Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pokročilý editor 3D scény
Bišof, Martin ; Žák, Pavel (oponent) ; Přibyl, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce popisuje důležité etapy při vývoji aplikace na editaci 3D scény. Jde o nástroj, který umožňuje vizualizaci objektů a modelování grafu scény. Úvod dokumentu je věnován teoretickému rozboru, který se zabývá nejprve reprezentací objektů v počítačové grafice s bližším zaměřením na reprezentaci hraniční. Následuje teoretická kapitola transformací a manipulátorů. Návrhová část představí základní problematiku a obeznámí nás s řešením úloh na obecné úrovni. V části implementace je pak detailně popsáno konkrétní řešení jednotlivých etap návrhu. Jedná se o popis pokročilého systému kamer a transformací objektů pomocí grafických manipulátorů. Dále je pojednáno o implementovaných efektech, modifikátorech a o řešení grafického uživatelského rozhraní.
CAD systém pro 3D modelování
Arlet, Filip ; Chudý, Peter (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou CAD systému pro 3D kreslení. Obsahuje uvedení do problematiky a stručnou charakteristiku CAD systémů. Hlavní náplní práce je návrh a implementace 3D CAD systému. V závěru práce jsou zhodnoceny dosažené výsledky a stanoveny možnosti dalšího vývoje.
Vyukový program pro demonstraci metod texturování 3D objektů
Kukla, Michal ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá vývojom aplikácie pre demonštrovanie metód texturovania 3D objektov. Práca obsahuje teoreticky rozobrané jednotlivé metódy textúrovania, ktoré tvoria základ pre návrh obsahu demonštrácie. Požiadavky na aplikáciu sú analyzované a aplikované pre vytvorenie návrhu aplikácie. Postupy pri implementácii jednotlivých metód textúrovania a popis ovládacích prvkov aplikácie sú popísané v závere práce. Program môže slúžiť ako demonštračný  pri výučbe alebo tiež ako študijný materiál pre žiakov.
Demonstrace programovatelných shaderů pomocí knihoven OpenSceneGraph a QT
Harman, Peter ; Bartoň, Radek (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Úlohou této práce je přiblížit čtenáři práci s vertex a fragment procesorem. Programy pro tyto procesory se nazývají vertex a fragment shadery. Mohou být napsané v různých programovacích jazycích pro ně určených(HLSL, Cg...), avšak v práci bude diskutovaný jazyk OpenGL Shading Language(GLSL). Budou demonstrované techniky pokročilého renderingu: Phongův model, Blinn-Phong model Lambertovo osvětlení, Gouraudovo tónování Dále bude popsaná práce s knihovnou OpenSceneGraph, jako s knihovnou založenou na OpenGL, a její integrací s knihovnou na tvorbu uživatelského rozhraní QT. Výsledkem bude multiplatformová aplikace demonstrující propojení knihoven QT a OpenSceneGraph s integrovaným návodem popisujícím celý proces implementace. Nebudou chybět teoretické základy.
Raytracing virtuálních grafických scén
Kendra, Matej ; Kučiš, Michal (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo nastudovat knihovnu OpenSceneGraph a algoritmy používané pro metody sledování paprsku. Z nastudovaných materiálů pak vytvořit aplikaci umožňující zobrazovat akcelerovanou a raytracingovou metodou se zaměřením na zrcadlící se povrchy.
Rozšíření knihovny OpenSceneGraph pro zobrazení 3D obrazových dat v medicíně
Kučiš, Michal ; Štancl, Vít (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje metody pro zobrazení 3D obrazových dat. Součastí práce je implementace metody, která zobrazuje řez daty.
Generování realistických modelů stromů
Luňák, Miroslav ; Jošth, Radovan (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato páce se zabývá generováním realistických modelů stromů. Implementovaný algoritmus má mnoho nastavitelných parametrů, které mu umožňují generovat velké množství druhů listnatých stromů. Generované modely jsou také poměrně realistické.
OpenSceneGraph
Javorský, Peter ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
OpenSceneGraph je voľne šíriteľný, multiplatformový interface pre programátorov aplikácií umožňujúci vytvorenie komplexného grafu scény, poskytujúceho vysokovýkonné 3D grafické zobrazovanie používané vývojármi aplikácií na vizuálne simulácie, virtuálnu realitu, hry, vedecké zobrazovanie a modelovanie.
Mimika lidské tváře
Melicher, Alexander ; Chudý, Peter (oponent) ; Jošth, Radovan (vedoucí práce)
Bakalářska práce se zaměřuje na simulaci mimiky lidské tváře, která se v současnosti využíva ve velkém rozsahu při vývoji počítačových her a animovaných filmů. Úkolem práce bylo vytvořiť 3D model v grafickém open-source programu Blender. Následně na to vyvinout aplikaci, která načte daný objekt a pomocí renderovacího algoritmu ho vykreslí na obrazovku. Aplikace umožní uživateli jednoduchým ovládáním pomocí klávesnice vytvářet mimické výrazy. Na to byla aplikovaná technika posouvání vertexů v určitých vymezených oblastech tváře. Renderovací algoritmus byl napsán v jazyce C++ s využitím multiplatformové knihovny OpenSceneGraph, která představuje určitou nadstavbu OpenGL.
Manipulace s 3D modely implantátu pro plánování chirurgických operací v medicíně
Bišof, Martin ; Štancl, Vít (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce popisuje vývoj i samotné řešení aplikace pro plánování a simulaci chirurgických operací v medicíně. Dokumentační část začíná teoretickým základem, jež se zaměřuje nejprve na reprezentaci objektů v počítačové grafice s bližším poznáním reprezentace hraniční. Následuje teoretický rozbor transformací a manipulátorů, které jsou v programu využity. Návrhová část stručně představí zvolená systematická řešení, a na abstraktní úrovni nás seznámí s problematikou zadaného projektu. Implementace pak plní úkoly dané zadáním od volby implantátů přes transformace modelů po manipulaci s kamerami. Praktická část je elementárně dokumentována s návazností na teoretické znalosti a je vytvářena s ohledem na fakta určená návrhem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.