Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 158 záznamů.  začátekpředchozí117 - 126dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Videokonferenční systém pro distanční výuku
Regueyra, Philip ; Szőcs, Juraj (oponent) ; Polívka, Michal (vedoucí práce)
Hlavním cílem diplomové práce je seznámit se s problematikou dnešních videokonferenčních systémů a porovnat již existující řešení. První kapitoly práce jsou věnovány popisu teorie konferenčních systémů. Dále je popsána aplikace Skype a aplikace WebEx. Jedná se o projekty, které se nejvíce blíží zadání této práce. Na základě získaných informací se práce dále věnuje tvorbě vlastního řešení videokonferenčního systému. Ve třetí kapitole jsou popsány veškeré použité technologie k realizaci řešení. Dále se práce věnuje vytvoření vlastního klienta na platformě Silverlight. Tento klient funguje na komponentách přehrávajících multimediální obsah a na službě WCF RIA. Po části věnované tvorbě klienta je popsána nastavení služeb Windows Serveru 2008, na kterém je řešení realizováno. Jsou zde popsány nastavení služeb webového serveru, služeb multimediálních médií, nastavení SQL serveru a použití programu Windows Media Encoder. Poslední část práce je věnována testování a vyhodnocení funkčnosti vytvořeného videokonferenčního systému. V závěru práce jsou zhodnoceny výsledky práce a jsou popsány možné směry, kterými by se vývoj klienta a videokonferenčního systému mohl ubírat.
Vývoj architektury IP Multimedia Subsystem
Hladíková, Vladimíra ; Číka, Petr (oponent) ; Novotný, Vít (vedoucí práce)
Bakalářská práce je vypracována se zaměřením na konvergenci sítí a služeb v mobilním prostředí s implementací IMS. V první části jsem se věnovala důvodům vzniku nového systému, kterým je IMS (Internet Protocol Multimedia Subsystem) a jaké možnosti tato architektura přináší uživatelům. Jsou zde samozřejmě zmíněny instituce a organizace, které se vývojem tohoto systému zabývají. V této kapitole je stručně popsána historie jednotlivých standardizačních částí. V další části je popsána architektura IMS, její hlavní části a funkce. Je zde popsáno, které služby je možno pomocí tohoto systému poskytovat. Pro zajištění kvalitního přenosu v sítích založených na IP protokolu je nutno také zajistit určitou kvalitu služeb QoS (Quality of Service), proto je tomuto tématu věnována jedna z dalších kapitol. Jsou zde popsány principy zajištění kvality. Hlavním faktorem ovlivňujícím kvalitu přenosu je, jaký typ dat je po IP sítích přenášen. Další kapitola je věnovaná autentizaci a autorizaci v IMS sítích. Zejména objasnění spojení s protokolem Diameter. V další částí jsem se věnovala VoIP (Voice over IP), přenos hlasu po IP sítích. Je zde popsána základní myšlenka přenosu hlasu IP sítěmi. Pro přenos hlasu IP sítěmi jsou důležité kodeky, proto je zde uveden jejich přehled. Na to navazuje kapitola věnovaná použitým protokolům, bez nichž by celý systém nemohl fungovat. Jedná se o protokoly SDP (Session Description Protocol), protokoly pro přenos dat v reálném čase RTP (Real-time Transport Protocol), RTCP (RTP Control Protocol), RTSP (Real-Time Streaming Protocol) a nakonec nejdůležitější signalizační protokol SIP (Session Initiation Protocol) a jeho propojení se strukturou IMS. V závěru jsou zhodnoceny možnosti IMS v mobilních komunikačních sítích a jejich využití pro VoIP. Mimo jiné jsou vzaty v úvahu i ekonomické vlivy na rozšíření zařízení podporujících služby s implementací IMS pro širokou veřejnost.
Média a jejich dopad na proces učení se u webové aplikace
Drtinová, Kateřina ; Vondra, Zdeněk (vedoucí práce) ; Sigmund, Tomáš (oponent)
Tato práce se zaměřuje na využití multimédií k učení se. Za tímto účelem jsou syntetizovány informace o fungování paměti, médií, poznatky o přenosu a zpracování multimediálních podnětů a teorie interakce a gamifikace. V praktické části je analyzována dvojice výukových webových aplikací na základě srovnání s obecnou úrovní internetových kurzů a stanovených kritérií. Pro toto hodnocení práce určuje čtyři hlavní oblasti, vycházející ze studia kognitivních procesů, pedagogiky, teorií komunikace a principů gamifikace. Cílem je formulovat doporučení pro probíhající vývoj eLearningového projektu.
Propagace a financování multimediálního festivalu
Klusoň, Jan ; Vondra, Zdeněk (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je propagace a financování multimediálních festivalů. Práce se skládá ze dvou částí teoretické a praktické- analytické. V první části jsou uvedeny pojmy a teoretické poznatky z prostředí multimédií, festivalů, marketingu a financování festivalů. V analytické části je rozbor multimediálních festivalů v ČR a jejich forma propagace. V praktické části představuji multimediální festival Winston Econ Art (WEA), který je organizován pracovníky GML a studenty oboru Multimédia v ekonomické praxi. Pokládám základy organizace a financování tohoto festivalu, které se budou aplikovat v praxi při organizování WEA 2014. Celá práce je zakončena návrhy propagace a efektivní komunikace festivalu pro letošní ročník.
