Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv masifikace vysokoškolského vzdělání na uplatnění absolventů na trhu práce
Ludvíková, Karolína ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem masifikace terciárního vzdělání na uplatnění absolventů na trhu práce. Zkoumá jevy zpřístupnění vysokoškolského vzdělání v populaci absolventů a jejich možnost nalezení adekvátního zaměstnání. Práce je z části inspirována prací Jana Kellera a Lubora Tvrdého - Vzdělanostní společnost? Chrám, výtah a pojišťovna. Dále je popsán stav trhu práce s ohledem na zaměstnávání absolventů a jejich uplatnitelnost v praxi. V práci je využit statistický výzkum, který je doplněn o dotazníkové šetření mezi zaměstnavateli. Díky těmto výsledkům se podařil vyhodnotit hlavní cíl práce - tj. uplatnění absolventů na trhu práce. Diplomová práce by mohla sloužit jako prezentace výsledků ve zkoumání kvality a potřeby vysokoškolského vzdělávání.
Statistika & My (č. 3/2016): měsíčník Českého statistického úřadu
Český statistický úřad
Měsíčník informující o aktuálním dění v Českém statistickém úřadě. Přináší analýzy, komentáře, výsledky statistických šetření realizovaných a organizovaných ČSÚ, statistické údaje o ČR, jejich obyvatelích včetně mezinárodního srovnání. Uveřejňuje informace o ediční činnosti úřadu, odborných úspěších pracovníků, již uskutečněných a plánovaných tiskových konferencích, seminářích, akcích a dalších aktivitách.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Situace vysokoškolsky vzdělaných matek malých dětí při návratu na trh práce v České republice
Bolinová, Petra ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent)
Diplomová práce "Situace vysokoškolsky vzdělaných matek malých dětí při návratu na trh práce v České republice" se zabývá otázkou, z jakých příčin u nás většina kvalifikovaných matek přerušuje kariéru na relativně dlouhou dobu z důvodu péče o dítě. Ženy vysokoškolačky mají specifické charakterové vlastnosti odvozené od lidského kapitálu. Mají silnou potřebu seberealizace, jsou vybaveny schopnostmi a ambicemi, které je motivují navrátit se do zaměstnání co nejdříve. Přesto se vyznačují ekonomickou neaktivitou až do tří let věku dítěte. Ve své práci vycházím z předpokladu, že v domácnostech vysokoškolsky vzdělaných žen je velké napětí mezi kariérou a rodinným životem. Identifikuji faktory, které ovlivňují délku setrvání těchto žen mimo trh práce. O výběru životní strategie vedle lidského kapitálu těchto žen spolurozhoduje také koncepce rodinné a institucionální politiky, míra, v jaké se do péče o děti a domácnost zapojuje partner, vliv má také kulturní kontext. Práce se zaměřuje na preference matek vysokoškolaček ohledně jejich pracovní a rodinné angažovanosti, strukturální podmínky na trhu práce, institucionální rámec pro jejich rozhodování a na roli zaměstnavatele v problematice slaďování pracovního a rodinného života. Přínosem diplomové práce je zaměření na cílovou skupinu vysokoškolaček a na...
Argumenty Bubliny Vyššího Vzdělání v USA
Kasanová, Barbora ; Chytilová, Helena (vedoucí práce) ; Prokop, Jaromír (oponent)
Systém vyššího vzdělávání je ve Spojených Státech Amerických pod negativním vlivem neudržitelného ekonomického modelu násobeného hlubokým ovlivňováním veřejnosti.Bývalo pravidlem, že vysokoškolské vzdělání bylo pro absolventy klíčem ke získání dobře placeného zaměstnání.Jsme uprostřed spekulativní bubliny vytvořené kombinací levných úvěrů, grantů a přehnaných očekávání stran vyššího vzdělávání ve Spojených Státech Amerických. Zvýšený zájem o vysoké školy, neustále zvyšující se školné a poplatky za ubytování stejně jako snadný přístup k úvěrům jsou faktory této bubliny a tato práce je má za cíl analyzovat.
Návratnost investic do vysokoškolského vzdělání
Benešová, Veronika ; Maaytová, Alena (vedoucí práce) ; Finardi, Savina (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na lidský kapitál a investice do něj. Cílem je stanovení očekávané míry návratnosti investice do vysokoškolského vzdělání na vzorku studentů ekonomických škol v Praze. Práce analyzuje náklady, výnosy související s vysokoškolským vzděláním a existující metody výpočtu míry návratnosti.
