Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 298 záznamů.  začátekpředchozí286 - 295další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza rizik akumulace energie
Albert, Tomáš ; Kracík, Petr (oponent) ; Baláš, Marek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou rizik akumulace elektrické energie neboli problémy s jejím uskladnění. V první části jsou popsány jednotlivé systémy akumulace elektrické energie a jsou uvedeny jejich výhody a nevýhody. V druhé části jsou systémy vůči sobě porovnány. V závěrečné části je určena vhodnost jednotlivých systému a jejich využití pro aplikaci v okolí Brna.
Systémy pro rekuperaci kinetické energie automobilů
Hapala, Miroslav ; Porteš, Petr (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá systémy pro rekuperaci kinetické energie (KERS), která se získá při brzdění, v osobních a sportovních automobilech. V první části popisuje jednotlivé druhy systémů, jejich funkci a akumulaci energie. Ve druhé části jsou uvedeny některé příklady použití v osobní dopravě a v motosportu. V závěru jsou shrnuty jejich výhody a nevýhody a jejich přínos do budoucnosti ekologie automobilového provozu.
Moderní hybridní pohony osobních vozidel
Švoma, Jan ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou současných hybridních pohonů v osobních automobilech. Práce obsahuje kategorizaci hybridních pohonů podle konstrukce a využití. Zabývá se také rozborem jednotlivých komponent a popisuje vhodnost jejich použití v různých situacích. Dále je zaměřena na aktuální nabídku hybridních vozidel a možnosti dalšího vývoje. V závěru jsou zhodnocena ekonomická hlediska a vyhlídky pro použití těchto systémů v budoucnu.
Možnosti alternativních pohonů letadel
Florián, Martin ; Kaddour, Mirvat (oponent) ; Bencalík, Karol (vedoucí práce)
Obsahem bakalářské práce je přehled alternativních zdrojů energie vhodných pro letecké aplikace. Byly uvedeny charakteristiky fotovoltaických článků, palivových článků a akumulátorů včetně principu činnosti a jejich použití na letadlech. Součástí práce je dále porovnání jednotlivých letadel daného typu pohonu a závěrečný přehled všech zmíněných letadel.
Možnosti akumulace energie
Sedlák, Petr ; Hrnčířová, Michaela (oponent) ; Moskalík, Jiří (vedoucí práce)
Protože podíl vyrobené energie z obnovitelných zdrojů se neustále navyšuje, roste i rozdíl mezi spotřebou a výrobou elektrické energie. To má negativní dopad na elektrizační soustavu, proto je potřeba elektrickou energii akumulovat. V následující práci jsou zmapovány jednotlivé způsoby akumulace elektrické energie. Je zde nastíněno jejich využití a popsány výhody a nevýhody jednotlivých akumulačních systémů
Systémy pro rekuperaci kinetické energie automobilů
Hapala, Miroslav ; Porteš, Petr (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá systémy pro rekuperaci kinetické energie (KERS), která se získá při brzdění, v osobních a sportovních automobilech. V první části popisuje jednotlivé druhy systémů, jejich funkci a akumulaci energie. Ve druhé části jsou uvedeny některé příklady použití v osobní dopravě a v motosportu. V závěru jsou shrnuty jejich výhody a nevýhody a jejich přínos do budoucnosti ekologie automobilového provozu.
Doplňující sensorika pro nestabilní balancující vozidlo
Solnický, Vojtěch ; Krejčí, Petr (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato práce navazuje na úspěšný projekt nestabilního balancujícího vozidla, který byl v mechatronické laboratoři uskutečněn v minulých letech. Cílem je toto vozidlo doplnit především o displej, zobrazující jízdní vlastnosti. Z tohoto důvodu je potřeba nejprve pomocí několika senzorů tyto jízdní vlastnosti stanovit. Mezi další problémy, kterými se tato práce zabývá, patří řešení poškozování výkonové elektroniky vlivem indukovaného napětí v motorech s permanentními magnety, zabudování senzoru na zjištění přítomnosti jezdce a logování jízdních vlastností vozidla na SD kartu. Nakonec je ještě popsána implementace kontroly správnosti údajů ze senzorů.
Kogenerace
Martinek, Jan ; Šnajdárek, Ladislav (oponent) ; Fortelný, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce má za úkol zpracovat problematiku kogenerace. Je zde představen princip kogenerace a její výhody. Dále je srovnána kombinovaná výroba s oddělenou výrobou elektřiny tepla. Práce se také zabývá uchováváním elektrické a tepelné energie a používanými akumulátory. Další kapitola pojednává a vlivu kogenerace na životní prostředí a v závěru jsou stručně zmíněny hlavní provozy s brněnskými kogeneračními jednotkami a rozebrán centrální rozvod tepla v Brně.
Pomocný pohon silničních HPV
Novák, Lukáš ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na popis moderních trendů v oblasti pomocných po-honů silničních vozidel poháněných lidskou silou. Zabývá se jejich základní konstrukcí, nej-důležitějšími součástmi, možností rekuperace a naznačuje budoucí vývoj.
Koncepce elektromobilu
Melounek, Michal ; Beran, Martin (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vytvoření rešerše zkoumající situaci a problémy v oblasti elektromobilů. Počátek práce je věnován základním myšlenkám a historii elektromobilismu. Druhá část popisuje elektrický systém a používané koncepce umístění elektromotoru. V další části jsou popsány zdroje energie a možnosti dobíjení. Konec práce obsahuje některé modely elektromobilů, které se chystají do sériové výroby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 298 záznamů.   začátekpředchozí286 - 295další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.