|
Stavební průzkum a diagnostika konstrukce
Řezáč, David ; Komárková, Tereza (oponent) ; Anton, Ondřej (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je stavební průzkum a diagnostika konstrukce se zaměřením na ověření polohy předpínací výztuže prefabrikovaného předpjatého mostu. Teoretická část práce se zaměřuje na železobeton, předpjatý beton, jejich vlastnosti a zjišťování těchto vlastností pomocí přístrojů vybraných nedestruktivních, semidestruktivních a destruktivních metod. V návaznosti na teoretickou část byly zvoleny nejvhodnější dostupné metody ověření polohy předpínací výztuže, což znamená použití georadaru Hilti PS1000 a elektromagnetického indikátoru Profometr PM-630.
|
| |
|
Návrh železničního rámového mostu
Findura, David ; Brtáň, Stanislav (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Tato práce řeší návrh dvoukolejného železničního rámového mostu přes údolí. Ze tří navrhovaných variant byla zvolena varianta 1 - předpjatá rámová konstrukce proměnného trámového průřezu. Dle platných norem EN byla konstrukce navržena a posouzena na mezní stavy použitelnosti a mezní stavy únosnosti.
|
|
Návrh mostu o jednom poli přes místní potok
Haluška, Ľuboš ; Koláček, Jan (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Cieľom tejto bakalárskej práce je návrh mostu o jednom poli cez miestny potom. Boli vypracované dva varianty premostenia. Pre bosúdenie bol vybraný variant predpätého parapetného mostu o jednom poli s dolnou mostovkou. Výpočet účinkov zaťaženia bol prevedený v programe Scia Engineer. Nosná konštrukcia bola posúdená na medzný stav použiteľnosti a únosnosti podľa európskych noriem. Fázy výstavby konštrukcie neboli uvažované.
|
|
Diagnostický průzkum mostní konstrukce
Houška, Radek ; Láník, Jaromír (oponent) ; Schmid, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o provedení komplexního průzkumu mostní konstrukce. Tento diagnostický průzkum v prvním kroku slouží jako objektivní zhodnocení stavu mostu pro zpracování dalšího investorského záměru. V dalších dvou krocích byl průzkum zaměřen na podrobnější průzkum spodní stavby pro určení rozsahu rekonstrukčních prací a na skutečný stav nosné konstrukce pro kontrolu stavu zatížitelnosti.
|
| |
| |
|
Most na silnici I/42 v Brně
Grunt, Michal ; Koláček, Jan (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh mostní konstrukce na silnici I/42 v Brně mezi městskými částmi Královo Pole - Pisárky.Práce obsahuje statický výpočet mostní konstrukce o jednom poli,který je navržen ve třech variantách.Zvolená varianta je z železového betonu konstantního průřezu o délce 13,2 m.Výpočet účinků zatížení je proveden počítačovým softwarem a porovnán s ručním výpočtem metodou spolupůsobící šířky desky.Posuzování konstrukce je počítáno ručně dle Nrmy ČSN EN 1992-1-1.Výpočet je proveden bez časové analýzy.
|
|
Mostní konstrukce přes rozšířené koryto řeky
Strouhalová, Petra ; Rušar, Jaromír (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá novým návrhem dodatečně předpjatého mostu přes řeku Vsetínská Bečva v lokalitě Ústí u Vsetína. Současný most o třech polích nevyhovuje z hlediska inundačního, proto je nahrazen novou čtyřpolovou mostní konstrukcí. Most se nachází na silici I/57 a slouží k převedení dopravy přes řeku. Mostní nosná konstrukce je navržena ve třech variantách. Podrobně posouzena je jen jedna vybraná varianta a to dodatečně předpjatý dvoutrám.
|
|
Rekonstrukce mostu přes údolí u Dobrušky
Dočkal, Miloš ; Krejčík, Vladimír (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Diplomové práce je zaměřena na návrh nové mostní konstrukci přes údolí u Dobrušky. Současný most je v nevyhovujícím stavu a bude nahrazen novou konstrukcí. Most se nachází na silnici I/14a slouží k převedení dopravy přes údolí a Brtevský potok. Mostní konstrukce je navržena ve třech variantách. Vybraná varianta je dodatečně předpjatý dvoutrámový průřez o délce 88,5 metrů a šířce 14,0 metrů. Výpočet zatížení je řešeno v programu Scia Engineer 2014. Konstrukce je posuzována podle platných norem a je provedena výkresová dokumentace.
|