Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spotřebitelské vzdělávání na základních školách
FOLTINOVÁ, Marta
Cílem této bakalářské práce je zjištění, jaké prostředky jsou používány v případě spotřebitelského vzdělávání žáků na základních školách pomocí dotazníkového šetření. Finanční vzdělávání je jedním z nejdůležitějších prvků v oblasti ochrany spotřebitele. Finanční vzdělávání vede k posílení finanční gramotnosti spotřebitele a spotřebitel se tak stává subjektem finančního trhu, který zná svá spotřebitelská práva a povinnosti. Praktická část je zaměřena na spotřebitelské vzdělávání a finanční gramotnost na základních školách v Jihočeském kraji. Je zjišťováno, zda probíhá výuka finanční gramotnosti na základních školách v Jihočeském kraji, jaké materiály jsou pro tuto výuka a jak jsou pedagogové připravováni na formu této výuky. Data pro praktickou část jsou získána pomocí dotazníkového šetření. První dotazník je zaměřen na zjištění průběhu výuky finanční gramotnosti a byl rozeslán pomocí e-mailu. Druhý dotazník je zaměřen na finanční gramotnost žáků a byl rozdán osobně. Na základě dotazníkového šetření jsou stanoveny návrhy na zlepšení a to zavedení finančního kroužku a finančního dne.
Finanční gramotnost
Stárková, Zuzana ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent)
STÁRKOVÁ, Zuzana, Finanční gramotnost, Praha, 2011. (Bakalářská práce). Zuzana Stárková - Univerzita Karlova v Praze - Husitská teologická fakulta. Vedoucí práce, Prof. PhDr. Beáta Krahulcová, CSc. Tématem této práce je finanční gramotnost, konkrétně otázka toho, jak jsou na tom s úrovní finanční gramotnosti občané České republiky a jaké jsou v dnešní době hlavní důsledky finanční negramotnosti. Úvodní část se zabývá rozdělením finanční gramotnosti, jejími příčinami a důsledky a dále se zabývá finanční gramotností z pohledu sociálního a z pohledu psychického. Poslední kapitoly jsou věnovány problematice osobního bankrotu a insolvenčního zákona. Práce je zakončena názornou praktickou kazuistikou zadlužené rodiny. Klíčová slova: Finanční gramotnost, Finanční vzdělávání, Rodinné finance, Bankovnictví, Zadluženost, Exekuce, Insolvenční zákon, Sociální a právní poradenství
Možnosti neziskového sektoru v oblasti zvyšování finanční gramotnosti občanů
Skuhrová, Petra ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Vychová, Helena (oponent)
Název mé diplomové práce je "Možnosti neziskového sektoru v oblasti zvyšování finanční gramotnosti občanů". Cílem diplomové práce je analýza a hodnocení činnosti nestátních neziskových organizací v oblasti zvyšování finanční gramotnosti občanů. Zároveň se zaměřuje na vzájemné vztahy státu, ziskového a neziskového sektoru v oblasti finančního vzdělávání. Svoji práci jsem rozčlenila do šest kapitol. V první kapitole jsem vymezila výzkumný problém, stanovila cíle práce a definovala výzkumné otázky. Ve druhé kapitole jsem se věnovala metodologii a charakteristice zdrojů dat. Pro účely této práce jsem vybrala polostandardizovaný rozhovor, analýzu aktérů a analýzu dokumentů. V druhé části kapitoly jsem vytvořila přehled zdrojů dat, ze kterých jsem při psaní práce čerpala. Při psaní své práce jsem vycházela z teorie "trojúhelníku" trhu, státu a občanského sektoru, konceptu sociální odpovědnosti a předností a selhání neziskového sektoru. Nejprve jsem se zaměřila na politiku státu v oblasti zvyšování finanční gramotnost občanů. Dospěla jsem k závěrům, že první kroky státu v této oblasti lze vysledovat o roku 2005, kdy nabyl účinnosti první strategický dokument. Stát prostřednictvím svých subjektů vydal další strategické dokumenty, také se snaží o naplňování doporučení Evropské komise. V těchto strategických...
Finanční vzdělávání jako prevence proti předlužení českých domácností
Vltavská, Silvie ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce "Finanční vzdělávání jako prevence proti předlužení českých domácností" se zabývá problémem zvyšující se zadluženosti domácností. V České republice v posledních letech přibývá lidí, kteří se ocitají ve finanční tísni v důsledku předlužení. Ve srovnání s vyspělými členskými státy Evropské unie není zadluženost tak vysoká, ale alarmující je dynamika, kterou v posledních letech dosahuje. Tyto údaje potvrzují i statistická čísla. Fenomén spotřebitelských úvěrů se začal rozvíjet na konci devadesátých let, kdy se začaly projevovat první neblahé, do té doby neznámé důsledky zadluženosti, jako například sociální i psychologické dopady a exekuce. Za relativně zdravé je považováno zadlužení domácností formou úvěrů na bydlení, jejichž splácení není tak problematické jako u spotřebitelských půjček. Investice do bydlení je považována za dlouhodobou. Existuje řada možností, jak se s problematikou zadlužení vyrovnávat. Jednou z možností řešení a prevence je finanční vzdělávání, jehož aplikací se zabývá tato práce. Finančním vzděláváním jako nástrojem pro orientaci v tržním prostředí, součástí sociální práce a především jako samotnou prevencí zadlužení. Samozřejmou součástí jsou vzdělávací aktivity a projekty zvyšující finanční gramotnost. Předlužení se stává aktuálním problémem dnešní doby a snaha...
