Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 306 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tanec v Brně
Ondřejová, Daniela ; Páterová, Kateřina (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo navrhnout divadelní budovu pro tanec, v centru Brna, na okružní třídě v části Roosveltovy ulice, v parku Danuše Muzikářové. Návrh navazuje na předdiplomní projekt na téma Ideál: taneční divadlo, které zkoumá historii a současnost scénického prostoru pro tanec, různé způsoby využití prostoru, divadelní technologie, ekonomickou náročnost udržitelnosti kulturní stavby i srovnání se zahraničím. Především se v ní nachází rozhovory s lidmi, kteří se soudobého tance všelijak dotýkají. Navazuji především na historický vývoj a rozhovory a přikláním se k názoru, že taneční divadlo v České republice nemá zdaleka tak širokou diváckou základnu, jak by mohlo mít. Proto navrhuji přímo centrum pro tanec, kde se všemožnými způsoby snažím moderní taneční divadlo lidem přiblížit. Jde o novou formu tanečního představení, proto jsem se na návrh divadla chtěla dívat jiným pohledem, než je tomu běžné. V teoretické části jsem se zaměřovala na japonské tradice spojené s tanečním představením a celkové vnímání prostoru a architektury. Z těchto tezí jsem si poté zvolila principy, které jsem použila v návrhu diplomního projektu.
Tanec v Brně
Kuklová, Tereza ; Všetečková, Alena (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Tanec, jak ho mnozí chápou a vnímají, už není tancem, který známe z divadelních jevišť. Není to ani ve striktních pohybech baletu, ani v sestavách contemporary dance, ani v krocích tradičních tanců. Tanec se začal odvíjet více duchovním směrem. Procítěné pohyby jednotlivců, kteří pohyby vyjadřují příběhy, performeři, kteří reagují na okolí svými gesty i skupiny tanečníků navzájem se pohyby propojujících. To je současná forma tance, která se z klasických divadel vylívá do ulic, kulturních center a parků. Jde tam, kde je citlivý a vnímavý pozorovatel. Takový performer jde tam, kde je mu dobře, kde může rozvíjet svůj pohyb, své myšlení. Kde se může inspirovat. Pro takové jedince však v současnosti nejsou příliš přívětivé prostory, které by byly jen jim určené. V Praze existuje pár divadel, zaměřujících se na současný směr vývoje tance a na tanečníky jdoucí tímto směrem. V Brně je takových platforem pro tanec značně méně a zázemí je nedostatečné. Proto se stává, že z Brna tanec odchází do měst, kde má příznivější podmínky. Krokem ke zlepšení podmínek současných tanečníků je dát jim jejich prostory. Prostory určené jejich tanci. Opustit od klasických divadel, v jejichž velkých prostorách se tito jedinci cítí spíše nekomfortně. Cílem této práce je představa nové formy divadla, jako prostoru pro svobodné taneční a pohybové umělce. Zakomponování takové stavby do měřítka města Brna a její začlenění do života města.
Vybrané hudební činnosti využitelné ve školní družině
KŘÍŽOVÁ, Aneta
Práce s názvem Vybrané hudební činnosti využitelné ve školní družině se zabývá školní družinou jako místem pro volný čas a hudebními aktivitami, které lze zde aplikovat. Tato teoretická práce v úvodních kapitolách popisuje základní charakteristiku cílové skupiny, školní družinu jako místo pro volný čas a současně jako zařízení pro zájmové vzdělávání a také hudební činnosti, které zde mohou probíhat. V další části práce zde popisuji vlastní návrh hudebních činností pro školní družinu, který může posloužit jako inspirace nejen vychovatelkám.
Lektor moderního tance jako pedagog volného času
PRŮŠOVÁ, Monika
Práce se zabývá lektorem moderního tance, který působí jako pedagog volného času. Autor zde vymezuje moderní tance, popisuje jeho historický vývoj a charakterizuje specifika tohoto sportovního odvětví. Také se zaměřuje na tanec jako náplň zájmové činnosti. V práci je pojednána stručná charakteristika zájmového vzdělávání zaměřeného na tanec a didaktika zájmové činnosti. Dále se zaměřuje na děti ve věku od šesti do jedenácti let. Stručně charakterizuje vývoj a fyzické schopnosti. Opomenuty nejsou ani metody a přístup pedagoga volného času k dětem zmíněného věku. Poslední kapitola se věnuje pedagogovi volného času. V této pasáži je stručně vymezena náplň jeho práce a působnost. Dále se zaměřuje na roli pedagoga volného času v zájmovém vzdělávání zaměřeném na tanec.
