Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 147 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Brzdový systém formule Student
Trna, Lukáš ; Kučera, Pavel (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je podat jejímu čtenáři komplexní informace, vedoucí k návrhu komponent brzdového systému, určeného pro závodní vozy kategorie formule Student. Zpracování je rozděleno do čtyř hlavních úseků. První část popisuje základní součásti brzdových systémů, s plynulým navázáním na rozbor brzdového systému u současně používaného vozu formule Student Dragon 1. V druhé, obsáhlejší části je provedeno dimenzování brzdového systému vozu formule Student Dragon 2, zohledňující získané poznatky z první generace vozu. Na základě měření a výsledků výpočtů, se třetí část zabývá návrhem konkrétních součástí brzdového systému, určeného pro druhou generaci vozu. Závěr diplomové práce je věnován návrhu modelu brzdového třmenu a jeho následné MKP analýze.
Návrh a výroba kompozitního kola vozidla Formule Student
Jelínek, Josef ; Řehák, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je krokem ke zlepšení jízdní dynamiky monopostů Formula Student týmu TU Brno Racing Vysokého učení technického v Brně. Úvodem práce je rešerše existujících lehkých řešení vozidlových kol. Úkolem práce je navrhnout a vyrobit kompozitní kolo pro použití na závodním monopostu Dragon 9. V rámci konstrukce jsou definovány omezení pravidly, zástavbovými požadavky vozidla, silové zatížení a limity technologie výroby kompozitních dílů. Práce ukazuje sbírku CAD dokumentace sestavy dílů kola, forem a pomocných přípravků. Navržené formy byly vyrobeny. V práci se důkladně popisuje technologie výroby kompozitních kol. V práci je navržen způsob zatěžování kol. Výstupem práce je vyrobení několika prototypů kompozitních kol. Závěrem je zhodnocena navržená konstrukce po funkční a výrobně technologické stránce.
Návrh aditivně vyráběného tepelného výměníku olej-voda pro formuli student
Březina, Josef ; Dočekalová, Kateřina (oponent) ; Koutný, Daniel (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh a výrobu chladiče oleje vyráběným technologií Selective Laser Melting pro použití ve Formuli Student. Cílem návrhu je zajištění optimálního chlazení olejového okruhu při minimální hmotnosti. Vyrobený chladič využívá koncepce deskového výměníku s optimalizovanými přírubami pomocí simulací proudění a žebrováním teplosměnného tělesa o tloušťce 0,17 mm. Pro návrh byl vytvořen analytický model chladiče. Dále byly optimalizovány procesní parametry výroby tenkostěnných prvků, na které navazovala výroba testovacích vzorků pro měření tlakových ztrát a výkonu mikrochladičů. Výsledky byly použity pro zpřesnění výpočetního modelu a následného optimálního návrhu teplosměnné plochy. Poté proběhla optimalizace přírub chladiče pomocí simulací proudění. Byla provedena výroba prototypu, jehož parametry byly ověřeny na měřícím okruhu vyrobenému pro účely této práce. Navržený chladič dosahuje výkonu 4,5 kW při podmínkách závodu, pro které je ekvivalentní teplotní spád olejového okruhu 22 °C. Návrhem bylo docíleno snížení hmotnosti na 320 g, čímž došlo k redukci hmotnosti o 47 % oproti doposud používanému chladiči. Zároveň došlo ke snížení těžiště vozidla díky změně umístění výměníku.
Návrh bezpečnostních prvků vozidla Formule Student
Martinec, Pavel ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je navržení bezpečnostních prvků pro vozidlo soutěže Formule Student. Cílem je zpracovat požadavky pravidel soutěže pro bezpečnost řidiče, a dle nich vypracovat návrhy. Hlavním bodem zájmu je deformační člen vozidla, jehož návrh byl následně testován vhodnou zkouškou. Mimo to je provedeno i navržení ostatních prvků bezpečnosti jako jsou bezpečnostní pásy, úchyty bezpečnostních pásů a výbava řidiče.
Návrh podvozkové skupiny vozu Formule Student
Zubíček, David ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá porovnáním různých typů pneumatik určených pro vůz projektu Formule Student. Porovnání je z pohledu vybraných charakteristik i z pohledu simulací na jedno kolo. Práce se také zabývá kinematickým návrhem podvozkové skupiny v závislosti na vybrané pneumatice, ale i s ohledem na zlepšení jízdních vlastností monopostu Dragon 6.
Alternativní rám Formule Student vyhovující požadavkům mezinárodních pravidel
Ondák, Lukáš ; Dundálek, Radim (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje návrh rámové konstrukce formulového vozu kategorie Formule Student. Cílem bylo snížit váhu a zvýšit torzní tuhost vzhledem k předchozí verzi vozidla a prokázat výhody alternativního řešení formulových rámů. Toho bylo docíleno postupnou transformací konstrukce standardní v alternativní, využívající pravidel pro alternativní rámy vozidel kategorie Formule Student. Hmotnost byla snížena o 20% a torzní tuhost navýšena o 34% díky využití MKP simulací a sofistikovaných změn alternativního rámu.
Hydraulické řazení převodových stupňů Formule Student
Belza, Michal ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá možností aplikace hydraulického řazení a ovládání spojky na vozidle Formule Student. Práce srovnává navrhnutý systém s ostatními systémy používanými ve Formuli Student, především z hlediska úspory hmotnosti, možností zástavbového prostoru a vlivu na chování vozidla.
Analýza aerodynamiky vozidla Formule Student
Koňařík, Josef ; Svída, David (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navržení karoserie vzhledem k stávajícímu modelu v prostředí 3D software ProEngineer a vzhledem současným pravidlům soutěže Formule Student. Následně bude vytvořen model pro účely CFD výpočtového softwaru pro získání analýzy aerodynamiky. Na základě této analýzy budou získány potřebné simulace s hodnotami koeficientu vzduchu a zastižením náprav.
Měření poddajností zavěšení kol
Suchý, Jan ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na metodu určení polohy kola pomocí fotogrammetrického zařízení Tritop. Verifikace metody je provedena měřením na vozidle Formule Student Dragon II. Měřená data zpracovává algoritmus výpočtu sestavený v softwaru Matlab. Závěrečná část popisuje návrh postupu měření poddajností zavěšení na zařízení ÚADI.
Design of Formula Student Wheel Suspensions
Urban, Marek ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
This thesis deals with design of suspension kinematics of both axles. Based on analyses of on-track data, multi-body simulations in Adams Car, simulations in Matlab and analytical calculations in Mathcad, various changes of the design are conducted in order to improve the vehicle dynamics of the Formula student car. Individual kinematic changes are made as a response to specific problems that were perceived with the previous car. One of the issues is the packaging of the decoupled roll and heave suspension system and rear suspension links, with the aim to minimize mass, center of gravity height and yawing moment of inertia. Beside packaging, changes of front wheel geometry were conducted to utilize the tire and minimize steering torque. Also, kinematics and compliance simulations of the rear suspension are conducted and a measuring device is designed. Lastly, the effects of kinematic changes and compliance on the steady-state vehicle dynamics are studied using the Force-moment method full-vehicle simulation in Adams, which is then post-processed in Matlab.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 147 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.