Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 87 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Voda ve fyzice a fyzika ve vodě
BREBURDOVÁ, Hana
Breburdová, H. (2022): Voda ve fyzice a fyzika ve vodě. Diplomová práce. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta. Diplomová práce se zabývá badatelskou výukou a tvorbou fyzikálních experimentů vhodných pro výuku předmětu fyziky na 2. stupni základní školy. Základním cílem této práce je navržení některých fyzikálních experimentů, ve kterých lze použít vodu, a zároveň na těchto pokusech vysvětlit základní poznatky fyziky tekutin. Dále sestavit pracovní list pro výuku realizovanou badatelskou metodou. Výstupem této práce jsou vybrané experimenty s vodou a pracovní list badatelské výuky.
Pokusné školy v 20. letech 20. století v Československu
VOPELKOVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá školstvím na počátku 20. století. Následně reformní pedagogikou a pokusnými školami ve 20. letech 20. století, ze kterých je rozebrána Pokusná pracovní škola v Holešovicích a Dětská farma Eduarda Štorcha. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum a věnuje se dvěma výzkumným otázkám, na kterou v rámci výzkumného šetření hledá odpovědi.
Asistent pedagoga - teorie a praxe
HUŠEK, Filip
Tématem diplomové práce je zpracování obrazu povolání asistenta pedagoga v systému inkluzivního vzdělávání v ČR, zaměření na vybranou problematiku, přehled dle dostupné literatury, průzkumů apod. V empirické části bude pomocí vhodného výzkumu zjišťována reálná práce asistenta pedagoga a následně budou výsledky tohoto šetření komparovány s teorií. Díky tomu, vznikne v závěru ucelený obraz profese asistenta pedagoga v současnosti, který bude mít ambici sloužit mimo jiné jako určitý manuál k dané profesi, schopný přinést komplexní představu a konkrétní odpovědi týkající se práce asistenta pedagoga. Asistent pedagoga je v současné době bezesporu nedílnou součástí vyučování. Cílem práce bude přinést ucelený přehled o dané profesi všem možným budoucím asistentům, žákům, rodičům a každému z řad laické veřejnosti se zájmem o vzdělávání a školství jako celek.
Klima třídy v mateřské škole
BOUBALÍKOVÁ, Andrea
Bakalářská práce se zabývá problematikou klimatu třídy v mateřské škole. Teoretická část, která vychází z odborné literatury představuje klima školy, klima třídy a aktéry klimatu především v kontextu mateřské školy. Závěr teoretické části se věnuje metodám diagnostiky klimatu. V praktické části je představeno kvalitativní šetření, které se například skládá z pozorování, rozhovoru a analýzy výsledků činností. Cílem kvalitativního šetření je předložení možností diagnostiky klimatu v mateřské škole a jak vnímají klima třídy učitelky mateřské školy a asistent pedagoga.
Prevence šikany ve školních zařízeních
HEJLKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá shrnutím dosavadních poznatků o problematice šikany a využitím těchto informací při dotazníkovém šetření realizovaném mezi pedagogy základních škol a pedagogy na nižším stupni víceletých gymnázií. Práce taktéž nabízí možnost zohlednit různé koncepce prevence a preventivních programů, které pomohou předejít většímu nárůstu šikany ve školách. Dotazníkové šetření si klade za cíl zjistit, do jaké míry se cítí být učitelé obeznámeni s prevencí rizikového chování a jak hodnotí realizaci prevence a řešení případného rizikového chování ve škole. Práce zmapuje informovanost pedagogů základních škol o problematice prevence a poskytne tím možné korelace mezi různými faktory, jež mohou vztah pedagogů k šikaně a její prevenci ovlivňovat.
Analýza sociální adaptace studentů se zdravotním handicapem na střední škoe se speciálním zaměřením
Pokorná, Jitka ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Syslová, Hana (oponent)
V teoretické části této diplomové práce jsem se zabývala analýzou sociální adaptace studentů se zdravotním handicapem na střední škole se speciálním zaměřením. Zajímalymne faktory, které s touto problematikou souvisí. Snažila jsem se poukázat na případné klady a rovněž zápory zapojení těchto studentů do prostředí speciální střední školy. Rovněž jsem poukázala na rizikové faktory, v edukačním procesu s ohledem na speciální vzdělávací potřeby a limitované možnostistudentů s konkrétními typy postižení. V práci jsou také uvedena některá doporučení vhodného edukačního přístupu. Praktická část obsahuje výzkum, který byl proveden kvalitativně. Pro tento účel jsem zvolila metodu polostrukturovaných rozhovorů, které byly provedeny s devíti respondenty (studenty jedné školní třídy ze střední školy se speciálním zaměřením), věkové rozpětí studentů bylo18 - 28 let. Domnívám se, že díky zvolenému postupu jsem měla možnost detailněji zjistit, jak studenti se zdravotním handicapem subjektivně vnímají prostředí, ve kterém studují, jak vnímají vazby v třídním kolektivu, jakou oporu spatřují ve svých pedagogických pracovnících, jak vnímají edukační proces na této škole,v čem s ohledem na svůj handicap spatřují případné překážky či nedostatky a jak vnímají hodnocení (klasickou formu známkování). Z výsledků zjištěných...
Hudební pedagog Jaroslav Herden
Tetourová, Petra ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
Resumé Diplomová práce představuje jednu z nejvýraznějších osobností české hudební pedagogiky minulého století - pana prof. PaedDr. Jaroslava Herdena, CSc., přičemž jejím hlavním cílem je poukázat na širokou škálu pedagogických aktivit, které vykonával. Práce sestává ze šesti hlavních kapitol, jež nabízí Herdenův životopis s důrazem na jeho hudební aktivity, vzdělání a profesní růst, dále jsou zaměřeny na jeho působení na Pedagogické fakultě UK v Praze, na jeho publikační a rozhlasovou činnost. Práce neopomíjí ani Letní školu hudební výchovy, jejímž duchovním otcem je právě Herden. Závěrečná část je zaměřena na odkaz této výjimečné osobnosti.
Řízení adaptačního procesu dětí předškolního věku při vstupu do základního vzdělávání, možné problémy a jejich prevence
Kapsiová, Ivana ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Cílem mé diplomové práce bylo komparovat přístupy managementu škol k zajištění bezproblémového přestupu dětí z předškolního do základního vzdělávání, a tyto přístupy komparovat ve školách městských a venkovských. Práce je složena z části teoretické a výzkumné. Obě tyto části mají poskytnout odpovědi na otázky týkající se řízení adaptačního procesu na různých typech školských zařízení. Teoretická část je věnována problematice řízení obecně. Věnuje se pojmům management, manažerské funkce, adaptace, komunikace apod. Specifikuje postavení školy jako organizace. Popisuje problematiku školní zralosti dětí, přicházejících do primárního vzdělávání. Výzkumná část hledá odpovědi na výzkumné otázky vztahující se k problematice řízení adaptačního procesu. Závěrečná část se věnuje vyhodnocení získaných dat a navrhuje způsoby řešení předcházení adaptačním problémům vznikajících při řízení adaptačního procesu žáků prvních tříd. KLÍČOVÁ SLOVA: Řízení, adaptace, adaptační problém, pedagog, komunikace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 87 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.