Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 141 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metody a nástroje modelování trhu s více komoditami
Janeček, Vítězslav ; Janoušek, Vladimír (oponent) ; Hrubý, Martin (vedoucí práce)
Cílem této práce je prostudovat teorii her, včetně ekonomických teorií, které se vztahují k chování zemědělských producentů. Částí, která navazuje na teoretické východiska, je vytvoření modelu pro simulaci ekonomického systému. Pro simulaci produkce komodit je zvolena obecná teorie her s hledáním Nashových equilibrií. Modelování poptávky je založeno na spotřební funkci, která vychází z Cournotovy hry. Součástí systému je také obchodování s půdou založené na jednoduchých aukcích obálkovou metodou s druhou cenou. Práce využívá externího programu Gambit, což je volně dostupný nástroj pro řešení her. Hodnocení modelu se nachází v sekci experimentů, kde je zkoumána realističnost modelu a jeho logická struktura.
Modelování sekvenčních strategických her s nedokonalou informací
Straka, Richard ; Smrčka, Aleš (oponent) ; Hrubý, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá studiem sekvenčních strategických her a to převážně her s nedokonalou informací, návrhem strategické situace vykazující prvky nedokonalé informace, implementací modelu a experimentováním s modelem. Pro práci byla zvolena hra DarkElf. Jedná se o tahovou strategickou ekonomicko-vojenskou hru, v níž se výsledné akce hráčů aplikují současně v předem známý okamžik.
Multiplatformní karetní hra s umělou inteligencí
Trejtnar, Martin ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Matýšek, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá umělou inteligencí v karetních hrách. Cílem je implementovat multiplatformní hru tohoto žánru v herním enginu Unity, shrnout možné přístupy vytváření inteligentních protihráčů a pro zvolenou hru navrhnout a popsat metodu nejvhodnější, případně kombinaci několika. Provedený výzkum ukázal, že problémová doména je u karetních her většinou dosti specifická a to znesnadňuje užití univerzálních algoritmů. Zvolený problém je vyřešen formou rule-based umělé inteligence. Podařilo se vytvořit inteligentního hráče pro zástupce z kategorie imperfect information games, což je jeden z hlavních přínosů této práce. Ačkoli se dopouští drobných taktických prohřešků, jeho chování většinou blízce připomíná smýšlení středně zkušených hráčů.
A model of two-level politics: the case of I.R. Iran's nuclear program
Habibpour Moghaddam, Ehsan ; Tesař, Jakub (vedoucí práce) ; Karlas, Jan (oponent)
Tento výzkum se zabývá prozkoumáním složité dynamiky ve strategiích zahraniční politiky mezi Spojenými státy a Íránskou islámskou republikou (IR), s hlavním zaměřením na íránský jaderný program. Základem této studie je rámec teorie her, který pomáhá objasnit složité vzájemné působení mezi mezinárodní diplomacií, domácími politickými silami a mechanismy strategického rozhodování. Po chronologickém přezkoumání jaderné problematiky, od jejích počátků až po probíhající jednání, tato studie představuje několik modelů. Ty jsou postaveny na teoretických pilířích, položených prací De Mesquita (2010) na modelování jaderné kontroverze IR a USA a Putnamovou (1988) analýzou vzájemného působení domácí a mezinárodní politiky. Tyto modely zachycují dva významné prvky: 1) značný vliv domácí politiky obou zemí na výsledky zahraniční politiky a 2) jak se změny v každém vlivném parametru v modelu odrážejí ve výsledku hry. Studie zdůrazňuje kritický vliv dynamiky faktorů (jako je potenciál pro vojenskou akci, vnímaný výkon hráčů a domácí politické tlaky) na strategie vyjednání každé země a na potenciální výsledky v rámci struktury hry. Navíc tato studie poskytuje vhled do toho, jak se současný patový stav v jednáních o jaderných zbraní v kontextu návratu zemí k íránské jaderné dohodě odvíjel, s důrazem na klíčové...
Výzkum herních strategií a chování hráčů virtuálních her
BLOVSKÝ, Petr
Bakalářská práce se zabývá návrhem a tvorbou tří her pro dva hráč a následnou analýzou optimálních strategií těchto her které jsou realizovány ve virtuálním metaverzu Neos. Hledání optimální strategie je nejprve prováděno teoreticky za využití teorie her a posléze experimentálně, sledováním virtuálních hráčů hrající tyto hry. Sledovány jsou především strategie, jenž hráči v těchto hrách volí. Zvolené strategie jsou následně zaznamenány a výsledky jsou zpracovány a porovnány s výsledky dosaženými za využití teorie her. Součástí bakalářské práce je také podrobný popis vytváření her a výpočtu optimálních strategií.
