Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza podpory pro studenty se speciálními potřebami formou asistence při studiu na Univerzitě Karlově v Praze
Švorcová, Tereza ; Tomášková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Jašurek, Miroslav (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo analyzovat službu asistence při studiu fungující na Univerzitě Karlově v Praze. Výsledky analýzy by měly upozornit na přednosti a slabé stránky fungování služby asistence na UK. K odhalení těchto nedostatků a předností posloužily polostrukturované rozhovory provedené se studenty a asistenty, kteří svou součinností službu spoluvytvářejí. Zároveň byl uskutečněn rozhovor s pracovnicemi Kanceláře pro studenty se speciálními potřebami, které službu asistence na Karlově univerzitě koordinují. Pro srovnání byl podobný rozhovor proveden i s vedoucím Střediska handicapovaných studentů, které zajišťuje službu asistence při studiu na Vysoké škole ekonomické v Praze. Tyto rozhovory posloužily k bližšímu nahlédnutí do problematiky fungování služby asistence na UK. Studie analyzuje funkčnost služby a pokouší se vymezit potřeby, jež znevýhodněným studentům pomohou k vyrovnání studijních podmínek. Na základě získaných výsledků vymezuje práce účelnou formu asistence. Ze zjištěných nedostatků je podstatné zmínit nízkou úroveň informovanosti o službě a s tím související nesystematické podchycení znevýhodněných studentů a asistentů. Dále z výzkumu vyplývají problémy se špatnou koordinací služby. Asistenti také připomínkují nevyhovující formu zaškolení. Neaktuálnost databáze asistentů, která...
Hodnocení státní maturitní zkoušky z cizího jazyka se zaměřením na potřeby žáků se specifickými poruchami učení
Vráblíková, Kateřina ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Předkládaná bakalářská práce obsahuje shrnutí základních poznatků, které se týkají specifických poruch učení, s užším zaměřením na dyslexii a dysortografii. Jsou v ní uvedeny informace o historii a současné podobě maturitní zkoušky, včetně jejích úprav pro žáky s přiznaným uzpůsobením podmínek. Podrobněji se tato práce věnuje problematice maturitní zkoušky z cizího jazyka konané ve společné části maturitní zkoušky žáky se specifickými poruchami učení. Průzkumnou metodou byl dotazník pro učitele středních odborných učilišť, středních odborných škol a gymnázií, kteří mají Doplněk k Osvědčení o způsobilosti k výkonu funkce hodnotitel písemné práce a/nebo ústní zkoušky pro kategorii SPU-O. Bylo zjištěno, že většina dotázaných učitelů považuje potřeby žáků se specifickými poruchami učení v nové koncepci maturitní zkoušky za respektované. Otázku objektivity hodnocení daných žáků však velká část z nich nedokázala posoudit. Ze závěrů práce rovněž vyplývá potřeba rozšířit povědomí o problematice specifických poruch učení, a to nejen mezi laickou veřejností, ale i mezi pedagogy. Klíčová slova: specifické poruchy učení, maturitní zkouška, cizí jazyk ve společné části maturitní zkoušky, žáci s přiznaným uzpůsobením podmínek, kategorie SPU-O
Asistent v podpoře vysokoškolského studia studentů s postižením
Marková, Aneta ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra Speciální pedagogiky Asistent v podpoře vysokoškolského studia studentů s postižením - Projekt Asistence při studiu na Univerzitě Karlově v Praze Bc. Aneta Marková Vedoucí práce: Doc. PhDr. Iva Strnadová, PhD. Anotace Tato práce si klade za cíl analyzovat službu Asistence při studiu ze všech pohledů účastníků, kteří se na službě podílejí. Pomocí rozhovorů s pracovníky Univerzity Karlovy, kteří zastupují tuto podporu v rámci Kanceláře pro studenty se speciálními potřebami, s uživateli služby, ale zejména se samotnými "vykonavateli" služby neboli asistenty, zachycuje jednotlivé úspěchy a problematické body služby a přikládá návrhy na způsob řešení možných problémů. Práce vychází z poznatků dotazníkového šetření a z analýzy rozhovorů, kterých se účastnilo celkem 33 asistentů a 10 uživatelů služby. Klíčová slova: Asistent při studiu, vysokoškolský student s postižením, systém podpory na Univerzitě Karlově, Projektová kancelář, Vztah mezi asistentem a uživatelem služby, Školení, Motivace Shrnutí Předkládaná diplomová práce prezentuje výsledky výzkumného šetření služby Asistence při studiu z pohledu všech jejích účastníků. Za pomoci dotazníkového šetření a analýzy rozhovorů s asistenty a uživateli služby metodou Zakotvené teorie vytváří obraz fungování...
Studenti se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole.
NOVOSADOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá problematikou studentů se speciálními potřebami na středních školách. Zaměřuje se na individuální přístup jednotlivých učitelů, speciálních pedagogů či asistentů pedagoga. Z odborné terminologie jsou vysvětleny speciální poruchy a vady různého rozsahu, diagnostické metody, integrace znevýhodněného studenta a její stupně Práce se orientuje též na kompetence speciálně pedagogických center a jejich kooperaci se středními školami. Další součástí práce je též tvorba individuálně vzdělávacích programů. Teoretická část je doplněna dotazníkovým šetřením, které bylo provedeno na středních školách v Českých Budějovicích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.