Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Some trees flourish, others die?": příležitosti a problémy vzniku videoherního kánonu.
BRIXÍ, Václav
Diplomová práce se pokusí vstoupit do aktuálních diskuzí, spjatých s vnímáním videoher jako umění. Autor práce se zaměří především na problematiku vzniku videoherního kánonu, a bude sledovat vývoj tohoto zábavního průmyslu směrem k čím dál silnější institucionalizaci recepce a hodnocení videoher. Tento vývoj bude zkoumat jednak v kontextu odborném, pozornost bude věnována například vzniku univerzitních pracovišť a odborných monografií o historii videoher. Současně se autor zaměří i na neakademické strategie vytváření hodnot, například na fungování každoročních The Game Awards, nebo na snahu o ustálení normativního žánrového systému tvorby a hodnocení videoher z řad herních vývojářů, žurnalistů i rodící se kritiky. Metodologicky bude práce vycházet z teorie kánonu jiných uměních, se zvláštním zřetelem k vývoji filmového kánonu jako příkladu ustálení nového umění a jeho institucionalizace během 20. století.
Twitch: Interaktivní dílna, kavárna či billboard?
BRIXÍ, Václav
Hlavním cílem předkládané bakalářské práce je analýza vybraného internetového portálu pro živá vysílání. Důraz je kladen na podrobný popis fenoménu live streamingu v kontextu jeho největšího zastupitele, platformy Twitch.tv. Práce nejprve detailně popisuje základní koncepty a funkce platformy v celé její šíři. Autor se posléze věnuje na základě zvolené metody stratifikaci zastoupených tvůrců do tří archetypálních kategorií. Práce se zaobírá především otázkou interaktivity, která je pro live streaming stěžejní a definuje jej ve všech jeho podobách. Na základě toho je na stránkách jednotlivých kapitol interpretován streaming coby umělecká činnost a platforma samotná jako uměle vytvořený sociální prostor vhodný ke snadné sebeprezentaci.
Interaktivní prvky v pohádkové knize pro děti a mládež
HAVLOVÁ, Michaela
Teoreticko-praktická diplomová práce se zabývá pohádkovou knihou pro děti, která v sobě nese prvky interaktivity. Zpočátku je vysvětlen vztah mezi příběhem, textem a ilustrací. Dále se práce věnuje pohádce jako literárnímu žánru, kterému náleží určité specifické prvky. Následně se zabývá knižní ilustrací a představuje vybrané světové a české ilustrátorské osobnosti. Blíže se zaměřuje i na knihy jednoho tvůrce a na dlouhodobě spolupracující autorské dvojice. Nato navazující kapitola zkoumá interaktivitu v knize. Poslední část diplomové práce je věnována spisovateli Karlu Jaromíru Erbenovi a jeho pohádkám, které se objevují ve zpracování knihy, jejíž realizace je popisována v praktické části. Práce je doplněna obrazovou přílohou a fotodokumentací.
Multimediální učebnice výtvarné výchovy pro žáky 2. stupně ZŠ
Miklošková, Kristýna ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Diplomová práce se věnuje digitalizaci edukačních pomůcek ve výuce výtvarné výchovy na 2. stupni ZŠ. Cílem diplomové práce je zmapovat povědomí výtvarných pedagogů 2. stupně ZŠ ohledně výuky VV během distanční výuky, jaké prostředky během ní využívali a zda by mohla být multimediální učebnice výtvarné výchovy východiskem této doby. V teoretické části se práce zabývá problematikou multimediálních učebnic, digitalizací a společně s ní také současnými trendy ve VV, využitím mobilních technologií ve výuce VV, ale také dopadem distanční výuky na vzdělávání. V empirické části práce byly v návaznosti na cíl položeny otázky: Jakým směrem se ubírá forma výukových materiálů ve výtvarné výchově? Kam směřuje vývoj učebnic 2. stupně ZŠ s ohledem na současnou potřebu digitalizace? Je vůbec možné uplatnění digitalizace učebnic výtvarné výchovy? Byla by digitalizace učebních materiálů ve výtvarné výchově přínosem? V rámci této práce byl uskutečněn smíšený výzkum. Cílem výzkumného šetření je zmapovat současný zájem výtvarných pedagogů 2. stupně ZŠ o inovativní technologie ve výtvarné výchově a možnosti uplatnění multimediální aplikace výtvarné výchovy v pedagogické praxi. Praktická část práce je zaměřena na návrh elektronické makety multimediální učebnice obsahující vybraná témata výtvarné výchovy 2. stupně ZŠ....
