Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 311 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 
Role metodika prevence na školách a jeho sebevzdělávání
Kozáková, Aneta ; Dvorná, Marie (vedoucí práce) ; Procházková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem školního metodika prevence a jeho dalšími možnostmi vzdělávání. Teoretická část je rozdělena do pěti velkých kapitol. První kapitola se zabývá školním prostředím. Druhá kapitola se zabývá nás seznamuje s typy rizikového chování. Třetí kapitola se zabývá prevencí. Čtvrtá kapitola je zaměřena na poradenské pracoviště základních škol a poslední na samotného metodika prevence a témata s ním spojená. V praktické části se snažím přiblížit práci školního metodika prevence a porovnávat, jak se praxe shoduje s teorií. Za účelem tohoto šetření jsem získala osm rozhovorů se školními metodiky prevence, ve kterých jsem zjišťovala jejich odbornost, podporu a spolupráci a možnosti jejich dalšího vzdělávání.
Možnosti podpory rodičovských kompetencí u nezletilých matek
Jechová, Štěpánka ; Ondrušová, Jiřina (vedoucí práce) ; Drahoňovský, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi podpory rodičovských kompetencí u nezletilých matek. Seznamuje s obdobím dospívání u dívek, s problematikou předčasné gravidity a předčasného mateřství, dále se společně s praktickou částí věnuje významu rodičovských kompetencí a jejich posilování v kontextu sociální práce. Cílem závěrečné práce je popsání obtížné situace dívek, které se v nezletilém věku staly matkami a dále zjištění a popsání, zda, nakolik a jakým způsobem byly, či jsou podporovány rodičovské kompetence u nezletilých matek v domácím prostředí. K dosažení výsledků byla zvolena výzkumná strategie kvalitativní s využitím polostrukturovaného rozhovoru, který byl veden s pěti nezletilými matkami. Provedené šetření poukazuje na to, že dotazovaným dívkám, jež se rozhodly dítě vychovávat v domácím prostředí nebyla nabídnuta a poskytnuta žádná možnost podpory rodičovských kompetencí ze strany odborníků. Vzhledem k závažnosti a složitosti situace předčasného mateřství by výsledky šetření měly vést k určitému zamyšlení se nad angažovaností pomáhajících profesí a dále k dalšímu zkoumání a zjišťování, jak nezletilým matkám nelehkou životní situaci usnadnit.
Proměna závislostního chování u vybraných uživatelů ilegálních drog vlivem pandemie COV-19
Kroupová, Lucie ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce byla vytvořena s cílem zmapovat vliv pandemie cov-19 a následného lockdown na užívání ilegálních látek u vybraných respondentů. Situaci bylo možné detailně porovnat s předkovidovým obdobím, protože s respondenty bylo spolupracováno již v předešlé bakalářské práci. Jedná se o kvalitativní výzkum, ve kterém je aplikována jako výzkumná metoda tematická analýza. Teoretická část práce rozpracovává závislost a závislostní chování, vývojové hledisko, relevantní teorie patologického chování v kontextu drogové závislosti, vývoj pandemie cov-19 a drogové politiky v ČR a léčbu i ukončování závislosti. Výzkum praktické části je založen na výpovědích 10 participantů polostrukturovaného rozhovoru. Jednotlivé části se skládají z medailonku respondentů (informace o tázaných z předchozí bakalářské práce), obecných informací, dopadu pandemie cov-19 na zaměstnání i vzdělání, partnerských a rodinných vztahů během pandemie, volného času a zájmů participantů, návykových látek v kontextu pandemie cov-19 a psychického rozpoložení během pandemie cov-19. Primární zkoumanou ideou bylo, zdali lockdown vedl k výraznému zhoršení závislostního chování. Podrobnou analýzou dat bylo zjištěno, že u vybraných respondentů nedošlo k většinovému zhoršení závislostního chování na ilegálních látkách. Dále byl šetřen vliv...
Výuka sexuální výchovy na vybraných českých školách z pohledu žáků a jejich vyučujících
Kdýrová, Laura ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou sexuální výchovy v kontextu školního vzdělávání. Teoretická část práce představuje obecný vhled do výuky sexuální výchovy s důrazem na prevenci rizikového chování dospívajících. Hlavním cílem práce bylo zmapovat výuku sexuální výchovy na dvou vybraných školách. Výzkumné metody sběru dat byly dvě - dotazníkové šetření určené pro vybrané žáky (101 respondentů) a rozhovor pro vyučující, kteří na vybraných školách sexuální výchovu vyučují (dva vyučující). Výsledky výzkumného šetření odráží zkušenosti respondentů s výukou sexuální výchovy na těchto školách, jejich osobní názory a náměty, na základě kterých bylo zpracováno doporučení pro praxi. Na obou vybraných školách je výuka sexuální výchovy zařazena až ke konci povinné školní docházky. Na vybrané ZŠ jsou její témata vyučována v předmětu přírodopis, na vybraném gymnáziu v předmětu "občanská výchova". 85,7 % respondentů vybrané ZŠ uvedlo, že byli během sexuální výchovy rozděleni do skupin dle pohlaví, naopak 84,4 % respondentů vybraného gymnázia uvedlo, že rozděleni nebyli. Vybraní vyučující uvedli, že sami nikdy žáky nerozdělují tak, aby s každou skupinou probírali odlišná témata, pouze jim ponechávají prostor pro diskusi. Další výsledky výzkumného šetření jsou podrobně rozepsány v kapitole Výsledky praktické...
