Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 203 záznamů.  začátekpředchozí110 - 119dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace poplatků spojených se studiem na veřejných vysokých školách
Píšová, Jasmína ; Soukup, Jindřich (vedoucí práce) ; Dvořák, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou poplatků spojených se studiem na veřejných vysokých školách v České republice. První část je věnovaná teoretické stránce, která popisuje funkci a chod vysoké školy. Rozděluje vysoké školy dle druhu a charakteristik, dále se zabývá pojmem poplatek, který je ústředním bodem bakalářské práce. Vysvětleny jsou zde jeho konstrukční prvky, funkce, a především jeho druhy: poplatek za úkony spojené s přijímacím řízením, poplatek za delší dobu studia a poplatek za studium v cizím jazyce. Dále je diskutována výše poplatků, podmínky, za kterých jsou vyměřovány, a postup při odvolání se vůči výměru. Praktická část má za úkol srovnat poplatky spojené se studiem na třech veřejných vysokých školách v České republice. Součástí práce je dotazníkové šetření mezi studenty platícími poplatky za delší dobu studia na Vysoké škole ekonomické v Praze, které si klade za cíl zjistit názor a informovanost studentů v oblasti poplatků spojených se studiem na vysokých školách.
University Graduates’ Unemployment in Slovakia
Moravský, Boris ; Pavelka, Tomáš (vedoucí práce) ; Adámek, Petr (oponent)
Nezaměstnanost absolventů vysokých škol se stal alarmujícím problémem nejen na Slovensku, ale i v globálním měřítku. Bakalářská práce je tvořená z teoretické části a analytické části. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako trh práce, lidský kapitál, nezaměstnanost a její typy a absolvent a jeho uplatnění. V druhé části je zpracována analýza celkové nezaměstnanosti na Slovensku, nezaměstnanosti absolventů VŠ podle délky trvaní, ukončení studijního odboru, ukončený vysoký školy a zároveň z regionálního hlediska. V závěru práce je popsán pohled zaměstnavatele na absolvent VŠ a jsou navržená možné řešeni.
Nezaměstnanost absolventů vybraných vysokých škol v České republice v letech 2012 – 2016 ve vazbě na žebříčky vysokých škol
Dudová, Jitka ; Macáková, Libuše (vedoucí práce) ; Dobrylovský, Jiří (oponent)
Cílem práce je popsat vývoj nezaměstnanosti absolventů vybraných vysokých škol v ČR v letech 2012 až 2016 a porovnat nezaměstnanost absolventů napříč obory. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části bude popsána problematika trhu práce, nezaměstnanost, vývoj nezaměstnanosti v České republice, legislativa v oblasti trhu práce v České republice, aktivní a pasivní politika nezaměstnanosti a postavení absolventa na trhu práce. V praktické části bude porovnána míra nezaměstnanosti absolventů VŠ ve vazbě na žebříčky vysokých škol v České republice. V závěru praktické části bude na základě dotazníkového šetření provedena analýza pracovních zkušeností a pracovní angažovanosti studentů magisterského stupně studia vybraných vysokých škol v ČR a bude porovnána s vývojem nezaměstnanosti absolventů v letech 2012 až 2016 napříč obory.
Metody propagace vysokých škol
Mládková, Lenka ; Chytka, Tomáš (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Cílem bakalářské práce je zhodnotit marketingové nástroje, které používají vysoké školy v rámci komunikace s potenciálními studenty. Jedná se o ekonomické vysoké školy v Jižních Čechách- Fakultu managementu Vysoké školy ekonomické v Praze, Ekonomickou fakultu Jihočeské univerzity a Vysokou školu technickou a ekonomickou v Českých Budějovicích. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část, přičemž součástí praktické části je také metodologie. V rámci teoretické části jsou obecně popisovány jednotlivé nástroje a dále se konkrétně řeší jejich využívání vzdělávacími institucemi. V metodologii je specifikován cíl výzkumu spolu s definováním výzkumného vzorku a metodou zpracování dat. Praktická část je rozdělena do několika podkapitol, ve kterých jsou popsány silné a slabé stránky vybraných škol, veletrh vysokých škol Gaudeamus a promo videa, kterými se vysoké školy prezentují.
Přístup vysokých škol ke studentům se vzdělanostním znevýhodněním
Hromada, Jan ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Diplomová práce se věnuje vzdělanostně znevýhodněným studentům na veřejných vysokých školách v České republice. Práce vychází z existence vzdělávacích nerovností v českém vzdělávacím systému a působení znevýhodnění na základě vzdělání rodičů studenta. Nerovnosti se výrazně neměnily ani po masifikaci terciárního vzdělávání. Populace vzdělanostně znevýhodněných studentů v práci odpovídá kategorii "first generation student", tedy studentů s rodiči, kteří nedosáhli vysokoškolského vzdělání. Cílem práce je zjištění podoby politik uplatňovaných vůči této skupině ze strany škol a dále způsob, jakým je školami vnímána. K tomu využívá rámec sociální konstrukce cílových populací. Tímto způsobem analyzuje podobu uplatňovaných politik a vymezuje sociální konstrukci populace vzdělanostně znevýhodněných studentů. K dosažení cílů využívá práce výzkumu kvalitativních metod tematickou analýzou všech výročních zpráv a dlouhodobých záměrů veřejných vysokých škol a dále zápisů z akademických senátů a polostrukturovaných rozhovorů se zástupci škol na základě opory z výsledků analýzy dokumentů. Výsledky ukazují na absenci vymezení vzdělanostně znevýhodněné populace a relevantních politik pro cílovou populaci a marginalizaci tématu. Vzdělanostně znevýhodnění studenti jsou nevymezenou subskupinou populace sociálně...
