Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Preference a popularita úpolových aktivit u žáků na ZŠ v Čechách a na Moravě
Procházka, Pavel ; Dlouhý, Martin (oponent)
Rigorózní práce se zabývá preferencemi a oblíbeností jednotlivých úpolových aktivit u žáků druhého stupně ve vybraných školách, které byly zvoleny v závislosti na počtu obyvatel příslušných obcí na území Čech a Moravy. Vychází z diplomové práce nazvané Preference a popularita úpolových aktivit u žáků na ZŠ ve vybraném regionu. V teoretické části práce se čtenář seznámí s poznatky z prostředí úpolových systémů. Práce dále upozorňuje na důležitost pravidelného sportování u dětí a v tomto ohledu poukazuje na úpolové aktivity jako na klíčový prvek při rozvoji aktivního životního stylu. Přináší základní informace z oblasti vývojových specifik dané věkové kategorie. Výzkumná část se zaměřuje na aktivní sportovní zapojení dětí v jednotlivých úpolových aktivitách a jejich zájem o ně v hodinách tělesné výchovy i mimo ni. Porovnává rozdílnost těchto preferencí u žáků druhého stupně napříč zvolenými základními školami na území Čech a Moravy. Výzkumný vzorek škol byl určen vzhledem k odlišnému počtu obyvatel daných měst. Pozornost je věnována mimo jiné i genderovým rozdílům. Rigorózní práce je doporučením pro praxi a doplněním dosavadních poznatků v oblasti úpolových aktivit. Poukazuje na jejich význam v rámci vývoje jedince v období pubescence. Na základě postojů, které k úpolovým aktivitám žáci zaujímají, je...
Zjištění současného stavu zařazování výuky úpolů v hodinách tělesné výchovy na druhém stupni základních škol, středních školách a gymnáziích v Praze
Sochor, Jakub ; Zdobinský, Adam (vedoucí práce) ; Pavelka, Radim (oponent)
Název: Zjištění současného stavu zařazování úpolů v hodinách tělesné výchovy na II. stupni základních škol, středních školách a gymnáziích v Praze Cíl: Cíl výzkumu je zjistit, jak výuka v hodinách tělesné výchovy reflektuje doporučení RVP ohledně výuky úpolů, jaký podíl v rámci TV výuka úpolů zaujímá a popsat trendy zařazování nebo důvody nezařazování úpolů do hodin školní tělesné výchovy z pohledu učitelů tělesné výchovy. Metody: Analýza literatury zabývající se daným tématem. Jako výzkumný instrument jsme zvolili dotazníkové šetření. Na základě dříve publikovaného dotazníku, který se zabýval otázkou výuky úpolů u menšího výběru škol moravského kraje (Reguli, Ďurech, Vít, 2007), jsme vytvořili účelový dotazník. Dotazník byl vytvořen na platformě služby survio.com a distribuován pomocí elektronické pošty ředitelům škol. Ti dotazník dále předali učitelům tělesné výchovy. Výsledky: Na základě vyhodnocení dotazníku, bylo zjištěno, že 75 z 84 učitelů zařazuje úpoly do hodin TV. Z celkového počtu dotázaných tvořili 48 respondentů muži a 34 ženy. Největší zastoupení mezi našimi respondenty měli osoby mezi 31 - 40 lety. Nejvíce respondentů učí pouze na ZŠ, celkem 48. Pádové techniky do svých hodin TV zařazuje 36 respondentů. Nejvíce 67 dotázaných zařazuje úpolové hry. U sebeobrany si lze povšimnout, že...
Strategický plán spolku Vraťme dětem pohyb z.s.
