|
Návrh vakového jezu v Oslavanech
Kocman, Tomáš ; Moronga, Jan (oponent) ; Uhmannová, Hana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá popisem současného stavu na řece Oslavě v městě Oslavany a návrhem rekonstrukce stávajícího pevného jezu v zájmové lokalitě. Jako nejvhodnější variantou rekonstrukce stávajícího pevného jezu byla zvolena rekonstrukce na pevný jezový práh s pohyblivou vakovou hradící konstrukcí. V další části se diplomová práce zabývá popisem navrženého řešení a v poslední části se diplomová práce věnuje posouzení navrženého řešení.
|
| |
|
Jízdárna
Václavíková, Veronika ; Barnat, Jan (oponent) ; Pilgr, Milan (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh a posouzení nosné ocelové konstrukce jízdárny v Napajedlích. Jízdárna je řešena jako jednopodlažní halový objekt ve dvou variantách. Obě navržené varianty haly mají půdorys tvaru elipsy s hlavními osami délky 40 a 80 m. Nosná konstrukce zvolené varianty je tvořena příčně orientovanými sloupovými vazbami s osovou vzdáleností 6,0 m. Příčné vazby jsou tvořeny prostorovými příhradovými vazníky kloubově uloženými na vetknutých plnostěnných sloupech. Prostorová tuhost konstrukce je zajištěna vetknutím sloupů v příčném směru a příčným ztužidlem v podélném směru. Tuhosti konstrukce napomáhá podélné ztužidlo. Součástí práce je návrh a posouzení hlavních nosných prvků, řešení vybraných detailů spojů a kotvení sloupů do základů, řešení montážního dílce a vypracování výkazu materiálu a výkresové dokumentace.
|
|
Nádražní hala
Dušková, Jitka ; Hron, Lukáš (oponent) ; Pilgr, Milan (vedoucí práce)
Náplní diplomové práce je návrh a posouzení nosné ocelové konstrukce nádražní haly, a to ve dvou variantách. Daný objekt je situován do intravilánu města Ústí nad Orlicí. Ocelovou konstrukci tvoří střední loď o rozměrech 30,0 x 30,0 m, a dvě vedlejší přisazené lodi o rozměrech 18,0 x18,0 m. Budova je ve střední lodi dvoupodlažní, výšky 12,4 m a přisazené lodi jsou jednopodlažní výšky 5,5 m. Nosný systém budovy tvoří příčné sloupové vazby, které jsou složeny z trubek. Příčné vazby jsou uloženy na vetknutých sloupech. Výpočet konstrukce je proveden pomocí programu Scia Engineer 2010 a ručním výpočtem.
|
|
Objekt pro sportovní účely
Navrátil, Petr ; Štrba, Michal (oponent) ; Pilgr, Milan (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je návrh nosné ocelové konstrukce objektu pro sportovní účely ve dvou variantách. Objekt je situován v intravilánu města Holešov. Primárně je kladen důraz na splnění účelu konstrukce a jeho začlenění do dané lokality. Ocelovou konstrukci tvoří dva objekty, hlavní (hala) a vedlejší (admin. část), které mají společnou východní stěnu. Půdorysný rozměr halové části je 40x40m a v nejvyšším bodě dosahuje výšky 15,9m. Administrativní část tvoří ocelový rám se sloupy v rastru 8x8m výšky 8m. Celková výška tohoto patrového objektu je 8m. Pro analýzu vnitřních sil a posudky všech hlavních prvků konstrukce byl sestaven prostorový prutový model, na kterém se prováděla optimalizace pro oba mezní stavy. Opláštění objektu je provedeno systémem sendvičových panelů Kingspan.
|
| |
|
Výstavní pavilon
Španihel, Jiří ; Doc.Ing. Bohumil Straka,CSc. (oponent) ; Sýkora, Karel (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh a posouzení nosné ocelové konstrukce výstavního pavilonu situovaného na brněnském výstavišti, včetně porovnání s druhou variantou. Při návrhu byl kladen důraz zejména na dodržení architektonického rázu stavby souvisejícího s jejím účelem. Konstrukce se sestává z 11 sekcí tvaru eliptické výseče, tvořených příhradovými rámy, s proměnnou délkou poloos, přičemž rozměry té největší (nejmenší) jsou 13 m (7 m) pro vedlejší poloosu a 20 m (14 m) pro hlavní poloosu, výška 16 m (10 m) a vzdálenost podpor 38,92 m (25,30 m). Pro analýzu vnitřních sil byl sestaven prostorový prutový model. Opláštění je tvořeno systémem Kalzip.
|
| |
|
Nosná konstrukce autosalonu
Náplava, Ondřej ; Barnat,, Jan (oponent) ; Pilgr, Milan (vedoucí práce)
Předmětem této práce je návrh a posouzení nosné ocelové konstrukce autosalonu, a to ve dvou variantách. Daný objekt je situován v intravilánu města Uherské Hradiště. Ocelovou konstrukci tvoří dva objekty (hlavní a vedlejší), jejich půdorysy jsou částečně překryty. Hlavní objekt má kruhový půdorys, vedlejší objekt má obdelníkový půdorys. Budova je dvoupodlažní. Pro analýzu vnitřních sil byl sestaven prostorový prutový model, na kterém byla provedena optimalizace dílčích prutů na oba mezní stavy. Střešní opláštění je provedeno systémem střešních panelů Brollo a Rockwell. Stěnový plášť je z izolačních skel Stavební sklo a stěnových panelů Brollo.
|
| |