Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Simulační modely lidského operátora
Boháč, Petr ; Horák, Karel (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
V této práci se zabývám simulačními modely lidského operátora při řízení příčné polohy vozidla. Porovnávám vlastnosti McRuerova modelu lidského řidiče a regulátoru PID. Simulovanou soustavou je jednostopý model vozidla. Simulovaný řidič má za úkol s tímto modelem vozidla projet dráhou losího testu. K nalezení optimálních parametrů modelu řidiče používám metodu simulovaného žíhání. Výsledné simulace následně zobrazuji pomocí 2D a 3D vizualizace. Na závěr provedu srovnání dosažených výsledků a úspěšnost modelů řidiče.
Soubor nástrojů pro práci s neurovědními daty
Malý, Lukáš ; Harabiš, Vratislav (oponent) ; Lamoš, Martin (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce bylo vytvořit soubor nástrojů pro práci s daty z funkční magnetické rezonance (fMRI) a elektroencefalografie (EEG) v prostředí MATLAB s využitím softwarového balíku SPM. V první části práce je popsán fyziologický původ těchto dat na úrovni neuronů, základy zobrazování pomocí magnetické rezonance, princip fMRI experimentu, předzpracování a zpracování dat z fMRI, jejich interpretace, dále je popsána funkce a princip elektroencefalografie a nakonec je popsáno simultánní snímání EEG-fMRI. Ve druhé části práce jsou popsány funkce a možnosti souboru nástrojů pro práci s neurovědními daty nazvaného Neural Data Toolbox (NDTb).
Simulátor 3D tiskárny
Čillo, Vladimír ; Janoušek, Vladimír (oponent) ; Peringer, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabýva návrhem a implementací simulátoru 3D tiskárny v jazyce C++ s využitím knihovny Qt. Simulátor předpokládá tiskárnu založenou na nejrozšířenější metodě 3D tisku - Fused Deposition Modeling. Vstupem simulátoru je 3D model ve formátu STL. Pro daný 3D model simulátor poskytuje odhad celkové doby tisku. Součástí simulace je také vizualizace procesu 3D tisku. Výsledkem práce je přenositelný program testovaný pod operačními systémy Linux a Windows. Funkčnost simulátoru byla experimentálně ověřena na příkladech.
Návrh aplikace pro vizualizaci geografických dat dokumentujících vývoj zaniklých krajin
Nekola, Lukáš ; Čábelka, Miroslav (vedoucí práce) ; Laštovička, Josef (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a následnou tvorbou 3D mapové aplikace pro vizualizaci geografických dat dokumentujících vývoj krajiny v katastrálním území Holešice. Přidanou hodnotou je tvorba různých variant prostorových SQL dotazů pro reprezentaci změn výškové členitosti a využití území v podobě polygonů. V první části jsou náležitě popsány dostupné technologie pro tvorbu aplikace společně se základními algoritmy umožňující tvorbu polygonů. Praktická část začíná přípravou datové sady bodů vzniklou datovou fúzí reprezentující výškovou členitost, která byla s ostatními daty uložena v prostorové databázi. Následuje tvorba samotné aplikace na základě navržené architektury fungující na principu klient-server. Principem je uložení výstupu některého z dotazů v podobě materializovaného pohledu, ze kterého je v technologii GeoServeru vytvořena mapová služba zobrazená v knihovně CesiumJS. Konkrétní volba výstupu a výběr varianty dotazu závisí na odeslání formuláře ze strany uživatele. Klíčová slova: prostorová databáze, 3D vizualizace, mapová aplikace, zaniklé krajiny, Mostecko, web
3D vizualiazace a deep learning v mapách Stabilního katastru Čech
BLÁHA, Milan
Bakalářská práce s názvem "3D vizualizace a deep learning v mapách Stabilního katastru Čech" se věnuje několika cílům. Prvním cílem je seznámení se stabilním katastrem a deep learningem. U těchto termínů je představena jejich charakteristika, význam a další náležitosti. Dalším cílem je představení charakteristiky sledovaného území. Zde řeší jeho základní charakteristiku, historický vývoj, fyzickogeografickou stránku, obyvatelstvo, sídla a vybranou obec. Dále představuje pracovní postup při tvorbě praktické části. V praktické části popisuje vyhotovené 2D a 3D vizualizace vybrané části obce Nové Vsi u Klikova, které jsou vytvořené na základě originálních map stabilního katastru z roku 1827. Zmíněné vizualizace jsou vytvořené v programu ArcGIS Pro. Dále v praktické části tato práce poukazuje na možné využití těchto vizualizací, map stabilního katastru a deep learningu v praxi.
