Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zvýšení pružnosti zážehového přeplňovaného motoru na CNG
Janoušek, Michal ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na konstrukční řešení palivového systému dvanáctiválcového přeplňovaného zážehového motoru Caterpillar. Palivový systém je navržen pro sekvenční elektronicky řízené vstřikování plynu do sacího potrubí. Výpočtový model motoru byl proveden v Lotus Engine Simulation. CFD analýza mísení CNG se vzduchem byla provedena v softwaru Star CCM+.
CNG JAKO PALIVO VOZŮ FLOTILY MALÉHO PODNIKU
Papp, Tomáš ; Prokop, Aleš (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím stlačeného zemního plynu jako paliva ve vozovém parku tvořeném osobními automobily. Zkoumá výhodnost jeho využití jako alternativu k vozidlům poháněným ropnými produkty.
Environmentální aspekty provozu vozů na CNG
Raiskup, Martin ; Kučera, Pavel (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřená na téma environmentální aspekty provozu vozů na CNG. Nejprve je představen zemní plyn jako palivo pro spalovací motory. Jsou zhodnoceny jeho výhody a nevýhody. Dále jsou popsány jednotlivé spalovací systémy a komponenty motoru na stlačený zemní plyn. Hlavní část práce je zaměřená na ekologii. Je popsán vliv na životní prostředí u spalování stlačeného zemního plynu v porovnání s konvenčními palivy. Toto porovnání je provedeno také podle objektivnější Well to Wheels analýzy.
Motory Dieselgas
Březina, Tomáš ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem motory Dieselgas. První část práce je zaměřena na historii a vývoj motorů a motorových paliv. Druhá část práce se zabývá vznětovými motory, popisem pracovního cyklu motoru, systémem vstřikování paliva, typy motorových naft, účinností motoru a jeho emisemi. V následující kapitole je zpracován přehled plynných paliv vhodných pro osobní a hromadnou dopravu. Z těchto paliv jsou dále rozvedené dvě nejčastěji využívané. Čtvrtá kapitola pojednává o využití plynných paliv ve vznětových motorech, možnosti přestavby těchto motorů, a to jak přestavbou na zážehový, tak i bez této změny. V poslední kapitole je zpracován vliv na spotřebu a vznik emisí u motorů s duálním pohonem.
Vodíková paliva
Umlauf, Martin ; Bébar, Ladislav (oponent) ; Jícha, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvoření základní rešerše k problematice konzervace energie z obnovitelných zdrojů. Hlavním cílem práce je posouzení vodíkových paliv získaných pomocí elektrické energie elektrolýzou vody. V úvodní části je práce zaměřena na výrobu energie z obnovitelných zdrojů a možnosti její akumulace. V další části jsou popsány způsoby výroby vodíku a využití vodíku jako paliva pro spalovací motory. Pozornost je věnována jednotlivým konstrukčním uspořádáním spalovacích motorů na vodík. V závěrečné části práce jsou porovnány spalovací motory, spalující různá paliva z hlediska emisí. Taktéž jsou porovnány náklady na ujetý kilometr osobního automobilu při použití různých paliv. V poslední kapitole je proveden orientační výpočet výroby vodíku elektrolýzou vody z energie získané z fotovoltaické elektrárny.
Zemní plyn jako palivo pro spalovací motory
Hromádka, Adam ; Beran, Martin (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Obsahem práce je stručný souhrn a charakteristika alternativních paliv spalovacích motorů. Hlavním cílem je podrobné rozebrání aplikace zemního plynu z hlediska provozního, ekonomického a ekologického.
Zvýšení plnicí účinnosti zážehového motoru na CNG o výkonu 140 kW
Hadrava, Martin ; Vančura, Jan (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu proudění pracovní náplně v přeplňovaném motoru na CNG. Metodou výzkumu je reverzní inženýrství. Sací kanál je odlit a poté naskenován 3D skenerem ATOS. CAD model je vytvořen v programu Creo Parametric 2.0. Vytvořeným interaktivním modelem je simulováno proudění v CFD programu Star CCM+. Sací systém je modifikován pro zvýšení plnicí účinnosti motoru.
Budoucí trendy pro pohonné jednotky osobních vozidel
Bureš, David ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá existujícími a potenciálními principy pohonů osobních automobilů, zhodnocením jejich výhod a nevýhod z hlediska účinnosti, emisí a vibračního působení. Porovnává tyto způsoby pohonů s těmi, které jsou využívány v současné době. Predikuje pravděpodobnost využití daných variant v letech 2020 až 2040.
Motory na alternativní paliva
Mišelnický, Lukáš ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá popisem motorů na alternativní paliva. Jsou zde prezentovány různé druhy paliv, jejich vlastnosti a úpravy motorů tak, aby tyto paliva mohly spalovat. Na závěr je celkové zhodnocení s vyhlídkou na budoucí vývoj.
Využití bioplynu v dopravě
Strnadel, Bronislav ; Kučera, Pavel (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je využití bioplynu jako paliva pro motory dopravních pro-středků. Nejprve je vysvětlen způsob výroby, úpravy a využití bioplynu. Poté je porovnána situace v České republice a ve Švédsku. Další část práce jsou zaměřeny na vozidla spalující upravený bioplyn nebo stlačený zemní plyn, které podrobně popsují jejich konstrukci a funkci palivového systému. V této kapitole je popsána závislost tvaru spalovací komory na výkonu motoru a problematika ochrany ventilů a jejich sedel. V poslední části je vypracována přípa-dová studie využití bioplynu z bioplynové stanice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.