National Repository of Grey Literature 116 records found  beginprevious21 - 30nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Specification and Development of New Brand
Compelová, Natália ; Mráček, Pavel (referee) ; Zich, Robert (advisor)
This master thesis focuses on the specification and development of a new specialty coffee roasters brand based in Brno. Reason behind the thesis is the author’s own motivation supported by current and relevant analysis, especially in the field of the coffee market, its development and trends, competition, potential customers and other factors, that might affect the new brand when entering the market. Chosen analysis and proposals are using methods and tools explained in the theoretical part. Presented proposal serves as a framework for the future development of a brand that will be competitive and will meet customer requirements.
Strategic Brand Development of Company
Holešovský, Jakub ; Mráček, Pavel (referee) ; Zich, Robert (advisor)
The Diploma thesis deals with the strategy of building the Daflex System brand. The thesis is divided into three parts. The theoretical part defines the theoretical basis for creating a brand building strategy. Next part, the analytical part is based on the knowledge and methodology of the theoretical part. This section describes the basic information about brand Daflex System. The thesis continues with analyzes of customers, suppliers and competitors. These analyzes then lead to the evaluation of the findings and the creation of recommendations in the last part.
Application of Branding Concepts for Development of Competitiveness
Tesařová, Mariana ; Schüller, David (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Předložená diplomová práce je zaměřena na aplikaci konceptů značky sloužící k rozvoji konkurenceschopnosti produktu instituce vysokoškolského vzdělávání, konkrétně studijního oboru “Entrepreneurship and Small Business Development”. Na základě teoretických poznatků, metodiky dle Ko Floora a konceptu Brand Prismu je zhodnocena stávající situace studijního oboru. Zároveň jsou provedeny analýzy konkurentů a požadavků zákazníků, společně s analýzou odvětví k určení pozice značky studijního oboru na trhu. Na základě výsledků ze všech provedených analýz jsou následně stanoveny návrhy řešení konceptu značky na podporu rozvoje konkurenceschopnosti studijního oboru.
Brand Identity in Design of Industrial Product
Ondra, Martin ; Jelenčík, Branislav (referee) ; Grall, Günther (referee) ; Rajlich, Jan (advisor)
Tato práce se zabývá studiem prvků identity značky na produktech. Současný stav poznání shrnuje poznatky o brandingu, gramatice tvarů a metod ke studio podobností na produktech. Další práce se zaměřují na zachycení prvků identity značky a vytvoření nástroje, pracujícího na základě gramatiky tvarů, který by pomáhal designérovi v jeho kreativním procesu, této literatuře však schází studování designérské práce. Konkrétní identita je studována z hlediska loga, barev a tvaru až k vytvoření její gramatiky tvarů. Po analýze produktů firmy a gramatiky tvarů je předložena hypotéza o přenosu identity značky v průběhu inovačního procesu z pohledu gramatiky tvarů.
Strategic Brand Development
Laníková, Dana ; Borek, Jiří (referee) ; Zich, Robert (advisor)
The diploma thesis focuses on brand development of a chosen company in Olomouc, a sweet and coffee shop called Zmrzlinárium Café Centro, that specializes in fabrication and sale of ice cream. On theoretical bases this thesis analyses outside and inside environment of the coffee shop and evaluates its current situation. Analysing competitors, customers, suppliers and suplements, there is defined the brand positioning on the market of coffee shops and sweet shops in Olomouc and surrounding area. Analysing brand identity there are detected competitive and risk areas in the field of further development of the brand, which are then incorporated into proposals of solving the brand concept in order to support its competitiveness in future.
Proposal for New Brand Development
Tomanka, Peter ; Chlebovský, Vít (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Bakalárska práca sa zaoberá problematikou strategického rozvoja značky klasického mužského obliekania. Práca je rozdelená do troch častí. V teoretickej časti sú vymedzené teoretické východiská, ktoré slúžia na vytvorenie a budovanie stratégie značky. Po vymedzení teoretických poznatkov, nasleduje analytická časť. Táto časť sa zaoberá prieskumom trhu a potenciálnych zákazníkov. V práci sú spracované výsledky analýzu trhu. Tieto výsledky slúžia ako základ pre tvorbu návrhovej časti.
Proposal of Winery Marketing Plan
Válka, Vojtěch ; Válka, Karel (referee) ; Novák, Petr (advisor)
The main subject of this thesis is creating complex markething plan for winery Ing. Karel Valka. The thesis is focusing on creating unified comunication style of the brand. The main business subject of winery Ing. Karel Valka is producing grapes of grapewine, processing them and sell products made from it. Second chapter of my thesis is focused on theory about building unified comunication style and building general marketing plan. Third chapter is focused on analysis of current status of the company and subsequent creating of „Brand manual“ for winery Ing. Karel Valka and guide for application of the manual into practice, based on the current situation in company.
Proposal for Brand Development
Ludvík, Matyáš ; Chlebovský, Vít (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Bakalářská práce se zabývá rozvojem značky u začínající firmy Prostěvize s.r.o., která se zabývá home stagingem, což znamená příprava nemovitosti, před prodejem na realitním trhu. V práci je sepsán teoretický koncept, který je vhodný pro rozvoj společnosti a její značky. Jako první je analyzovaná současná situace společnosti, poté její značka, konkurence a také názory klientů. Všechny tyto poznatky jsou použity pro návrhy, které mají za úkol rozvíjet značku společnosti Prostěvize s.r.o.
Proposal for New Brand Development for Own Business Project
Šviha, Richard ; Chlebovský, Vít (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Bakalářská práce se zaměřuje na strategický rozvoj mé značky, Pastelle Apparel, která se pohybuje na trhu se stylovým, značkovým oblečením. Značka se nachází na úplném začátku své existence, proto tato práce postihuje veškeré aspekty jejího vzniku, společně s kompletní vizí její realizace. K dosažení a navržení konečné podoby značky je využita řada teoretických modelů a výzkumných metod zaměřených jednak na samotný koncept značky, na charakter zákazníka, jejich vnímání naší značky a následně náhled na konkurenci na tomto trhu. Výsledky a uplatněné metodika jsou klíčové pro realizaci a navržení konečné podoby mé značky.
Proposal for Strategic Brand Development Activities
Tvarožková, Klára ; Havíř, David (referee) ; Zich, Robert (advisor)
This thesis focuses on proposals for strategic brand development activities of a Brnobased startup operating in the global market of elemental analysis. The thesis will present theoretical background focusing on the areas of brand, business model, market, competitors and customers. The analytical part examines the current market situation, the competitors' approach to brand development and the existing brand of the startup itself. The proposal part of this thesis creates a possible model for brand development along with suggestions for implementation and increased awareness.

National Repository of Grey Literature : 116 records found   beginprevious21 - 30nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.