Okolnosti vedoucí k umístění dětí do konkrétního dětského domova se školou a možnosti prevence jejich rizikového chování
Dvořáková, Jitka ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá okolnostmi vedoucími k umístění dětí do konkrétního dětského domova se školou a možnostmi prevence jejich rizikového chování. Teoretická část představuje náhled do rizikového chování i institucionální výchovy. Praktická část představuje analýzu spisovné dokumentace a životních příběhů vybraných participantů za účelem zjištění okolností vedoucí k jejich umístění do vybraného konkrétního zařízení. Představuje také možnosti vzdělávání a možnosti prevence rizikového chování umístěných jedinců v tomto zařízení na základě rozhovorů s pedagogickými pracovníky. Záměrem práce je představení uceleného obrazu o problematice ústavní výchovy týkající se konkrétního dětského domova se školou. Závěrem šetření je zjištění, že okolnosti pro umístění se u jednotlivých participantů vyplývající jak analýzou rozhovoru, tak analýzou dokumentace, shodují. Zásadní nesnáz pramení z rodiny, tedy nevyhovující sociální podmínky, často nefunkční prostředí rodiny. U všech vybraných participantů se objevuje rizikové chování zahrnující sociálně patologické jevy, například návykové látky, nevhodná parta, trestná činnost, záškoláctví, útěky a další, které výrazně narušují a ovlivňují rodinné vztahy. KLÍČOVÁ SLOVA dětský domov se školou, institucionální výchova, rizikové chování, ústavní výchova
Náročné chování v základní škole a možnosti jeho řešení
Martínek, Vojtěch ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice náročného chování u žáků na druhém stupni jedné vybrané základní školy. Výstupem práce je zjištění úrovně informovanosti pedagogů o výskytu náročného chování žáků dané školy, možnostmi jeho řešení a povědomí o institucích, se kterými mohou na řešení náročného chování žáků spolupracovat. Bakalářskou práci tvoří dvě části, a to teoretická a výzkumná. Teoretická část se zaměřuje na popis syndromu ADHD, obranné mechanismy a obecné zásady přístupu k žákům ze strany pedagogů. Dále se práce věnuje vybraným typům rizikového chování a možnostem řešení ze strany školy. Výzkumná část obsahuje výsledky průzkumu realizovaného kvantitativní metodou prostřednictvím techniky dotazníku pro pedagogy vybrané základní školy a je doplněna rozhovorem se školním metodikem prevence sociálně patologických jevů. Cílem průzkumu bylo zjistit četnost výskytu jednotlivých typů náročného chování, informovanost o možnostech řešení náročného chování a které způsoby řešení učitelé používají u tohoto chování ve své praxi. Rozhovor se školním metodikem prevence doplňuje výstupy z dotazníků a poskytuje pohled ze strany odborníka na tuto problematiku v dané škole. Výsledná data jsou prezentována formou grafů a jejich popis doplňují informace z rozhovoru se školním metodikem prevence. V závěrečné...
Využití metod a technik dramatické výchovy v třídnických hodinách
Piklová, Iva ; Sobková, Ivana (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Předložená práce se zabývá možností využití dramatické výchovy za účelem prevence a řešení problémových situací ve škole. Třídnické hodiny hrají při práci s třídním kolektivem zcela zásadní roli. Učitel má během nich možnost nejen řešit organizační záležitosti ale také budovat ve třídě pozitivní klima. Dramatická výchova mu v tomto ohledu může do značné míry pomoci, protože se jedná o velice efektivní nástroj osobnostního a sociálního rozvoje. Cílem předložené práce je ověřit účinnost dramatické výchovy jako nástroje prevence a řešení problémových situací v třídnických hodinách. Za tímto účelem bylo připraveno šest třídnických hodin založených na principech dramatické výchovy. Tyto lekce se zaměřují na budování dobrých vztahů ve třídě, rozvoj komunikačních dovedností, prevenci šikany a budování respektu vůči osobám z odlišných sociokulturních podmínek. Jednotlivé lekce byly realizovány ve vybrané třídě, aby bylo možné posoudit jejich využitelnost pro praxi. Efektivita navržených lekcí byla ověřována prostřednictvím dotazníkového šetření a hospitací ze strany školní psycholožky. Na základě průběhu realizace jednotlivých vyučovacích hodin a z výsledků dotazníkového šetření mezi žáky bylo zjevné, že žáci na tento typ třídnických hodin reagovali velice pozitivně. Dotazníky byly zpracovány formou...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 311 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.