Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Funkční parametry biokoridorů konstruovaných ve fragmentované kulturní krajině k podpoře mobility organismů
Vaškovský, Adam ; Kovář, Pavel (vedoucí práce) ; Vojta, Jaroslav (oponent)
Antropogenně zapříčiněná fragmentace krajiny doprovázená ztrátou konektivity habitatů představuje v současnosti významnou celosvětovou hrozbu ochrany biodiverzity. Jednou z možností, jak lze tomuto problému čelit, je identifikace, tvorba a udržování biokoridorů, které propojují izolované plochy habitatů, a umožňují tak pohyb a šíření organismů prostředím. Tato práce se prostřednictvím literární rešerše zaměřuje na zjištění faktorů zajišťujících funkčnost biokoridorů různých prostorových měřítek pro různé druhy volně žijících organismů. Klíčová slova: biokoridor, ekodukt, bariéra, fragmentace krajiny, propojenost, šíření organismů, mobilita, funkčnost koridoru, krajinná ekologie
Mortalita ptáků na průhledných překážkách
Houdová, Monika ; Reif, Jiří (vedoucí práce) ; Koleček, Jaroslav (oponent)
Mortalita ptáků na průhledných překážkách (ať už protihlukové stěny nebo obyčejná okna na obytných domech) je bezesporu velmi důležité ochranářské téma, protože s vývojem lidské společnosti stále rychleji přibývají místa pro ptactvo velice nebezpečná. Zároveň zatím není k dispozici žádný přehledový článek, který by syntetizoval jednotlivé dílčí studie o tom, v jaké míře ptačí jedinci na daných překážkách umírají, jaké faktory jsou rozhodující pro schopnost překážce se vyhnout, jak moc srážky ohrožují vitalitu ptačích populací a jestli máme vůbec možnost takovýmto nechtěným ztrátám předcházet. Tyto otázky proto řeší předkládaná bakalářská práce formou literární rešerše. Ze zatím dostupných informací vyplývá, že nejdůležitějším faktorem je migrační chování ptáků, jedinci migrující přes noc jsou mnohokrát více ohroženi než ti migrující ve dne, a to kvůli nočnímu světelnému znečištění, které je dokáže zmást. Nejnebezpečnějším ročním obdobím v tomto směru je jednoznačně podzim, což také s migračním tahem souvisí. Populační ztráty způsobené nárazem do průhledné překážky mohou dosahovat až 20 % celkové populace ročně. Práce kromě shrnutí dostupných informací o problematice navrhuje a hodnotí možná preventivní opatření, což může dále sloužit k účinné ochranářské aplikaci i mezi laickou veřejností.
HOUSE ON THE EDGE – Valašské Meziříčí, Sokolská Street
Knežníková, Zuzana ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
The concept is based on integration of mixed use building to the historic urban structure and creation of dominant building of significant function - municipal library.
Paralelní řešení soustav obyčejných lineárních diferenciálních rovnic
Humená, Patrícia ; Kunovský, Jiří (oponent) ; Valenta, Václav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je seznámení se s numerickým řešením soustav obyčejných lineárních diferenciálních rovnic. Toto řešení se bude provádět pomocí paralelní implementace, která bude doplněna o synchronizaci vláken.
