Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj komunikace u žáků se sluchovým postižením v ZŠ praktické
Orlíková, Martina ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce Rozvoj komunikace u žáků se sluchovým postižením v ZŠ praktické pojednává o souvislostech mezi sluchovým postižením dítěte, včasnosti diagnostiky tohoto postižení, a celkovém rozvoji komunikace těchto dětí v prostředí rodinném a školním. První kapitola se zabývá rodinou, rodinou dítěte s postižením a také sociokulturně znevýhodněným prostředím. Druhá kapitola objasňuje pojmy jazyk a řeč, popisuje vývoj řeči, její jazykové roviny a možnosti alternativní či augmentativní komunikace. Ve třetí kapitole zabývající se sluchem jsou klasifikovány sluchové poruchy, je zde popsáno vyšetření sluchu u dětí, jaké existují systémy komunikace u sluchově postižených osob a jaké mohou využít kompenzační pomůcky. Čtvrtá kapitola se věnuje základní škole praktické, přípravné třídě a celkově popisuje vzdělávání romských dětí. Pátá kapitola, praktická část diplomové práce, popisuje celé výzkumné šetření. Cílem výzkumného projektu je analýza úrovně komunikace u žáků se sluchovým postižením v ZŠ praktické a v přípravné třídě této školy. K dosažení těchto cílů byly vybrány metody pozorování, rozhovor, analýza dokumentace, případové studie a testy. K dosažení cíle výzkumu, byly položeny výzkumné otázky. Výsledky ukázaly, že jako nejvíce zásadní moment je včasnost diagnostiky sluchového postižení a následná...
Afirmativní přístupy v systému základního školství s důrazem na vzdělávání romských žáků
Rampasová, Šárka ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na afirmativní přístupy v systému základního školství s důrazem na vzdělávání romských žáků. Zmiňuje historické souvislosti, které jsou významné pro pochopení této problematiky. Pozornost je věnována koncepci Strategie romské integrace 2015 - 2020. Přibližuje nám cíle Strategie zaměřené na podporu vzdělávání Romů. Charakterizovány jsou determinanty, především rodina a škola, ovlivňující vzdělávací proces romských žáků. Popsána je významnost afirmativních přístupů, které mají důležitou roli pro dosažení sociální integrace, a které napomáhají v dosažení rovných příležitostí romské populace ve vzdělávání, včetně společenského a pracovního uplatnění. Poslední kapitola se zabývá zhodnocením přípravné třídy řadící se mezi vyrovnávací přístupy k romským žákům ohroženým sociálním vyloučením a ověřuje, zda dvouletá docházka v přípravné třídě vyrovná opožděný psychomotorický vývoj romských dětí před nástupem do 1. třídy. Jako výzkumný nástroj byl použit dotazník určený pedagogům, již s těmito žáky dlouhodobě pracují. Komparace výsledků dětí před nástupem do přípravné třídy a po jejím absolvování byla provedena v oblasti percepčně motorické a kognitivní. Výsledky poukazují na efektivitu afirmativních přístupů při práci s dětmi a žáky sociálně znevýhodněnými. KLÍČOVÁ SLOVA historie...
Vzdělávání v přípravných třídách
Žaludová, Martina ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce s názvem "Vzdělávání v přípravných třídách", je zaměřena na problémy související s otevíráním přípravných tříd ve Středočeském kraji. Posuzuje školní zralost a připravenost a popisuje vzdělávací oblasti pro předškolní věk dítěte. Zahrnuje analýzu pravidel, které je nutné respektovat při zřizování a provozování přípravných tříd z hlediska legislativy a pedagogiky vzdělávání, jeho podmínek, náplně i organizace. Výzkumná část objasňuje problematiku otvírání přípravných tříd v okresu Příbram a v okresu Benešov. Srovnává výsledky dětí z přípravné třídy a z předškolních kurzů v Orientačním testu školní zralosti. Hodnotí přínosy i rizika přípravné třídy a předškolních kurzů. Závěr práce shrnuje všechny získané informace a názory. KLÍČOVÁ SLOVA Přípravná třída, předškolní výchova, školní zralost, školní připravenost, test školní zralosti, legislativa, dítě v předškolním věku.
