Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 88 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cajun French: mirror of the past, of the present and of the future
Bednárová, Jana ; Vacula, Richard (vedoucí práce) ; Štichauer, Jaroslav (oponent)
Hlavným zámerom tejto bakalárskej práce je podať syntetickým spôsobom obraz o jazykovej situácii cajunskej francúzštiny. Ide o regionálny variant francúzštiny, ktorým hovorí minoritná skupina na území amerického štátu Louisiana. Vzhľadom na to, že táto práca vznikla v českej akademickej obci, v ktorej je cajunská francúzština prakticky neznámym pojmom, pokúša sa prispieť k šíreniu informácií o tomto frankofónnom dedičstve a podnietiť oň záujem. Práca sa začína teoretickým vstupom do načrtnutej problematiky a predstavuje diela o cajunskej francúzštine z českého prostredia. Druhá kapitola sa zaoberá faktickými údajmi o štáte Louisiana a taktiež kľúčovými udalosťami v jej dejinách. Ďalej práca mapuje zrod cajunskej francúzštiny a približuje špecifické znaky, ktorými sa vyznačuje. Uvádza i příručky o tomto jazyku. Tretia kapitola skúma v prvom rade právny štatút francúzštiny v Louisiane a jej jazykovú politiku v tomto štáte. Priblížená je hlavná inštitúcia, ktorá jazykovú politiku vykonáva ako aj iné iniciatívy za záchranu francúzštiny v Louisiane. Vysvetľuje, čo by pre Louisianu znamenalo prijatie do Frankofónie a popisuje vzťahy, ktorými je s ňou spätá. Ďalej je pozornosť venovaná súčasnej jazykovej situácii francúzštiny a možnostiam štúdia tohto jazyka v Louisiane. Taktiež ukazuje ako je...
Výuka cizích jazyků a proces přípravy učitelů cizích jazyků v období 1990-2012
Čermáková, Helena ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Práce je zaměřena na změny ve výuce cizích jazyků a na nové požadavky na vzdělávání a přípravu učitelů cizích jazyků po roce 1989 včetně krátkého přehledu historie výuky cizích jazyků a vývoje přípravy učitelů. Sleduje změny v oblasti cílů výuky, změny vztahů učitele a žáka, změny užívaných metod práce. Zabývá se novým přístupem k výběru a využití učebních materiálů a zařazením nových technologií do výuky. Pojednává o zavedení Společného evropského referenčního rámce jazyků a Evropského jazykového portfolia. Práce předkládá formou rozhovoru i osobní zkušenosti vyučujících cizích jazyků s výukou a s možnými cestami k dosažení požadované kvalifikace.
Didaktické využití dokumentu ve výuce francouzštiny
Uhrová Kubešová, Lenka ; Loucká, Hana (vedoucí práce) ; Vacula, Richard (oponent)
Autentický dokument tvoří od 70.let 20.století součást cizojazyčné výuky. Cílem této práce je představit východiska didaktického využití autentického dokumentu ve výuce francouzštiny jako je typologie dokumentů, kritéria výběru či přínos dokumentu v rozvíjení komunikativních a obecných kompetencí, analyzovat využití dokumentu ve vybraných učebnicích francouzštiny, ukázat možnosti využití práce s dokumentem na Internetu a představit vlastní návrhy didaktického využití autentických dokumentů.
Kontrastivní korpusová analýza inchoativních a ingresivních konstrukcí ve francouzštině v porovnání s češtinou
Třísková, Eliška ; Nádvorníková, Olga (vedoucí práce) ; Loucká, Hana (oponent)
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy nám. Jana Palacha 2, 116 38 Praha 1 IČ: 00216208 DIČ: CZ00216208 Tel.: (+420)221 619 111 http://www.ff.cuni.cz Jedná se o rigorózní práci, která je uznanou diplomovou či disertační prací. Děkujeme za pochopení.
