Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 212 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zhodnocení hospodaření vybraného nadačního fondu
Buťáková, Kristýna ; MBA, Petr Jarchovský, (oponent) ; Lajtkepová, Eva (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zhodnocením vývoje hospodaření a fundraisingu vybrané neziskové organizace, Nadační fond Modrý hroch. Teoretická část práce popisuje problematiku neziskového sektoru a nadačnímu fondu. Analytická část se věnuje analýze nákladů a výnosů spolu s vybranými prvky modifikované finanční analýzy. Dle zjištěných výstupů z provedených analýz je zhodnoceno hospodaření a fundraising. Závěrem práce jsou představeny vlastní návrhy řešení slabých stránek organizace.
Specifika neziskových organizací a jejich financování
Pudíková, Jana ; Petrák, Pavel (oponent) ; Pernica, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na specifika neziskových organizací a formy jejího financování. Teoretická část práce je zaměřena na právní legislativu týkající se neziskového sektoru, vymezení základních pojmů a charakteristiku jednotlivých forem neziskových organizací. V praktické části je představena organizace, ve které provádím analýzu její finanční situace pomocí vybraných metod a v závěru práce navrhuji řešení, které by měly přispět ke stabilizaci financování a celkového rozvoje organizace.
Návrh marketingových aktivit pro neziskovou organizaci
Veselá, Lucie ; Holla, Martin (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití marketingu v neziskovém sektoru. Vymezuje základní pojmy – marketing, služby, neziskový sektor, neziskový marketing, a věnuje se návrhu marketingových aktivit, především způsobům komunikace ve veřejném sektoru. V praktické části je věnována pozornost vybrané neziskové organizaci – občanskému sdružení Brno Gospel Choir, které se zabývá kulturní činností. Organizace je nejprve představena a následně jsou doporučeny činnosti zajišťující efektivní marketingovou komunikaci, která má organizaci zviditelnit a zvýšit její uplatnění na trhu.
Evaluation of Economy of a Selected Association
Jamrichová, Adela ; Snášelová, Janka (oponent) ; Lajtkepová, Eva (vedoucí práce)
This bachelor thesis is focused on the overall evaluation of economy activities of selected non-governmental non-profit organization, which is Bulharský spolek. The first part, which is theoretical, describes the non-profit sector in the national economy and the issue of fundraising. The second, analytical, part of the work deals with the classification of incomes and expenditures of the association during the years 2017 – 2021 and based on the results of the analysis, an evaluation of the organization´s economy is done. The final part of the bachelor thesis deals with own solutions to improve the financial situation and economy of the association.
Financování a finanční plánování neziskové organizace
Srbová, Pavla ; Schormová, Lenka (oponent) ; Kopřiva, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na financování nevládní neziskové organizace v České republice. V teoretické části je definována nezisková organizace, jsou zde vymezeny možné zdroje jejích příjmů a způsoby sestavování rozpočtu. V praktické části je popsáno financování nevládní neziskové organizace Hnutí Brontosaurus a návrh finančního plánu pro její základní článek Chudák Svišť.
Návrh fundraisingové strategie vybrané soukromé ZŠ v Brně
Hronová, Veronika
Hronová, V. Návrh fundraisingové strategie vybrané soukromé školy v Brně. Ba-kalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Bakalářská práce se zabývá návrhem fundraisingové strategie pro soukro-mou základní školu v Brně. Cílem je navrhnout vhodné fundraisingové strategie, které zkoumaná škola může využít a případně z toho těžit. Literární rešerše vy-chází z odborné literatury, v které jsou objasněny základní teoretické pojmy a po-znatky související s fundraisingem. Ve výsledkové části je proveden kvalitativní výzkum a SWOT analýza, která je v rámci vnějšího prostředí provedena pomocí PEST analýzy k identifikaci možných příležitostí a hrozeb a ve vnitřním prostředí jsou odhaleny silné a slabé stránky pomocí pěti klíčových faktorů. Pomocí SWOT matice jsou navrhnuty fundraisingové strategie, které jsou zhodnoceny z pohledu lidských, časových a finančních zdrojů.
Tvorba fundraisingové strategie pro neziskovou organizaci
MARCHAL, Dominik
Cílem této diplomové práce je zhodnotit současný stav v oblasti tvorby fundraisingové strategie ve vybrané neziskové organizaci a stanovit návrhy na zlepšení současného stavu. Teoretická část definuje základní pojmy a analytické přístupy, vymezuje neziskový sektor a zkoumá aspekty fundraisingu. Praktická část charakterizuje vybrané organizace a postupuje dle metodiky. Zhodnocení současného stavu tudíž vyplývá nejen z uplatnění odborné literatury, ale také uskutečněných rozhovorů se spoluzakladatelkou TEMPERI, o.p.s. a zkušenými fundraisery tří pozorovaných organizací. Dále je prozkoumána struktura zdrojů jednotlivých organizací a následně je využita PESTLE analýza i Porterův model pěti sil. Výstupy analýz jsou poté aplikovány v rámci SWOT analýzy. Veškeré výsledky slouží pro efektivní návrh na zlepšení současného stavu v souvislosti s tvorbou fundraisingové strategie zvolené neziskové organizace.