Stylizované 3D vykreslování
Jenikovský, Daniel ; Kudělka, Vladimír (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
V mojej práci vytváram konkrétne technické riešenie na tvorbu štylizovaného renderingu. Rendering napodobňuje vizualitu hier z 90. rokov, avšak do ich pixelovej vizuality pridávam pokročilé vizuálne efekty, bežné pre dnešné tituly. Je tvorený pre konkrétny skupinový projekt - hru, avšak je možné ho používať aj nezávisle na tomto projekte a teda implementovať ho (alebo jeho časti) do iných budúcich projektov.
Komparace zábavně poučných týdeníků pro mládež Mladý hlasatel a Vpřed (30.-50.léta 20.století)
Meravá, Tereza ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Suk, Pavel (oponent)
Magisterská práce "Komparace zábavně poučných týdeníků pro mládež Mladý hlasatel a Vpřed (30. - 50. léta 20. století)" srovnává dva časopisy pro mládež, které vycházely těsně před a po druhé světové válce. Oba dva tituly, které spojovalo víc než jen osoba jejich redaktora a do velké míry duchovního otce Jaroslava Foglara, byly ve své době velmi populární a daly by se nazvat fenoménem dobové publicistiky pro děti a mládež. Oba také vycházely v politicky a kulturně komplikované době, Mladý hlasatel v letech, kdy se schylovalo k válce, a v Protektorátu Čechy a Morava, a Vpřed s desetiletým odstupem v době, kdy získávali moc komunisté, a následně po komunistickém převratu v únoru 1948. Práce navazuje na moji bakalářskou práci "Mladý hlasatel a jeho autoři", věnovanou jeho historii, autorům a specifikům. Magisterská práce přidává srovnatelné informace i o časopisu Vpřed, ale jejím hlavním účelem je srovnat ročníky "svobodné", tedy předválečný a předrevoluční, a ty, které vycházely v době "nesvobodné", tedy protektorátní a porevoluční. Práce se snaží nejen porovnat časopisy z hlediska obsahu, úrovně, autorů a podobně, ale zejména je vztáhnout ke kontextu doby, sledovat pronikání politiky a ideologie do časopisu a postihnout způsoby, kterými se politické a jiné subjekty snažily působit na mládež,...
Analýza vybraných televizních on-line kanálů a jejich práce se zábavními obsahy
Jelínek, Jiří ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Diplomová práce se zabývá vztahem televizních vydavatelů a internetu, respektive jakým způsobem televizní vydavatelé využívají internetové kanály pro komunikaci s uživateli. Práce přitom vychází ze závěrů několika analýz, které zjistily, že televizní vydavatelé aplikují televizní logiku i u svých internetových kanálů, čímž plně nevyužívají potenciál internetu. Cílem práce bylo toto tvrzení ověřit, a zjistit, jakým způsobem pracují vybraní čeští a zahraniční vydavatelé se svými webovými stránkami a sociálními sítěmi, a jak přistupují ke svému publiku. K tomuto účelu byla provedena obsahová analýza webových stránek a profilů na sociálních sítích 20 vybraných pořadů, na jejímž základě byla komunikace každého zkoumaného pořadu i vydavatele kategorizována dle typologie přístupů k publiku od Eugenie Siapery. Kvůli značným rozdílům v komunikaci jednotlivých pořadů práce identifikovala i hlavní faktory ovlivňující podobu komunikace.