3D datová reprezentace a vizualizace komplexních prvků silniční infrastruktury
Hřebec, Tomáš ; Brůha, Lukáš (vedoucí práce) ; Laštovička, Josef (oponent)
6 Abstrakt Tato bakalářská práce navrhuje a implementuje postup tvorby a vizualizace 3D modelů komplexních prvků silniční infrastruktury se zaměřením na mimoúrovňové křížení. Teoretická část nastiňuje principy modelování, způsoby sběru prostorových dat pomocí metody Structure from Motion a pomocí leteckých snímků. Také představuje základy softwaru Blender, ve kterém je model tvořen, a jak pracuje software ArcGIS Pro, ve kterém jsou výsledné modely následně vizualizovány, s 3D daty. Tvorba modelu mostu je vyřešena pomocí doplňku pro program Blender. V této práci je popsáno, jak byl doplněk vytvořen, jak funguje a jak jej ovládat. Nakonec je zde ukázáno, jak modely vizualizovat. Klíčová slova: Prostorová data, datové struktury, 3D GIS, 3D vizualizace, dopravní infrastruktura
Animace logistických systémů ve výrobě
Mařata, Michal ; Hromková, Ivana (oponent) ; Simeonov, Simeon (vedoucí práce)
Tématem práce je animace logistických systémů ve výrobě. Animace plánování výroby přidává možnost atraktivního, rychlejšího pochopení časového průběhu celého procesu. Výsledkem této práce je klasický program pro běh v prostředí Windows, psaný v programovacím jazyce C#. Pro zlepšení funkce 3D vizualizace je zvolena knihovna HelixToolkit. Dále je výstupem navíc i webová aplikace postavená na JavaScriptové knihovně Three.js. Aplikace umožňuje načtení vlastního 3D modelu výrobní haly (*.ifc soubor), načtení 3D modelů strojů a skladů, jejich přemístění a ukládání změn zpět do databáze. Součástí je demoverze se vzorovými daty, je možnost nahrát, podle před-definované struktury, vlastní data (z MS Excelu, v desktop verzi i z MS Accessu). Během animace je umožněna možnost provádění změn (rychlost, přeskakování kroků).
Music Visualization in 3D
Vincena, Petr ; Rittig, Tobias (vedoucí práce) ; Hajič, Jan (oponent)
Hudba je důležitou součástí našich životů a rozpoznávání emocí v hudbě je perspektiv- ním oborem s aplikací v každodenním životě. V naší práci jsme se zaměřili na rozpoznání klíčových vlastností v hudbě a následně na vytvoření systému pro detekci emocí. Rozší- řili jsme předchozí práci Huna a kol. [2009] a vytvořili dopřednou neuronovou síť, která predikuje emoce pro použití ve vizualizaci. Získali jsme výsledky srovnatelné s předchozí prací a rozebrali jejich dopad a použití. Vytvořili jsme C# projekt pro rozpoznání hu- debních vlastností, který lze použít na platformě Unity. Zároveň jsme v Unity vytvořili ukázkovou scénu, která některé z těchto vlastností vizualizuje. 1
Vizualizace morfologických struktur hmyzu s použitím rentgenové mikrotomografie a dalších moderních 3D technik
Rosová, Kateřina ; Prokop, Jakub (vedoucí práce) ; Janšta, Petr (oponent)
V mé bakalářské práci popisuji současně využívané techniky 3D zobrazování morfologických struktur hmyzu. Právě rentgenová mikrotomografie je v současnosti asi nejatraktivnější možností pro vizualizaci vnitřních struktur hmyzu, proto jí v práci věnuji více místa. Zahrnuji sem však i další inovativní techniky. Opomenuty nejsou ani metody tradiční, využívané hlavně v minulosti, které však svou důležitost ani v konkurenci nových metod neztrácejí. V první části jsou jednotlivé metody představeny z hlediska základního funkčního mechanismu, dále jsou popsány základní kroky tvorby 3D rekonstrukcí. Techniky jsou poté porovnávány mezi sebou podle možnosti využití na různé typy a velikosti vzorků, dále s ohledem na požadované konečné rozlišení vizualizace, časovou náročnost technik a jejich invazivitu. V poslední kapitole jsou představeny možnosti využití těchto inovativních metod v entomologii na základě dostupných studií. Klíčová slova: Insecta, morfologie, 3D vizualizace, SEM, CLSM, MRI, Micro-CT
Vyhotovení 3D modelu Gymnázia Jana Palacha v Mělníku
Krejza, Vojtěch ; Čábelka, Miroslav (vedoucí práce) ; Brůha, Lukáš (oponent)
Vyhotovení 3D modelu Gymnázia Jana Palacha na Mělníku Abstrakt Cílem této bakalářské práce je provedení podrobné analýzy funkcí softwaru Blender a zhodnocení jeho možností pro tvorbu 3D modelu budovy v porovnání se softwarem Google SketchUp. Dále pak vyhotovení 3D modelu Gymnázia Jana Palacha na Mělníku z dostupných dat, které představují především plány budovy. V této práci je popsán princip, problematika a možnosti tvorby 3D modelů a jejich detailnosti se zaměřením na open source softwary. Dále pak se zaměřuje na samotnou analýzu softwarů a následné využití zkoumaných funkcí při tvorbě 3D modelu. Klíčová slova: 3D, 3D vizualizace, 3D software, modelování objektů, Blender, Google SketchUp, Open source software

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.