Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 207 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Intervenční přístupy k žákům se specifickými poruchami učení na základní škole
Šuláková, Lena ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá vymezením intervence poskytované žákům se specifickými poruchami učení na základní škole. Teoretická část práce se zabývá nejčastěji se vyskytovanými specifickými poruchami učení, charakteristikou mladšího školního věku a intervenčními přístupy na základních školách pro žáky se specifickými poruchami učení. Poslední kapitola práce představuje zároveň část výzkumnou, zaměřenou na získávání informací, týkajících se intervence poskytované žákům se specifickými potřebami učení, jejich pokroků v rámci vzdělávacího procesu a sdílení informací mezi pedagogy na vybrané základní škole. KLÍČOVÁ SLOVA Dysgrafie, dyskalkulie, dyslexie, dysortografie, intervence, speciální pedagog, speciální vzdělávací potřeby, specifické poruchy učení
Make Partizánska Ľupča great again!
Likavčanová, Lucia ; ArtD, Tomáš Boroš, (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Návrh urbanisticko-architektonickej štúdie pre Partizánsku Ľupču predostiera ideový koncept konverzie centra obce a priľahlého objektu chátrajúceho Perglerovho mlyna. Návrh reaguje na slabnutie väzieb medzi verejným priestorom a jeho uživateľmi, a snaží sa obnoviť prerušenú kontinuitu rešpektujúc pritom jedinečný historický kontext danej lokality. Prvá časť návrhu sa zaoberá príbehom námestia, premenou jeho funkčnej náplne v čase a snahou začleniť sa späť do života obyvateľov pomocou drobných intervencií a reorganizácii priestorového usporiadania s cieľom priniesť nový impulz života. Snaží sa hľadať odpoveď na zložitú otázku adaptácie verejného priestoru Ľupče, ktorý si prešiel historickým vývojom z pulzujúceho trhového námestia významného stredovekého mestečka do dnešnej podoby veľkej vydláždenej prázdnej plochy v strede obce. Druhá časť návrhu je venovaná objektu Perglerovho mlyna situovanom na juhozápadnom okraji námestia. Premena jedného z technicky najzachovalejších mlynov na územi Česka a Slovenska si kladie za cieľ jeho opätovné začlenenie do štruktúry obce. Posledná časť návrhu je venovaná Ľupčianke, potoku, ktorý preteká od samého začiatku až po koniec obce. Kedysi veľká súčasť života Ľupčanov dnes už takmer neviditeľný element. Ambíciou intervencií nie je obnovovať jeho uplynulé užívanie ale priniesť nový pohľad na potenciál tejto zabudnutej časti verejného priestranstva. Intervencie predstavujú vízie ako dané miesta dotvoriť a iniciovať tak nové zážitky a pocity.
Muskuloskeletální ultrasonografie v rehabilitačním lékařství: možnosti využití u vybraných morfologických změn na horní končetině
Giannelli, Karolína ; Mezian, Kamal (vedoucí práce) ; Hrazdíra, Luboš (oponent) ; Nedělka, Tomáš (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou ultrasonografické diagnostiky a navigovaných intervenčních postupů u vybraných patologických změn na horní končetině. Vyšetření ultrazvukem přímo v ordinacích lékařů specialistů, včetně rehabilitačních lékařů, je celosvětovým trendem posledních dvou desetiletí. Mezi hlavní výhody patří možnost posouzení zjištěných patologických nálezů v přímé souvislosti s klinickým vyšetřením. Přínosem je urychlení stanovení přesné diagnózy a zahájení odpovídající léčby. Nepřímo pak klesají náklady spojené s vyšetřením jinými zobrazovacími technikami a léčbou. Cílem práce je představit diagnostické a léčebné možnosti u vybraných morfologických změn na horní končetině, včetně méně častých patologií, jako jsou například kazuistiky intramuskulárních hemangiomů, k jejichž diagnostice významně přispělo ultrazvukové vyšetření. Ultrazvuk je kromě diagnostiky využíván k navigaci intervencí, což zvyšuje bezpečnost a účinnost těchto postupů. Výzkumná část práce je zaměřena na identifikaci optimálního místa obstřiku nervus medianus při syndromu karpálního tunelu. Jedná se o prospektivní, randomizovanou, zaslepenou studii se 46 pacienty se syndromem karpálního tunelu, ve které byl srovnáván účinek dvou technických modifikací sonograficky navigovaného léčebného obstřiku ke šlachám...
