Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Genderová analýza vývoje ženských hrdinek v animované tvorbě Walta Disneyho
Daňková, Andrea ; Knotková - Čapková, Blanka (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
V diplomové práci se zabývám analýzou příběhů a narativu ve vztahu k tematice genderu. Této analýze pak primárně podrobuji animovanou pohádku Kráska a zvíře studia Disney. V první části se zabývám obecným teoretickým základem pro svou práci a nejdůležitějšími autory a autorkami v této oblasti. Částečně se také dotýkám témat archetypů a logocentrismu. Základ však tvoří literární a filmové feministické teorie a koncept mýtu krásy. V praktické části podrobně analyzuji jednotlivé scény pohádky Kráska a zvíře. Využívám zde poznatky z teoretické části a ukazuji, jak může vypadat nápadný i jemný vliv androcentrické kultury na formu i obsah vypravovaného příběhu.
Úloha značky v brandingu mistrovství světa v ledním hokeji
Krejčová, Andrea ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název: Úloha značky v brandingu mistrovství světa v ledním hokeji Cíle: Cílem práce je navržení archetypu značky pro mistrovství světa v ledním hokeji, který bude vycházet především z kvalitativního výzkumu zaměřeného na vnímání značek hokejových mistrovství světa z let 2007-2017. Metody: Důležitou součástí diplomové práce byl marketingový výzkum vnímání značek hokejových mistrovství světa, při kterém bylo využito elektronické a písemné dotazování. Teoretická část vychází především z analýzy dokumentů (teoretická reflexe). V analytické části jsem využila také popisnou analýzu. Výsledky: V diplomové práci byl navržen archetyp značky pro mistrovství světa v ledním hokeji. Archetyp byl pojmenován Férový chlap a nese v sobě některé základní hodnoty typické pro hokejové prostředí (například fair play, přátelství či respekt). Klíčová slova: archetyp, logo, maskot
Voda jako životní fenomén a výtvarný problém nejen ve fotografii
Vášová, Ivana ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Pohled na vodu jako nedílnou součást lidského života a existence života na Zemi vůbec. Biologické zákonitosti, společenská problematika a historický náhled na vodu, která zaujímá prvotní místo mezi veškerými hodnotami. Estetické vnímání vody, její výtvarné pojednání a zařazení tématu do výchovně vzdělávacího procesu na 1.stupni ZŠ, speciálně do výtvarné výchovy.
Rozbor díla Žítkovské bohyně z genderového hlediska
Holinková, Lucie ; Knotková - Čapková, Blanka (vedoucí práce) ; Kalnická, Zdeňka (oponent)
Tato diplomová práce je genderovou analýzou díla Kateřiny Tučkové Žítkovské bohyně. Metodologická a teoretická část obhajuje feministickou literární kritiku jako legitimní přístup k textu, představuje metody ženského psaní a čtení a problematizuje otázku literárního kánonu. Dále se věnuje rozboru archetypů, které jsou představeny na základě dnes již klasických feministických textů, a které vystihují typologickou charakteristiku postav a modelové situace románu. S postavami příběhu se pojí zejména archetyp čarodějnice, Déméterovského mýtu a svůdnice, které se zde vzájemně propojují. Kromě archetypů se práce zabývá problematikou stereotypně zobrazovaného ženství a mužství, spiritualitou spojovanou s postavami žen, interpretuje povahu mýtů a reflektuje vztahy mezi postavami románu v rámci genderového řádu. Vlastní analýza ženských a mužských postav se soustřeďuje především na hlavní hrdinky příběhu, které jsou ovlivňovány mužskými protějšky a motivem kletby, jež je pro analýzu tohoto díla zcela klíčový.