Rodová, Veronika ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
NÁZEV DIPLOMOVÉ PRÁCE: Strategický plán spolku Vraťme dětem pohyb, z. s. CÍLE: Diplomová práce se zabývá managementem neziskové sportovní organizace typu spolek, respektive jeho dlouhodobým plánováním. Cílem práce je charakterizovat organizaci Vraťme dětem pohyb, z. s., a její produkty. Dále provést strategickou situační analýzu prostředí předmětné organizace. Na základě zjištěných informací určit prioritní strategické cíle a oblasti, které budou následně řešeny v návrhu strategického plánu spolku, a to včetně doporučení na jeho implementaci. METODY: Práce je řešena jako aplikovaný výzkum. Pro účely práce bude využita kombinace kvantitativních a kvalitativních metod. Konkrétními metodami tohoto smíšeného výzkumu jsou pozorování, interview, dotazování, analýza textů a dokumentů, SWOT analýza, analýza PORTER a PEST a další dílčí analýzy. Design výzkumu včetně výzkumných otázek, které dávají práci rámec, jsou uvedeny v příslušné kapitole. VÝSLEDKY: V rámci strategické situační analýzy bylo analyzováno vnitřního i vnějšího prostředí předmětné organizace a vypracovaná souhrnná SWOT analýza. Následně byl vytvořen návrh strategického plánu spolku Vraťme dětem pohyb, z. s., na období září 2018 až září 2021. Vymezeny byly tyto strategické oblasti: 1) založení a vznik spolku; 2) propagace a zvýšení povědomí;...
Strategický plán spolku Vraťme dětem pohyb z.s.
Rodová, Veronika ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
NÁZEV DIPLOMOVÉ PRÁCE: Strategický plán spolku Vraťme dětem pohyb, z.s. VYMEZENÍ PROBLÉMU: Diplomová práce se zabývá managementem neziskové sportovní organizace typu spolek, respektive jejím dlouhodobým plánováním. Spolek Vraťme dětem pohyb, z.s. působí ve spolupráci s Gorila MMA Club, s.r.o. Tyto nově vznikající sportovní organizace se vyčlenily z původního spolku PriMMAt Gym Praha. Diplomová práce proto řeší aktuální reálný problém, a její výsledky budou prakticky využitelné. PŘEDMĚT PRÁCE: Předmětem práce je spolek Vraťme dětem pohyb, z.s., jehož hlavním účelem je veřejně prospěšná činnost, konkrétně organizování a provozování volnočasových aktivit především dětí, mládeže zejména v oblasti tělesné kultury, sportu a další zájmová klubová činnost. Hlavním produktem je dětský sportovní kroužek Gorila Junior s prvky bojových sportů a sebeobrany. Spolek dále chystá projekt všeobecné sportovní přípravky pro děti. HLAVNÍ CÍL: Vytvořit návrh strategického plánu spolku Vraťme dětem pohyb, z.s. na období září 2018 - září 2021. DÍLČÍ CÍLE: Charakterizovat organizaci a její produkty. Provést strategickou situační analýzu, která bude obsahovat analýzu vnitřního i vnějšího prostředí a také souhrnnou SWOT analýzu. Na základě zjištěných informací určit prioritní strategické cíle a oblasti, které budou následně...
Tělesné složení dětí lišících se pohybovým programem
Kučera, Jan ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Kinkorová, Ivana (oponent)
Název: Tělesné složení dětí lišících se pohybovým programem Cíle: Hlavním cílem této práce je analyzovat tělesné složení pomocí BIA metody u dětí v mladším školním věku a posoudit rozdíly v zastoupení vybraných tělesných složek vzhledem k lišícímu se pohybovému programu. Metody: Pro diagnostiku tělesného složení byla zvolena metoda bioelektrická impedanční analýza pomocí přístroje Bodystat 1500. Data naměřená Bodystatem byla zpracována a graficky znázorněna pomocí programu Microsoft Excel. Sledované parametry tělesného složení byly: tělesný tuk, tukuprostá hmota a celková tělesná voda. Výzkumu se zúčastnilo celkem75 probandů ve věku 10-11 let průměrné výšky 147,7 cm a váhy 42,1 kg. Výzkum zahrnuje pravidelně trénujících 25 dětí z klubu RC Mountfield Říčany (trénink 3x týdně + 2x tělesná výchova) s pohybovou aktivitou střední až vysoké intenzity trvající 360 min/týden, pravidelně trénujících 25 dětí z Fight clubu Říčany (2x týdně trénink + 2x tělesná výchova) s pohybovou aktivitou střední až vysoké intenzity trvající 270 min/týden a 25 dětí ze ZŠ Nemo Říčany u kterých je pohybová činnost zastoupena pouze školní tělesnou výchovou 90 min/týden. Výzkumný soubor je tvořen pouze chlapci, protože dívky při srovnatelném množství celkového tělesného tuku disponují vyšším podílem FM než chlapci. Výsledky:...
