Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 207 záznamů.  začátekpředchozí110 - 119dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metodika pro realizaci orálněhistorického výzkumu v prostředí výzkumných ústavů, vědeckých pracovišť a „intelektuálních elit“
Vaněk, Miroslav ; Krátká, Lenka ; Wohlmuth Markupová, Jana
Metodika přináší komplexní obraz realizace orálněhistorického projektu v prostředí „intelektuálních elit“, na příkladu specializovaných výzkumných, akademických či vysokoškolských ústavů a odborných/výzkumných pracovišť. Metodika se zaměřuje také na možné využití orálněhistorických výzkumů v uvedených oblastech pro poznání minulých i současných společenských jevů a zároveň upozorňuje na úskalí, která takový výzkum může přinést. Metodika postihuje celý výzkumný proces v dané oblasti, od okamžiku zadání až po finální výstupy.
Plný tet: TB94TACR002_metodika - Stáhnout plný textPDF
Plný text: content.csg - Stáhnout plný textPDF
Jak se stávám učitelem? Hledání profesní identity
Králíková, Tereza ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Jak se stávám učitelem? Hledání profesní identity Spočívá rodící se profesní identita studentů učitelství PedF UK a Detroit Teachers Program na podobných základech? Jak se cítí jako začínající učitelé? Do jaké míry je ovlivňuje místo a sociální situace, v níž studenti žijí a studují? Je diskurz, který používají obě strany, podobný nebo odlišný? Srovnání souvisejících narativů, konceptů a metafor umožní vhled do života začínajících učitelů. Jaká úloha se přisuzuje uměleckým předmětům v kurikulu veřejného vzdělávání učitelů v obou zemích? Pomocí hybridního výzkumu prozkoumám tyto jevy na základě analýzy a reflexe videí vzniklých v projektu How I am becoming a teacher, kurikulárních dokumentů, příslušných studijních programů a souvisejících textů Klíčová slova Výtvarná výchova, fotografie, vizuální esej, profesní identita, vzdělávání učitelů, reflektivní přístup, město, škola, fakulta, artografie.
Možnosti zahraničních stáží univerzitních studentů České republiky
Fryčková, Markéta ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na vybrané možnosti zahraničních pracovních stáží, které jsou dostupné studentům vysokých škol v České republice. Práce je rozčleněna na tři hlavní celky, z nichž první část se soustředí na zahraniční pracovní stáže organizované Vysokou školou ekonomickou, konkrétně Fakultou mezinárodních vztahů. Druhá část práce se zabývá odbornými pracovními stážemi studentské organizace AIESEC. Třetí část práce se zaměřuje na zahraniční pracovní stáže pořádané studentskou organizací IAESTE, určenou zejména studentům technického zaměření.Cílem práce je provést rozbor jednotlivých možností a poukázat na náplň práce během stáží, možné komplikace a v neposlední řadě i jejich přínos pro studenty samotné.
Work - life balance u studentů
Fesslová, Tereza Anežka ; Legnerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Říhová, Jana (oponent)
Předložená bakalářská práce je zaměřena na problematiku work-life balance, tedy na pracovní a životní rovnováhu. Cílem je zjistit současný stav spokojenosti právě z hlediska work-life balance u studentů vysokých škol. V teoretické části je vysvětlen pojem work-life balance a další pojmy, které s ním úzce souvisí. Podrobněji se literární část zabývá jednotlivými sférami lidského života, mezi které člověk musí umět alokovat čas. Praktická část je věnována obecné charakteristice současných studentů. Dále je proveden výzkum na základě dotazníkového šetření, jehož respondenty byli právě současní studenti vysokých škol v České republice. Na základě průzkumu byly zjištěny výsledky a navržena možnost řešení, jak více přizpůsobit podmínky pro zlepšení pracovní, životní a studijní rovnováhy těchto studentů.
Komparace poplatků spojených se studiem na veřejných vysokých školách
Píšová, Jasmína ; Soukup, Jindřich (vedoucí práce) ; Dvořák, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou poplatků spojených se studiem na veřejných vysokých školách v České republice. První část je věnovaná teoretické stránce, která popisuje funkci a chod vysoké školy. Rozděluje vysoké školy dle druhu a charakteristik, dále se zabývá pojmem poplatek, který je ústředním bodem bakalářské práce. Vysvětleny jsou zde jeho konstrukční prvky, funkce, a především jeho druhy: poplatek za úkony spojené s přijímacím řízením, poplatek za delší dobu studia a poplatek za studium v cizím jazyce. Dále je diskutována výše poplatků, podmínky, za kterých jsou vyměřovány, a postup při odvolání se vůči výměru. Praktická část má za úkol srovnat poplatky spojené se studiem na třech veřejných vysokých školách v České republice. Součástí práce je dotazníkové šetření mezi studenty platícími poplatky za delší dobu studia na Vysoké škole ekonomické v Praze, které si klade za cíl zjistit názor a informovanost studentů v oblasti poplatků spojených se studiem na vysokých školách.
University Graduates’ Unemployment in Slovakia
Moravský, Boris ; Pavelka, Tomáš (vedoucí práce) ; Adámek, Petr (oponent)
Nezaměstnanost absolventů vysokých škol se stal alarmujícím problémem nejen na Slovensku, ale i v globálním měřítku. Bakalářská práce je tvořená z teoretické části a analytické části. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako trh práce, lidský kapitál, nezaměstnanost a její typy a absolvent a jeho uplatnění. V druhé části je zpracována analýza celkové nezaměstnanosti na Slovensku, nezaměstnanosti absolventů VŠ podle délky trvaní, ukončení studijního odboru, ukončený vysoký školy a zároveň z regionálního hlediska. V závěru práce je popsán pohled zaměstnavatele na absolvent VŠ a jsou navržená možné řešeni.