Funkční analýza chování žáků s nevhodným chováním
KRUPICOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se věnuje problematice nevhodného chování žáků ve škole a představuje funkční analýzu chování (FACH) jako nástroj pro diagnostiku a intervenci. Teoretická část práce se zaměřuje na vymezení zásadních pojmů a principů souvisejících s nevhodným chováním a FACH. Empirická část, která má podobu kvalitativního výzkumného šetření, si za hlavní cíl klade vytvořit funkční analýzu žáka s projevy nevhodného chování, na jejímž základě jsou vytvářena doporučení a intervenční postupy přímo pro žáka, respektive žáky třídy a pedagogické pracovníky.
Metody práce s dětmi s PAS
BÁRTOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá metodami práce s dětmi s poruchou autistického spektra. Cílem bakalářské práce je zmapovat tyto metody, zjistit jaké metody jsou nejpoužívanější, dále se bakalářská práce zaměřuje na to, jaké pomůcky jsou pro práci s dětmi s poruchou autistického spektra nejvíce využívány. Praktická část byla zpracovávána pomocí kvalitativní výzkumné strategie. Kvalitativní výzkumná strategie byla realizována prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s terapeuty pracujícími s dětmi s poruchou autistického spektra v předškolním věku. Výsledky výzkumu byly zpracovávány pomocí otevřeného kódování a následné kategorizace. V empirické části čtenář najde, jaké metody práce a jaké pomůcky můžeme při práci s dětmi s PAS využívat a jaké z těchto metod a pomůcek jsou nejvhodnější. Z výzkumu vyplynula metoda O.T.A. jako nejpoužívanější metoda pro práci s dětmi s PAS v předškolním věku, v rámci intervence je velmi oblíbená také muzikoterapie a arteterapie. Další vhodnou intervenční metodou je metoda strukturovaného učení. V praxi jsou využívány různé relaxační pomůcky jako jsou například světelné vlásky, relaxační hudba, či promítání obrazců na zeď; pomůcky k nácviku motoriky či komunikace; piktogramy k orientaci v každodenních činnostech. Hojně používaná jsou také elektronická zařízení, především I Pad. Pravděpodobně nikdy nebudeme moct s jistotou tvrdit, jaká metoda je ta nejvhodnější, jisté však je, že pokud bude hleděno na individualitu, jedinečnost daného dítěte, budeme se snažit mu co nejvíce porozumět, co nejvíce ho poznat bude vývoj a vzdělávání jedince probíhat snadněji. Bakalářská práce může sloužit jako teoretický návod k tomu, jak s dětmi s poruchou autistického spektra pracovat.
Blockages to peace in Libya: The role of post-conflict Security Sector Reform
Magouri, Shahd Omar A ; Visoka, Gëzim (vedoucí práce) ; Anceschi, Luca (oponent)
This thesis focuses on the evolution of the Libyan security sector after the 2011 uprising. Building on the theoretical frameworks of statebuilding and post-conflict peacebuilding, this research examines the structure of the Libyan security sector under the Gaddafi regime, to assist in contextualising the unique nature of the institutions, and to understand the changes that occurred after the 2011 uprising. This background context assists with evaluating to what extent did the security sector evolve, and how did the lack of successful reform hinder the UN-led peace process. This research places its focus on the timeframe between 2011 to 2019, using a qualitative method of research. It aims at understanding the impact of the security sector on the Libyan peace process in terms of its contribution to insecurity, and the significance and relevance of having a successful implementation of SSR and DDR, due to the ongoing security fragmentation and state failure. This research finds that the security sector reform initiatives committed by international actors were unsuccessful due to several factors, including the evacuation of personnel due to deteriorating security conditions, and the exclusion of key actors from negotiations. Furthermore, initiatives at security sector reform by Libyan actors were...
