Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přístup českých politických stran k referendu v ČR
Snížek, Jan ; Charvát, Jan (vedoucí práce) ; Brunclík, Miloš (oponent)
V posledních parlamentních volbách v roce 2017 skončili na třetím a čtvrtém místě strany Piráti a SPD. Tyto strany se ve svých kampaních často zaměřovaly na téma referenda a větší účasti veřejnosti na demokratickém rozhodování. Převážně strana Svoboda a přímé demokracie - Tomio Okamura má v programu celostátní referendum jako prioritu. Vzhledem k tomu, že tyto strany dohromady získaly přes 20 procent, jsou v jednáních o vzniku vlády důležitými hráči. Předpokládaným cílem tak je ukázat, jak si strany ANO, Piráti, SPD, ČSSD a KSČM představují formu a používání referenda v České republice. Vysvětlit, co vše termín referendum obnáší. Představím základní charakteristické rysy. V práci jsem uvedl, kdy proběhlo c České republice jediné celostátní referendum. Vysvětlil jsem fungování lokálních a krajských referend. Představil jsem návrhy strana hnutí a zaměřil se na body, které mají strany či hnutí v návrzích rozdílné a na kterých se shodují. K práci jsem používal nejvíce sněmovní tisky a jednání z Poslanecké sněmovny. Dále jsem využíval politické debaty, kterých se účastnili členové mnou zvolených politických subjektů. Provedl jsem analýzu předvolebních a dlouhodobých programů a zaměřil se na to, jak se tyto cíle snaží jednotlivé strany naplnit.
Komparace hnutí ANO 2011 a strany Fidesz z hlediska programu a organizační struktury
Winklerová, Barbora ; Mlejnek, Josef (vedoucí práce) ; Perottino, Michel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá komparací hnutí ANO 2011 a strany Fidesz s ohledem na jejich vznik, vývoj, organizační strukturu, program a ideologii, a roli lídra strany. Kromě představení různých organizačních typů stran a konceptu "genetického kódu" Angela Panebianca, se práce na zkoumané strany dívá i pohledem konceptu populismu definovaného na základě práce Case Mudda a C. R. Kaltwassera. Cílem práce bylo na základě dvou případových studií uvedených stran zjistit jejich podobné a odlišné rysy, a posoudit, jaký mohou mít nebo již mají vliv na demokratický systém v zemi své působnosti. Ač se jedná o organizačně odlišné strany, důležitým společným rysem obou stran je dominantní role jejich zakladatele nejen v samotném vzniku strany, ale také v jejich dalším vývoji směrem k centralizované struktuře a personalizaci. Dalším společným rysem je populismus, který se jeví jako důležitá proměnná ovlivňující efekt dané strany na demokratický systém. Charakter populismu se nicméně u obou stran liší. Důležitou roli v případné erozi demokratického systému hraje i konkrétní nastavení politického systému, včetně efektu volebního systému.
ANO 2011 jako anti-political establishment party?
Závorka, Jan ; Brunclík, Miloš (vedoucí práce) ; Stauber, Jakub (oponent)
Tato diplomová práce je případovou studií hnutí ANO 2011, které bylo založeno miliardářem Andrejem Babišem, který je od založení až dodnes jediným předsedou hnutí. V této diplomové práci není ANO 2011 analyzováno z perspektivy konceptů populismu nebo z konceptu business-firm-strany, ale za pomocí konceptu anti-politicko-establishmentové strany. Cílem této práce bylo odpovědět, zda a jakým způsobem ANO 2011 naplňuje kritéria anti-politicko-establishmentové strany mezi červnem 2013 a prosincem 2017. V první části práce jsou diskutovány koncepty anti-politicko-establishmentových stran např. od Andrease Schedlera či Amira Abediho. V následující části je pak představena pracovní definice autora, která je následně použita při zodpovězení výzkumné otázky. K její zodpovězení je použita analýza komunikace Andreje Babiše na jeho účtu na sociální síti Twitter v časovém období od června 2013 do prosince 2017. Analýza ukázala, že do konce roku 2013 lze považovat ANO za anti-politicko-establishmentovou stranu. Později dochází k poklesu příspěvků s anti- politicko-establishmentovou rétorikou a jedná se o její příležitostné použití. Zastoupení takových příspěvků je příliš nízké, aby ANO 2011 bylo možné klasifikovat jako anti- politicko-establishmentovou stranu. Tato práce ukázala, že další a hluboký výzkum anti-...