Osobní význam volnočasové taneční aktivity pro neprofesionální tanečníky
HLAVÁČOVÁ, Nikola
Bakalářská práce se zabývá tématem tance a pojednává o neprofesionálních tanečnících a jejich významech k taneční volnočasové aktivitě. Práce je složena ze dvou částí vzájemně se propojujících. V teoretické části se zabývám taneční volnočasovou aktivitou a osobností pedagoga volného času jakožto tanečního lektora. Práce se následně soustředí na determinanty rozvíjející osobnost během taneční volnočasové aktivity a následně taktéž poukazuje na význačné psychosociální potřeby v tomto kolektivním sportu. Ve výzkumné části byla použita metoda kvalitativního výzkumu ve formě rozhovorů, které byly následně vyhodnoceny pomocí tematické analýzy dat. Výzkumná část se zabývá prožitými zkušenostmi neprofesionálních tanečníků s taneční volnočasovou aktivitou a jejich subjektivními významy, které ve svém životě této taneční volnočasové aktivitě přikládají.
Zjištění nejčastějších funkčních poruch pohybového systému dětí navštěvujících taneční studio No Limit v Českých Budějovicích
ŠTINDLOVÁ, Tereza
Diplomová práce se zabývá zjištěním funkčních poruch pohybového systému, které se vyskytují nejčastěji u tanečnic navštěvujících taneční studio No Limit. Testování se zúčastnilo 12 dívek, které byly podrobeny vybraným standardizovaným testům. Na základě vyhodnocení vstupního testování u jednotlivých probandek, byla zpracována jejich osobní charakteristika a popis zjištěných poruch. Poté byl navrhnut soubor kompenzačních cvičení, který byl zaveden do tréninkové jednotky. Kompenzační program měl být aplikován po dobu 8 týdnů, vždy po tanečním tréninku 2krát týdně. Vlivem pandemie koronaviru však musel být kompenzační program předčasně ukončen a nebylo možné ověřit jeho účinnost pomocí výstupního testování shodného se vstupním. O to více se diplomová práce zabývá výsledky vstupního testování, provázaností jednotlivých výsledků testů mezi sebou u jednotlivých probandek a celkovou charakteristikou testovaného souboru. Hodnocení držení těla metodou Jaroše a Lomíčka prokázalo, že dobré (téměř dokonalé) držení těla mělo 50 % děvčat, vadné držení těla 42 % děvčat a velmi špatné držení těla mělo 8 % děvčat. Hypermobilita byla prokázána minimálně v jedné zkoušce u 100 % děvčat. Naopak svalové zkrácení nebylo vlivem početné hypermobility nějak zvlášť výrazné. Nejvýraznější bylo u 50 % děvčat zkrácení trojhlavého svalu lýtkového a u 33 % děvčat zkrácení zdvihačů lopatek. V testech svalového oslabení bylo nejčastější u 75 % děvčat oslabení svalů hýžďových, u 50 % děvčat oslabení dolních fixátorů lopatek a u 50 % děvčat oslabení přímého svalu břišního.
Práce v dětském folklorním souboru s dětmi předškolního věku
BOŽOVSKÁ, Kristýna
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem práce je poukázat na možnosti využití lidového folkloru při práci s předškolními dětmi. V teoretické části se věnuji základnímu představení jihočeského a západočeského folkloru s důrazem na folklor blaťácký, jeho sběratelům a možnostem v edukačním procesu. V praktické části popíši práci s dětmi předškolního věku v rámci dětského souboru Javoráček. Zkušenosti získané z práce ve folklorním souboru přenesu k vytvoření integrovaného celku s názvem "Malí muzikanti", který se pokusím realizovat s dětmi předškolního věku v mateřské škole.
Transformace reálného a digitálního v tanečním prostředí během pandemie COVID-19. Taneční lekce přes digitální platformy.