Archetyp v pohádkách a výtvarném umění
Kohl, Lukáš ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Svatošová, Zuzana (oponent)
ASTRAKT Bakalářská práce se zaměřuje na téma archetypů v pohádkách a jejich vizuální reprezentace ve výtvarném umění. V teoretické části se odkazuji především na práci Carla Gustava Junga a Marie-Louise von Franz, na vlastní zkušenost s pohádkovými příběhy a na data získaná v dotazníku, který se zaměřoval primárně na vizuální představy (barvy a tvary), jež si respondenti asociují s různými pohádkovými postavami. Cílem bylo představit pojem archetyp a jeho možné významy. Druhým cílem bylo definovat literární archetypy evropských pohádek s ohledem na jejich funkce a genderové, stereotypní i vizuální představy, jež se s nimi pojí. V závěru teoretické části se zabývám českými výtvarnými umělci a způsoby, jakými pracovali (nebo pracují) s pohádkovými tématy či motivy, zvláště pak zdůrazňuji vliv symbolismu a secese, důraz je však kladen také na ilustrace pohádkových knížek od počátku 20. století. Ve zbývajících dvou částech mé bakalářské práce navrhuji možné zpracování tématu pohádka v didaktické řadě (pro předměty český jazyk a literatura a výtvarná výchova) a představuji svůj literárně-výtvarný projekt - autorskou pohádkovou knížku. Ve všech částech práce se zabývám také tím, jak je možné jednotlivé archetypy modifikovat nebo aktualizovat. KLÍČOVÁ SLOVA archetyp, pohádka, symbolismus, ilustrace, výtvarná výchova
Vývoj postavy upíra a její vyobrazení v literatuře pro děti a mládež.
Dušková, Hana ; Bučková, Tamara (vedoucí práce) ; Markvartová, Eva (oponent)
Tématem této diplomové práce je vývoj postavy upíra a její vyobrazení v literatuře pro děti a mládež. Práce je zaměřena na analýzu pěti děl německy psané literatury pro děti a mládež, jejíž hlavní postavou je upír v různých proměnách. Jedná se o knihy Der kleine Vampir Angely Sommer-Bodenburg, Das Vamperl Renate Welsch, Der Spinat Vampir od Gudrun Pausenwang, Pozor, přilétá Molly! od Dagmar H. Mueller a Drákula a já Andrease Schlütera. Cílem práce je zodpovědět otázku, jakou transformací postava upíra prošla v literatuře pro děti a mládež. Jejím záměrem není pokrýt všechny dostupné knihy v žánru, ale vybírá nejzajímavější reprezentace postavy, tak aby vykazovaly různé odlišné znaky. Proměna je analyzována na základě charakteristiky postav, v níž je pro nás podstatné, jak moc se postava odlišuje od původního archetypu upírů. Archetyp upírů je vytvořen na základě tří děl, která položila základy tradičnímu vyobrazení upíra a sice Upír od Johna Polidoriho, Carmilla od J.S. Le Fanu a Dracula Brama Stokera. V úvodu je stručně popsán antropologický kontext tématu, s ohledem na původ upíra v evropském folkloru. Dále je vymezena problematika literatury pro děti a mládeže a žánry, které se uplatňují v upíří literatuře pro děti a mládež. Cílem analýzy je postihnout proměnu postavy od její naturalistické...
