Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
E-government v České republice a jeho praktické využití v Mikroregionu Hovoransko
Výlet, Dominik
Bakalářská práce pojednává o elektronizaci veřejné správy (e-governmentu) v České republice a jejím praktickém využití, konkrétně v Mikroregionu Hovoransko. Cílem této bakalářské práce je zjistit míru implementace a využívání e-governmentu občany a právnickými osobami v Mikroregionu Hovoransko. Na základě analýzy vyhodnotit, zda a jaká pozitiva z dosud implementovaných prvků elektronické veřejné správy pro občany tohoto Mikroregionu vyplynula, případně s jakými nevýhodami a překážkami se potýkají. Pomocí dotazníkového šetření ověřit fakta a zjistit četnost a spokojenost využívání prvků e-governmentu občany i firmami v Mikroregionu.
The e-Government in the Slovakia at the beginning of the 21-th century
Kozoň, Martin ; Přibil, Jiří (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Bakalářská práce e-Government na Slovensku na začátku 21. století se zabývá historií e-Governmentu a jeho postupným rozvojem v Slovenské republice. Popisuje aktuální stav a naplánované aktivity na nejbližší období. Hodnotí také e-Government v Estonsku a Velké Británii, jakožto vyspělých zemí této oblasti, a detailněji se zabývá funkčností e-Governmentu v České republice. Praktická část je zaměřena na testování funkčnosti e-Governmentu testem, kdy autor práce podává daňové přiznání online a detailně popisuje jednotlivé kroky, které musel vykonat.
e-Government: Czech POINT - role a přínosy elektronizace kontaktních míst veřejné správy s občany a s jinými formami subjektů naší společnosti
Pávek, Václav ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Angelovská, Olga (oponent)
Diplomová práce "e-Government: Czech POINT - role a přínosy elektronizace kontaktních míst veřejné správy s občany a s jinými formami subjektů naší společnosti" se zabývá problémem nedostatečné a neefektivní dostupnosti elektronických služeb veřejné správy pro využití soukromého i veřejného sektoru se zaměřením na kontaktní místa elektronických služeb v České Republice - Czech POINT. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pojem "informační politika" z hlediska evropských kontinentálních a amerických tradic
Stibor, Tomáš ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Očko, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou informační politiky a jejím vývojem. Je definována informační politika a e-Government. Důraz je kladen především na historii a vývoj informační politiky ve Spojených státech amerických a v Evropě, v této práci zastoupené Evropskou unií a státy Německem a Francií, ze kterých současná informační politika EU čerpá nejvíce. V závěru práce je provedeno srovnání amerického a evropského přístupu a uvedeno několik případů vypovídajících o stavu informační politiky v České republice. Klíčová slova informační politika, e-government, veřejná správa, informační infrastruktura, legislativa, Evropa, USA
Komunikace státních institucí s veřejností a ostatními státními útvary prostřednictvím sociálních médií v letech 2011-2013
Amlerová, Johana ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Hrdina, Matouš (oponent)
Bakalářská práce "Komunikace státních institucí s veřejností a ostatními státními útvary prostřednictvím sociálních médií v letech 2011-2013" pojednává o fenoménu využívání sociálních médií pro komunikaci vládních institucí s občany a organizacemi jak na vnitrostátní, tak mezinárodní úrovni. Práce mapuje teoretický základ a definiční vymezení základních pojmů jako vládní a institucionální komunikace, sociální média, e-government či e-diplomacy. Teoretické poznatky jsou poté přeneseny do praxe s pomocí analýzy dat z vlastního kvantitativního výzkumu komunikace českých vládních institucí v sociálních médiích (Facebook, Twitter) na vnitrostátní i mezinárodní úrovni, s cílem vyhodnotit rozvinutost a efektivitu komunikace institucí ČR v prostředí této moderní technologie.