Příčiny studentského protestního hnutí ve Spolkové republice Německo v 60. letech 20. století
Renner, Tomáš ; Pešek, Jiří (vedoucí práce) ; Valenta, Martin (oponent) ; Pažout, Jaroslav (oponent)
Autor disertačni prace se zabyva přičinami a duchovnimi zdroji studentskeho protestniho hnuti ve Spolkove republice Německo v 60. letech 20. stoleti. S pomoci metodologie dějin myšleni představuje dva společenske koncepty v povalečne Spolkove republice Německo. Myšlenka "formovane společnosti" ma původ v intelektualnich kruzich v okoli kancleře Ludwiga Erharda. Jeji duchovni kořeny lze nalezt ve zkušenosti ekonomickeho a politickeho padu Vymarske republiky a naslednem devastujicim konfliktu 2. světove valky. Myšlenka "dlouheho pochodu institucemi" byla formulovana studentskymi vůdci v protestnim hnuti konce 60. let dvacateho stoleti pote, co nedošlo k marxisticke revoluci v zapadni Evropě. Ačkoli oba společenske koncepty ztratily přitažlivost v dalšim vyvoji Spolkove republiky Německo, stale zůstavaji důležitym intelektualnim přispěvkem k modernizaci povalečne zapadoněmecke společnosti a současně odpovědi po ideovych přičinach studentskeho protestniho hnuti.
Organizační kultura - rozdíl mezi vnější stylizací a provozní realitou
Turková, Jaroslava ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Letovancová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na fenomén deklarované a reálně percipované organizační kultury. Teoretická část vymezuje koncept organizační kultury, zaměřuje se na popis jednotlivých atributů organizační kultury a její strukturu. Pozornost je věnována i typologiím organizační kultury, prostor je rovněž věnován přehledu současného poznání týkajícího se problematiky deklarované a reálně percipované organizační kultury a možnostem poznávání organizační kultury. V empirické části byla provedena případová studie popisující tuto problematiku u konkrétní organizace. Byla sledována deklarovaná organizační kultura pomocí obsahové analýzy textů, reálně vnímaná organizační kultura pomocí metody OCAI a v transkripcích rozhovorů se zaměstnanci byly hledány způsoby, jak oni sami tuto odlišnost vnímají. Následně byly navrženy oblasti, kterým se může věnovat další výzkum v této oblasti. Klíčová slova: Organizační kultura, model soupeřících hodnot, univerzita, případová studie
Preventing the optimal Outcome - Free-Riding at Charles University
Kibitzki, Jonas Moritz ; Korbel, Václav (vedoucí práce) ; Paulus, Michal (oponent)
Group work is pervading modern society's life with potentially huge advantages but also the peril of motivational losses. This master thesis focuses on the latter ones, namely on free-riding and social loafing, in the educational context. I conducted a field research at the Institute of Economic Studies at Charles University in Prague. The results are set into context with existing studies from the US, scrutinizing the generalizability of these studies. Students of this sample consider teamwork as relatively neutral, appreciate the possibility to learn from each other the strongest and consider free-riding as the biggest disadvantage. Free-riders are described as poorly prepared, having trouble to complete work at home and delivering poor quality work. As remedy, students prefer to be able to pick a team on their own. This thesis can partially confirm prior research but also contradicts some anterior findings since free-riders in this thesis are not described as behaving distractively and students do not primarily want instructors to grade them on their individual performance.
Bildung - historie a perspektivy
Šíma, Jakub ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Sycha, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem myšlenkové tradice Bildung, jejími předchůdci i pokračovateli. V první části poskytuje terminologické nástroje k uchopení celé šíře termínu Bildung, který různí autoři používají v různých významech. V druhé části se výklad soustředí na genezi myšlenkové tradice Bildung a její proměny. Tato linie začíná u J. A. Komenského a jeho humanisticky orientovaných názorů, pokračuje přes Kantovy etické a pedagogické myšlenky až k W. von Humboldtovi a J. H. Newmanovi, kteří jsou představeni jako nejvýraznější představitelé myšlenkové tradice Bildung v devatenáctém století. Ve třetí části se zabývám proměnami, které vědění a vzdělanost zažili ve dvacátém století. V této části se práce orientuje na teorie T. W. Adorna a K. P. Liessmanna, kteří ve svých dílech sledují krizi současné podoby vědění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 203 záznamů.   začátekpředchozí110 - 119dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.