Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 103 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Multiagentní a optimalizační metody pro hry typu Stealth
Láncoš, Jan ; Vídeňský, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá implementací chování oponentů ve videohrách žánru "stealth". Klade důraz na jeho věrohodnost v porovnání s chováním skutečných lidí a na kvalitní herní zážitek. Práce popisuje využití algoritmu A* pro dynamické hledání cest ve dvourozměrném prostředí. Dále se zabývá systémem patrolování oponentů, jejich schopností detekovat přítomnost hráče a týmovou spoluprací při snaze o hráčovo dopadení s využitím vzájemné komunikace. V rámci práce byla dále v jazyce C++ vytvořena jedna hratelná úroveň předvádějící popsané chování v praxi. Práce může sloužit jako inspirace pro tvorbu vlastních rozhodovacích systémů do počítačových her podobného typu. 
Rozšíření vývojové platformy Unity pro vizuální programování
Horký, Lukáš ; Hynek, Jiří (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je tvorba rozšíření pro vývojovou platformu Unity, které umožní tvorbu počítačových her od návrhu herní logiky po samotné programování scén na vizuální úrovni. Rozšíření pak tvoří abstraktní vrstvu mezi návrháři, kteří spravují herní prvky na logické úrovni a mezi programátory, kteří se starají o implementaci některých částí, jejichž tvorbu není možno automatizovat. Usnadňuje pak některé návrhové procesy a iterace vývoje eliminací potřeby ručního programování na místech, které automatizovat možno je a umožňuje se soustředit na samotný proces vývoje.
Využití hry Minecraft ve výuce chemie
Mrvová, Marie ; Míka, Luděk (vedoucí práce) ; Martínek, Václav (oponent)
Cílem bakalářské práce je představit digitální hru Minecraft Education jako didaktický prostředek ve výuce chemie. Teoretická část se zabývá problematikou zapojení digitálních her do vzdělávání, zejména do výuky přírodních věd. Vymezuje pojmy a uvádí výhody a nevýhody, které jsou s implementací digitálních her do výuky spojeny. Stručně zmapována je rovněž historie vývoje digitálních her a digitalizace vzdělávání u nás. V rámci praktické části je představena hra Minecraft Education. Jsou popsány nástroje a funkce, které umožňují její využití v hodinách chemie. Je prozkoumán její vzdělávací potenciál a naznačena úskalí, která jsou s jejím zapojením do výuky spojena. Klíčová slova digitální hra, videohra, počítačová hra, vzdělávání, game-based learning, výuka chemie, Minecraft Education
Vliv počítačových her na chování žáků základních škol
VALIČEK, Tomáš
Hlavním cílem bakalářské práce je zmapování zkušeností dětí s hraním počítačových her na vybraných základních školách na lokální úrovni. Pro dokončení bakalářské práce bylo zapotřebí studia odborné literatury a zjišťování informací, které jsou dostupné k předmětnému tématu. Práce je rozdělena do dvou částí. Jedním z cílů teoretické části práce je objasnit základní pojmy týkající se počítačových her a dále přiblížit jejich historii. Dílčím cílem je za pomoci odborných zdrojů, studií a výzkumných šetření interpretovat, zda může mít hraní počítačových her nějaký vliv na vývoj dětí a dospívajících. Hlavním cílem této části práce je shromáždit dostatek informací pro posouzení, zda negativní vlivy hraní her nepřevyšují nad těmi pozitivními. Neméně důležité téma, kterému se v teoretické části práce věnuji, je pohled na to, jakým způsobem může být dětmi vnímán násilný obsah her a jak je možné jej omezovat či označovat. Cílem praktické části bakalářské práce je ověřit, zda teoretické znalosti odpovídají skutečnosti u žáků prvního a druhého stupně dvou základních škol. Hlavním cílem praktické části práce je zjistit, o jakých pocitech, změnách a projevech chování vypovídají sami žáci v souvislosti s hraním her. Zda připouštějí možný vliv násilných počítačových her na rozvoj násilí vůči svému okolí a také zda pociťují kontrolu a dohled nad obsahem počítačových her ze strany svých rodičů. Dílčím cílem je zjistit kolik času hraní věnují, od jakého věku hrát začínají a jaké žánry je dokáží nejvíce zaujmout. Výsledky výzkumného šetření slouží jako přehled o tom, jak sami děti hraní počítačových her hodnotí.
