Original title:
Analýza akviziční marketingové strategie mBank
Translated title:
Analysis of the Acquisition Marteting Strategy of mBank
Authors:
Zejda, Vladimír ; Jablonský, Petr (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce zkoumá rozhodovací proces spotřebitele na trhu finančních služeb. Kombinací poznatků z oborů marketingu, financí, psychologie, ekonomie, sociologie a chování spotřebitele představuji komplexní model kupního rozhodovacího procesu klienta finančních služeb. Ve druhé části potom model aplikuji na případ vstupu nové banky na český retailový bankovní trh -- mBank v roce 2007. S jeho pomocí pak vysvětluji nárůst klientské báze banky.This paper examines the consumer decision process at the financial market. Combining the findings from the fields of marketing, finance, psychology, economy, sociology and consumer behaviour I present a complex model of the financial services' consumer decision process. In the second part of the paper I use the model on the case of the entry of a new bank into a Czech retail banking market -- mBank (2007). Using the model I then explain the growth in the bank's client base.
Keywords:
consumer behaviour; decision making process; financial service; mBank; chování spotřebitele; finanční služba; mBank; rozhodovací proces
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/22556