Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 114 záznamů.  začátekpředchozí105 - 114  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Marketingová komunikace ve farmaceutickém průmyslu
Jirků, Jitka ; Lešetický, Ondřej (vedoucí práce) ; Hodek, Jiří (oponent)
Cílem práce je poskytnou ucelený teoretický základ k pochopení specifik komunikace v marketingu farmaceutických firem. Vyjádřit jasné odlišnosti v této oblasti a shrnout základní získané poznatky k návrhu optimální marketingové komunikace pro farmaceutické společnosti.
Strategická analýza zdravotnického zařízení
Chadimová, Marcela ; Střítecký, Rudolf (vedoucí práce) ; Lešetický, Ondřej (oponent)
V práci jsou na základě strategických analýz a dotazníkového šetření porovnány 2 lékárny. Strategické analýzy porovnávají lékárny jako celek. Dotazníkový výzkum je zaměřen na segmentaci zákazníků a jejich potřeby.
Efektivita komunikace v místě prodeje
Kurzawa, Ondřej ; Karlíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Jesenský, Daniel (oponent)
Tato diplomová práce se zaobírá komunikací se zákazníkem v místě prodeje. Jejím cílem je využít současné teoretické přístupy ke zkoumané oblasti za účelem navrhnutí konkrétního řešení pro zvýšení efektivity komunikace dermokosmetických produktů v lékárnách.
Implementace Business intelligence řešení v podniku
Černý, Lukáš ; Slánský, David (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Byl to rok 1989, který započal odlišný pohled na mnoho oblastí. Jedním z nich byl i vznik společností, které se začaly hojně zaobírat ICT službami, ICT školeními a také vývojem systémů. V domácnostech se začaly zabydlovat počítače a následně kolem roku 1992 využívat také internet. Firmy začaly poptávat programy, které byly s ostatními pobočkami propojeny a hledaly takové řešení, které by jim přinášelo přidanou hodnotu. Vznikaly bankovní systémy, telefonní systémy, systémy pro oblast pojišťovnictví energetiku, průmysl a další. Dnes máme rok 2011 a je to již přes 20 let, kdy firmy tyto systémy využívají. Je proto nevyhnutelné, aby všechna tato data byla využita a i nadále tvořila konkurenční výhodu. Každá společnost má v dnešní době oddělení, které se o data stará, analyzuje je a předkládá vyššímu managementu. Již v minulosti bylo pro společnosti nutné využívat data k zefektivnění procesu rozhodování a tím i svých klíčových oblastí. Proto zcela nevyhnutelně vznikl obor, který se začal zabývat problematikou dat, vznikaly zcela nové technologické standardy, nové typy datových úložišť apod. Světlo světa spatřil přístup známý termínem -- Business Intelligence. Diplomová práce na téma implementace Business Intelligence řešení v podniku se zabývá procesem návrhu, vývoje, datové čistoty a řízení projektu v oblasti farmacie. Jsou zmíněny hlavní komponenty Business Intelligence řešení, technická stránka a meritorní stránka návrhu. Nedílnou částí práce je popis problematiky farmacie a řízení projektu.
Mystery shopping a jeho využití ve farmacii
Klusáčková, Jana ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Šojdel, Václav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá výzkumnou technikou zvanou mystery shopping. Jejím cílem je představení této metody, její aplikace v praxi, interpretace jejích výsledků a následné navržení doporučení. V práci je vymezen marketingový výzkum a hlavní části průběhu výzkumu. Je zde vysvětlen pojem mystery shopper, mystery story a jsou rozebrány fáze tajného nákupu. Praktická část je realizována prostřednictvím mystery shoppingu ve 42 lékárnách po celé Praze. Studie monitoruje čtyři největší řetězcové lékárny Pharmaland, Dr. Max, Lloyds a Schlecker a zaměřuje se na jejich přístup k potenciálním zákazníkům a hodnocení kvality prodeje. Na základě vyhodnocení výsledků jsou navrženy doporučení pro lékárny. Závěrem jsou shrnuty významné poznatky.
ÚČTOVÁNÍ LÉKÁRNY A VLIV REGULAČNÍCH POPLATKŮ NA EXISTENCI MALÝCH LÉKÁREN.
