Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,098 záznamů.  začátekpředchozí1080 - 1089další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv Internetu na konkurenci
Netolická, Daniela ; Zemplinerová, Alena (vedoucí práce) ; Ždímal, Martin (oponent)
Diplomová práce analyzuje dopad Internetu na konkurenci pomocí hybných konkurenčních sil a hodnotového řetězce Michaela E. Portera. Popisuje historii Internetového podnikání na modelu Hype Cycle a věnuje se Internetovému maloobchodu v České republice.
Vývoj českého pojistného trhu
Dvořáková, Michaela ; Daňhel, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce popisuje vývoj českého pojistného trhu od jeho prvopočátků, kdy ještě neexistovala dnešní podoba pojišťoven. Po roce 1945 již fungovala monopolní Česká/slovenská státní pojišťovna, pojisťovnictví se vyvíjelo vzhledem k tehdejším podmínkám a požadavkům. Největší posun a zdokonalení v pojišťovictví nastal po roce 1991, kdy došlo k sociální a ekonomické tranfsformaci a k liberalizaci českého pojistného trhu. Za poměrně krátkou dobu se obyvatelstvo i podnikatelská sféra musely adaptovat na konkurenční prostředí, vznik soukromého pojištění a naprosto nové legislativní podmínky. Bylo potřeba překonat konzervativní postoje vůči nutnosti uvědomit si vlastní odpovědnost za rizika a za své finanční potřeby. Dnes je české pojišťovnictví ve své kvalitě poskytovaných služeb téměř srovnatelné s vyspělými zeměmi Evropské unie, lidí si uvědomují důležitost pojištění, což dokládají ukazatele pojištěnosti. Zvyšuje se informovanost a orientace veřejnosti o situaci na pojistném trhu. Zostřující se konkurence mezi pojišťovnami klade důraz na nabízení kvalitních pojistných produktů a je snahou v co nejvyšší vyjít vstříc požadavkům zákazníků.
Hospodářská soutěž a národní šampióni v globalizaci převážně z pohledu situace v ČR
Alexandrová, Jiřina ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Bradáč, Albert (oponent)
Práce definuje a analyzuje stávající pravidla fungování a legislativní úpravu ochrany hospodářské soutěže v principu de lege lata v ČR s ohledem na působení národních šampiónů a okrajově z pohledu politiky národních šampiónů v Evropě, analyzuje v daném principu postavení národních šampiónů a zařazuje stávající podmínky do kontextu s globálními vlivy v dané oblasti, přináší argumenty týkající se existence a postavení národních šampiónů v prostředí ochrany hospodářské soutěže (de lege lata kontra de lege ferenda) z hlediska různých aspektů jejich působnosti. S ohledem na stanovený cíl práce byla řešena problematika právní úpravy neoprávněných odběrů elektrické energie v kontextu případného zvýhodnění národního šampióna a vzniku případné újmy jiných soutěžitelů či spotřebitelů v důsledku tohoto zvýhodnění. Cílem této práce je popsat právní úpravu de lege lata v České republice týkající se neoprávněných odběrů elektrické energie a jejich prokazování a řešení a zodpovědět otázku, zda úprava de lege ferenda může odstranit případnou újmu jiných soutěžitelů či spotřebitelů.
Strategická analýza podniku
Benešová, Marie ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Dománková, Jana (oponent)
Úkolem mé diplomové práce na téma "Strategická analýza podniku" bylo na základě analýzy vnějšího a vnitřního prostředí firmy PROFIL NÁBYTEK, a.s. navrhnout vhodné strategie pro budoucí vývoj podniku. Předmětem činnosti firmy je truhlářství a obchodní činnost. Diplomová práce využívá teoretických poznatků z literatury. V práci se pojednává o strategickém managementu, strategii, procesu strategického plánování a o jednotlivých typech základních strategií. Po prostudování odborné literatury jsem stručně charakterizovala společnost a poté se zaměřila na poslání, analýzu vnějšího a vnitřního prostředí, podnikové cíle, navržení a rozbor vhodných strategií, které by měly vést k upevnění a posílení konkurenční pozice zkoumané firmy na trhu. Celkové zhodnocení a návrh strategií jsem provedla pomocí SWOT analýzy. Diplomová práce poskytuje informace, které mohou být podkladem pro další důležitá rozhodování a plánování rozvoje firmy PROFIL NÁBYTEK, a.s.
Analýza konkurence na regionálním trhu hraček
Červenková, Lenka ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Práce se zabývá analýzou konkurence na regionálním trhu hraček, konkrétně analýzou dvou srovnatelných prodejen situovaných v obchodních domech v centru Prahy. V úvodu své práce uvádím a definuji klíčové pojmy, které hrají zásadní roli při posuzování konkurenceschopnosti (konkurence, konkurenční výhoda, trh hraček, zákazník a jeho specifika). Pro vlastní výzkum jsem zvolila kritéria, která výrazně ovlivňují spokojenost zákazníka při nákupu a předurčují případný budoucí nákup, a uspořádala je do dotazníku. Při hodnocení jsem okomentovala bodové zisky, hledala jsem silné a slabé stránky a navrhla jsem možnosti zlepšení. Celkový bodový zisk jsem použila k porovnání konkurenceschopnosti obou firem. Má práce není jen návodem pro zlepšení sledovaných prodejen a určením jejich konkurenceschopnosti. Dá se využít také jako obecný návod ke zvýšení konkurenceschopnosti jiných prodejen, popřípadě jako výchozí bod pro další návazné práce a výzkumy.
