Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,083 záznamů.  začátekpředchozí1035 - 1044dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza pilotního projektu nasazení MES v potravinářské společnosti
Soukup, Milan ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Žid, Norbert (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na oblast výrobního procesu v potravinářské společnosti z pohledu IS. Hlavním předmětem práce je analýza pilotního projektu uvedení nové výrobní linky do provozu v součinnosti s implementací MES (=manufacturing execution system). Součástí práce je analýza projektu, jak z pohledu účinnosti nově zavedeného MES, tak z pohledu odhadu očekávaných pozitivních přínosů pro společnost v oblasti snížení nákladů, zlepšení stabilizace kvality výrobků a zefektivnění výroby. Hlavním cílem práce je doložit pozitivní dopad zavedení MES do společnosti a na základě zjištěných informací pomoci přesvědčit vedení společnosti o vhodnosti jeho zavedení do dalších závodů a dosáhnout tak komplexního řešení v rámci podnikové infrastruktury. Aby bylo možné dospět k relevantnímu hodnocení, práce se zaměřuje na analýzu korporátní modulární konstrukce IS v oblasti operativního řízení výrobního procesu a jeho procesní návaznost a význam při spolupráci s podnikovým řídícím systémem ve společnosti.
Návrh optimalizace uživatelského testování v České pojišťovně
Boháčová, Jana ; Svatá, Vlasta (vedoucí práce) ; Říhová, Zora (oponent)
Předmětem zájmu této diplomové práce je testování informačního systému. Na testování je nahlíženo jako na specifickou část projektu, která by měla být popsána procesy. V první části práce je rozebrán obecně pojem testování, jeho důležitost a základní pojmy s ním související. Jsou definovány základní kategorie a techniky testování. Zároveň je naznačen testovací tým, jednotlivé role uvnitř týmu a obecný model testování. Druhá část práce je praktická, zabývá se projektem vývoje platebních systémů uvnitř České pojišťovny. Na projektu jsou definovaný hlavní problémy v oblasti testování, které se řeší pomocí navrhovaných změn -- nová organizační struktura projektu, nové role a nové procesy. Na závěr jsou zhodnoceny tyto změny, zda se jedná o pozitivní či negativní, a zdali byly problémy vyřešeny.
Standardy modelování podnikových procesů
Mezera, Jiří ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Chocholatý, Drahomír (oponent)
V dnešní době je modelování podnikových procesů významnou součástí analýzy a návrhu informačních systémů. Existuje množství standardů, které se procesním modelováním zabývají, přičemž každý z nich představuje trochu odlišný přístup. Projekt Opensoul vytvořil obecný metamodel, který definuje základní elementy a jejich vzájemné vztahy, které by měly všechny standardy dodržovat. Jinými slovy, definuje základní pravidla procesního modelování. Cílem této práce je porovnat vybrané standardy procesního modelování s metamodelem podnikových procesů iniciativy Opensoul. Výsledky tohoto srovnání by měly poskytnout podklady k zodpovězení otázky, který standard nejlépe podporuje pravidla procesního modelu, jak je definuje metamodel pomocí soustavy elementů a jejich vztahů. Tento cíl vyžaduje specifikovat metodu, na jejímž základě bude srovnání provedeno. Tato metoda obsahuje rozšíření metamodelu o nové elementy a jejich vazby na další elementy, a rozšíření některých elementů metamodelu o některé vzory workflow, které definuje iniciativa Workflow Patterns. To je hlavní přínos této práce.
Využití metodiky ITIL v organizaci
Jungwirth, Lubomír ; Měsíček, Libor (vedoucí práce) ; Slaba, Rudolf (oponent)
Cílem této práce je představit možnosti využití rámce ITIL v organizaci a to v oblasti řízení služeb neboli IT Service Managementu. Práce je členěna do dvou částí. První, teoretická část je zaměřena na obecné představení rámce ITIL. V této části práce bude čtenář seznámen s historií a vznikem rámce ITIL samotného, jeho obecnými principy fungování, charakteristikami a v neposlední řadě zde bude uvedeno i srovnáním jednotlivých verzí ITIL, včetně návaznosti na ostatní rámce a metodiky. Druhá část práce si klade za cíl prakticky představit možnost využití metodiky ITIL na příkladu konkrétní společnosti, kterou nelze v práci přímo jmenovat, jelikož některé z publikovaných informací mohou mít charakter interních informací. Pro účely této práce však bude plně postačující tuto společnost pouze charakterizovat z hlediska několika aspektů, díky kterým bude možné demonstrovat možnosti využití rámce ITIL. Jelikož je rámec ITIL velmi komplexní a rozsáhlý, nebylo by možné v daném rozsahu této práce prakticky představit možnosti využití rámce ITIL v celém rozsahu, a proto bude práce zaměřena na jeden z klíčových procesů, kterým je proces řízení změn (Change management). Obsahem praktické části práce je analýza současného stavu implementace procesu řízení změn ve sledované společnosti, identifikace úzkých míst procesu a návrh možný úprav za účelem zkvalitnění celého procesu.
CRM v pojišťovnictví
Kouklík, Václav ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na oblast Customer Relationship Managementu v prostředí pojišťoven. Cílem práce je poskytnout ucelený pohled na problematiku řízení vztahů se zákazníky v pojišťovnictví, dále pak identifikovat specifika pojišťovnictví a těchto poznatků následně využít pro analýzu a návrh vybraných procesů CRM. Pro tyto procesy je zapotřebí také navrhnout příslušné ukazatele výkonnosti. K dosažení těchto cílů lze dospět mapováním těch procesů v pojišťovnách, které jsou podporovány systémem CRM, na standardní funkcionalitu CRM systému. U rozdílů je pak třeba zvážit změnu standardní funkcionality či změnu procesu. Návrh příslušných ukazatelů pak vychází z metod Balanced Scorecard a CRACK. Přínosem práce je aplikace poznatků z oblasti Customer Relationship Management do odvětví pojišťovnictví a také návrh a analýza vybraných procesů CRM s možností jejich měření.