Tukanova, Mariia ; Svobodová, Tereza (vedoucí práce) ; Spalová, Barbora (oponent)
Táto bakalářská práce se věnuje vlivu pandemie COVID 19 na taneční lektory jako představitele kreativní ekonomiky. Cílem práce bylo odhalit, jaké strategie a praktiky využívali taneční lektoři pro přesun tanečních lekcí do online prostředí za podmínek omezení osobních kontaktů v rámci protikoronavírových opatření. Pozornost byla také věnována pozitivním a negativním faktorům, které ovlivnily přechod a adaptace tanečních lektorů v online prostředí. Výzkum se opírá o koncepty kreativní třídy a kreativní ekonomiky, jako zdroje ekonomického pokroku v době 19. Práce je realizována pomoci kvalitativního výzkumu, konkretně bylo využito metody polostrukturovaných rozhovorů s tanečními lektory a skrytého zúčastněného pozorování tanečních lekcí. Výzkumu se zúčastnilo 8 tanečních trenérů ve věku 21 Klíčová slova Kreativní třída, kreativní ekonomika, digitalizace práce, anec, taneční industrie
Hudebně-pohybový kroužek s prvky cloggingu pro žáky 1. stupně ZŠ
Nedvídková, Marie ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Jiřičková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá návrhem ročního výukového plánu hudebně-pohybového kroužku pro žáky 1. stupně ZŠ. Cílem práce je představit taneční styl s názvem "clogging" (americký country step) a předložit metodiku výuky jeho základů, v níž bude kladen důraz kromě seznámení s prvky tohoto stylu zejména na hudební rozvoj žáků. Diplomová práce byla zamýšlena jako možná inspirace pro vedoucí tanečních kroužků, kteří si kladou za cíl vést své žáky kromě tance také k citlivému vnímání hudby a k práci s ní, případně jako inspirace pro učitele hudební výchovy, kteří by svou výuku rádi něčím ozvláštnili či se věnovali vedení hudebně-pohybového kroužku s neobvyklým zaměřením. Teoretická část se zabývá vývojem dětí mladšího školního věku, hudebně-pohybovou výchovou a seznámením s historií a základy techniky cloggingu. Praktická část představuje výukový plán hudebně-pohybového kroužku, jenž je tvořen popisem osmnácti lekcí, které obsahují nabídku hudebně-pohybových činností na jedno pololetí a zahrnují využití prvků cloggingu.
Úroveň statické rovnováhy u profesionálních tanečníků latinskoamerických tanců 18-30 let v závislosti na taneční třídě
Sorokolit, Julie ; Gryc, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název: Úroveň statické rovnováhy u profesionálních tanečníků latinskoamerických tanců 18- 30 let v závislosti na taneční třídě Cíle: Hlavním cílem práce bylo zjistit úroveň posturální stability a porovnat její úroveň vzhledem k výkonnostním třídám u tanečníků latinskoamerických tanců. Dílčím cílem práce bylo zhodnotit úrovně motorické docility u tanečníků a také porovnat úroveň posturální stability mezi tanečníky a tanečnicemi latinskoamerických tanců. Metody: Výzkumný soubor tvoří 31 tanečníků latinskoamerických tanců (n = 31, věk = 22,7 ± 3 let, výška = 172,8 ± 9,5 cm, hmotnost = 63,5 ± 10,7 kg) z různých výkonnostních tříd, ve věku od 18 do 30 let. Tanečníci byli podrobení měření tělesného složení na přístroji Tanita (Tanita Corporation, Japonsko) a poté měření posturální stability na tlakové desce FootScan (International, Belgie). K hodnocení úrovně posturální stability byly použity 4 testy (úzký stoj s otevřenýma a zavřenýma očima - 30 s, stoj na pravé a levé dolní končetině - 60 s). Hodnocenými parametry posturální stability byla celková dráha (TTW - Total Travel Way) středu tlakového působení (COP - Center of Pressure). Pro vyjádření úrovně posturální stability byl použit aritmetický průměr a směrodatná odchylka. Pro zjištění statistické významnosti rozdílů byl použit T test a pro hodnocení...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 306 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.