Hraní stolní hry Stratego počítačem
Irovský, Dominik ; Šátek, Václav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tématem této práce je desková hra s neúplnou informací Stratego. Cílem je průzkum a zhodnocení dosavadních řešení hraní počítačem, návrh, implementace a testovaní vlastního řešení hraní počítačem. Pro vlastní řešení byly zvoleny modifikovaný algoritmus Monte Carlo Tree Search, algoritmus alfa-beta a expectimax. Řešení bylo realizováno jako konzolová aplikace s možností rozšíření. Funkcionalita implementace byla validována a otestována pomocí experimentů. Efektivita výsledného algoritmu byla uspokojivá
Vězňovo dilema
ČAPKOVÁ, Tereza
Tato diplomová práce se zabývá studiem vězňova dilematu v iterované formě, která představuje způsob hraní této hry, kdy se hráči utkávají v několika kolech a mají možnost měnit svou strategii na základě zkušeností z předchozích her. Cílem práce je vyhodnotit vhodné strategie v případě iterovaného vězňova dilematu na základě informací o druhém hráči, jako je například pohlaví, věk, nebo jiné charakteristiky. Dále se práce zaměřuje na analýzu toho, které údaje o hráčích jsou význačné pro změnu chování hráčů a do jaké míry se strategie hráčů shodují se známými strategiemi z turnajů AI. V úvodní části práce jsou představeny základní koncepty teorie her a vězňovo dilema. Dále jsou vysvětleny důležité pojmy týkající se iterované formy hry, jako jsou opakované hraní, možnost změny strategie a spolupráce mezi hráči. Také jsou představeny klasické strategie vězňova dilematu, jako je například Holubice, Jestřáb a Kopírák. V praktické části práce je popsána webová aplikace, která byla vytvořena pro simulaci ekonomického střetu mezi zákazníkem a řemeslníkem. Tato aplikace umožňuje hráčům hrát vězňovo dilema v iterované formě a změnit svou strategii na základě zkušeností z předchozích her. Aplikace obsahuje různé AI strategie, proti kterým hráči mohou hrát. Data o chování hráčů jsou shromažďována a následně analyzována pomocí pozorování a statistických metod. Výsledky této práce ukazují, že v hraní není mezi muži a ženami téměř žádný rozdíl a signifikantní rozdíly lze pozorovat pouze mezi mladšími a staršími skupinami hráčů. Toto tvrzení bylo v práci ověřeno pomocí chí kvadrát testu. V závěru byla nalezena optimální strategie proti různým skupinám hráčům, kterou je spolupráce po celou dobu a zrada v posledním kole.
Vybrané aplikace matematiky
KRATOCHVÍL, Daniel
Diplomová práce se zabývá tématem teorie her, která spadá do oblasti aplikované matematiky. Celá práce je rozdělena do tří částí. V úvodní části jsou čtenáři představeny základní pojmy teorie her, které jsou následně aplikovány v matematických konfliktních modelových situacích. Druhá část se věnuje historii teorie her a uvádí některé historické problémy a milníky v této oblasti matematiky. Poslední část je pak zaměřena na různé varianty NIM her, jejich analýzu a hledání optimální strategie.
Matematické hry
BOUBLÍKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá řešením matematických her určených pro žáky druhého stupně základních škol (včetně slovních a geometrických her a her na odebírání předmětů). Jejím cílem bylo nalezení vítězných strategií hráčů a jejich srozumitelné vysvětlení. Součástí práce jsou i obrázky znázorňující vítězné tahy v jednotlivých hrách.
Využití teorie her v podmínkách dopravních toků
WAGNER, Pavel
Tato diplomová práce řeší aplikaci teorie her v podmínkách dopravních toků. Doprava je doslova fenoménem dnešní doby. Krom nesporných pozitiv má však narůstající dopravní provoz i svá negativa. Časté dopravní zácpy, zvyšování emisí a implicitní ekonomické ztráty na straně řidičů. Hlavním cílem diplomové práce je analýza využití teorie her v podmínkách dopravních toků. Při současném trendu rostoucí populace a tím spojených problémů s přetíženou dopravou se ukazuje, že je neustále nutné zlepšovat logistiku dopravy a tím zvyšovat plynulost silničního provozu. Tato diplomová práce popisuje jedno z možných řešení - aplikaci teorie her v podmínkách dopravních toků se zaměřením na chování samotných řidičů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 141 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.