BOBKOVÁ, Martina
Prodej léků v dnešní konzumní společnosti je velmi rozšířený. Lékárny musí být schopny uspokojit všechny druhy zákazníků a musí se postarat o to, aby byly vždy dobře zásobeny a připraveny na jakoukoliv poptávku. V posledních dvou letech je činnost lékáren zásadně ovlivněna zavedením regulačních poplatků. Samotné uzákonění poplatků by jistě samo o sobě nebudilo až tak velkou pozornost. Hlavním problémem je proplácení regulačních poplatků krajskými lékárnami, které jsou dotovány kraji. Soukromé lékárny tomuto chování nemohou konkurovat a jsou tak stavěny do nelehké konkurenční pozice. V teoretické části jsem se zabývala jak vymezením účetních pojmů týkajících se účtování lékárny, tak také účtováním. Popsala jsem standardní postupy účtování. Uvedla jsem způsoby jak vypočítat likviditu podniku a obraty zásob a co tyto ukazatele vyjadřují. Dále jsem se snažila přiblížit problematiku regulačních poplatků. V praktické části jsem analyzovala komplexní účtování lékárny. Popsala jsem jednotlivé způsoby a metody účtování u dlouhodobého majetku, zásob, krátkodobého finančního majetku, zúčtovacích vztahů a také použití účtu individuálního podnikatele. Hlavním mým cílem bylo vystihnout specifika, která se při účtování v lékárně objevují. Tato specifika se týkala zejména zásob. Jako dílčí cíl jsem provedla výpočty zachycující likviditu lékárny a také obraty zásob. Tyto ukazatele jsem následně vyhodnotila v tabulkách a snažila jsem se analyzovat další vlivy, které na likviditu a obraty zásob působí. V rámci dalšího cíle jsem analyzovala finanční dopad proplácení regulačních poplatků krajskými lékárnami za své zákazníky pro ostatní soukromé lékárny. Snažila jsem se zrekapitulovat události, které se staly v oblasti českého soudnictví a týkaly se sporů soukromých lékáren a krajů v otázce těchto poplatků.
Účtování zásob ve vybraném obchodu s léčivy
BOBKOVÁ, Martina
Prodej léků v dnešní konzumní společnosti je velmi rozšířený. Lékárny musí mít na skladě velké množství sortimentu. Hlavním cílem této práce je proto zjistit, jak takové množství zásob ovlivní účtování účetní jednotky a také jak tyto zásoby ovlivňují celkovou likviditu lékárny. V teoretické části jsem se zabývala jak vymezením pojmu zásoby, tak také účtováním zásob. Popsala jsem standardní postupy jak zásoby zaúčtovat a také určitá specifika, která se mohou se zásobami pojit. Uvedla jsem způsoby jak vypočítat likviditu podniku a obraty zásob a co tyto ukazatele vyjadřují. V praktické části jsem analyzovala skutečné účtování zásob v lékárně. Popsala jsem jednotlivé etapy inventarizace, které se zásob týkají a také vyhodnocování případných rozdílů. Dále jsem se zabývala oceňováním zásob a dodávkami, které ovlivňují nákupní ceny jednotlivého zboží. Snažila jsem se vyzdvihnout specifika, která se u léků objevují, jako je například tvorba prodejních cen pomocí číselníků VZP. Na závěr jsem provedla výpočty zachycující likviditu lékárny a také obraty zásob. Tyto ukazatele jsem následně vyhodnotila v tabulkách a snažila jsem se analyzovat další vlivy, které na likviditu a obraty zásob působí.
Finanční analýza podniků zabývajících se maloobchodem s farmaceutickými přípravky (lékáren)
Vykoukal, Jan ; Marek, Petr (vedoucí práce) ; Brabenec, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na finanční analýzu podniků zabývajících se maloobchodem s farmaceutickými přípravky - lékárnami. Nejprve se budu zabývat teoretickou částí, kde vymezím jednotlivé ukazatele (včetně obecných vzorců). Následovat bude část praktická -- zde provedu aplikaci vzorců definovaných v teoretické části na jeden konkrétní podnik (lékárnu Chlumec). Zjištěné výsledky budu také slovně komentovat. Pro lepší orientaci a pochopení poslouží různé tabulky a grafy, které uvedu jak v textu, tak v příloze. Vypočtené hodnoty lékárny Chlumec budu dále srovnávat se čtyřmi dalšími lékárnami působící v Královéhradeckém kraji. Na závěr provedu krátké zhodnocení všech čtyř analyzovaných lékáren.
Daňová evidence v lékárně
Balek, Luboš ; Janhubová, Jaroslava (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá principy fungování daňové evidence s důrazem na problematiku relevantní pro podnikání malé lékárny. Práce proto rozebírá též právní rámec podnikání v daném oboru a analyzuje především administrativní dopady příslušné legislativy.
Analýza podpory prodeje farmaceutické firmy Novartis s.r.o.
Vokatá, Klára ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Procházková, Markéta (oponent)
Práce se soustřeďuje na analýzu aktivit podpory prodeje, které jsou směřované jak na farmaceutické distributory jako důležité články na cestě léku k pacientovi, tak na zákazníky, tedy lékárny, a v neposlední řadě také na pacienty. Pozornost je věnována zejména tomu, zda jsou aktivity vhodně zvoleny, aby oslovili potřebné subjekty a byly tak efektivní. Část práce byla také věnována merchandisingu z důvodu důležitosti vzhledu prodejního místa při podpoře prodeje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 114 záznamů.   začátekpředchozí105 - 114  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.