Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Detekce a rozměření elektronového svazku v obrazech z TEM
Polcer, Simon ; Vičar, Tomáš (oponent) ; Chmelík, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá automatickou detekcí a rozměřením elektronového svazku ve snímcích z transmisního elektronového mikroskopu. V úvodní části práce je popsána konstrukce a nejdůležitější součástky elektronového mikroskopu. Dále jsou v teoretické části shrnuty módy osvětlení fluorescenčního stínítka, které vznikají při práci na mikroskopu. K automatické detekci elektronového svazku jsou použity metody strojového učení, konkrétně konvoluční neuronová síť U-Net. Následné rozměření elektronového svazku je provedeno na základě aproximace oblasti elektronového svazku elipsou, kde parametry elipsy udávají rozměry svazku. Jelikož při učení neuronových sítí je potřeba mít dostatečně rozsáhlou databázi snímků, jsou v práci popsány metody umělého rozšíření databáze. V práci je navržena vlastní augmentační metoda, která využívá geometrické transformace a aplikuje je na základě módu osvětlení fluorescenčního stínítka. V závěru práce jsou shrnuty a diskutovány dosažené výsledky. Úspěšnost algoritmu je zhodnocena na variabilní skupině snímků pokrývající jednotlivé módy osvětlení fluorescenčního stínítka. Celková úspěšnost dosahuje 0,815 hodnoty DICE koeficientu, který udává míru překryvu dvou oblastí. Práce je kompletně zpracována v programovém prostředí Python.
Transformace obrazu
Novák, Radim ; Juránek, Roman (oponent) ; Venera, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce je seznámit čitatele se dvěmi základními geometrickými transformacemi ve 2D prostoru změnou rozlišení a s tím souvisejícím převzorkováním obrazu a rotací obrazu. Je zde vysvětlena tématika jasové interpolace, technika mapování a další problematika s tématem související, tj. Fourierova transformace, problém aliasingu a technika jeho potlačení.
Retrospektivní hra pro dva hráče
Vybíral, Jan ; Bartoš, Pavel (oponent) ; Pospíchal, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem 2D vesmírné arkádové počítačové hry. V úvodu je popsána historie i současnost herního průmyslu a počítačové grafiky. Dále se text věnuje použitým knihovnám OpenGL a SDL, návrhu herních principů, realizaci grafiky a zvuku, koliznímu systému, uživatelskému rozhraní, ovládání a objektovému návrhu aplikace. Druhá část popisuje samotnou implementaci navrženého systému v programovacím jazyce C++. Nakonec práce obsahuje informace o testování a zhodnocení výsledného produktu.
Řetězec zpracování obrazu
Ptáček, Tomáš ; Zuzaňák, Jiří (oponent) ; Juránek, Roman (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou implementace systému pro vytváření obecných obrazových operací s využitím řetězce zpracování obrazu. Text práce představuje koncept zpracování obrazu pomocí řetězců a ukazuje jeho přednosti a široké možnosti. Dále se text soustřeďuje na detailní návrh systému založeného na tomto konceptu. Systém byl úspěšně implementován, přičemž byly prozkoumány jeho vlastnosti a změřené výsledky byly popsány a diskutovány. Nakonec je ukázána praktická aplikace systému v několika úlohách zpracování obrazu.
Geometrické transformace obrazu
Němeček, Petr ; Řezníček, Ivo (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá akcelerací geometrických transformací obrazu s využitím GPU a architektury NVIDIA (R) CUDA TM. Časově kritické části kódu jsou přesunuty na GPU a vykonány paralelně. Jedním z výsledků je demonstrační aplikace pro porovnání výkonnosti obou architektur: CPU, a GPU v kombinaci s CPU. Pro referenční implementaci jsou použity vysoce optimalizované algoritmy z knihovny OpenCV, od firmy Intel.
Detekce odpovídajících si bodů ve dvou fotografiích
Komosný, Petr ; Hradiš, Michal (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá detekcí navzájem si korespondujících bodů (oblastí), mezi dvojicí vzájemně posunutých rastrových obrazů (fotografií), zachycujících stejný objekt, případně některé jeho významné části a jejich synchronizací. Cílem této práce je nalézt, prostudovat a vybrat vhodné algoritmy pro detekci význačných bodů v obraze. Tyto algoritmy následně aplikovat na dvojici obrazů a pomocí vhodných postupů nalézt dvojice navzájem si korespondujících bodů a oblastí napříč obrazy. Praktickým výstupem této práce pak je aplikace realizující vybraný detektor význačných bodů, algoritmus nalezení korespondencí (podobností) oblastí, jejich synchronizaci a spojení dílčích fotografií do celkového výstupního obrazu.
Vytvoření interaktivních pomůcek z oblasti 3D počítačové grafiky
Balusek, Radim ; Průša, Zdeněk (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou interaktivních pomůcek z oblasti 3D počítačové grafiky. Úvod práce je věnován obecné teorii křivek a ploch a jejich matematickým popisem. Podrobněji jsou rozebrána témata Geometrická transformace, Perspektivní promítání a Parametrický způsob zápisu plochy. Navazující kapitola se zabývá problematikou vizualizace prostorových objektů v programovém prostředí Java. V praktické části je popsána implementace jednotlivých appletů. K vlastní realizaci interaktivních pomůcek byl použit jazyk Java, který využívá knihovní funkce JOGL. Cílem diplomové práce je vytvoření souboru interaktivních appletů z oblasti počítačové grafiky. Tyto applety budou umístěny na stránkách fakulty a budou sloužit studentům VUT v Brně ke zkvalitnění výuky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.