French New Circus
Šútorová, Katarína ; Nováková, Sylva (vedoucí práce) ; Klinka, Tomáš (oponent)
Cieľom bakalárskej práce je poukázať na možnosti uplatnenia kultúrnej témy vo výučbe francúzskeho jazyka a využiť jej benefity nie len v zlepšovaní jazykových zručností, ale aj v rozširovaní všeobecného kultúrneho prehľadu. Kultúrny fenomén, ktorý je ústrednou témou, sa nazýva nový cirkus a vznikol v sedemdesiatych rokoch 20. storočia vo Francúzsku spojením cirkusu s prvkami pouličného divadla. V prvej časti práce si predstavíme historický vývoj cirkusového umenia. V druhej časti sa oboznámime s aktívnymi podobami cirkusu v súčasnosti, pričom najväčší dôraz bude kladený na nový cirkus. Po jeho terminologickom uchopení, sa pozrieme ako sa z Francúzska rozšíril aj do iných krajín sveta a taktiež vplyv nového cirkusu na umenie v Českej republike. Treťou časťou a zároveň hlavným výstupom tejto bakalárskej práce je vypracovanie tzv. metodických listov s témou nového cirkusu, ktoré budú slúžiť ako predloha na výučbu hodín francúzskeho jazyka so zámerom rozšírenia kultúrnych znalostí a jazykových zručností. Kľúčové slová: cirkus, umenie, pedagogika, francúzština
Práce s chybou ve výuce francouzštiny - se zaměřením na mluvený projev
Komárková, Kristýna ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
jazyka, a to se zaměřením na mluvený projev. První část práce je věnována vymezení pojmu říčinám jejich vzniku. Součástí teoretické části je také rozbor korektivních strategií a problematika korekce chyb v projevu žáka. Poznatky z teoretické části jsou dále uplatněny v praktické části práce. Ta obsahuje dvě případové studie, které jsou předmětem analýzy užívaných korektivních strategií hodině francouzského jazyka na základní škole. Praktická část pokračuje dotazníkovým šetřením provedeným mezi učiteli a žáky. Dotazník je koncipován tak, aby byla možná komparace názorů žáků a učitelů na jazyků. Učitelé jsou tázáni zejména na postupy, které užívají při práci s projevu, zatímco u žáků se otázky zaměřují na jejich pocity, které v gie vyučujících vzbuzuje. Cílem práce bylo porovnat názory učitelů a žáků na chybou, poukázat na složitost celé problematiky a její důležitost v KLÍČOVÁ SLOVA
The Issue of Rhythmic Groups in Spoken French
Kurková, Daniela ; Nováková, Sylva (vedoucí práce) ; Bořek - Dohalská, Marie (oponent)
Studie se zabývá problematikou členění promluvy do rytmických skupin francouzštiny. Teoretická část práce si klade za úkol vytvořit syntézu poznatků, které tuto problematiku objasňují. Pracujeme s pojmy rytmická skupina, přízvuk ve francouzštině a srovnání francouzského fonetického systému s českým. Cílem praktické části je pomocí analýzy nahrávek zadaného textu zjistit, do jaké míry jsou studenti francouzštiny Pedagogické fakulty schopni tuto problematiku aplikovat při promluvě s ohledem na rozdílnost těchto jevů v českém a francouzském jazyce. Pro dosažení cíle práce je použito několika metodologických postupů. První část práce obsahující pojednání o teorii problematiky obou jazyků poskytne jejich porovnání a umožňuje formulaci hypotézy. Ta je poté ověřována pomocí kvalitativního průzkumu zakládajícího se na tvoření rytmických jednotek a aplikaci přízvuku francouzštiny českými studenty. Ke správnému zanalyzování sledovaných jevů realizovaných českými studenty jsou použity nahrávky téhož textu francouzskými rodilými mluvčími. Veškeré materiály jsou v konečné fázi analyzovány a vyhodnoceny. KLÍČOVÁ SLOVA fonetika, fonologie, rytmická skupina, přízvuk, francouzština
Lesson "zero" in textbooks of the French as a foreign language
Kodrasová, Kristýna ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou prvních hodin ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka důležitých pro stimulování zájmu dětí pro výuku nového jazyka, které se často nazývají nultá lekce. Cílem práce je popsat a srovnat nulté lekce francouzštiny v různých učebnicích pro jejich následné zhodnocení a ukázání možností, které nám nabízí pro první hodiny výuky. V první části se práce věnuje psychologickým termínům spojeným s nultou lekcí: prekoncepci a motivaci a jejich využití v prvních hodinách výuky jazyka, dále se pak práce zaměřuje na samotnou nultou lekci (její znaky, cíle, přípravu a problematické body). Praktická část této práce je analýza deseti vybraných učebnic francouzštiny, které jsou rozděleny podle aplikovaných metod, věku publika a místa publikace. Během analýzy se práce zabývá nejdříve nultou lekcí v dané učebnici a následně se detailněji zaobírá několika specifickými kritérii: názvem, počtem stran, obsahem, pozicí psaní, používáním nebo nepoužíváním mateřského jazyka, aktivitami na prekoncepce, hrami, civilizací a vzhledem nulté lekce v jednotlivých učebnicích, které následně srovnává. Na základě rozboru nultých hodin v různých učebnicích, které se ukázaly být velmi heterogenní v mnoha aspektech, práce poukazuje na velké množství možností a přístupů, které má učitel při přípravě a...
Přínosy a úskalí využívání multimediálních aplikací ve výuce francouzského jazyka
CÍZLOVÁ, Kateřina
Tato diplomová práce se zabývá tematikou začleňování mobilních dotykových zařízení do výuky francouzského jazyka a možnostmi jejich využití v praxi. Teoretická část se věnuje komplexnímu zmapování této problematiky z různých hledisek didaktického, technického a zejména metodického. V praktické části popisujeme výsledky dotazníkového šetření, které zjišťovalo způsoby zapojování mobilních technologií do hodin francouzštiny na českých školách a postoje učitelů k těmto didaktickým prostředkům. Dále je v praktické části představen přehled multimediálních aplikací včetně návrhu konkrétních aktivit, které lze použít při výuce francouzštiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 88 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.