Business plan
Černo, Lukáš ; Tyll, Ladislav (vedoucí práce) ; Doláková, Helena (oponent)
V práci jsem se pokusil popsat a na praktickém příkladu ukázat proces zpracování podnikatelské myšlenky do podoby podnikatelského plánu. Cílem bylo objasnit podstatu, smysl a způsob zpracování jednotlivých částí plánu.
Analýza sortimentu firmy Janus
Kudrnová, Gabriela ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Drábová, Veronika (oponent)
Práce pojednává o společnosti, která na náš trh distribuuje laserové tiskárny. Pomocí analýzy portfolia se zjišťují výrobky, které by se dále měly nabízet anebo které by se ze sortimentu měly vyřadit. Dále se práce zabývá službami, které slouží na podporu produktu. Nakonec je portfolio dané firmy porovnáno s portfoliem konkurenčních společností.
Komplexní analýza webových stránek
Štrupl, Václav ; Raška, Ondřej (vedoucí práce) ; Tichý, Jan (oponent)
Cílem této práce je popsat, z jakých pohledů lze analyzovat webové stránky a naznačit, které metody lze pro jejich prověřování použít. V praxi by byli cílovou skupinou tohoto textu spíše manažeři než techničtí pracovníci, práce totiž není ucelenou kuchařkou, po jejímž přečtení bude člověk sám schopný plnohodnotnou analýzu provést. Místo toho se snaží postihnout všechny součásti kvalitního webu a pomoci se stanovením priorit při analytické činnosti, která je stěžejní při návrhu nového i provozu již hotového webu. Při psaní práce jsem vycházel především z vlastních znalostí a zkušeností, které jsem nabyl dlouholetým samostudiem, při práci ve společnosti H1.cz a předtím obdobnou prací v rámci projektu Dobrý web. V těchto poradenských společnostech je právě analýza webových stránek z nejrůznějších pohledů jednou z nejdůležitějších služeb a do dnešního dne si ji pro potřeby rozvoje své firemní prezentace objednaly stovky individuálních i firemních klientů. Celá práce je rozdělena do větších tematicky vymezených celků postihujících určitý druh kvality webových stránek (použitelnost, přístupnost, optimalizace pro vyhledávače a další), pod nimiž se skrývají jednotlivé konkrétní analytické postupy a metodiky. Toto členění jsem vyhodnotil jako nejpřehlednější, byť se nabízejí i další možné způsoby, jako například rozdělení jednotlivých analytických metod podle toho, v jaké části životního cyklu se právě nachází zkoumaná webová prezentace. Protože některé analytické postupy a metody jsou lépe srozumitelné z příkladů než z textového popisu, použil jsem k tomuto účelu ve své práci některé weby institucí Vysoké školy ekonomické v Praze. Ty pravděpodobně většina čtenářů bude znát, a příklady pro ně tudíž budou názornější.
Konkurence v oblasti peněžních prostředků
Lad, Richard ; Havel, Jan (vedoucí práce) ; Kadeřábková, Klára (oponent)
Předmětem zájmu této práce je aplikace konkurence v ekonomii na oblast peněz. Peněžní prostředky si v historii konkurovaly nejrůznějšími atributy, které se postupně měnily v závislosti na okolnostech trhu, konkrétní podobě peněz nebo zásazích exekutivy. Cílem práce je ukázat jednotlivé formy a druhy konkurence mezi penězi a dokládat je pomocí konkrétních historických příkladů. V historii lze najít několik fází vývoje peněz, mezi které patřily vzácné komodity typu zlato a stříbro, které se přetvořily do jiných forem typu mincí. Dalším mezníkem byl vznik peněžních substitutů, konkrétně bankovek a depozitních certifikátů, které se začaly lišit svým rezervním krytím. Ekonom von Hayek nabízí nekryté bankovky nabízené svobodným bankovnictvím naproti vládnímu monopolu peněz, kde si peníze již konkurují zcela jiným způsobem. Závěrečnou fází je pohled na dnešní situaci regulovaných měn. Pohled na vývoj konkurence mezi peněžními prostředky je uskutečněn pomocí metodologie rakouské školy.
Spotřebitelská soutěž firmy Pfanner
Šťastný, Ondřej ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Mencl, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá spotřebitelskými soutěžemi. V teoretické části jsou uvedeny teoretické poznatky o této tématice na jejichž základě autor v další části zpracoval návrh soutěže. V teoretické části se autor zabývá jednotlivými typy soutěží, právní úpravou a nastíňuje současné problémy v této oblasti. V praktické části autor charakterizuje trh džusů a cílovou skupinu. Hlavní část tvoří samotný návrh soutěže včetně odhadu ekonomického přínosu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,098 záznamů.   začátekpředchozí1080 - 1089další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.