýzu a součastný stav svařované plochy byla poskytnuta firmou Valeo.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 138 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.