Výukové objekty pro interaktivní tabuli se zaměřením na matematiku
Moravcová, Barbora ; Lapeš, Jakub (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
Cílem bakalářské práce na téma "Výukové objekty pro interaktivní tabuli se zaměřením na matematiku" je zmapovat teoretické aspekty interaktivní výuky a principy využití interaktivní tabule při výuce matematiky na střední škole. Dalším cílem je vytvoření interaktivních prezentací různých tematických celků z osnov matematiky pro střední školy, a to zároveň s pedagogickou dokumentací k těmto prezentacím. Popis teoretických aspektů se věnuje jednak samotnému pojmu interaktivita a dále pojmům výukový objekt a interaktivní tabule. V práci je zdůrazněna nutnost dbát při výuce pomocí interaktivní tabule tradičních didaktických zásad a tyto zásady jsou vysvětleny ve vazbě na interaktivní výuku. Praktická část práce je věnována tvorbě výukových objektů v prostředí programu GeoGebra a programu SMART Notebook pro tvorbu prezentací. Výsledkem práce je osm prezentací vytvořených pro druhý a třetí ročník SŠ tak, aby plně využívaly možností, které daný program nabízí.
Postavení a funkce rozhlasu veřejné služby v éře multimédií
Trachtová, Zdeňka ; Maršík, Josef (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Diplomová práce Postavení a funkce rozhlasu veřejné služby v éře multimédií pojednává o proměnách produkce Českého rozhlasu od roku 2005 do současnosti v souvislosti s nástupem multimediálních technologií. Stěžejní kapitoly teoretické části práce představují definice základních pojmů, o které se opírá analytická část: multimédií, mediální konvergence, koncepce aktivního publika, interaktivity a digitalizace. Další kapitoly se zabývají médii veřejné služby v České republice a technologickým a kulturním vývojem rozhlasu na našem území. Záměrem výzkumné části je za pomoci metody případové studie analyzovat technologické změny, ke kterým v Českém rozhlase došlo s nástupem multimédií. Cílem je co nejkomplexněji představit multimediální platformy, prostřednictvím kterých rozhlas nabízí svoji tvorbu. Diplomová práce také pojednává o způsobu, jakým multimédia ovlivňují interakci mezi rozhlasem a rozhlasovým publikem. Za tímto účelem se práce zaměřuje na analýzu sociálních sítí, prostřednictvím kterých Český rozhlas komunikuje s publikem. Práce se také zabývá otázkou, zda se nástup multimédií nějakým způsobem odrazil na podobě tradičních formátů pořadů, případně zda vznikly nové formáty.
Use of augmented reality in media and advertising
Jakubičková, Dominika ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Topinková, Martina (oponent)
V bakalárskej práci sa venujem téme rozšírenej reality a jej použitia v médiách a v reklame. Mojim cieľom je poskytnúť teoretické poznatky o technológii rozšírenej reality, o jej pozícií v rámci mediálnych štúdií a o jej praktickom využití v reklame. V prvej časti práce definujem tento fenomén i ďalšie termíny, ktoré s ním súvisia, ako je virtuálna realita, zobrazovacie zariadenia, špecializované počítačové programy či prenosné počítačové prístroje. Sumarizujem tiež ich postupný historický vývoj. V ďalších častiach teoretickej sekcie charakterizujem médiá a reklamu, hlavne z pohľadu digitálnych médií. Vyznačujú sa špecifickými vlastnosťami interakcie, participácie a marektingového prístupu Teoretické poznatky dopĺňam o dáta z obsahovej analýzy, v ktorej skúmam vybrané realizované marketingové kampane s využitím rozšírenej reality. Na základe výsledkov analýzy, môžem charakterizovať typické postupy a trendy používané v rámci tejto kategórie reklamnej kampane.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.