Postavení českého trhu práce v rámci EU- 3. Čtvrtletí 2015
Český statistický úřad
Pravidelná analýza se zaměřuje na mezinárodní porovnání vybraných indikátorů trhu práce v členských zemích EU. Téměř ve všech zemích EU28 se ve 3. čtvrtletí roku 2015 míra zaměstnanosti 20-64letých zvýšila a opět se přiblížila stanovenému cíli, ke kterému členským zemím EU chybí v průměru 4,5 procentního bodu. Česká republika přitom patří mezi země s nejvyšší zaměstnaností. Tomu odpovídá i skutečnost, že naopak míra nezaměstnanosti je v ČR druhá nejnižší.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Náklady veřejných rozpočtů ČR vyplývající ze studia slovenských státních příslušníků na veřejných vysokých školách v ČR
Ondruška, Pavel ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Brabec, Petr (oponent)
Cílem diplomové práce je zjištění efektivity poskytování bezplatného terciárního vzdělání občanům Slovenské republiky na českých veřejných vysokých školách. V teoretické části se zaměřím na výzkum motivací slovenských občanů ke studiu v České republice z hlediska teorie o rozšiřování lidského kapitálu a návratnosti investic do vzdělání, ale také využiji dotazníkového šetření k průzkumu preferencí ve výběru školy mimo Slovensko. Dále se věnuji systému financování veřejného vysokého školství v České republice. Studium na vysokých školách v České republice je pro studenty poskytováno bez poplatků, pokud splní maturitní zkoušku z českého jazyka nebo mají jinou úředně ověřenou zkoušku z češtiny. Díky vzájemné dohodě obou států mají občané Slovenské republiky vyjednanou vyjímku v zákoně 111/1998 Sb. o vysokých školách. Praktická část je věnována výpočtu nákladů veřejných rozpočtů na studium slovenských občanů a výpočtu benefitů, rozhodnou-li se pracovat v České republice. Analýza vychází z dat MŠMT a ČSÚ o počtu cizinců na vysokých školách a způsobu financování vysokého školství i ze statistik největších českých vysokých škol, které jsem získal. Z dat zjišťuji zastoupení slovenských občanů v jednotlivých ročnících a také se snažím vypočítat a generalizovat přibližné počty studentů, kteří ukončí studium. Náklady počítám podle jednotlivých ročníků, kdy každý student v daném školním roce má fixní částku, kterou na něj vynaloží veřejné rozpočty. Pro výpočet benefitů použiji tyto kohorty rozdělené podle ročníků a metodou diskontace mzdy zjišťuji přibližnou výši odváděných daní za dobu, kdy slovenští občané pracují v České republice.
Postavení absolventů soukromých a veřejnoprávních vysokých škol na trhu práce
Šimková, Kateřina ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Barák, Vladimír (oponent)
Práce zkoumá rozdílnost postavení absolventů soukromých a veřejnoprávních vysokých škol na trhu práce. Jsou popsány hlavní rozdíly mezi oběma typy institucí. Součástí jsou argumenty pro existenci obou typů institucí a na problematiku je nahlíženo i z hlediska návratnosti nákladů z investice do vzdělání. K hlavní analýze je použita metoda dotazníkového šetření a řízených rozhovorů s personálními agenturami. Byla jednoznačně potvrzena hlavní hypotéza práce, tedy že absolventi soukromých vysokých škol jsou na trhu práce hodnoceni hůře než absolventi veřejnoprávních vysokých škol.
Problematika financovania vysokých škôl a dopady zavedenia školného
Šimek, Markus
Cieľom tejto práce je vyhodnotiť dôsledky zavedenia školného na počet študentov vysokých škôl na Slovensku. V prvej časti je charakterizované vzdelanie ako statok a terciálne vzdelanie na Slovensku. Práca ďalej analyzuje financovanie terciálneho vzdelávania na Slovensku a vo Veľkej Británii. V druhej časti práca analyzuje dopad zavedenia školného na počet študentov a výber študovaného odboru. Na základe skúseností z Veľkej Británie práca vyhodnocuje možné dôsledky zavedenia školného na Slovensku.
Návratnost investic do vysokoškolského vzdělání podle země původu
Dlabáčková, Dorota ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Diplomová práce se věnuje komparaci návratnosti investic do vysokoškolského vzdělání podle země původu vybraných skupin studentů na českých vysokých školách. První část práce se věnuje definováním vysokoškolského vzdělávání jako ekonomického statku a jeho systému financování v České republice. Dále pak je rozebírán pojem lidský kapitál, jeho historie, metody a typy návratnosti investic do vysokoškolského vzdělání. Ve druhé části jsou definovány základní předpoklady pro analýzu a provedena kalkulace návratnosti investic do vysokoškolského vzdělání vybraných skupin studentů podle stanovené metody výpočtu. Komparace návratnosti investic je provedena na třech skupinách studentů dle počtu na českých vysokých školách, tj. čeští, slovenští a ruští studenti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.