Ovlivnění výšky vertikálního výskoku kondiční přípravou ve volejbale.
Keclík, Jan ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Název: Ovlivnění výšky vertikálního výskoku kondiční přípravou ve volejbale. Cíl práce: Hlavním cílem diplomové práce je vyhodnocení užitého kondičního tréninku zaměřeného na výskok ve volejbale. Metody: V diplomové práci byly využity metody měření a pozorování s následným vyhodnocením získaných dat, za pomoci analyticko-syntetických postupů a metody komparace. Výsledky: Výsledky přináší efektivitu užitého kondičního tréninku na výšku výskoku ve volejbale. Budou se zabývat vstupními, průběžnými a výstupními daty. Klíčová slova: Výbušná síla dolních končetin, maximální síla dolních končetin, odrazová síla, výskok, volejbal, intervence.
Analýza statistik zásahů záchranářů na vodě a ledu.
Bohatý, Aleš ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Vilášek, Josef (oponent)
Název: Analýza statistik zásahů záchranářů na vodě a ledu. Cíle: Popsat práci záchranářů při záchranných pracích na vodě a ledu, popsat proces zamrzání vodních ploch a toků, popsat hydrologii stojaté a tekoucí vody, informovat o počtech zásahů v jednotlivých letech a krajích ČR a určit vývojovou tendenci časových řad statistik zásahů záchranářů. Metody: Vyhledání studijních pramenů a odborné literatury, jejich rešerše, analýza statistik určením vývojové tendence časových řad pomocí vypočtením lineární regrese z dat, vizualizace statistik a regresní křivky tvorbou grafů a teplotních map. Výsledky: Analýza statistik zásahů na vodě a ledu určením vývojové tendence dat pomocí lineární regrese na základě dostupných dat v horizontu let 2006 - 2021 potvrdila postupné snižování počtu zásahů. Avšak analýza dat let 2014 - 2021 potvrdila naopak jejich postupné navyšování. Počty zásahů budou tedy v budoucnu narůstat, avšak nebudou dosahovat tak vysokých hodnot, jako tomu bylo v letech 2006 - 2014. Klíčová slova: Analýza, tendence, trend, časová řada, statistika, lineární regrese, graf, zásah, záchrana, voda, led.
Výpodědi mladistvých a dospělých s dyslexií dislexie - problém či přednost
Panchartková, Nikola ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá výpověďmi mladistvých a dospělých s dyslexií, zaobírá se myšlenkou, zda je pro člověka dyslexie problémem či předností. Teoretická část práce definuje základní pojmy, jako je dyslexie a její dopady na člověka ve společnosti. První kapitola je věnována přístupům ke vzdělávání a podpoře jedinců se specifickými poruchami učení. Druhá kapitola se zabývá faktory, které ovlivňují osobnost dospívajícího a dospělého SPU. Ve třetí kapitole je popisována podpora a intervence u osob s xií. Hlavním cílem diplomové práce a výzkumného šetření dyslexií v sebepojetí a zapojení do společnosti. Praktická část diplomové práce je realizována pomocí kvalitativního výzkumného šetření. KLÍČOVÁ ké poruchy učení, dyslexie, mladiství s dyslexií, dospělí s dyslexií, vzdělávání
Šikana ve škole a jak jí čelit
Julinová, Kateřina ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce přinese v teoretické části přehled v současné době doporučovaných přístupů k prevenci a řešení šikany na 1. stupni základních škol učiteli běžných tříd 1. stupně. Seznámí čtenáře s typologií obětí a agresorů, upozorní na mýty, které jsou v souvislosti s šikanováním rozšířené a seznámí s institucemi, které se problému šikanování věnují. Cílem empirické části je porovnat míru výskytu šikanování na škole, která má zaveden program proti šikanování a na škole, která jej zaveden nemá. Jako výzkumnou metodu jsem zvolila Depistážní dotazník II Dr. Michala Koláře. Klíčová slova: šikana, přímé a nepřímé znaky, osobnost oběti a agresora, prevence, intervence, primární škola

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 207 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.