Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Životní příběh jedince se zrakovým postižením a jeho rodiny
KOTKOVÁ, Markéta
Předkládaná diplomová práce se zabývá subjektivním vnímáním vlastní životní situace a celkového životního příběhu dospělého jedince se zrakovým postižením a s dětskou mozkovou obrnou. Jedinec je vnímán v kontextu celé jeho rodiny, a tak jsou nedílnou součástí výpovědi dalších rodinných příslušníků. Cílem práce je detailní popis života dospělého jedince pohledem několika generací jeho rodiny. Pod-otázky jsou bližší specifikací hlavní výzkumné otázky. Pro dosažení cíle byla prováděna analýza narativních rozhovorů se samotným jedincem s postižením, jeho rodiči, babičkou, sestrou a neteří. Narativní rozhovory nám umožnily detailněji zachytit subjektivní prožívání každého člena rodiny. V teoretické části je stručně popsáno zrakové postižení a taktéž dětská mozková obrna. Dále se práce zaměřuje na specifika vyplývající ze zrakového postižení v souvislosti s osobnostním pojetím jedince. Další důležitou kapitolou je rodina dítěte s postižením, která má na jedince bezesporu velký vliv. Osamělost, která doprovází osoby s postižením, je nedílnou součástí celkového pojetí na námi stanovenou otázku. Zdravotní postižení je součástí společnosti. Dříve, resp. před rokem 1989 tomu tak nebylo. Potkat jedince s jakýmkoliv postižením se nestávalo příliš často. Pro dnešní společnost se může zdát tato skutečnost poněkud nepředstavitelná. Diplomová práce umožňuje nahlédnout do doby, kdy možnosti, přístupy a celkový pohled na rodinu s jedincem s postižením byly od samého začátku naprosto odlišné, než je tomu dnes. Výsledky výzkumného šetření poukazují na vliv nedostatečné podpory v tehdejší době, která mohla určitým způsobem ovlivnit nejen jedincovu, ale i rodinnou současnost. Data sesbíraná k diplomové práci mohou být využita jako výukový materiál studijních programů, které připravují studenty na jejich budoucí pomáhající profesi. Dále mohou být přínosem rodinám, které se nacházejí v podobné situaci.
Psychomotorický vývoj dětí předškolního věku se sluchovým postižením
KOTKOVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá tématem psychomotorického vývoje dětí předškolního věku se sluchovým postižením. Pro cíle bakalářské práce byly vybrané tři děti se sluchovým postižením. Na základě pozorování v mateřské škole, rozhovoru s fyzioterapeutkou, speciální pedagožkou a analýzou přečtených dokumentů, byl v designu případové studie detailně popsán jejich psychomotorický vývoj. Blíže popisuje, v jaké oblasti psychomotorického vývoje mají děti se sluchovým postižením obtíže. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část přibližuje základní okruhy týkající se sluchového postižení, popisuje dítě v předškolním věku a specifikuje vývoj dítěte se sluchovým postižením. Hlavní myšlenkou této části je přiblížit čtenáři problematiku sluchového postižení. Empirická část se zabývá psychomotorickým vývojem tří dětí se sluchovým postižení předškolní věku, které navštěvují mateřskou školu pro sluchově postižené. Jsou zde popsány složky psychomotorického vývoje každého z těchto dětí a doporučený návrh pro zlepšení nedostatků v určité oslabené oblasti.

Viz též: podobná jména autorů
2 KOTKOVÁ, Marika
7 KOTKOVÁ, Michaela
4 Kotková, Marie
2 Kotková, Martina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.