Název:
Vzdělávací počítačová hra, její tvorba a využití při výuce tematického celku Voda
Překlad názvu:
Educational computer game, its creation and use use teaching of thematic unit Water
Autoři:
NOVÁK, Zbyněk Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá tvorbou a využitím vzdělávací počítačové hry při výuce tematického celku Voda v rámci výuky anorganické chemie na druhém stupni základních škol. Cílem je žákům atraktivní formou zprostředkovat vybrané znalosti, popř. tyto znalosti procvičit, dále pomocí didaktického postupu rozvíjet mezipředmětové vztahy, aktivizovat žáky a posílit jejich klíčové kompetence. Herní příběh se odehrává v prostředí města Mariánské Lázně, s jehož zeměpisnými a historickými zajímavostmi je hráč průběžně seznamován. Vzhledem k dějové vazbě na konkrétní lokalitu je vzdělávací postup v souladu s principy místně zakotveného učení. Teoretická část je tvořena analýzou odborné literatury týkající se především tématu místně zakotveného učení a předmětů STEM. Získané poznatky představují teoretický rámec praktické části, kde je uveden popis vytvořené hry a ověření jejího užití v pedagogické praxi. Výzkum byl realizován dotazníkovou formou. The thesis deals with the creation and use of an educational computer game in teaching the thematic unit Water in the teaching of inorganic chemistry at the second level of primary schools. The aim is to convey selected knowledge to pupils in an attractive form, or to practice this knowledge, to develop inter-subject relations, to activate pupils and to strengthen their key competences by means of didactic procedure. The game story takes place in the environment of the town of Mariánské Lázně. The player is continuously introduced to the geographical and historical attractions of this location. Due to the storyline's connection to a specific location, the educational process is in line with the principles of place-based learning. The theoretical part consists of an analysis of the literature on the topic of place-based learning and STEM subjects. The acquired knowledge represents the theoretical framework of the practical part, where a description of the created game and verification of its use in pedagogical practice is presented. The research was conducted in a questionnaire form.
Klíčová slova:
aktivizační metody; klíčové kompetence; motivace; místně zakotvené učení; počítačová hra; STEM; tutoriální software; voda; Wintermute engine; activation methods; computer game; key competences; motivation; place-based learning; STEM; tutorial software; water; Wintermute engine Citace: NOVÁK, Zbyněk. Vzdělávací počítačová hra, její tvorba a využití při výuce tematického celku Voda. České Budějovice, 2023. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Fakulta zemědělská a technologická
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/66459