Zavedení ITIL v malých a středních podnicích
Labská, Julie ; Faina, Michal (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tato práce se zaměřuje nejprve na obecný popis ITIL V3 (Information Technology Infrastructure Library) a jeho pět elementárních částí, aby se čtenář seznámil s podstatnými pojmy a měl alespoň základní přehled o tomto přístupu ke správě IT služeb. V teoretické rovině je více do hloubky rozebrána část Service Strategy, jejíž analýze se posléze věnuje i praktická část této práce. Pro potřeby práce je zde definován pojem malý a střední podnik (SMB -- Small and Medium Business), v souladu s doporučeními Evropské Komise. Pro tyto společnosti jsou popsány výhody a nevýhody spojené nejen s jejich provozem, ale také se zaváděním ITIL. V praktické části práce je na příkladu malé firmy provedena analýza jejího současného stavu v oblasti strategie služeb, jejímž výsledkem je zhodnocení tohoto stavu podle zásad ITIL, poukázání na chybné procesy, či špatně definované služby a rozhodnutí, zda je pro firmu výhodné stávající strategii služeb měnit.
Začlenění agentových přístupů do komplexní metodiky popisu firemních procesů
Smolík, Jan ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Vojtáš, Peter (oponent) ; Bukovský, Ivo (oponent)
Hlavním cílem této disertační práce je integrace pojmů agentově orientovaných přístupů do komplexní metodiky pro popis procesů MMABP, která je vyvíjena na VŠE v Praze. V první části práce popisuje a vysvětluje agentově orientované přístupy pro popis procesů (i*/TROPOS, AOR, OOEM a ontologii UFO) a demonstruje je na případové studii. Metodika MMABP je následně s těmito přístupy srovnána a vyhodnocena. Z vyhodnocení vyplývá, že metodika je nekompletní vzhledem k agentovým pojmům plán, vykonání plánu, přání, záměr, závazek a nárok a rovněž k pojmům stabilní a nestabilní stav. Jako nepřesné jsou vyhodnoceny pojmy agent, cíl a byznys proces. Druhá část práce argumentuje a definuje rozšíření metodiky MMABP, které odstraňuje tyto identifikované nedostatky. Do metamodelu je doplněno vykonání plánu, což je záměrně vykonaná akce, která směřuje k naplnění cíle. Plán je pak obecným popisem tohoto speciálního typu akce. Agent je pak entita, která má nějaké cíle a je schopna konat plány. Novou definici získává byznys proces, který je něčím co popisuje plány jakožto předpisy akcí, co má nějaké cíle a co používá agenty ke konání akcí. Byznys proces tak již není specializací akce, jako tomu je v původní metodice MMABP. Práce rovněž specifikuje metodický postup, kdy jsou koncepty postupně převáděny z jednoho diagramu do druhého.
Procesní řízení a řízení efektivnosti veřejného sektoru
Peták, Pavel ; Říčka, Tomáš (vedoucí práce) ; Duchek, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce zahrnuje analýzu využití moderních metod, které mají zvyšovat efektivnost veřejného sektoru a dále aplikuje tyto metody na konkrétní případ. V práci je krátce popsán model CAF i smysl zavedení centrální projektové kanceláře.
Project Management and Problem Solving Methods in Management Consulting
Gábor, Richard ; Hrůzová, Helena (vedoucí práce) ; Hayward, Stephen (oponent)
Cílem práce je realizací projektu manažerského poradenství pro Transparency International Česká Republika, vedoucí neziskovou nevládní organizaci zabývající se oblastí boje proti korupci, prostřednictvím aplikace vybraných metod projektového managementu a řešení problému, podpořit předpoklad, že vhodný výběr a aplikace hodících se metod na identifikaci, definici a rozklad problému umožňuje přijít s řešením problému prostřednictvím analýzy problému, bez další potřeby tvorby samostatného řešení.
Analýza vybraných procesů studentského spolku
Petrásek, Matěj ; Trčka, Adam (vedoucí práce) ; Molnár, Zdeněk (oponent)
Práce je zaměřena na analýzu vybraných procesů studentského spolku Všehrd. V druhé kapitole, která následuje po úvodu, teoretická část shrnuje základní pojmosloví a dává i neškolenému čtenáři možnost se v problematice zorientovat. Součástí jsou i zobecněné zásady a postup při procesním modelování, který je upraven pro případ nedostatku podkladů pro model současné reality. Třetí kapitola práce je věnována především analýze současnosti a budoucnosti spolku, z které pak procesní model vychází. V čtvrté stěžejní kapitole jsou již zpracovány samotné procesní modely -- základní, hierarchický a jednotlivých klíčových procesů. V páté kapitole je pojednáno o SW nástrojích pro podporu navržených procesů. Šestá kapitola je věnována verifikaci výsledků procesní analýzy za pomocí interview s členy spolku a v sedmé kapitole je využitelnost navržených procesů zkonfrontována v obdobné studentské organizaci -- AIESEC ČZU. Účelem práce je představit možnosti procesní analýzy studentským organizacím a položit základy pro implementaci vybraných procesů a případnou budoucí komplexní procesní analýzu spolku Všehrd.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,083 záznamů.   začátekpředchozí1035 - 1044dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.