Nezaměstnanost absolventů vybraných vysokých škol v České republice v letech 2012 – 2016 ve vazbě na žebříčky vysokých škol
Dudová, Jitka ; Macáková, Libuše (vedoucí práce) ; Dobrylovský, Jiří (oponent)
Cílem práce je popsat vývoj nezaměstnanosti absolventů vybraných vysokých škol v ČR v letech 2012 až 2016 a porovnat nezaměstnanost absolventů napříč obory. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části bude popsána problematika trhu práce, nezaměstnanost, vývoj nezaměstnanosti v České republice, legislativa v oblasti trhu práce v České republice, aktivní a pasivní politika nezaměstnanosti a postavení absolventa na trhu práce. V praktické části bude porovnána míra nezaměstnanosti absolventů VŠ ve vazbě na žebříčky vysokých škol v České republice. V závěru praktické části bude na základě dotazníkového šetření provedena analýza pracovních zkušeností a pracovní angažovanosti studentů magisterského stupně studia vybraných vysokých škol v ČR a bude porovnána s vývojem nezaměstnanosti absolventů v letech 2012 až 2016 napříč obory.
Metody propagace vysokých škol
Mládková, Lenka ; Chytka, Tomáš (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Cílem bakalářské práce je zhodnotit marketingové nástroje, které používají vysoké školy v rámci komunikace s potenciálními studenty. Jedná se o ekonomické vysoké školy v Jižních Čechách- Fakultu managementu Vysoké školy ekonomické v Praze, Ekonomickou fakultu Jihočeské univerzity a Vysokou školu technickou a ekonomickou v Českých Budějovicích. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část, přičemž součástí praktické části je také metodologie. V rámci teoretické části jsou obecně popisovány jednotlivé nástroje a dále se konkrétně řeší jejich využívání vzdělávacími institucemi. V metodologii je specifikován cíl výzkumu spolu s definováním výzkumného vzorku a metodou zpracování dat. Praktická část je rozdělena do několika podkapitol, ve kterých jsou popsány silné a slabé stránky vybraných škol, veletrh vysokých škol Gaudeamus a promo videa, kterými se vysoké školy prezentují.
Přístup vysokých škol ke studentům se vzdělanostním znevýhodněním
Hromada, Jan ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Diplomová práce se věnuje vzdělanostně znevýhodněným studentům na veřejných vysokých školách v České republice. Práce vychází z existence vzdělávacích nerovností v českém vzdělávacím systému a působení znevýhodnění na základě vzdělání rodičů studenta. Nerovnosti se výrazně neměnily ani po masifikaci terciárního vzdělávání. Populace vzdělanostně znevýhodněných studentů v práci odpovídá kategorii "first generation student", tedy studentů s rodiči, kteří nedosáhli vysokoškolského vzdělání. Cílem práce je zjištění podoby politik uplatňovaných vůči této skupině ze strany škol a dále způsob, jakým je školami vnímána. K tomu využívá rámec sociální konstrukce cílových populací. Tímto způsobem analyzuje podobu uplatňovaných politik a vymezuje sociální konstrukci populace vzdělanostně znevýhodněných studentů. K dosažení cílů využívá práce výzkumu kvalitativních metod tematickou analýzou všech výročních zpráv a dlouhodobých záměrů veřejných vysokých škol a dále zápisů z akademických senátů a polostrukturovaných rozhovorů se zástupci škol na základě opory z výsledků analýzy dokumentů. Výsledky ukazují na absenci vymezení vzdělanostně znevýhodněné populace a relevantních politik pro cílovou populaci a marginalizaci tématu. Vzdělanostně znevýhodnění studenti jsou nevymezenou subskupinou populace sociálně...
Příčiny studentského protestního hnutí ve Spolkové republice Německo v 60. letech 20. století
Renner, Tomáš ; Pešek, Jiří (vedoucí práce) ; Valenta, Martin (oponent) ; Pažout, Jaroslav (oponent)
Autor disertačni prace se zabyva přičinami a duchovnimi zdroji studentskeho protestniho hnuti ve Spolkove republice Německo v 60. letech 20. stoleti. S pomoci metodologie dějin myšleni představuje dva společenske koncepty v povalečne Spolkove republice Německo. Myšlenka "formovane společnosti" ma původ v intelektualnich kruzich v okoli kancleře Ludwiga Erharda. Jeji duchovni kořeny lze nalezt ve zkušenosti ekonomickeho a politickeho padu Vymarske republiky a naslednem devastujicim konfliktu 2. světove valky. Myšlenka "dlouheho pochodu institucemi" byla formulovana studentskymi vůdci v protestnim hnuti konce 60. let dvacateho stoleti pote, co nedošlo k marxisticke revoluci v zapadni Evropě. Ačkoli oba společenske koncepty ztratily přitažlivost v dalšim vyvoji Spolkove republiky Německo, stale zůstavaji důležitym intelektualnim přispěvkem k modernizaci povalečne zapadoněmecke společnosti a současně odpovědi po ideovych přičinach studentskeho protestniho hnuti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 207 záznamů.   začátekpředchozí110 - 119dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.