2D plošinová hra v Unity
Fulla, Roman ; Vlnas, Michal (oponent) ; Karas, Matej (vedoucí práce)
The objective of this Bachelor's thesis is to analyse in detail the history and the current state of development of 2D platformer games. To achieve this goal, various successful titles and currently in use game engines are examined. The acquired knowledge is applied in design and subsequent implementation of a short video game demo, presenting various aspects of game development. Unique mechanics serve the purpose of an innovative element. The resulting demo is presented in the form of a short video. Thus, this thesis provides a new perspective on the development of platformer games.
Demonstrace kryptografických problémů formou interaktivní vzdělávací hry
Fišarová, Anežka ; Mezina, Anzhelika (oponent) ; Mikulec, Marek (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřená na návrh a realizaci kryptografické interaktivní vzdělávací hry. Věnuje se různým kryptografickým šifrám vybraných tak, aby i člověka mimo obor mohly seznámit s danou problematikou názornou a zábavnou formou. Jako programovací jazyk byla použita Java a JavaFX. Práce se sestává ze čtyř částí, z nichž první dvě jsou orientované na teoretickou část kryptografie a druhé dvě na praktické využití a vývoj v kódu. Jako motivace pro hráče bylo využito bodové ohodnocení za správně vyluštěné šifry. Dále práce obsahuje volbu obtížnosti, která má vliv na to, jaké šifry budou hráči prezentovány. Na závěr práce autor reflektuje nad výsledky a zkoumá možnosti dalšího vylepšení uvedených metod.
Návrh a implementace závodní počítačové hry
Dvořák, Tomáš ; Polášek, Tomáš (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvořit závodní hru, pro obnovení zájmu o tento žánr. Hra je vyvíjena v Unity a je inspirovaná mnoha známými tituly. Nejvíce se podobá hře Trackmania. Hráč závodí na jedné předem vytvořené mapě a účel hry je dojet do cíle co nejrychleji, a tím porazit předem najeté časy. Celkově hráč může získat tato ocenění – žádné, bronzové, stříbrné, zlaté a platinové. Práce popisuje nejen implementaci hry, ale také testování a změny na základě této zpětné vazby.
Design and Implementation of Survival Computer Game
Kováč, Ondrej ; Polášek, Tomáš (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
This bachelor's thesis focuses on the design and implementation of a post-apocalyptic, survival computer game with RPG elements named "Beneath the Mushroom Clouds". The thesis contains a short introduction to the game industry and genres describing the game, general overview of game engines and specific aspects of the Unity game engine. Furthermore, it describes the design and implementation of some of the individual elements that make up the game. The implementation of these elements is described conceptually, with minimal examples of actual code.
Vzdělávací počítačová hra, její tvorba a využití při výuce tematického celku Voda
NOVÁK, Zbyněk
Diplomová práce se zabývá tvorbou a využitím vzdělávací počítačové hry při výuce tematického celku Voda v rámci výuky anorganické chemie na druhém stupni základních škol. Cílem je žákům atraktivní formou zprostředkovat vybrané znalosti, popř. tyto znalosti procvičit, dále pomocí didaktického postupu rozvíjet mezipředmětové vztahy, aktivizovat žáky a posílit jejich klíčové kompetence. Herní příběh se odehrává v prostředí města Mariánské Lázně, s jehož zeměpisnými a historickými zajímavostmi je hráč průběžně seznamován. Vzhledem k dějové vazbě na konkrétní lokalitu je vzdělávací postup v souladu s principy místně zakotveného učení. Teoretická část je tvořena analýzou odborné literatury týkající se především tématu místně zakotveného učení a předmětů STEM. Získané poznatky představují teoretický rámec praktické části, kde je uveden popis vytvořené hry a ověření jejího užití v pedagogické praxi. Výzkum byl realizován dotazníkovou formou.
Vzdělávací počítačová hra, její tvorba a využití při výuce chemických reakcí
PLACHÝ, Ondřej
Bakalářská práce se zaměřuje na tvorbu a využití vzdělávací počítačové hry (tzv. click and point adventure) při výuce chemických reakcí na druhém stupni základních škol. Cílem tohoto projektu je žákům atraktivní formou zprostředkovat odpovídající znalosti, rozvíjet mezipředmětové vztahy, jejich vnitřní motivaci a klíčové kompetence. Ke hře byly zpracovány i pracovní listy, které hru vhodně doplňují. Děj hry je zasazen do známých znojemských lokalit, s jejichž zeměpisnými a historickými zajímavostmi je hráč v průběhu hry seznámen.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 103 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.