Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 203 záznamů.  začátekpředchozí170 - 179dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Odpovídají absolventi univerzit v České republice v roce 2014 požadavkům trhu práce?
Bednaříková, Karolína ; Prachař, Ondřej (vedoucí práce) ; Barák, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce se zabývá otázkou, jestli absolventi univerzit v České republice odpovídají v roce 2014 požadavkům trhu práce. V teoretické části se zabývám hlavně trhem práce, krátce se věnuji vzdělání a klasifikaci ekonomických činností NACE. Praktická část se zabývá porovnáním počtu absolventů a produkce v procentech, abych zjistila, zda se vzdělání orientuje správným směrem. Přínos by moje bakalářská práce mohla mít nejen pro studenty středních škol, kteří se rozhodují, na jakou vysokou školu si podat přihlášku, ale i pro samotné vysoké školy. Absolventi, kteří vystudovali univerzitu, se ve velké míře zaměřují na špatné obory a studují ty, které produkují méně hodnot.
University Graduates’ Unemployment in Slovakia
Čížová, Natália ; Pavelka, Tomáš (vedoucí práce) ; Dobrylovský, Jiří (oponent)
Vysoká nezaměstnanost mladých lidí není na Slovensku unikátem, ale celosvětovým problémem, který trápí v současnosti mnoho vyspělých zemí světa. Bakalářská práce se rozděluje na teoretickou a analytickou část a zabývá se vysvětlením fungování trhu práce, nezaměstnanosti s ohledem na absolventy, přičemž dále analyzuje nezaměstnané absolventy vysokých škol na Slovensku podle ukončeného studijního oboru, podle ukončené vysoké školy, z časového a regionálního hlediska a definuje nástroje aktivní politiky ke zlepšení současného stavu nezaměstnanosti absolventů.
Podpora konkurenceschopnosti vysokých škol ze strukturálních fondů
FIALOVÁ, Hana
Cílem práce je analyzovat a definovat jak strukturální fondy mohou podpořit konkurenceschopnost vysokého školství v České republice. Úvodní část obsahuje souhrn fondů Evropské unie a operačních programů s důrazem na operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK)se zaměřením na zlepšení kvality a modernizaci systémů počátečního, terciárního a dalšího vzdělávání a zlepšení podmínek ve výzkumu a vývoji. Analýza konkrétních projektů podporovaných z operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost je představena ve druhé části.
Školitel (zlých) snů: zkušenost PhD studentů s neetickým chováním na pracovišti
Mudrák, Jiří ; Zábrodská, Kateřina ; Machovcová, K.
Vztah PhD studenta se školitelem je klíčovým pro úspěšný průběh a zakončení doktorského studia a následnou akademickou dráhu PhD studentů. Pozice PhD studentů je v tomto vztahu zranitelná - školitel v něm má značnou moc a v případě zneužití této moci mají studenti jen omezené možnosti, jak se bránit. V tomto příspěvku představujeme analýzu semi-strukturovaných rozhovorů s PhD studenty a studentkami z přírodních a humanitních věd, kteří se setkali v průběhu svého doktorského studia s různými formami neetického chování ze strany svého školitele. Neetické chování na pracovišti je obecná kategorie, do které patří jednání jako nezdvořilost, diskriminace, obtěžování a šikana. Na základě tematické analýzy rozhovorů identifi kujeme typický průběh vývoje neetického chování. Popisujeme vývoj vztahu se školitelem, spouštěcí moment a průběh neetického chování, vnímané důvody vzniku neetického chování, způsoby rezistence proti němu, a dopady na průběh PhD studia respondentů a jejich další akademickou dráhu. Závěrem diskutujeme, jak organizační klima univerzit může přispívat k vzniku neetického chování, nebo naopak vytvářet podmínky zamezující zneužití nerovného postavení ve vztahu PhD student-školitel.
Vědeckotechnické parky jako nástroj podpory inovačního podnikání
EIBLOVÁ, Eva
Cílem předložené práce je zhodnocení činnosti vědeckotechnických parků v Jihočeském kraji a jejich přínosu pro rozvoj malého a středního podnikání. Analýzou dostupných informací a výzkumem na vybrané skupině malých a středních firem se prokázalo že: a) Existují vhodné podmínky pro podporu inovačních aktivit malých a středních firem v regionu, včetně dostatečné volné kapacity ve stávajících VTP. b) Mezi malými a středními firmami je malá informovanost o možnosti využití a spolupráce s VTP v regionu c) Firmy jsou ochotny a připraveny k inovativnímu chování d) Firmy mají malý zájem na spolupráci s VTP Aplikace inovací je pro každou firmu stěžejním předpokladem pro udržení tempa s vývojem trhu a udržení si konkurenceschopnosti. Malí podnikatelé s určitým inovativním záměrem, ale většinou nemají dostatek finančních prostředků na jejich vývoj a následnou aplikaci. Další problém představuje samotná ochota a připravenost firem k inovativnímu chování. Někdy zde není dostatečné přesvědčení, že věnování se vývoji inovacím přinese zlepšení situace. Malé a střední firmy, které představují základní stavební prvek stability ekonomiky celého státu, ovšem prokazují malou informovanost o možnosti využití a spolupráce s VTP v regionu a s tím spojený malý zájem firem o spolupráci s těmito institucemi. Přínos, který spolupráce s VTP nabízí tak zůstává z části nevyužit.
