Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 289 záznamů.  začátekpředchozí240 - 249dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aplikace pro Microsoft HoloLens s využitím mobilního telefonu
Stano, Matej ; Kapinus, Michal (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Táto práca sa zameriava na využitie okuliarov Microsoft HoloLens pre rozšírenú realitu a ich prepojenie a komunikáciu s mobilným telefónom za účelom ovládania hologramu. V telefóne sú využité pohybové a polohové senzory ako akcelerometer alebo gyroskop, vďaka ktorým zariadenie slúži ako ovladač produkujúci potrebné dáta. Na základe vyprodukovaných údajov dochádza k pohybu a rotácii objektu vytvoreného okuliarmi. Komunikácia prebieha prostredníctvom internetového spojenia. Implementačná časť sa skladá z dvoch osobitných aplikácií pre jednotlivé zariadia. Aplikácia pre telefón naväzuje spojenie a dáta získané zo senzorov zasiela okuliarom. Aplikácie pre HoloLens dáta spracúva a následne vytvára a obsluhuje jednotivé hologramy. Výsledkom je jednoduchá hra pre rozšírenú realitu.
Hra Portal pro Microsoft HoloLens
Bandik, Matej ; Kapinus, Michal (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Cieľom práce bolo vytvoriť adaptáciu počítačovej hry Portal pre zariadenie Microsoft HoloLens. Požadovaná aplikácia by mala demonštrovať koncept hry v reálnom prostredí. Ďalším dôležitým požiadavkom bolo užívateľa úplne oprostiť od použitia počítačového príslušenstva a presunúť rozhranie celej aplikácie do reálneho priestoru. Výsledkom je natívna aplikácia pre Universal Windows Platform, ktorá prevádza herné mechaniky a modely hry Portal z počítačového 2D prostredia do reálneho 3D priestoru. V jej hlavnej časti je užívateľ zasadený do role riešiteľa logických hádaniek, v ktorých využíva gestá na manipuláciu s hologramami či aktiváciu rôznych mechanik. Druhá časť užívateľovi sprístupňuje možnosť pretvárať reálne prostredie vkladaním virtuálnych objektov. Ich logickým usporiadaním môže vytvárať rôzne riešiteľné hádanky priamo v priestore, v ktorom sa nachádza. Vytvorená aplikácia efektívne využíva rozšírenú realitu a možnosti zariadenia Microsoft HoloLens na prezentáciu základného konceptu hry Portal.
Vizualizace modelu ve virtuální realitě
Cmajdálka, Ondřej ; Dobrovský, Ladislav (oponent) ; Hůlka, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá fenoménem zvaným virtuální realita, jeho historickým vývojem a v dnešní době používanými technologiemi. Dále se věnuje herním enginům, jejich historii a struktuře. Praktická část práce popisuje návrh a tvorbu prostředí pro virtuální realitu. Navržené prostředí demonstruje vybrané vlastnosti herního enginu, které z něj činí vhodný nástroj k vývoji prostředí pro virtuální realitu.
Adaptivní real-time reverb jako plugin pro herní engine Unity
Konečný, Dominik ; Balík, Miroslav (oponent) ; Kiska, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje reverberátorům jako systémům sloužícím k simulaci poslechových prostor a jejich implementaci v rámci herního vývojového prostředí Unity. Cílem této práce bylo vytvořit funkční zásuvný modul pro toto prostředí, který bude schopný pracovat v reálném čase a taky své parametry v reálném čase měnit.
System for 3D data visualisation in virtual reality
Kalafut, Oliver ; Mašek, Jan (oponent) ; Kolařík, Martin (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with the imaging of medical models, for example human body organs, in virtual reality via Oculus Go. Oculus Go is an all-in-one device with a powerful processor and high-resolution display that is ideal for this bachelor thesis. The main goal is the conversion of 2D and 3D medical data formats, including formats such as DICOM and NIfTI, into 3D formats usable for virtual reality and then create the application. The first part of this work is devoted to the theoretical introduction and introduces the issues of virtual reality and 3D modelling to the reader. Then in the practical part, there was implemented a standalone (offline) application for display and interaction of used medical models with users in the virtual reality environment. In total, eight models of different parts of the human body were processed and converted to a uniform 3D Object (.obj) format. Subsequently, they were imported into program Unity, in which I created the entire application environment called Model Preview VR. The application enables viewing, zooming, rotating, and cross-section features of individual objects and is suitable for the presentation of simple models. This application can be helpful for development of not only medical imaging, but also for getting quality photos for publishing.
Aplikace smíšené reality v průmyslu 4.0 a robotice
Jedovnický, Michal ; Hůlka, Tomáš (oponent) ; Dobrovský, Ladislav (vedoucí práce)
Předmětem této práce je rešerše současného vývoje trendu využívání smíšené reality v průmyslu a robotice a jejich možný vývoj do budoucna. Dále pak praktické seznámení se se systémem Acer Mixed Reality Headset a vytvoření virtuální scény.
Vykreslování planet s využitím adaptivních úrovní detailů
Moravec, Matěj ; Milet, Tomáš (oponent) ; Matýšek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vykreslováním planety v~reálném čase s~adaptivní úrovní detailu terénu v~enginu Unity. Pro adaptivní změnu úrovní detailů je použit a~modifikován algoritmus Chunked LOD. Pro efektivní vykreslování dat je použit instancing. Využívá se grafické karty pro vytvoření geometrie planety pomocí výškových map a~také je aplikována teselace pro postupné morfování při změně úrovně detailu. 
Futuristic Cockpit for Urban Mobility
Bohovic, Samuel ; Prustoměrský, Milan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Rising interest in urban air transportation is creating room for development of user interfaces for use in urban aerial vehicles. Following thesis is a concept of displaying flight data and user interface for such transportation vehicles. This was done through review of past and modern flight data visualization methods. The resulting concept was implemented in a simulation in virtual reality. Implementation was done using Unity and HTC Vive virtual reality headset. The concept is modular and built with private and commercial use in mind. The result is a demonstration of modern aerial urban mobility vehicle's user interfaces could look.
3D Hra v Unity s využitím analýzy hudby
Petrjanoš, Jakub ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o zpracování hudby a jejím využití při tvorbě hry v herním engine Unity. Pomocí analýzy hudby je ve hře řešeno hledání cesty přes procedurálně generovaný terén. Při vývoji byly použity experimentální postupy a výsledkem je hra, která podle vybrané skladby vygeneruje trať v procedurálně vytvořeném terénu a vizuálně reaguje na prvky hudby.
Security Analysis of Immersive Virtual Reality and Its Implications
Vondráček, Martin ; Ryšavý, Ondřej (oponent) ; Pluskal, Jan (vedoucí práce)
Immersive virtual reality is currently used not only for entertainment but also for work and social interaction where user's privacy and confidentiality of the information has a high priority. Unfortunately, security measures applied by software vendors are often not sufficient. This thesis delivers an extensive security analysis of a popular VR application Bigscreen which has more than 500,000 users. Techniques of network traffic analysis, penetration testing, reverse engineering, and even application crippling were utilised. Research led to a discovery of critical vulnerabilities directly exposing the privacy of the users and allowing the attacker to take full control of a victim's computer. Found security flaws allowed distribution of malware and creation of a botnet using a computer worm spreading in virtual environments. A novel VR cyber attack Man-in-the-Room was implemented. Furthermore, a security vulnerability in the Unity engine was discovered. Carried out responsible disclosure has helped to mitigate the risks for more than half a million Bigscreen users and all affected Unity applications worldwide.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 289 záznamů.   začátekpředchozí240 - 249dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.