Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 209 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pohybové hry pro děti se zrakovým postižením v mateřské škole
PEKAŘOVÁ, Anna
Bakalářská práce se zaměřuje na pohybové hry pro děti se zrakovým postižením v mateřské škole. Cílem práce je seskupit teoretické poznatky ke zvolenému tématu a na základě teoretické části vytvořit zásobník pohybových her, které mohou využít speciální pedagogové pro děti se zrakovým postižením v mateřské škole. Pro naplnění těchto cílů je využívána kvalitativní strategie. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí - teoretická a praktická. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu zrakového postižení, jeho příčinami, specifiky vývoje předškolního dítěte se zrakovým postižením a dále pak samotným předškolním vzděláváním a hrou, kde jsou sepsány druhy her nebo například pravidla, které je nutno při hře dodržovat. Praktická část obsahuje metodický postup, který je složen ze zásobníku pohybových her pro děti se zrakovým postižením a může být použit jako inspirace speciálním pedagogům v mateřské škole. Metodický postup je rozdělen do čtyř částí, kdy v každé části jsou rozepsány čtyři pohybové hry, dvě pohybové hry určené do třídy a dvě pohybové hry určené na ven. Metodický postup, který obsahuje čtyři části po čtyřech pohybových hrách se člení podle témat, které se týkají ročních období, to znamená, že první část se týká tématu jara, druhá část se týká tématu léta. třetí část se zabývá podzimem a poslední čtvrtá část se zaměřuje na zimu.
Pleoptická cvičení u dětí s poruchami binokulárního vidění v mateřské škole
MICHALOVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce pojednává o pleoptických cvičeních u dětí s poruchami binokulárního vidění v mateřské škole. Jejím cílem je vymezené téma zpravovat v rovině teoretické a na tomto podkladě vytvořit didaktické materiály, příp. pracovní listy zaměřené na rozvoj dílčích zrakových dovedností. Dílčím cílem bakalářské práce je praktické použití vytvořených materiálů a pomůcek v edukačním procesu a jejich následná evaluace. K naplnění cílů byla zvolena kvalitativní strategie. Zvolenými metodami k dosáhnutí cílů byly analýza dokumentů, polostrukturovaný rozhovor a pozorování. Po provedené evaluaci byly všechny vytvořené didaktické materiály shledány vhodnými pro zařazení do edukačního procesu. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí: z části teoretické a části praktické. Jak část teoretická, tak i část praktická obsahují 6 kapitol. V teoretické části jsou krátce představeny témata zrakového postižení, binokulárního vidění, poruch binokulárního vidění, náprav a léčby poruch binokulárního vidění, charakteristiky dítěte předškolního věku a vzdělávání dětí se zrakovým postižením v předškolním věku. V praktické části jsou v prvních kapitolách představeny cíle bakalářské práce a metody použité pro dosažení těchto cílů. V dalších kapitolách jsou popsány vytvořené didaktické materiály a průběh jejich ověřování v MŠ. Poslední kapitoly se zaměřují na vyhodnocení didaktických materiálů a na diskuzi k tomuto tématu. Vytvořené výstupy práce budou využitelné především v aplikační oblasti, tj. v přímé práci pedagogů mateřských škol, které vzdělávají žáky se zrakovým postižením.
Úprava přístupnosti prostředí pro žáka se zrakovým postižením v základní škole
KABEŠOVÁ, Eliška
Bakalářská práce úprava přístupnosti prostředí pro žáka se zrakovým postižením na základní škole se zabývá možnostmi přístupnosti prostředí základních škol hlavního vzdělávacího proudu. Cílem bakalářské práce je vytvoření adekvátní teoretické báze ke zvolenému tématu a na jejím podkladě zpracovat kvalitativní popis přístupnosti prostředí školy pro vzdělávání žáka se zrakovým postižením. Dílčím cílem kvalifikační práce je evaluace opatření přístupnosti konkrétního školního prostředí pro vzdělávání žáka se zrakovým postižením a zpracování obecných doporučení adaptace prostředí školy na potřeby žáků se zrakovým postižením. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu zrakového postižení, vzděláváním žáků se zrakovým postižením, samostatným pohybem a prostorovou orientací, úpravou prostředí. Praktická část obsahuje kvalitativní popis přístupnosti prostředí žákyně se zrakovým postižením zařazené na základní škole hlavního vzdělávacího proudu. Jsou zde vyzdvihnuty především pomůcky žáků se zrakovým postižením, které slouží pro lepší a efektivnější samostatnou práci žáků. Tyto pomůcky mají zásadní význam při poskytování rovných příležitostí a podporování inkluzivního vzdělávání. Obecná doporučení v závěru bakalářské práce informují o dostupných nástrojích a strategiích, které mohou přispět k lepšímu porozumění a podpoře inkluzivního vzdělávání.
