Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Úzkost a strach ve škole
Rybářová, Kateřina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Bakalářská práce s názvem Úzkost a strach ve škole si klade za cíl zjistit, jak se cítí být samotní pedagogové připraveni a schopni řešit a odhalit situaci úzkostného dítěte ve škole, jehož úzkost je způsobována konkrétními školními situacemi. Zabývá se otázkou školy jako zdroje úzkosti a strachu, kdy popisuje konkrétní situace, které tento jev mohou způsobovat. Další aktuální problematikou, která je v textu nastíněna je pedagogicko-psychologická diagnostika a s ní související diagnostické kompetence učitele. Teoretické poznatky jsou podpořeny výzkumem, prováděným mezi pedagogy a obohaceným o dvě případové studie, jež ukazují kazuistiky lidí, kteří zažili strach a úzkost ve škole, způsobeným specifickými školními situacemi. Sledují, s jakým řešením se setkali a uvádějí i pozdější následky, které tato neblahá zkušenost na žácích zanechala. Příprava pedagogů na vysokých školách v oblasti pedagogicko-psychologické diagnostiky se ukazuje jako nedostačující a pro praxi obtížně aplikovatelná. Situace úzkostného dítěte ve škole tak učitelé řeší spíše intuitivně, než profesionálně. S rozvojem informačních technologií se neškoleným pedagogům dostávají do rukou metody na poznávání žáka a celého kolektivu, které když se ale nesprávně použijí a interpretují, mohou situaci úzkostného dítěte zhoršit, dokonce na...
Arachnofobie a příčiny strachu z pavouků
Říha, Roman ; Dolejš, Petr (vedoucí práce) ; Vlček, Kamil (oponent)
Strach z pavouků je velmi rozšířený a v určitých případech může přerůstat ve fobii. Negativní postoj k pavoukům lze nalézt již v mytologii některých národů. Tento postoj je často zastáván i v kultuře západní civilizace. Je zajímavé, že tento strach přetrvává, ačkoli je jen velmi málo pavouků, kteří jsou schopni ohrozit lidský život. Je více možných příčin vzniku arachnofobie, mimo jiné klasické podmiňování, informační přenos a vliv emoce odporu. Právě vliv odporu (znechucení) se jeví jako velmi pravděpodobné vysvětlení vzniku fobie z pavouků. Relevantnost strachu je popsána na základě výčtu pro člověka nebezpečných pavouků. Někteří pavouci jsou totiž schopni ohrozit lidské zdraví toxiny obsaženými v jejich jedu. Základními otázkami jsou tedy opodstatněnost lidského strachu z pavouků a možné příčiny vzniku tohoto negativního vztahu.
Strach žáků staršího školního věku ve výuce přírodopisu
Zelenková, Jana ; Havlová, Michaela (vedoucí práce) ; Blažová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá emočním stavem zvaným strach a jeho patologickou formou - fobií. Zaměřuje se na výskyt a podobu strachů u žáků staršího školního věku a vliv těchto strachů na výuku přírodopisu. Využívá k tomu obsahovou analýzu vzdělávacího oboru přírodopis, nestrukturované rozhovory a dotazníkové šetření mezi žáky. Na základě výsledků provedeného výzkumu jsou navrhnuta základní doporučení pro učitele, kteří se setkají s žáky vykazující projevy strachu nebo specifické fobie. Diplomová práce využívá metody kvalitativního a kvantitativního výzkumu.
Vztah předškolních dětí k živočichům
JUHASOVÁ, Petra
V bakalářské práci byl zkoumán vztah předškolních dětí k živočichům. Byla vypracována metodika výzkumu a dotazník zaměřený na 15 vybraných obecně neoblíbených živočichů. Dotazník vyplnilo 71 dětí předškolního věku. Výsledky výzkumu byly porovnány s několika vybranými studiemi z ČR i zahraničí. Na základě výsledků byl navržen výukový projekt zaměrený na změnu vztahu předškolních děti k neoblíbeným živočichům.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.