Tréninkový plán na mistrovství světa v kickboxu se zaměřením na výživu a regeneraci
Dubovický, Miroslav ; Hráský, Pavel (vedoucí práce) ; Coufalová, Klára (oponent)
Název: Tréninkový plán na mistroství světa v kickboxu se zaměřením na výživu a regeneraci Cíle: Cílem práce je připravit tréninkový plán na mistroství světa v kickboxu tak, aby byli připraveni nejen kondičně, ale i odpočinutě a ve svých váhových kategoriích při plné síle. Práce přináší přehled sjednocených informací o výživě, regeneračních procedurách a kondiční přípravě. Dále stručné poznatky o kickboxu a jeho historii. Metody: V mé práci jsem použil literární rešerši z vybraných kapitol kickboxu, regeneraci a výživě. Dále jsem čerpal z mých dlouholetých vlastních zkušeností. Tréninkový plán jsem konzultoval s mým trenérem Vítem Masopustem a také vlastní kondiční znalosti s případnou literární rešerší. Výsledky: Výsledkem práce je měsíční tréninkový plán, který se skládá z kondiční přípravy a regeneračních procedur. Vybrané cviky jsem zvolil z vlastních zkušeností a z literárních rešerší sportovního tréninku. První dva týdny tréninkového plánu se zaměřují na celkový rozvoj kickboxera, což je vytrvalost, síla a dynamika, další dva týdny to jde do rychlosti. Klíčová slova: regenerace, výživa, kickbox, tréninkový plán, superkompenzace, bojové sporty
Marketingová komunikace wushu
Vrána, Daniel ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Lorenzová, Petra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá specifiky sportovního marketingu a marketingové komunikace sportovního wushu v České republice. Cílem práce je komparace efektivity marketingové komunikace sportovních klubů wushu. První část obsahuje charakteristiku sportovního marketingu se zaměřením na specifika marketingu v bojových uměních. V praktické části jsou popsány čtyři vybrané kluby wushu z České republiky. Následuje analýza činnosti jednotlivých klubů a jejich porovnání na základě sekundárního výzkumu. Dále je v práci provedeno vyhodnocení a analýza dotazníků na základě odpovědí žáků vybraných klubů. Výsledkem práce je analýza současného stavu marketingové komunikace, komparace marketingové komunikace vybraných škol a marketingové doporučení.
