Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Emile Zola v Čechách
Štefanová, Helena ; Šotolová, Jovanka (vedoucí práce) ; Belisová, Šárka (oponent)
Diplomová práce se zabývá recepcí francouzského spisovatele Émila Zoly v českém prostředí. Zakládá se na výzkumu dobového tisku, sledování překladů Zolových románů a četnosti jejich vydání včetně případných doprovodných studií, samostatných statí věnovaných spisovatelovu dílu a naturalismu. Pozornost je také soustředěna na obálky knih, prezentaci děl čtenářům. Samotný výzkum předchází rozsáhlá teoretická část pojednávající o metodách pojetí výzkumu recepce. Rovněž je věnováno několik stran spisovatelově biografii a jeho přijetí ve Francii.
Mediální obraz dánského režiséra Larse von Triera v kontrastu populárního a odborného magazínu
Šára, Filip ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Téma bakalářské práce je Mediální obraz dánského režiséra Larse von Triera v kontrastu odborného a populárního magazínu. Mediální obraz je velmi široký pojem, který si zaslouží podrobnější vysvětlení. Promítá se do něj několik aspektů mediální i kulturně- společenské oblasti: výstavba textů, způsob práce s informacemi, služby čtenářskému publiku, prvky umělecké publicistiky nebo zásady správného používání českého jazyka. V neposlední řadě objektivita, sémiotické významové kódování textů, politika vybraných tištěných periodik a nakonec osobní i profesní život filmového tvůrce, včetně jeho díla. Bakalářská práce představuje kontroverzního filmaře Larse von Triera v kontextu jeho tvorby a osobnosti. Důraz je kladen na žurnalistickou práci týdeníku Reflex a čtvrtletníku Film a doba. Výběr není náhodný, smyslem je poukázat na rozdílnost stylů společenského a specializovaného periodika, jak naznačuje i termín "kontrast" v titulu bakalářské práce. Analýza jednotlivých materiálů, zmiňujících von Triera (a z toho vyplývajících přístupů) je jádrem bakalářské práce. Mým cílem je sumarizovat výsledky referování o režisérovi a z nich vyplývající celkovou charakteristiku. Popisuji, jak vybraná média tvoří obraz osobnosti a zda to odpovídá realitě. Práce představuje, na co se časopisy primárně zaměřují a jaké...
Vzestup televizní politické satiry v USA, ČR a Německu v novém tisíciletí
Janák, Antonín ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Práce "Vzestup televizní politické satiry v USA, ČR a Německu v novém tisíciletí" mapuje vývoj televizní politické satiry ve Spojených státech amerických, Německu a České republice v období od roku 2000 do současnosti s ohlédnutím do historie tohoto žánru v jednotlivých zemích i historické pozadí předcházející jejich vzniku. Zvláštní pozornost se soustředí na pořady, jež měly největší vliv na současnou podobu tohoto žánru a dále ovlivnily. První část práce představuje historii televizní politické satiry v jednotlivých zemích a představí jejich současné zástupce tohoto žánru, kteří mají největší vliv na její současnou podobu. Tato část také přiblíží nástrahy rozdílných kulturních prostředí, ve kterých pořady vznikaly, aby dodala celistvější pohled na úskalí vzniku politické satiry v současném mediálním světě. Ve druhé části budou vybrané pořady analyzovány z technického i formálního hlediska a pozornost se také soustředí na jejich hlavní moderátorské tváře. Právě role moderátorů je v tomto žánru jedním z nejdůležitějších prvků určujících jejich úspěšnost. Dále bude práce zkoumat další prvky, které jednotlivé pořady mezi sebou sdílejí a naopak prvky, ve kterých se jednotlivé pořady politické satiry rozlišují.