Rozvoj metodiky posuzování svodidel z hlediska dynamických účinků
Koudelka, Ivan ; Krejsa,, Martin (oponent) ; prof. Ing. Alois Materna, CSc., MBA (oponent) ; Salajka, Vlastislav (vedoucí práce)
Předložená práce analyzuje metodiku a přístupy dané legislativou. Předkládá v tisku prezentované výsledky numerického modelování nárazu vozidel do bariéry řešených ve světě i v ČR. Přináší návrh metodiky posuzování svodidel. Metodika navazuje na základní principy užité v TP 101 a ČSN EN 1991-1-1. Kinetická energie vozidla v okamžiku nárazu je nahrazena statickou silou, jejíž účinky jsou srovnatelné s účinky nárazu vozidla. Nosná konstrukce svodidla je řešena za pomocí prostředků statiky. Ve výpočtu je uplatněna i deformace vozidla, což představuje reálné rozdělení energie pohlcené deformací vozidla a energie, kterou musí absorbovat svodidlo. Navrhované postupy umožňují zohlednit nelineární chování konstrukce jak z hlediska geometrické, tak z hlediska materiálové nelinearity. Práce se rovněž zabývá interpretací různých druhů podepření konstrukcí do výpočtového modelu. Na konkrétním případě je demonstrován způsob modelování pružného podepření sloupku svodidla v zemině, či model tření volně uloženého betonového bloku po podložce. K zajištění realitě odpovídající polohy vzájemně spojených volně uložených bloků je navržen způsob modelování kontaktu v místě jejich možného průniku. K výraznému zpřesnění výpočtu přispívá postupné zatěžování konstrukce pomocí přírůstku zatížení a vyčíslování přírůstků energie absorbované deformací po jednotlivých krocích. Předkládaná metodika představuje účinný nástroj k posuzování svodidel, pro jehož aplikaci je dostatečné užití běžných prostředků a vybavení, kterými disponuje téměř každý projektant zabývající se statikou stavebních konstrukcí. V závěru práce jsou zobecněny poznatky získané z řešených příkladů a doplněny o grafická vyjádření.
Bezpečnostní turniket
Láznička, Petr ; Jonák, Martin (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Záměrem bakalářské práce je navrhnout konstrukční řešení obousměrně průchozího turniketu s velkým stupněm zabezpečení, ve spolupráci se zlínskou firmou Cominfo a.s. Bakalářská práce bude zaměřena zejména na konstrukční řešení zařízení. Je třeba také provést pevnostní kontrolu čepové brzdy a zkontrolovat pohon závory, zda vyhovuje. Kontrola čepu brzdy bude podložena technickými výpočty.
Přístup na nástupiště pro osoby na vozíku pro invalidy
Šafář, Zdeněk ; Tomandl, Vladimír (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Práce se zabývá posouzením bezbariérového prostředí na železničních stanicích a zastávkách. Bylo vybráno několik typově odlišných stanic, které jsou ve staničním řádu označeny jako přístupné pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace. Stanice byly poté navštíveny, důkladně proměřeny a prozkoumány. Záměrem bylo řešit tuto problematiku jako celkový řetězec všech prováděných úkonů na dotčených místech. To znamená od příchodu cestujících z přednádražního prostoru, provedení všech úkonů ve výpravní budově, až po přístup cestujících na nástupiště a následné nastoupení do vlaku. Z důvodu obsáhlosti problematiky bezbariérovosti se tato práce zaměřuje pouze na jednu cílovou skupinu uživatelů a to na osoby pohybující se na invalidním vozíku.
Předpoklady rozvoje cestovního ruchu ve zvolené oblasti - okres Kolín
PECHAROVÁ, Aneta
Cílem práce je zkoumání okresu Kolín z hlediska aktuálních možností cestovního ruchu a jeho dalšího možného rozvoje.
Dohody EU s J. Koreou a Japonskem a jejich dopad na evropský trh
Radová, Jana ; Hnát, Pavel (vedoucí práce) ; Neumann, Pavel (oponent)
Diplomová práce Dohody EU s J. Koreou a Japonskem a jejich dopad na evropský trh analyzuje dosavadní dopady již implementované dohody o volném obchodu s Jižní Koreou a očekávaný efekt vyjednávané dohody o volném obchodu s Japonskem na konkurenceschopnost Evropské unie a její průmyslové základny se zaměřením na chemické, potravinářské, textilní a především automobilové odvětví. Dopady dohod jsou hodnoceny z hlediska vývoje zbožových obchodních toků a existence netarifních bariér a procesu jejich redukce. Pro ucelenost analýzy práce zahrnuje také vývoj obchodních bilancí s Jižní Koreou a Japonskem z evropské i české perspektivy. Analýza demonstruje dosavadní pozitivní dopady dohody s Jižní Koreou na konkurenceschopnost Evropské unie a předvídá očekávané dopady dohody s Japonskem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.