Značka českého hokeje
Kukačková, Nikola ; Ruda, Tomáš (vedoucí práce) ; Landa, Pavel (oponent)
Název: Značka českého hokeje Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je na základě získaných informací navrhnout vhodný archetyp pro značku Český hokej a přiblížit a následnou analýzou dat popsat rebranding značky. Metody: V bakalářské práci jsou použity metody kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Konkrétněji technika hloubkového interview a elektronického dotazování. V analytické části je využita popisná analýza. Výsledky: Na základě výsledků výzkumu byl navržen archetyp pro značku Český hokej. Výsledným archetypem se stal Hrdina. Dále byl v práci přiblížen a objasněn rebranding značky. Klíčová slova: archetyp, logo, dotazník
Antický hudební mýtus a jeho responze ve středoškolské hudební výchově
Kozel, David
Disertační práce se zabývá vlivem mytologie na hudbu. Antický mýtus s hudebními prvky je chápán jako inspirační podnět pro hudební kompozice s důrazem na instrumentální programní hudbu, hudební impresionismus a hudbu 20. století. Zohledněna je také hudebně historiografická dimenze tématu. Interpretace mýtu v hudbě je provedena pomocí teorie archetypů Carla Gustava Junga a modifikované sémantické analýzy. Důležitou součástí práce je aplikace problematiky jednotného celku mytologie, archetypů a hudby v oblasti hudební pedagogiky. V první kapitole teoreticky zkoumáme možnosti interakcí mezi mýtem a hudbou, přibližujeme archetypální teorii, definujeme možné způsoby chápání hudebních archetypů a jejich využití při interpretaci hudebního díla. Druhá kapitola se věnuje antickým mýtům o Apollónovi, Dionýsovi, Orfeovi, Pánovi a Sirénám, shrnuje různé verze mytologických příběhů a interpretuje je archetypálně. Třetí kapitola sleduje vybrané mytologické motivy v historické perspektivě jako náměty hudebních skladeb. Čtvrtá kapitola přináší tři archetypální, sémantické analýzy a interpretace skladeb Igora Stravinského (Orpheus), Vítězslava Nováka (Pan) a Clauda Debussyho (Sirènes). Závěrečná kapitola je teoretickou pedagogickou responzí všech zmíněných problémových okruhů s praktickými aplikacemi se zaměřením...
Mýtus jako psychologický fenomén a jeho význam pro moderního člověka v pohledu C. G. Junga.
Najbrt, Tomáš ; Vojtíšek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Šusta, Marek (oponent) ; Slezáčková, Alena (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA EVANGELICKÁ TEOLOGICKÁ FAKULTA Dizertační práce MÝTUS JAKO PSYCHOLOGICKÝ FENOMÉN A JEHO VÝZNAM PRO MODERNÍHO ČLOVĚKA Z POHLEDU C. G. JUNGA Tomáš Najbrt Katedra religionistiky Vedoucí práce: doc. PhDr. Zdeněk Vojtíšek, Ph. D. Studijní program: Teologie Studijní obor: Historická teologie a teologie náboženství Praha 2020 Anotace Tato práce zpracovává tři hlavní oblasti: mýtus, psychologii člověka a osobnost Carla Gustava Junga. Zabývá se rozporem mezi racionálním hodnocením mýtu a jeho faktickým vlivem na utváření představ moderního člověka o světě, který ho obklopuje, a také tvorbou nových mýtů v moderní době. Na pomezí psychologie člověka a psychologie náboženství ukazuje vliv mýtů obsahujících archaické symboly a archetypy na vědomé i nevědomé psychické procesy člověka a jejich interakci. Představuje také možnosti mýtických a náboženských tradic pro pochopení vlastní identity moderního člověka a jeho života.
Voda v různých formách a v proměnách historie zahradního prostoru
Zezulová, Tereza
Práce pojednává o různých formách použití vody v zahradním prostoru včetně jejich historického vývoje. Jako řešené území byly vybrány pozemky areálu, dnes již zaniklých, lázní v obci Petrov. Lázně byly v provozu od 16. století až do r. 1987. Teoretická část práce byla zpracována formou literárního přehledu zabývajícího se významem vody ve veřejném prostoru i v krajině, charakteristikou lázeňství, proměnami využití vody v různých kulturách i v různých historických epochách, psychologickými účinky vody, sociokulturním hlediskem vody, filosofickou podstatou vody, její symbolikou či soudobými možnostmi jejího využití v zahradním prostoru. Analytická část práce představuje výsledky terénních průzkumů a dalšího šetření. Výsledky analýz jsou interpretovány prostřednictvím grafických výstupů a jsou z nich vyvozeny písemné závěry. Podklady pro návrhovou část byly východiska získané z teoretické a analytické části práce. Návrh je prezentován prostřednictvím situace, jejíž vhodnost je dále ověřována prostřednictvím řezopohledů a perspektiv.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.