Specifika motivace dobrovolníků v práci s osobami s těžkým zrakovým postižením
Placatková, Bára ; Kopřiva, Petr (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Specifika motivace dobrovolníků v práci s osobami s těžkým zrakovým postižením Cíle: Cílem bakalářské práce je pomocí dotazníku zjistit motivaci a důvody k dobrovolnictví u zrakově postižených klientů v organizaci Okamžik. Teoretická část porovná relevantní výsledky dosavadních výzkumů v českém prostředí. Praktická část se pokusí pochopit a vysvětlit případné rozdíly a nevyjasněné problémy se zaměřením na dynamiku motivace dobrovolníků a její specifika v práci s osobami s těžkým zrakovým postižením. Metody: Metoda výzkumu bude kombinace dotazníku a kvalitativní analýzy shromážděných dat. Vytvořený dotazník, bude rozeslán mezi dobrovolníky z organizace Okamžik. Jako vhodná metoda pro kvalitativní analýzu se jeví zakotvená teorie. Výsledky: Cílem výzkumu bylo poukázat na motivy dobrovolníků z organizace Okamžik a následně je kategorizovat. Dobrovolnictví se mnohem více věnují ženy a nejpočetnější věkovou kategorii v mém výzkumu byli jedinci od 46-55 let. Hlavní motivace k vykonávání dobrovolnické práce se ukázala být pomoc ostatním. Respondenti vyzdvihli profesionální přístup ze strany organizace a školení před zahájením dobrovolnictví. Převzaté a předpokládané motivy jsem pak dále kategorizovala napříč otázkami. Závěr: Termín dobrovolnictví je dnes široce vymezen. Touto bakalářskou prací jsem...
Využití zážitkové pedagogiky ke zprostředkování zkušeností zrakového postižení intaktním dětem
Balíková, Marie ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možností využití zážitkové pedagogiky ke zprostředkování zrakového postižení intaktním dětem na 1. stupni běžné ZŠ. Práce teoreticky popisuje problematiku zrakového postižení, jeho klasifikaci, funkční dopady a systém vzdělávání osob se zrakovým postižením v České republice. Dále se práce věnuje podrobné definici termínu zážitková pedagogika, vymezuje pojem inkluzivní vzdělávání a hledá odpověď na otázku, proč seznamovat intaktní žáky s problematikou (zrakového) postižení. Výzkum této práce se zaměřil na sledování proměny vnímání zrakového postižení intaktními žáky prvního stupně běžné ZŠ po programu zážitkové pedagogiky zaměřeném na problematiku zrakového postižení. K dosažení výzkumného cíle byla při sběru dat využita metoda kvalitativního rozhovoru a při následné analýze metoda otevřeného kódování. Výzkum sledoval několik dílčích oblastí vnímání zrakového postižení (oblast emocí, oblast vědomostí a oblast hypotetického příchodu spolužáka se zrakovým postižením). Na základě zodpovězení dílčích výzkumných otázek v těchto oblastech byla zodpovězena hlavní výzkumná otázka. Výsledky výzkumu ukazují proměnu vnímání zrakového postižení intaktními dětmi na prvním stupni běžné ZŠ, zejména v oblasti emoční a oblasti vnímání potřeb hypotetického spolužáka se zrakovým postižením....
Životní příběh jedince se zrakovým postižením a jeho rodiny
KOTKOVÁ, Markéta
Předkládaná diplomová práce se zabývá subjektivním vnímáním vlastní životní situace a celkového životního příběhu dospělého jedince se zrakovým postižením a s dětskou mozkovou obrnou. Jedinec je vnímán v kontextu celé jeho rodiny, a tak jsou nedílnou součástí výpovědi dalších rodinných příslušníků. Cílem práce je detailní popis života dospělého jedince pohledem několika generací jeho rodiny. Pod-otázky jsou bližší specifikací hlavní výzkumné otázky. Pro dosažení cíle byla prováděna analýza narativních rozhovorů se samotným jedincem s postižením, jeho rodiči, babičkou, sestrou a neteří. Narativní rozhovory nám umožnily detailněji zachytit subjektivní prožívání každého člena rodiny. V teoretické části je stručně popsáno zrakové postižení a taktéž dětská mozková obrna. Dále se práce zaměřuje na specifika vyplývající ze zrakového postižení v souvislosti s osobnostním pojetím jedince. Další důležitou kapitolou je rodina dítěte s postižením, která má na jedince bezesporu velký vliv. Osamělost, která doprovází osoby s postižením, je nedílnou součástí celkového pojetí na námi stanovenou otázku. Zdravotní postižení je součástí společnosti. Dříve, resp. před rokem 1989 tomu tak nebylo. Potkat jedince s jakýmkoliv postižením se nestávalo příliš často. Pro dnešní společnost se může zdát tato skutečnost poněkud nepředstavitelná. Diplomová práce umožňuje nahlédnout do doby, kdy možnosti, přístupy a celkový pohled na rodinu s jedincem s postižením byly od samého začátku naprosto odlišné, než je tomu dnes. Výsledky výzkumného šetření poukazují na vliv nedostatečné podpory v tehdejší době, která mohla určitým způsobem ovlivnit nejen jedincovu, ale i rodinnou současnost. Data sesbíraná k diplomové práci mohou být využita jako výukový materiál studijních programů, které připravují studenty na jejich budoucí pomáhající profesi. Dále mohou být přínosem rodinám, které se nacházejí v podobné situaci.
Sociální práce se zrakově postiženými
MIKLÁŠOVÁ, Tereza
Cílem bakalářské práce bude popsat příklady dobré praxe ze sociální práce s cílovou skupinou osob zrakově postižených. V práci se zaměřím na nejčastější problémové oblasti, se kterými se daná cílová skupina setkává a dále na možnosti sociální práce s touto cílovou skupinou, jako i na sociální služby pracující v dané oblasti. V rámci praktické části bakalářské práce budou realizovány polořízené rozhovory se sociálními pracovníky pracující s danou cílovou skupinou s cílem identifikovat a popsat příklady dobré praxe ze sociální práce s osobami se zrakovým postižením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 209 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.