Analýza ANO 2011 a SPD podle teorie politických stran a jejich marketingové strategie v parlamentních volbách
Zimmermannová, Adéla ; Perottino, Michel (vedoucí práce) ; Brunclík, Miloš (oponent)
Tato předložená diplomová práce si kladla za cíl shrnout a zhodnotit dosavadní poznatky o dvou politických subjektech, kterými byly hnutí ANO a SPD i předchůdce druhého zmíněného, tedy hnutí ÚSVIT. Analýza těchto subjektů byla následně podrobena v práci rozvedené teorii. Nejdříve bylo zapotřebí vypořádat se v tématem nových politických stran. Jako klíčové byly pro práci vybrány teorie Paula Lucardieho (2000) a Allana Sikka (2005). Zejména podle teorií těchto autorů byla hnutí ANO a SPD identifikována jako nové strany a následně byla i detailněji rozdělena do jednotlivých typů. Teoretická část se pak zabývala dalším fenoménem mezi novými stranami poslední doby, a to pojmem podnikatelská strana (Kopeček, Hloušek, Chytilek, Svačinová, 2018). Tento pojem byl identifikován v první řadě podle teorie Jonathana Hopkinse a Cateriny Paolucci (1999), kteří takové strany popisují, jako jinou formu podnikání. Svým základním definičním minimem ke zhodnocení podnikatelské strany v této práci přispěli i autoři Kopeček, Hloušek, Chytilek a Svačinová (2018: 37-38). Díky těmto výše zmíněným autorům tak mohly být subjekty ANO a SPD hodnoceny jako úspěšné politické podnikatelské projekty. Hnutí ÚSVIT, jako předchůdce SPD, bylo také klasifikováno jako podnikatelská strana. Pro podnikatelské strany je však také typická...
Srovnání francouzského hnutí La République En Marche! a českého hnutí ANO 2011
Matoušková, Renáta ; Perottino, Michel (vedoucí práce) ; Šárovec, Daniel (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje komparativní analýze dvou evropských hnutí, francouzského hnutí La République En Marche a českého hnutí ANO 2011, kterým se v roce 2017 podařilo vyhrát volby do horních komor parlamentů. Oba subjekty se reprezentují jako proevropská, centristická hnutí, která usilují o přízeň všech občanů nehledě na jejich ideologická přesvědčení. Práce se tak bude zabývat podobnostmi a odlišnostmi hnutí v rámci jejich vzniku a následného vývoje, struktury stranické organizace, programu pro volby v roce 2017 a marketingu během kampaní společně s financováním a rolí zakladatelů uvnitř hnutí. Na základě jednotlivých poznatků pak proběhne srovnávací analýza. Během analýzy je důležité zohlednit legislativní a politické systémy v obou zemích, které mohou mít zásadní vliv na chování a strukturu hnutí. Závěr práce pak nabídne finální analýzu jednotlivých výzkumů, které buď potvrdí nebo vyvrátí hypotézu práce.
Fenomén “podnikatelských politických stran” v evropském a českém kontextu
Hudcová, Nikola ; Němec, Jan (vedoucí práce) ; Vymětal, Petr (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je představit nový fenomén, kterým je podnikatelská politická strana. Jedná se o organizační typ politické strany. První kapitola se věnuje pojmu politická strana a vývoji organizačních typů. Druhá kapitola popisuje charakteristické znaky podnikatelské strany a zabývá se podnikatelskými stranami v Evropě: Vzhůru Itálie, Svaz demokratického středu, Pozitivní Slovinsko a Tvoje hnutí. Poslední kapitola je zaměřena na podnikatelské strany v České republice: Věci Veřejné a ANO. Obě strany jsou analyzovány v jednotlivých oblastech, které jsou charakteristické pro tento typ strany. Na základě porovnání těchto dvou stran určuji faktory, které jsou klíčové pro úspěch podnikatelské politické strany v českém prostoru.
