National Repository of Grey Literature 234 records found  beginprevious228 - 234  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Analysis of the Acquisition Marteting Strategy of mBank
Zejda, Vladimír ; Jablonský, Petr (advisor)
This paper examines the consumer decision process at the financial market. Combining the findings from the fields of marketing, finance, psychology, economy, sociology and consumer behaviour I present a complex model of the financial services' consumer decision process. In the second part of the paper I use the model on the case of the entry of a new bank into a Czech retail banking market -- mBank (2007). Using the model I then explain the growth in the bank's client base.
Consumer Identity
Young, Melissa Marie ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Král, Petr (referee)
The purpose of this thesis is to prove that despite consumers' impression that they are alone in deciding their consumption decision they are wrong. Consumers are manipulated on various levels by marketers. It is the marketer who decides what consumer identities should be created. Consumers are persuaded by marketers on different levels beginning with consumers' needs. Marketers begin by appealing to consumer drives, motivations and emotions to persuade their consumers to purchase their brand. On a more in-depth level marketers manipulate consumers by using a variety of human behaviour learning strategies to sway consumers' purchasing decisions. In addition, marketers use various environmental and social-environmental influences to control their consumers. Lastly, a practical example illustrating the multinational corporation Nike is used, to prove that marketers are aware of these different methods and use them to manipulate consumers. In the end of this paper it is very obvious that consumers are easily persuade by marketers. A consumer is only the puppet while the marketer is the puppet string master.
Typology of the World Class members
Porkertová, Adela ; Postler, Milan (advisor) ; Průša, Přemysl (referee)
The objective of the bachelor work is to point out the basic typology of the World Class members within its fitness club located in Venceslas Square and thanks to the obtained results try to come up with possible recommendation for the future marketing strategy. First part is dedicated to the theory and expressions such as marketing, market research, market segmentation, buyer behaviour and questioning. Second part gives a closer look to the fitness,to the company World Class and at last to the specific fitness club in Prague. Chapters explain whole procedure of the market research, the gain of the data and finally the data analysis with its practical explanation.
Customer`s Typology in the Health and Fitness Club Holmes Place Nový Smíchov Company
Rakoušová, Sandra ; Postler, Milan (advisor) ; Průša, Přemysl (referee)
Cílem bakalářské práce je stanovit typologii zákazníka společnosti Fitness a Health Club Holmes Place Nový Smíchov a na základě kvantitativního marketingového výzkumu potvrdit nebo vyvrátit některé obecně tradované domněnky, které se oboru fitness center týkají. První část práce se zaměřuje na teoretické vysvětlení marketingového výzkumu, kvantitativního výzkumu, metody dotazování a chování spotřebitele. V druhé části práce se nachází přiblížení oboru fitness, dále prezentace společnosti Holmes Place, konkrétně hlavně klubu na Novém Smíchově. V následujících kapitolách je popsán průběh samotného výzkumu a v závěrečné kapitole potom analýza získaných dat a prezentace výsledků výzkumu.
Customer's loyalty to retailing chain TETA drogerie
Čeledová, Andrea ; Postler, Milan (advisor) ; Mikeš, Jiří (referee)
First chapter describes customers' behaviour. Second chapter concerns about customers' typology. Third chapter analyze loyalty itself. Fourth chapter describes market research. The last part is about my own market research.
Typologies of Palladium Customers
Švejd, Michal ; Postler, Milan (advisor) ; Průša, Přemysl (referee)
Stěžejní částí diplomové práce je vlastní marketingové šetření, které proběhlo v nákupním centru Palladium za asistence společnosti Property Value Solutions, s.r.o., která na výzkum dohlížela a má velký zájem na vyhodnocení výsledků, které budou prezentovány managementu Palladia.
PET Bottles in the Czech Republic
Matějovská, Jana ; Čamrová, Lenka (advisor) ; Šmíd, Jan (referee)
Práce se zabývá systémem záloh na PET lahve, o jehož zavedení v současnosti Ministerstvo životního prostředí uvažuje. Cílem práce je zjistit, zda je nutné tento systém zavádět, jaký vliv bude mít na chování spotřebitele a kdo stojí za tím, aby byly zálohy zavedeny a kdo naopak proti. Nejprve je popsána legislativa českého odpadového hospodářství, fungování systému nyní a ekonomické teorie týkající se chování spotřebitele. Dále se práce zabývá výhodami a nevýhodami systému záloh, popisuje faktory ovlivňující chování spotřebitele, zpracovává výsledky dotazníkového šetření a uvádí, které subjekty se vyslovily pro nebo proti systému a z jakých důvodů. Závěrem je rozhodnutí o tom, zda je systém pro ČR spíše výhodný nebo nevýhodný.

National Repository of Grey Literature : 234 records found   beginprevious228 - 234  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.