Analýza finanční gramotnosti v ČR
Vu Hong, Ly ; Kolman, Marek (vedoucí práce) ; Rajl, Jiří (oponent)
Předmětem této diplomové práce je finanční gramotnost v České republice. Předním zájmem práce je vládní koncept formulující Národní strategii finančního vzdělávání a Systém budování finanční gramotnosti na základních a středních školách. Dále se práce zabývá nedílnou součástí finanční gramotnosti ochraně spotřebitele. V nadnárodní podobě jsou pak rozebrány aktivity Evropské unie a Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj, které ve velké míře ovlivnily kroky české vlády v této problematice. Nakonec byla provedeny analýza finanční gramotnosti přinášející zhodnocení a srovnání výsledků s dalšími výzkumy a návrhy na zlepšení stavu finanční gramotnosti české populace.
Finanční gramotnost a možnosti jejího zvyšování
Chmelíková, Petra ; Coufal, Libor (vedoucí práce) ; Fleischmann, Luboš (oponent)
Tato bakalářská práce, která je věnována oboru financí, se konkrétně zabývá problematikou finanční gramotnosti a jejího vzdělávání. Důraz je kladen především na situaci v České republice. Hlavním cílem je zjištění aktuálního stavu vzdělání českých žáků základních škol a srovnání vybraných projektů pro zvyšování úrovně jejich finanční gramotnosti. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je věnována vysvětlení základních pojmů, jejich přehledu a shrnutí. Součástí teoretické části je také rozbor zmiňovaných některých projektů pro vzdělávání. V praktické části je pak zpracováno dotazníkové šetření žáků základní školy.
Strategie finančního vzdělávání v ČR a její implementace
Kuncová, Tereza ; Derner, Tomáš (vedoucí práce) ; Coufal, Libor (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou finanční gramotnosti v České republice, přináší komplexní přehled o stavu finančního vzdělávání v ČR a objasňuje význam tohoto vzdělávání pro celou společnost. Velká část práce je věnována vládou schváleným stěžejním dokumentům. Jejich hlavním cílem je zvyšovat úroveň finanční gramotnosti obyvatel ČR a přesně definovat pojem finanční gramotnost. Práce rovněž poukazuje na výzkumy, které byly v souvislosti s finanční gramotností uskutečněny a je doplněna o vlastní výzkum, který se týká rozvoje finanční gramotnosti žáků během studia na gymnáziu. Jedním z hlavních cílů práce je zmapovat možnosti finančního vzdělávání jak pro žáky a jejich učitele, tak i v rámci celoživotního vzdělávání. S tím souvisí přehled publikací a ostatních studijních materiálů, které jsou k této problematice dostupné na českém trhu.
Studie úrovně finanční gramotnosti v České republice
Hrabovská, Marie
HRABOVSKÁ, M. Studie úrovně finanční gramotnosti v České Republice. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita, 2014 Předmětem bakalářské práce je analýza projektů a aktivit podporujících finanční gramotnost v České Republice. Na začátku se práce věnuje obecnému úvodu do problematiky finančního vzdělávání a charakteristice organizací, které se v této oblasti angažují. Dále je na základě stanovených kritérií provedena komparace aktivit vyvíjených na území České republiky a Belgického království. Diskusní závěr vyhodnocuje úroveň informovanosti v oblasti finančního vzdělávání v obou zkoumaných státech a navrhuje možnosti inovací.
Finanční gramotnost jako nástroj pro snižování zadluženosti domácností
Čiklová, Veronika
Bakalářská práce se zabývá zadlužeností českých domácností a úrovní finanční gramotnosti české populace. V teoretické části je popsán vývoj, struktura, negativní dopady zadluženosti a především hlavní ekonomické faktory ovlivňující úvěry domácnostem. Dále je v práci identifikován vztah mezi zadlužeností a finanční gramotností a jsou popsány podniknuté kroky ke zvyšování finanční gramotnosti prostřednictvím finančního vzdělávání. Jádro práce tvoří analýza vlivu vybraných faktorů na zadluženost domácností. Na základě získaných výsledků je predikován budoucí vývoj zadluženosti českých domácností a jsou navrhnuta doporučení pro zvyšování finanční gramotnosti českých domácností.
Finanční gramotnost dospívajících
Vítek, Pavel
Bakalářská práce se zabývá problematikou finanční gramotnosti populace České republiky a finančním vzděláváním. Práce porovnává průzkumy finanční gramot-nosti provedené třetími subjekty a identifikuje prostředky financování její podpo-ry. V praktické části práce je proveden vlastní průzkum finanční gramotnosti mezi žáky třetích a čtvrtých ročníků středních škol a expertní pohovory s vyučujícími dané oblasti, na jejichž základě jsou navržena doporučení pro zvýšení finanční gramotnosti dané cílové skupiny

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.