ROLE A VÝZNAM FOTOGRAFIE V MULTIMEDIÁLNÍM SVĚTĚ
Zídka, Lukáš ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Černý, Zbyněk (oponent)
Lidský svět se neustále vyvíjí. Dnešní moderní společnost je v rámci technologického pokroku a globalizace dynamičtější než kdy dříve a to samé platí i pro současné pojetí světa fotografie. Tato oblast lidské činnosti za dobu své existence doznala celé řady změn a to jak technického, tak i duševního a významového charakteru. Jakou úlohu však fotografie hraje v dnešní moderní společnosti? Liší se oproti minulosti, a pokud ano, v čem? Co fotografii přinesly nové technologie a jakou měrou ji ovlivnily? A především, do jaké míry lze fotografii propojit a využít s dalšími složkami multimédií za účelem vytvoření ucelené multimediální zkušenosti? Analýza těchto otázek a jejich zodpovězení tvoří základ této bakalářské práce společně s interpretací výsledků a zkušeností praktických částí (fotografie) skupinového projektu Multimedia Display a Programu aplikovaného výzkumu a vývoje národní a kulturní identity (NAKI) vytvořeného ministerstvem ČR. Cílem této práce je poskytnout efektivní teoretickou základnu pro uchopení významu fotografie s cílem podat předpoklady pro maximální využití jejího potenciálu při tvorbě multimediálního projektu.
Interpretační hodnota obrazové informace a její význam při tvorbě grafických modelů a infografik
Phung, Hyu Nghia ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Grafické modely a infografiky jsou dnes již již nezbytnou součástí odborných prací, byznys prezentací a výukových materiálů na univerzitách. Autoři těchto dokumentů jsou ovšem často neznalí základních pravidel a konvencí tvorby grafiky a učí se způsobem pokusu a omylu. Publikací, věnujících se problematice efektivní verbální (prezentační a komunikační dovednosti) i neverbální komunikace (principy psaní odborných textů), je dostupných dostatečně. Prací věnující se problematice navrhování grafických modelů a vizuálních prvků nikoli. Obrázky, modely a grafy jsou přitom jedním z nejefektivnějších médií pro sdílení informací. Tento nedostatek způsobuje, že manažeři, profesoři i vědečtí pracovníci nemají tyto potřebné znalosti, což značně snižuje kvalitu jejich práce. Tato práce je jedním z pokusů tuto mezeru vyplnit a motivovat čtenáře k dalšímu rozvoji a studiu v oblasti. Práce zkoumá problematiku obrazové informace od jejích kořenů, tedy obecných principů vnímání a interpretace obrazové informace. Skrze koncepty Peirce, Saussura, Eca a dalších teoretiků poté práce vymezuje pojem "interpretační hodnota obrazové informace". Dále budou představeny některé obecné principy formování a interpretace obrazu, které budou následně konkretizovány a aplikovány na úrovni byznys a odborných modelů. Jednotlivé části práce budou provázet praktické ukázky a příklady. Cílem práce je vytvořit srozumitelnou a jasnou sadu doporučení a konvencí pro tvorbu grafických modelů a prezentací pro použití v oblasti byznys komunikace, výzkumné práce i univerzitní pedagogie.
CGI - využití v multimédiích a ekonomická nákladnost
Šulíček, Petr ; Vondra, Zdeněk (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Práce si klade za cíl nalézt odpověď na otázku, kdy a proč se počítačem generované vizuální výstupy (Computer-generated imaginary, dále CGI) používají v reklamní multimediální tvorbě. Pokouší se najít a pojmenovat specifika, která použití CGI nástrojů přináší, včetně nároků na IT infrastrukturu a způsob práce. Práce má v teoretické části za úkol pomocí výzkumu "Vysílání Super Bowl -- výskyt CGI v reklamních spotech" potvrdit nebo vyvrátit předpoklad, že vzrůstá popularita CGI nástrojů při tvorbě reklamního multimediálního obsahu. V praktické části práce ukazuje postup tvorby statického reklamního vizuálu a animace pomocí nástrojů CGI. Porovnává ho z pohledu technického a ekonomického s projektem s podobným audiovizuálním výstupem dosaženým konvenčními nástroji na příkladu práce fotografa v ateliéru. Práce v závěru zhodnotí výsledky porovnání.
Projektový management multimédií a jeho aplikace v praxi
Křečková, Markéta ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Kocourek, Ivan (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je nastínit problematiku projektového řízení, zdokumentovat a následně vyhodnotit multimediální projekt realizovaný v rámci projektového semináře. V teoretické části se zaměřuji na projektový management v obecné poloze, na jeho metody a postupy, které využívá. V praktické části se věnuji aplikací zásad projektového managementu v našem reálném projektu, jaké postupy byly zvoleny, jakým způsobem byl projekt naplánován, řízen, dokumentován a hodnocen. Na závěr práce uvádím srovnání plánu projektu s realitou.
Návrh a vývoj rozšíření systému Wordpress pro tvorbu multimediálních portfolií
Kabilka, Richard ; Šubrta, Václav (vedoucí práce) ; Machek, Ondřej (oponent)
Pro kariérní úspěch v kreativním průmyslu je důležitá komunikace v online prostředí. V této práci jsou nejprve prozkoumány základní principy a stavební prvky webového portfolia. Následně je proveden průzkum aktuálních webových trendů v oblasti designu a užitých technologií pro tento typ webových prezentací. Na základě těchto zjištění je navrženo vlastní rozšíření pro systém WordPress a popsán jeho vývoj. Rozšíření řeší snadnou správu multimédií a tvorbu administračního rozhraní k snadnému přizpůsobení vzhledu a nastavení funkcionalit webového portfolia.
Možnosti softwarových produktů pro práci s multimédii
Jaroš, Petr
Tato práce řeší možnosti při srovnávání a výběru multimediálních software. V práci je navržena webová aplikace pro usnadnění výběru. Vytvořené řešení představuje první verzi, která může být dále rozšiřována.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 158 záznamů.   začátekpředchozí117 - 126dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.