Evolution of political communication of movement ANO 2011 since its creation until the parliamentary elections 2013
Bartoňková, Ivana ; Mlejnek, Josef (vedoucí práce) ; Švec, Kamil (oponent)
BARTOŇKOVÁ, Ivana Abstrakt Táto práca sa zameriava na zmapovanie vývoja komunikácie hnutia ANO 2011 v období od jeho vzniku po parlamentné voľby 2013. Práca je rozčlenená do dvoch hlavných častí - teoretickej a praktickej. V teoretickej časti je zhrnutý vznik a vývoj politickej komunikácie ako samostatnej disciplíny. Časť praktická sa zameriava na komunikáciu hnutia pri vzniku a pri senátnych voľbách 2012, ktorú následne porovnáva s komunikáciou hnutia v roku 2013 pri príležitosti parlamentných volieb. Cieľom sledovania boli volebné programy hnutia, mediálne vystúpenia, ako aj celkový priebeh kampaní. Hlavným cieľom práce je poukázať na vývoj politickej komunikácie hnutí na českej politickej scéne, a to na príklade nového politického hnutia ANO 2011, na ktorom je pozorovateľný rýchly vývoj a dynamickosť disciplíny, rovnako ako aj široké spektrum používaných techník politického marketingu.
Využití politického marketingu na regionální a senátní úrovni v roce 2016 hnutím ANO 2011: případová studie Pardubický kraj
Luzar, Lukáš ; Švec, Kamil (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
yužití politického marketingu na regionální a senátní o využití vybraných nástrojů politického jejich podobě a způsobu fungování během regionálních a senátních voleb v roce 2016. důrazem na odlišnosti. Podoba politického marketingu a způsob jeho fungování se do značné tohoto důvodu obsahuje práce srovnání volebních systémů do krajských zastupitelstev a Senátu Parlamentu České republiky. Stěžejní část práce představuje praktická část, která srovnává podobu, průběh a způsob fungování vybraných aspektů politického marketingu v rámci volebních kampaní během krajských a senátních voleb. Práce se zaměřuje zejména na specifika odlišných volebních kampaní, které jsou realizovány ostoru a čase, avšak při příležitosti odlišných druhů
Evolution of political communication of movement ANO 2011 since its creation until the parliamentary elections 2013
Bartoňková, Ivana ; Mlejnek, Josef (vedoucí práce) ; Šárovec, Daniel (oponent)
BARTOŇKOVÁ, Ivana ABSTRAKT Táto práca sa zameriava na zmapovanie vývoja komunikácie hnutia ANO 2011 v období od jeho vzniku po parlamentné voľby 2013. Práca je rozčlenená do dvoch hlavných častí - teoretickej a praktickej. V teoretickej časti je zhrnutý vznik a vývoj politickej komunikácie ako samostatnej disciplíny. Časť praktická sa zameriava na komunikáciu hnutia pri vzniku a pri senátnych voľbách 2012, ktorú následne porovnáva s komunikáciou hnutia v roku 2013 pri príležitosti parlamentných volieb. Cieľom sledovania boli volebné programy hnutia, mediálne vystúpenia, ako aj celkový priebeh kampaní. Hlavným cieľom práce je poukázať na vývoj politickej komunikácie hnutí na českej politickej scéne, a to na príklade nového politického hnutia ANO 2011, na ktorom je pozorovateľný rýchly vývoj a dynamickosť disciplíny, rovnako ako aj široké spektrum používaných techník politického marketingu.
Mediální obraz migrace v českých médiích
Wiesnet, Renata ; Šánová, Lucie (vedoucí práce) ; Romancov, Michael (oponent)
Tato diplomová práce má za cíl potvrdit či vyvrátit hypotézu, že média (Mladá fronta DNES a Lidové noviny), vlastněná skupinou MAFRA, vytváří mediální obraz migrační krize shodný s optikou Andreje Babiše jako jejich majitele. S využitím kvantitativní obsahové analýzy zkoumá články, které se v denících k tématu objevily mezi březnem až prosincem 2015. Teoretická část práce se skládá ze dvou kapitol. První se věnuje mediálnímu obrazu a konstrukčnímu mechanismu medií a druhá kapitola uvádí do terminologie migrace a migrační politiky. Práce obsahuje také kontextuální část, která deskriptivně zachycuje Evropskou migrační krizi a na základě těchto poznatků je konstruován design výzkumu. Navazující analytická část propojuje poznatky kvantitativní analýzy a výzkumu postojů A. Babiše. Závěr práce zodpovídá výzkumné otázky, které byly za účelem sepsání této práce stanoveny. Práce je řešena na základě aktuálnosti tématu a možné proměny přístupů politických stran v následujících volbách. Klíčová slova: Mediální obraz, migrační krize, uprchlictví, MAFRA, Babiš, migrace, obsahová analýza, ANO 2011, volby, zpravodajské hodnoty

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.