Kung Fu a jeho zařazení do výuky úpolů ve školní tělesné výchově
Krbcová, Pavlína ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Cílem mé diplomové práce je analyzovat kung fu z pohledu jeho zařazení do úpolů ve školní tělesné výchově a za pomoci konzultantů uvedených v teoretické části navrhnout zásobník cviků a vytvořit modelové hodiny, které mohou učitelé v hodinách tělesné výchovy využít. V teoretické části se věnuji historii, charakteristice, taxonomii a vyučování úpolů ve školní tělesné výchově. Dále teoretická část zahrnuje popis historie, charakteristiku a dělení kung fu. Následuje výchovný a zdravotní aspekt kung fu a přínos v oblasti pohybových schopností. Výzkumná část zahrnuje navržený zásobník cviků s obrázky a charakteristiku modelových hodin. Následně jsou zde uvedeny výsledky dotazníků pro žáky a učitele zpracované pro lepší přehled do tabulek s popisem a jejich vyhodnocení. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 257 žáků z 2. stupně základních škol ve Středočeském kraji a 6 jejich učitelů tělesné výchovy. Modelové hodiny a dotazníky pro žáky i učitele jsou zařazeny v přílohách. Z výzkumné části vyplývají tato fakta:  Ve školní tělesné výchově se s výukou techniky pádů setkává 28% z dotazovaných žáků, s výukou bojových umění 42,4% a s výukou sebeobrany 55,6% respondentů.  O zařazení kung fu do školní tělesné výchovy má zájem 72% respondentů z řad žáků.  Více než polovina dotazovaných žáků (57,6%) shledává...
Možnosti právní ochrany bojových umění a systémů sebeobrany
Hruška, Vít ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent)
MOŽNOSTI PRÁVNÍ OCHRANY BOJOVÝCH UM NÍ A SYSTÉM SEBEOBRANY ABSTRAKT Cíle této práce jsou dva, respektive t i. Prvním je p isp ní ke zlepšení pov domí o kategorizaci bojových disciplín, což v ím, že pom že p edejít mnoha nedorozum ním ohledn efekt jednotlivých kategorií. Za tímto ú elem jsem bojové systémy rozd lil na základ nyní již mezi odbornou ve ejností krystalizující kategorizace na bojová um ní, bojové sporty a systémy sebeobrany. Práce dále obsahuje stru ný p ehled a krátkou historii t chto odv tví. Druhým, respektive druhým a t etím, cílem mé diplomové práce byl pr zkum a seznámení s možnostmi právní ochrany jak bojových um ní, tak i systém sebeobrany, a to s výrazným d razem na autorské právo zejména ve vztahu k bojovým um ním, která jsou z pohledu autorského práva podrobn rozebrána. Ve stru nosti jsou pak také p edstaveny varianty ochrany bojových um ní z pohledu pr myslového práva a know-how. Tentýž postup, tedy zkoumání z autorskoprávního a pr myslov právního hlediska, je poté v jednodušší podob aplikován i na systémy sebeobrany.
Aplikace a ověření programu sebeobrany pro pacienty psychiatrické léčebny
Vopátek, Jan ; Čadová, Libuše (vedoucí práce) ; Stich, Jaroslav (oponent)
Název: Aplikace a ověření programu sebeobrany pro pacienty psychiatrické léčebny Cíle: Hlavním cílem práce je uplatnění výukového programu, vytvořeného v bakalářské práci, v době léčby závislostí pacientů v psychiatrické léčebně Červený Dvůr. Dále práce zjišťuje vhodnost výukového programu v době léčby závislosti, ověření naučených pohybových dovedností a jejich eventuelní začlenění ve volném čase pacientů, doporučení cvičení blízkému okolí pacientů, zájem o program v dalších psychiatrických léčebnách. Metody: V práci je využito metody obsahové analýzy pro práci s literaturou, metody rozhovoru použité při rozmluvě s primářem a správcem léčebny, metoda pozorování - pozorování práce probandů během programu, metoda komparativní - použita při hodnocení závěrečných výstupů, metoda anketového šetření pro zjištění přínosu výukového programu, jednoduché statistické metody pro vyhodnocení odpovědí z anket. Výsledky: Vhodnost programu byla potvrzena dvěma primáři psychiatrických léčeben, zaměřených na léčbu závislostí. Na základě anketového šetření byl zjištěn zájem o pokračování ve cvičení sebeobrany nebo bojových umění. Znalosti a dovednosti sebeobrany po intervenci se vešly do průměru známek 2. Klíčová slova: Bojová umění, karate-dó, léčba závislosti, pohybové aktivity, prevence závislosti, volný čas.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.