National Repository of Grey Literature 1,564 records found  beginprevious1515 - 1524nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Effectiveness of mobile advertising
Strnadová, Marie ; Karlíček, Miroslav (advisor) ; Blažková, Jana (referee)
In the first part mainly the basic information about the types of mobile advertising are mentioned. Important topics such as business models and comparison with other advertising media are giving a conclusion for the theoretical part, which together with case studies from czech and foreign markets gives a solution to the effectiveness of mobile marketing.
Chinese Advertisement and Media Market
Rezek, Tomáš ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Přibová, Marie (referee)
The aim of this thesis is to present Chinese advertisement and media market to European entrepreneurs. Effective marketing is a very important factor for the success of every business strategy, especially in China. When talking about marketing and commercial communications, it is important to mention culture that has strong influence on the whole economy. First part of my thesis contains basic information about Chinese business environment.Onwards I deal with crucial cultural factors, which have in my opinion the biggest influence on the Chinese's behavior. The very same factors cause many problems to foreign entrepreneurs coming to China. I asses the evolution of Chinese media market in the second part of my thesis. In this part, I pay attention especially to expenditures on advertisement in different means. I use the comparison with United States -- example of a country with mature advertisement and media market, in the analysis. Third part of my thesis is about EXPO 2010, which will take place in Shanghai. I consider mainly the Czech participation.
The use of guerilla marketing in international companies
Nejedlý, Michal ; Karlíček, Miroslav (advisor) ; Hatoň, Luděk (referee)
The objective of this thesis is to analyze and find the exact definition of the Guerilla Marketing with use of the specialized literature and practical examples. Another goal is to make the specific process of using and implementing guerilla marketing campaigns. This topis was choosen considering the fact, that classical forms of advertising are stepping back and lot of companies are nowadays using the modern marketing trends. One of them is guerilla marketing.
Advertising, measuring of advertising efficiency
Žemlička, Martin ; Koudelka, Jan (advisor) ; Hospodský, Richard (referee)
Advertising as every day phenomenon of our live. First part discusses s this issue theorethicaly, advertising message, consumers. Broader context of advertising - market segmentation, brand building, modern issues. Second part is about practice. On the basic of real market research are discussed basic ananlytical methods - advertising evaluation of companies Coca Cola and Kofola. Part of this work is attachment of summary of this research.
Internet advertising
Molnár, Tomáš ; Postler, Milan (advisor) ; Kmeť, Vladimír (referee)
Internetová reklama v kontexte User Generated Content a sociálnych komunit. Nové trendy v prístupe k internetovej reklame - soft marketing.
Changes in media communication and trends in their development
Hádková, Lenka ; Postler, Milan (advisor) ; Blodigová, Lenka (referee)
Diplomová práce popisuje oblast komerčních komunikací a současnou situaci na mediálním trhu v ČR. Stručně provádí mediálním plánováním a zahrnuje praktickou analýzu mediálního chování dvou vybraných cílových skupin. S vývojem společnosti klesá konzumace tradičních médií a objevují se moderní způsoby, jak spotřebitele ovlivnit. Nové trendy jsou zařazeny s ohledem na jejich využití v ČR a doplněny příklady ze zahraničí. Závěr shrnuje odhady vývoje mediální sféry v kratší časové perspektivě.
Analýza marketingového mixu s využitím segmentovaného přístupu společnosti Simcar v.o.s. 2004 - 2007
Černý, Tomáš ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Vávra, Oldřich (referee)
Analýza marketingového mixu s využitím metod segmentace trhu a benchmarkingu. Nalezení slabých míst a jejich eliminace. Přehodnocení dosavadní marketingové strategie.
Komunikační strategie hudební skupiny
Smolíková, Veronika ; Kašparová, Eva (advisor) ; Lorencová, Hana (referee)
DP popisuje komunikační strategii, základní prvky komunikačního mixu, nové trendy marketingové komunikace a nový pojem integrované komunikační strategie. Praktická část je aplikací poznatků do praxe, kdy je vytvořen optimální komunikační mix pro poloprofesionální hudební skupinu The BlueMoon hrající revival 60. let.
Comparation of TV commercial market of Czech republic and Austria
Kapušanská, Viktoria ; Postler, Milan (advisor) ; Mikeš, Jiří (referee)
S reklamou sa stretavame denne na kazdom kroku. Tato praca sa orientuje na najucinnejsie medium v ramci reklamy televiziu. Diplomova praca sa v prvej casti zaobera vysvetlenim teoretickeho aparatu, ktory je neskor pouzity v praktickej casti. Praktická cast porovnáva trhy televiznej reklamy v Ceskej republike a Rakusku za pomoci manazmentoveho nastroja PEST analyzy. Priblizuje ich vyhody a nevyhody, atd.
Reklama a média
Maříková, Michaela ; Polívková, Jana (advisor)
Bakalářská práce popisuje základní charakteristiku reklamy a srovnání její pozice ve vybraném sdělovacím prostředku-televizi v České republice a v Německu. V teoreticé části je definována reklama a popsán její vývoj až do současné doby. Porovnání její pozice v oblasti televizního vysílání probíhá na základě několika kritérií-legislativní vymezení a právní úpravy, způsob financování a obecné názory a postoje obyvatel obou zemí k dané problematice.

National Repository of Grey Literature : 1,564 records found   beginprevious1515 - 1524nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.