Role předškolního vzdělávání při práci s dětmi ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
Šrejberová, Marcela ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Diplomová práce objasňuje roli, kterou hraje předškolní vzdělávání pro úspěšné zařazení sociokulturně znevýhodněných dětí do hlavního vzdělávacího proudu. Teoretická část charakterizuje podmínky současného předškolního vzdělávání s ohledem na specifika rodin pocházejících ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. Výzkumná část se zabývá zjišťováním názorů a postojů rodičů a pedagogických pracovníků na danou problematiku a sleduje pokroky v rozvoji dětí během výchovně vzdělávacího procesu v mateřské škole.
Hodnocení připravenosti dětí na zahájení povinné školní docházky pedagogickou veřejností a rodinou
Kopecká, Lucie ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Záměrem diplomové práce bylo odhalit a následně prezentovat komplexní názory odborné pedagogické veřejnosti a rodičů na současnou problematiku školní připravenosti a s ní spojenými otázkami týkajících se vysokého počtu odkladů školní docházky. K získání těchto názorů byla využita metoda semistrukturovaného rozhovoru s rodiči, s učiteli přípravných tříd a učiteli mateřských a základních škol. Po analýze získaných výpovědí byl dále zvolen postup vzájemné konfrontace těchto dat, posléze konfrontace s odbornými publikacemi, články, webovými diskusními fóry a také k tomuto tématu uspořádanou konferencí. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že problém školní připravenosti zasahuje do dalších problematik: vzdělanost a kvalifikovanost učitelů mateřských škol, kvalita spolupráce školy a rodiny, problematika kapacity mateřských škol a řešení počtu dětí na jedné třídě, věkové složení třídy, odpovědnost za školní připravenost dítěte atd. Výsledky diplomové práce poukazují, jaké názory má rodina a pedagogická veřejnost na aktuální stav nedostatků školní připravenosti dětí a rovněž na oblasti školní připravenosti, v nichž děti v dnešní době převážně vynikají. Hlavní přínos této práce spočívá v poukázání na důležitou a značnou propojenost jednotlivých oblastí školní připravenosti.
Žák s narušenou komunikační schopností v přípravném ročníku
Malinová, Jana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce "Žák s narušenou komunikační schopností v přípravném ročníku" analyzuje problematiku přípravných tříd. Rozpracovává kompetence školní zralosti a školní připravenosti. Shrnuje vývoj řeči jako východisko k diagnostice narušené komunikační schopnosti. Dokládá přínos přípravných tříd pro rozvoj komunikačních dovedností dětí s odloženou školní docházkou v oblasti Praha 9. Prokazuje potřebu zařazovat děti s narušenou komunikační schopností do přípravných tříd. Dává možnost vyjádření názorů rodičů dětí navštěvujících přípravné třídy na chod těchto tříd. Informuje o existenci přípravných tříd rodiče předškolních dětí v oblasti Praha - východ a zároveň mapuje informovanost těchto rodičů o existenci přípravných tříd. Výzkumné šetření je smíšené. Zahrnuje kvantitativní metodu - dotazník (anketu) i kvalitativní metody: strukturované rozhovory a kazuistiky. Závěr práce obsahuje doporučení pro praxi: změnu školského zákona a zavedení testování školní připravenosti na začátku a na konci školního roku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Výchovně-vzdělávací proces jako cesta k integraci romských dětí
LEBEDOVÁ, Kateřina
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na problematiku romského etnika. V teoretické části jsem se věnovala specifikám jejich kultury, problematice tzv. integrace a otázce multikulturní výchovy. Vlastní výzkum pak ověřoval možnosti, které vzdělávání a výchova romským dětem přináší prostřednictvím přípravných ročníků. Mimo analýzy výsledků přípravných ročníků v Českých Budějovicích, jsem se pokusila objasnit motivaci romských rodičů pro umisťování jejich dětí do těchto tříd.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.