Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Simulace LED náhrad v reálných podmínkách
Tomeš, Martin ; Pavelka, Tomáš (oponent) ; Škoda, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce na téma Simulace LED náhrad v reálných podmínkách je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se v úvodní části zabývá pojmy ze světelné techniky a představením určitých světelných zdrojů, jako jsou klasické žárovky, halogenové žárovky, lineární a kompaktní zářivky. Dále je popsán princip elektroluminiscenčních světelných zdrojů (LED), kde je rozebrán princip získávání bílého světla, hlavní přednosti LED aj. Čtenář je seznámen s problematikou náhrady lineárních zářivek trubicovými LED zdroji a s pracovním prostředím programu ReluxPro, který slouží pro návrh osvětlovací soustavy. Praktická část práce je rozdělena do dvou kapitol. V první kapitole jsou vyhodnoceny a porovnány měřené lineární zářivky a LED moduly po stránce světelně-technických parametrů, křivek svítivosti, vyzařovacího spektra a doby ustálení světelných zdrojů. Druhá kapitola je řešena pomocí programu ReluxPro, kde se zkoumá dopad na osvětlení a rozložení jasu místnosti SA 5.10 při použití různých světelných zdrojů. V závěru je rozebrána ekonomická stránka provozování lineární zářivky a LED modulů. Výsledky z programu ReluxPro jsou průběžně porovnávány s reálnými naměřenými hodnotami.
Changing Object Appearance by Adding Fur
Pražák, Martin ; Herout, Adam (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to demonstrate the feasibility of rendering fur directly into existing images without the need to either painstakingly paint over all pixels, or to supply 3D geometry and lighting. The fur is added to objects depicted on images by first recovering depth and lighting information, and then re-rendering the resulting 2.5D geometry with fur. The novelty of this approach lies in the fact that complex high-level image edits, such as the addition of fur, can successfully yield perceptually plausible results, even constrained by imperfect depth and lighting information. A relatively large set of techniques involved in this work includes HDR imaging, shape-from-shading techniques, research on shape and lighting perception in images and photorealistic rendering techniques. The main purpose of this thesis is to prove the concept of the described approach. The main implementation language was C++ with usage of wxWidgets, OpenGL and libTIFF libraries, rendering was realised in 3Delight, a Renderman-compatible renderer, with the help of a set of custom shaders written in Renderman shading language.
Využití fotografie s vysokým rozlišením v realitní praxi.
Janů, Ondřej ; Daňhel, Petr (oponent) ; Klika, Pavel (vedoucí práce)
Cílem práce bylo vypracovat seznam možných využití fotografie s vysokým rozlišením vytvořené skládáním více snímků v realitní praxi. Dále byla zpracována metodika, jak s těmito snímky pracovat a byla vytvořena ukázka s podrobným popisem postupu zpracování pro každý případ. Pro jednotlivé postupy byly navrhnuty možnosti využití v praxi. Pro potřeby této diplomové práce byl vytvořen u realitních kanceláří a veřejnosti průzkum zájmu o tyto metody. Na základě výsledků tohoto průzkumu byla navrhnuta opatření pro zlepšení internetové realitní inzerce.
Ghost-free HDR video using FPGA
Musil, Martin ; Schmidt, Jan (oponent) ; Chalmers, Alan (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
This thesis proposes an algorithm for multi-exposure ghost-free HDR video acquisition for embedded devices. The Ghost-free HDR acquisition was evaluated on the state-of-the-art FPGA architecture and achieved more than real-time performance of 96FPS on FullHD resolution. The proposed Ghost-free algorithm produces output visually comparable to the state-of-the-art algorithms which are considerably more demanding or not implementable on embedded devices at all.
Nástroje pro předzpracování rentgenových snímků
Chmelař, Petr ; Richter, Miloslav (oponent) ; Petyovský, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a realizací metod předzpracování rentgenových snímků a jejich ukládání. V první části práce byly na základě literární rešerše současných metod navrženy a realizovány algoritmy pro předzpracování série rentgenových snímků, jako průměrování po obrazové registraci nebo sloučení snímků v HDR snímek pomocí Debevecovy metody. V další části byla provedena literární rešerše datových formátů, na základě které byla implementována knihovna pro ukládání rentgenových snímků. Obě implementované metody umožňují potlačit šum s náhodným rozdělení, sloučením série rentgenových snímků. Aplikace implementované Debevecovy metody zároveň umožňuje zvýšit dynamický rozsah snímku.
Digitální zpracování fotografií sítnice
Kadlas, Matyáš ; Odstrčilík, Jan (oponent) ; Kolář, Radim (vedoucí práce)
Cíl bakalářské práce je vytvořit text, který má za úkol seznámit čtenáře s teorií a konverzí barevných prostorů, úpravou snímků sítnice, anatomií oka a metodami snímání sítnice. Bakalářská práce dále popisuje proces konverze a úpravy snímků sítnice, který je použit ve finálním programu.
Pořizování HDR snímků na mobilních zařízeních
Mik, Filip ; Musil, Martin (oponent) ; Nosko, Svetozár (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá tvorbou snímkov s vysokým dynamickým rozsahom. Výsledný HDR snímok je vytvorený spracovaním sekvencie LDR snímkov - ich spojením a následným mapovaním tonality. V práci je popísaná celá problematika týkajúca sa procesu vytvorenia a zobrazenia HDR snímku. Celý proces je následne implementovaný v aplikácii na platformu Android.
Metody temporálního tone-mappingu HDR videa
Staněk, Jiří ; Musil, Petr (oponent) ; Nosko, Svetozár (vedoucí práce)
Tato diplomová práce poskytuje teoretické náležitosti nutné pro pochopení komplexní problematiky vysokého dynamického rozsahu a řeší implementaci inovativní metody pro temporální mapování tónů videa. Nejprve je vysvětleno pořizování, ukládání a zpracování obrazu s vysokým dynamickým rozsahem. Následuje obecné uvedení mapování tonality, popis nežádoucích obrazových artefaktů a přehled nejvyspělejších existujících algoritmů. Další část se věnuje implementaci zvolené metody řešení a navrhuje několik dodatečných vylepšení původně vybraného algoritmu. Na základě uvedených informací vznikla aplikace s intuitivním grafickým rozhraním, kterou lze využít pro temporální mapování tónů HDR videa. Na závěr jsou dosažené výsledky demonstrovány a vizuálně porovnány s již existujícími metodami pro temporální mapování tónů videa.
Vizualizace digitálních obrazů s vysokým dynamickým rozsahem
Markovsky, Aleksander ; Kosová, Petra (oponent) ; Druckmüller, Miloslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá zpracováním obrazu s vysokým dynamickým rozsahem. Popisuje postup kalibrace obrazu s cílem snížit šum, Fourierovu transformaci a konvoluci obrazu, lineární filtry a metodu neostré masky. Následně v praktické části jsou tyto poznatky zužitkované v C++ programu, který zpracovává HDR obrazy a vytváří .jpg výstup.
Pořizování HDR obrazu ze sekvence snímků
Volek, Patrik ; Maršík, Lukáš (oponent) ; Musil, Martin (vedoucí práce)
Tato práce pojednáva o problematice skládaní sekvence snímků s nízkým dynamickým rozsahem (LDR) a různou expozicí do jedné snímky s vysokým dynamickým rozsahem (HDR). Vypracovaný program umožňuje načítat sérii LDR snímek a použít vybrané metody na složení v jeden HDR snímek a jeho namapování do zobrazitelného rozsahu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.