e-Government
Vyškovský, Pavel ; Korbel, František (vedoucí práce) ; Millerová, Ivana (oponent)
Cílem práce je provedení studie teoretického vymezení eGovernmentu v České republice a jeho následnou komparaci se skutečným fungováním v praxi. Smyslem nebylo pouze opisovat teoretické koncepty přístupu k elektronizaci veřejné správy, ale ukázat skutečné problémy, které jsou s rozvojem eGovernmentu spojeny, a které nejsou dle mého názoru v žádné odborné literatuře popsány. V první části byl obecně vymezen pojem eGovernmentu a různé pohledy na něj. Rovněž byl stručně popsán vývoj v České republice, jeho současné legislativní a institucionální zabezpečení. Ve druhé části byly deskribovány jednotlivé aktuální prvky eGovernentu. Třetí část práce pak na základě znalostí, které jsem získal během své praxe u soudu a Ministerstva spravedlnosti ČR, byla vedena snahou o popis skutečné praxe a důsledků zavádění eGovernmentu. Cílem bylo popsat, jak jsou základní, legislativně upravené části eGovernmentu, využívány v justici, a co justice učinila či činí nad rámec zákonných povinností, a dále vzájemnou provázanost jednotlivých prvků eGovernmentu. Čtvrtá část obsahuje zejména upozornění, že nelze jednoduše konstatovat, že eGovernment v České republice trpí základními nedostatky a nelze jej využívat, nebo naopak, že vše funguje naprosto bez problémů. Celý problém elektronizace veřejné správy je nesmírně složitý,...
Informační politika Finské republiky
Rybářová, Kristýna ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Pekárek, Aleš (oponent)
Diplomová práce nesoucí název Informační politika Finské republiky popisuje současný stav finského e-governmentu. V textu nalezneme zmínku o Finském úřadě pro regulaci informací, který nese zkráceně název FICORA. Tento úřad náleží pod Ministerstvo dopravy a komunikace a má na starosti veškerou agendu spojenou se zpřístupňováním informací, jejich ochranu, ale také jejich bezpečný přenos. S ochranou dat organizaci pomáhá Národní bezpečnostní autorita neboli NSA. Text popisuje finskou informační politiku, její počátky, současnost i strategii na budoucí období. Odhaluje struktury a organizaci celého informačního aparátu, poukazuje na překážky, se kterými se musela finská vláda při zavádění e-governmentu vypořádat a jaká doporučení bylo státu uděleno ze strany OECD. Dále jsou v práci uvedeny nejdůležitější portály, strategické plány a projekty Ministerstva financí, které celý projekt e-governmentu zaštituje.
Informační management orgánů ústřední státní správy (komparativní studie)
Šidlichovská, Zuzana ; Očko, Petr (vedoucí práce) ; Souček, Jiří (oponent)
Rigorózní práce je zaměřena na problematiku informačního managementu orgánů ústřední státní správy a její praktickou analýzu. V první části práce je poskytnut úvodní vhled do problematiky a jsou v ní popsána základní specifika, která se k oblasti informačního mangementu státní a veřejné správy váží. Následně je představen informační audit jako jeden z nástrojů využitelných pro analýzu informačního managementu. Podrobněji je pak popsán model praktického postupu informačního auditu dle Susan Henczelové, který je prakticky využit v analytické části práce. Druhá část diplomové práce je založena na vlastní analýze managementu informačních aktivit a komunikace dvou ministerstev - Ministerstva obrany České republiky a švédského ministerstva obrany. Klíčová část práce je založena na praktické aplikaci informačního auditu, který se skládá z třífázového výzkumu. V první fázi je pomocí metody Mystery Mailing prověřeno, zda instituce ústřední státní správy při informační činnosti dodržují podmínky stanovené legislativou. Ve druhé fázi je provedena obsahová analýza (založena na vybraných nástrojích SEO analýzy) oficiálních webových stránek institucí. Poslední fáze výzkumu je zaměřena na analýzu managementu a organizace interních a externích komunikačních a informačních aktivit prostřednictvím...
Komparace strategií České republiky a Spolkové republiky Německo v oblasti rozvoje veřejné správy v souvislosti s Digitální agendou pro Evropu 2020
Stratílková, Žaneta ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Pokorný, Radek (oponent)
Název bakalářské práce: Komparace strategií České republiky a Spolkové republiky Německo v oblasti rozvoje veřejné správy v souvislosti s Digitální agendou pro Evropu 2020 Abstrakt: Bakalářská práce reflektuje rozdíly mezi strategiemi ve vývoji veřejné správy České republiky a Německé spolkové republiky v rámci Digitální agendy pro Evropu 2020. Samotná strategie Evropské unie - Evropa 2020, jež započala v roce 2010 a klade si za cíl především hospodářský růst a menší nezaměstnanost, se skládá ze sedmi základních pilířů. Jedním z nich je stěžejní Digitální agenda pro Evropu 2020. Díky těmto základním sedmi iniciativám mohou Evropská unie a vnitrostátní orgány členských zemí spojit své úsilí v nejrůznějších oblastech, jako je například inovace a modernizace veřejné správy. Česká republika následovala další země EU a aktivně započala proces elektronizace veřejné správy, který má usnadnit komunikaci ve vztahu občan stát. Vypracovala: Žaneta Stratílková

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.