Drivers of Private Equity Activity across Europe: An East-West Comparison
Kočenda, Evžen ; Shivendra, R.
We investigate the key macroeconomic and institutional determinants of fundraising and investment activities and compare them across Europe, covering 13 Central and Eastern European (CEE) and 16 Western European (WE) countries. Five macroeconomic variables and nineteen institutional variables are selected. These variables are studied using panel data analysis with fixed effects and random effects models over an eleven-year observation period (2010–2020). Bayesian Model Averaging (BMA) is applied to select the key variables. Our results suggest that macroeconomic variables have no significant impact on fundraising and investment activity in either region. Investment activity is a significant driver of fundraising across Europe. Similarly, fundraising and divestment activity are significant drivers of investments across Europe. Institutional variables, however, affect fundraising and investment activity differently. While investment freedom has a significant effect on funds raised in the WE and CEE countries, government integrity and trade freedom are both significant determinants of investments in both European regions. In addition, the results demonstrate that, in contrast to the WE region, fundraising in the CEE region is not country specific.
Marketingové strategie neziskových organizací na sociálních sítích a reakce jejich uživatelů
Bílková, Kateřina ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Háša, Marek (oponent)
Práce se věnuje marketingovým strategiím neziskových organizací na sociálních sítích v souvislosti s válkou na Ukrajině a zkoumá, jak uživatelské publikum na tyto strategie reaguje a jaké k nim zastává postoje. Teoretická část se proto zabývá pojmem nezisková organizace, kterou definuje stejně jako jednotlivé typy těchto organizací, dále pak marketingem, konkrétně sociálním marketingem a marketingem neziskových organizací jakožto stěžejními body práce, a poté marketingovými strategiemi neziskových organizací. Práce rozebírá také image a reputaci neziskových organizací a to, co ji tvoří. Samostatnou podkapitolou jsou rovněž faktory, které neziskové organizace od využívání sociálních sítí mohou odrazovat, a faktory úspěšnosti. Následuje kontextuální část, která se ve zkratce zabývá vypuknutím ozbrojeného konfliktu na Ukrajině a vybranými nejznámějšími neziskovými organizacemi, které působí v České republice. Následuje část metodologická, která popisuje zvolené metody kvalitativní a kvantitativní analýzy. Analytická část práce se věnuje nejprve kvalitativnímu dotazníkovému šetření, aby zmapovala základní trendy a charakteristiky lidí, kteří přispěli neziskovým organizacím jak v návaznosti na kampaně na sociálních sítích, tak těch, kteří měli motivaci jinou. Na tuto část poté navazují kvalitativní...
Jak si říkat o finanční dary: experimentální přístup k fundraisingu na sociálních sítích
Hamrová, Alžběta ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Cílem této práce bylo porovnat účinnost různých psychologických efektů využívaných ve fundraisingu a určit, které z nich jsou nejvíce efektivní při podněcování lidí k dárcovskému chování v digitálním prostředí. Výzkum spočíval v terénním experimentu, který pomocí reklam na sociálních sítích organizace UNICEF Česká republika testoval následující prvky charitativních výzev: rámování ziskem a ztrátou, typ sdělení (statistická či anekdotická informace) a využívání inkluzivních či exkluzivních jazykových formulací. Na základě analýzy dat nebyly zjištěny za použití výše uvedených metod žádné statisticky významné rozdíly ve formování záměru darovat. Výsledky tak z velké části nepotvrdily závěry předchozích laboratorních experimentů, což je následně relativně rozsáhlým způsobem zasazeno do širšího kontextu replikovatelnosti sociálněvědních studií. V práci je vyzdvižena důležitost zachování určitého odstupu při zavádění strategií založených na poznatcích z laboratorních výzkumů do praxe. Důvodem k obezřetnosti jsou jednak zkreslení spojená s publikací studií, jednak různé podmínky, ve kterých výzkumy probíhají a které mohou ovlivňovat účinnost jednotlivých fundraisingových taktik. Hlavní přínos této práce spočívá ve vysoké ekologické validitě terénního experimentu a následné demonstraci výzev spojených s...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 212 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.