The reflection of war and notion of duty and dignity in A.L.Tennyson's The Charge of the Light Brigade in comparison with selected poems of The First World War
Lychman, Illia ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Higgins, Bernadette (oponent)
Hlavním tématem této diplomové práce je anglická válečná poezie. Práce odkazuje na dvě konkrétní války, Krymskou (1853-1856) a První Světovou (1914-1918), a analyzuje jejich odraz v anglické poezii. Práce porovnává válečné básně z těchto období a prozkoumá hlavní myšlenky autorů. Práce klade za cíl prozkoumat, jak odraz války změnil se v průběhu času, vzhledem k příčinám, které to postihly. Z hlediska struktury, teoretická část popisuje různé kontexty vybraných básní (historické, kulturní, literární), zatímco praktická část obsahuje podrobnou analýzu těchto děl. KLIČOVÁ SLOVA Poezie, voják, povinnost, smrt, postoj, kritika, propaganda
The reflection of war and notion of duty and dignity in A.L.Tennyson's The Charge of the Light Brigade in comparison with selected poems of The First World War
Lychman, Illia ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Higgins, Bernadette (oponent)
Hlavním tématem této diplomové práce je anglická válečná poezie. Práce odkazuje na dvě konkrétní války, Krymskou (1853-1856) a První Světovou (1914-1918), a analyzuje jejich odraz v anglické poezii. Práce porovnává válečné básně z těchto období a prozkoumá hlavní myšlenky autorů. Práce klade za cíl prozkoumat, jak odraz války změnil se v průběhu času, vzhledem k příčinám, které to postihly. Z hlediska struktury, teoretická část popisuje různé kontexty vybraných básní (historické, kulturní, literární), zatímco praktická část obsahuje podrobnou analýzu těchto děl. KLIČOVÁ SLOVA Poezie, voják, povinnost, smrt, postoj, kritika, propaganda
The reflection of war and notion of duty and dignity in A.L.Tennyson's The Charge of the Light Brigade in comparison with selected poems of The First World War
Lychman, Illia ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Higgins, Bernadette (oponent)
Hlavním tématem této diplomové práce je anglická válečná poezie. Práce odkazuje na dvě konkrétní války, Krymskou (1853-1856) a První Světovou (1914-1918), a analyzuje jejich odraz v anglické poezii. Práce porovnává válečné básně z těchto období a prozkoumá hlavní myšlenky autorů. Práce klade za cíl prozkoumat, jak odraz války změnil se v průběhu času, vzhledem k příčinám, které to postihly. Z hlediska struktury, teoretická část popisuje různé kontexty vybraných básní (historické, kulturní, literární), zatímco praktická část obsahuje podrobnou analýzu těchto děl. KLIČOVÁ SLOVA Poezie, voják, povinnost, smrt, postoj, kritika, propaganda
Internetové filmové recenze životopisného filmu Bohemian Rhapsody a uživatelské komentáře na česko-slovenské filmové databázi
Frank, Lukáš ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Zavřelová, Monika (oponent)
Bakalářská práce Internetové filmové recenze životopisného filmu Bohemian Rhapsody a uživatelské komentáře na Česko-Slovenské filmové databázi srovnává a analyzuje vybrané filmové internetové recenze u nás i v zahraničí a uživatelské komentáře na Česko-Slovenské filmové databázi a zahraničních databázích. První část práce se zabývá teoretickým vymezením žánru recenze, kritiky a komentáře, je definován životopisný film a popsána dramatická stavba filmového díla. Následuje charakteristika médií, která budou v práci sledována. Práce popisuje české i zahraniční internetové stránky, z kterých byly recenze čerpány a také líčí podstatu českých i zahraničních filmových databází. Druhá část je věnována kapele Queen, jejím počátkům a úspěchům a je rozebrán život frontmana kapely Freddieho Mercuryho. Práce dále analyzuje film Bohemian Rhapsody, srovnává realitu se zobrazením ve filmu a věnuje se komplikacím, které při natáčení vznikly. Závěrečná část je zaměřena na analýzu a porovnání internetových filmových recenzí, které byly publikovány různými českými i zahraničními webovými stránkami, a uživatelských komentářů na Česko-Slovenské filmové databázi a zahraničních databázích. Recenze i uživatelské komentáře jsou porovnávány jak z jazykového, tak formálního a obsahového hlediska. Cílem práce je pokusit se...