Životní styl studenta PF JU
ZATLOUKALOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá životním stylem studentů denního i kombinovaného studia PF JU, zaměřuje se na budoucí učitele v mateřských školách. Vychází z předpokladu, že životní styl je ta oblast života člověka, kterou lze ovlivňovat a měnit a že osvojením zdravého způsobu života ovlivňuje člověk nejen sebe, ale i osoby, na které působí. A zejména u učitelů, zvlášť potom v mateřské škole by se nemělo na tento fakt zapomínat. Teoretická část se zabývá vybranými složkami zdravého životního stylu. Popisuje, jak životní styl ovlivňuje tělesné zdraví člověka a jak souvisí s jeho psychikou. Věnuje se vlivu učitele a jeho životního stylu na děti v mateřské škole. Nakonec charakterizuje vývojové období, ve kterém se nachází studenti denního a kombinovaného studia a popisuje specifika terciárního vzdělávání. V praktické části jsou pomocí grafů znázorněny výsledky dotazníků na aktuální životní styl studentů PF JU oboru učitelství pro mateřské školy denního i kombinovaného studia.
Preference zaměstnání studentek a studentů ekonomických oborů v České republice a zahraničí
BRŮŽKOVÁ, Karolína
Práce si klade za cíl zjistit, jaké jsou představy studentek a studentů ekonomických oborů v České republice a zahraničí o jejich budoucím zaměstnání a možnostech uplatnění se na trhu práce.
Sestavení modelu cílů, nástrojů a ukazatelů výkonnosti pro tvorbu digitálních reklamních kampaní vysokých škol
Krejčí, Václav ; Říhová, Zora (vedoucí práce) ; Truhlář, Filip (oponent)
Diplomová práce "Sestavení modelu cílů, nástrojů a ukazatelů výkonnosti pro tvorbu digitál-ních reklamních kampaní vysokých škol" se zabývá specifickou součástí marketingové komu-nikace, konkrétně reklamní komunikací za použití digitálních nástrojů. Teoretická část vymezuje obecně cíle marketingové komunikace, nástroje digitálních reklam-ních kampaní a ukazatele jejich výkonnosti. V Praktické části jsou tyto poznatky dále systematicky upraveny pro specifický segment vyso-koškolského vzdělávání a je vytvořen model cílů, nástrojů a ukazatelů výkonnosti. Tento je pak použit pro analýzu úspěšnosti digitální reklamní kampaně Buď dobrej!, vypraco-vané pro Vysokou školu ekonomickou v Praze, konkrétně pro Fakultu informatiky a statis-tiky. Na základě této analýzy jsou vyvozeny praktické doporučení rozšiřující model vytvořený v první polovině praktické části.
Kybernetika a informační gramotnost
Procházková, Petra ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Exnarová, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá kybernetikou a informační gramotností s akcentem na lidský prvek v těchto tématech. V první části práce je popsána kybernetika se svými dvěma základními pojmy, kterými jsou informace a řízení, jako teoretické východisko pro následné zjišťování informační, resp. internetové gramotnosti u studentů středních a vysokých škol. Součástí praktické části je vytvoření dotazníku, stanovení hypotéz pro faktickou i vnímanou úroveň informační gramotnosti a následné vyhodnocení výsledků dotazníku. Oslovení respondentů proběhlo skrze zástupce ředitele jedné pražské střední školy, přes sociální sítě a také přímým oslovením. Tato část podává informace o úrovni informační gramotnosti s vědomím omezení, které výsledky obsahují. Vypovídací schopnost výsledků provedeného dotazníkového šetření je zmíněna v závěru práce.
Analýza dalšího rozvoje studijního informačního systému na VŠE
Mynařík, Lukáš ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Říha, Jan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na studijní informační systémy používané na českých vysokých školách a univerzitách. Největší prostor je věnován rozvoji informačního systému používaném na Vysoké škole ekonomické v Praze. Cílem práce je navrhnout směr dalšího rozvoje Integrovaného studijního informačního systému na základě analýzy ostatních systémů a podložit jej názorem reprezentativního vzorku studentů VŠE. Samotná práce je rozdělena do 3 základních částí. V první části jsou představeny 4 nejpoužívanější studijní systémy. Každý systém je analyzován z různých úhlů pohledu a jsou zdůrazněna jeho specifika. Analýzy vychází z rozhovorů autorů systémů a také webových prezentací jednotlivých subjektů. Jednotlivá aplikační řešení jsou mezi sebou srovnána. Druhá část práce je věnována rozvoji informačního systému Vysoké školy ekonomické v Praze. Autor práce vyjádří názor k informačnímu systému a navrhne doporučení týkající se nových funkcí a možností. Návrhy budou vycházet ze zkušeností s jinými studijními informačními systémy, nebo přímo od autora. Veškeré návrhy jsou ve třetí části prostřednictvím dotazníku představeny studentům všech fakult VŠE, kde sami mají možnost vyjádřit svůj názor k navrhovaným novinkám, případně k ISIS obecně. Výsledky dotazníkového šetření jsou interpretovány jak slovně, tak graficky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 203 záznamů.   začátekpředchozí170 - 179dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.