Současný stav české televizní satiry
Kořanová, Adéla ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce Současný stav české televizní satiry si klade za cíl přispět k poznání, jakým způsobem je v současné české televizní produkci pracováno se satirickým žánrem. Na zvoleném vzorku tří pořadů, jež jsou svými autory deklarovány jako satirické: Kosmo, Trpaslík a Nádraží se prostřednictvím kvalitativní analýzy obsahu snaží najít odpovědi na otázky, s jakými tématy daná tvorba pracuje a jaký obraz o konkrétních motivech divákovi předkládá. Teoretická část textu se zabývá definicí satirického žánru, vymezením historického konsenzu vůči vybraným kritickým přístupům a v neposlední řadě také přehledem vývoje satiry na televizních obrazovkách v České republice od roku 1989. Po specifikaci metodologie výzkumu následuje vlastní rozbor dějové a formální složky zmíněných pořadů, jehož úkolem je identifikovat a popsat satirou kritizované jevy tak, jak jsou zobrazovány v jednotlivých dílech. V závěru práce jsou shrnuty teoretické poznatky a výsledky analýzy, jejichž vyhodnocení poslouží jako východisko pro zodpovězení stanovených výzkumných otázek.
Czechoslovak Housing Estates in the Late Socialism: Ideology, Practice, and Criticism
Sirisornpattapon, Ponpassorn ; Emler, David (vedoucí práce) ; Šmidrkal, Václav (oponent)
Na československá sídliště postavená v posledních dvou desetiletích socialismu lze nahlížet jako na socialistickou prostorovou entitu s vlastní jedinečností a místními charakteristikami, které jsou specifické pro okolnosti období "normalizace". Myšlenky vzniku těchto sídlišť se netýkaly pouze jejich fyzického vzhledu, který ukazuje přímé spojení s modernistickou architekturou, ale také snahy o pozitivní změnu ve jménu socialistické modernizace. Ačkoli poválečná socialistická centralizace československého státu a architektonická praxe podporuje koncepci kolektivního úsilí, výstavba sídlišť pro všechny v rámci programu "budování socialismu" byla současnými kritikami napadena, protože poskytla prostor pro občany ustupující do soukromé sféry. Mohlo by se argumentovat, že tyto majetky způsobily psychologický dopad a utvářely nový druh životního stylu a mentality obyvatel, jejichž životy ztělesňovaly hlavní téma éry normalizace: tichý život od politiky. Jako součást disidentského hnutí lze považovat různé póly kritiky, jimž byly vystaveny rozsáhlé sídliště během sedmdesátých a osmdesátých let, se "sametovou" taktikou, která vyvrcholila "sametovým" koncem socialismu v Československu v roce 1989, a proto může být umístěno do kontextu širšího politického a intelektuálního klimatu své doby (postmodernismus a...
Mezi strukturalismem a Novou kritikou. (Teoretické souvislosti v díle René Welleka).
BOROVKOVÁ, Gabriela
Tato bakalářská práce je zaměřena na literární teorii česko-amerického badatele René Wellka, kterou se pokusím zasadit do kontextu dvou nejvýznamnějších teoretických škol, jimiž byl René Wellek bezprostředně ovlivněn a jejichž diskurs svými pracemi sám spoluutvářel, a sice českého strukturalismu a angloamerické nové kritiky. Na základě vybraného souboru Wellkových teoretických prací poukáži na podobnosti i rozpory s myšlenkami nejvýznamnějších představitelů obou literárněvědných uskupení. Hlavním předmětem mého zájmu bude Wellkův koncept literární vědy jako akademické disciplíny a jeho pojetí literatury a literárního díla jako objektu studia, ale budu si všímat též Wellkova stylu psaní či metodologických postupů při analýze a interpretaci konkrétních literárních děl. Cílem mé práce je poukázat na vzájemné vztahy, nikoli zařadit badatele do jedné ze škol.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.