Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 131 záznamů.  začátekpředchozí102 - 111dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zkoumání kompoziční struktury ve vybraných žákovských pracích
JECH, František
Tato práce se zabývá strukturou kompozice, se kterou se můžeme setkat v projevech žáků na základní škole. Přihlížíme k faktu, že v tomto období jde o počáteční pokusy žáků. Seznámíme se s historií slohového vyučování, s jeho cíli a požadavky. Budou zmíněny slohové útvary, se kterými se žáci na základních školách nejčastěji setkávají. Dozvíme se, jakým způsobem mohou být zadávány a opravovány slohové projevy žáků, jaké nedostatky se v projevech žáků objevují a jak jim lze při vyučování předcházet. Stručně se podíváme na historii naratologie a zmíníme jednotlivé aspekty, které souvisí s narativní analýzou. V praktické části pak budou vybrané slohové projevy narativně analyzovány, také z hlediska zpracování jednotlivých rovin textu.
Příručka pro pořizování digitální fotografie
Cerha, Ondřej ; Vynikarová, Dana (vedoucí práce) ; Hanzlík, Petr (oponent)
V této bakalářské práci se autor zabývá problematikou vzniku a pořízení digitální fotografie. V teoretické části práce je za pomoci odborné literatury a dalších zdrojů vysvětlen princip vzniku fotografie v digitální zrcadlovce. Dále jsou popsána základní kompoziční pravidla a parametry expozice, které ovlivňují vzhled výsledné fotografie. Ve vlastní části práce je poté výběr základních fotografických disciplín a jsou popsána základní nastavení digitální zrcadlovky pro konkrétní situaci i další principy pro pořízení daného typu snímku. Tyto postupy jsou v každé kapitole ukázány na vlastních fotografiích s popisem hodnot expozičních parametrů, se kterými byly pořízeny.
Prototypování fotografické kompozice pomocí rozšířené reality
Salát, Marek ; Szentandrási, István (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Hlavním cílem práce je detekce popředí a pozadí v obrazu, anglicky označováno jako image matting, a to s minimálním uživatelským vstupem pomocí trimap. Rozpoznání popředí obrazu je využíváno při kompozici fotografií nebo při výrobě koláží. Cílem práce je aplikovat vhodné algoritmy. V  tomto případě je použito A Global sampling matting v Android aplikaci. Hlavním výsledkem je jednoduchá intuitivní aplikace, se kterou je možné snadno vytvářet kreativní virální fotografie. K vývoji aplikace je přistupováno agilním způsobem a již od počátku byla veřejně k dispozici jako minimální produkt v otevřené alfa fázi na Google Play, později uvolněna do produkce. Přínosem práce je optimalizace uvedeného algoritmu pro mobilní zařízení a také paralelizace algoritmu na GPU, společně s veřejně dostupnou aplikací.
Muzejní zahrada
Kyjáková, Iveta
Jak hovoří název této bakalářské práce, úkolem je představit muzejní zahradu. Ta se stává společně se zahradně architektonickou tvorbou nebo krajinou novým přínosem pro výtvarné umění. Vytváří pro umělecká díla nové možnosti prezentace. V první části se dostává práce do obecné teorie tématu muzejní zahrady a analyticky sleduje vybrané prostory. Jejich vývoj, historii a koncepci, a díla, která v jsou v nich vystavována, a zkoumá řešení prostoru. Hodnotí díla v zahraničí a u nás. Vyvozuje z průzkumů závěry a stanovuje metody pro tvorbu budoucí. Zpracovaná rešerše s pomocí grafických výstupů a obrazových příloh dokládá škálu toho jak muže být muzejní zahrada vyjádřena. V navazující návrhové části se řeší ideová studie již konkrétního vybraného prostoru. V úvodní části prostor představuje, přibližuje a analyzuje a poté se snaží uplatnit získané informace a přístupy z části rešeršní. Na modelovém příkladu se ukazuje možnosti, které prostor nabízí a aplikuje je do praxe.
Identifikace krajinných kompozic
Vašíček, Radovan
Tato práce je zpracována na základě Metodiky identifikace komponovaných krajin a pojednává o identifikaci konkrétní komponované krajiny na zvoleném modelovém území Valašského Meziříčí a okolí. Bakalářská práce je rozdělena na několik částí. Úvodní část je věnována problematice komponovaných krajin a vymezení základních pojmů. Po objasnění metodiky a vypracování charakteristiky modelového území následuje nejdůležitější část práce, výsledky. Ve výsledcích je na základě korelace mapových podkladů, společně s informacemi z publikací a archivu, stanovena kompozice. Díky důkladné analýze a popisu kompozice je v závěru vypracováno její zhodnocení. Zjištěním je potvrzení krajiny komponované, na základě určené kombinované kompozice, zhodnocené jako poškozené.
Identifikace, uchování a obnova kompozice památek zahradního umění
Weber, Martin ; Sojková, Eva ; Šantrůčková, Markéta ; Bendíková, Lucia ; Šiřina, Petr
Metodika postihuje způsob zpracování základního rozboru pro identifikaci a rámcovou ochranu kompozice památek zahradního umění (historických zahrad a parků). Tato metodická pomůcka byla proto vypracována v souladu se zadáním projektu tak, aby mohla být využita i v objektech málo odborně prozkoumaných, s nedostatečnou či neprozkoumanou archivní dokumentací a v objektech ve špatném, zanedbaném či narušeném stavu, které přesto vykazují značné památkové hodnoty. Soustředí se proto na základní rozbory a poznání kompozice dané památky zahradního umění, které budou východiskem pro další projektovou dokumentaci.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Obytný soubor na ul. Pastviny v Brně - Komíně
Bělica, Ondřej ; Šmídek, Petr (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Nová obytná struktura mezonetovým dvojdomů tvoří téměř sochařskou kompozici rozdělených hmot až k desetipatrovému akcentu na kopci a je orientován k centru Komína. Domy tvoří monolitická železobetonová krusta, která v sobě uchovává v čase nahraditelné obytné jádro. Předprostor domů je pojat jako park protkaný stezkami, které jsou protaženy skrz meziprostor domů. Stávající alej je skrze průchody fyzicky promítnuta podél nové promenády Vnitřní prostory jsou dvou patrové, plné vzduchy i světla.
Transformace firemního loga za využití 3D pohyblivé grafiky
Zunka, Ondřej ; Mráček, Pavel (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Obsahem tohoto dokumentu je rekonstrukce loga společnosti do trojrozměrné podoby a následné vytvoření dvou krátkých propagačních videí. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí - teoretické a praktické. V první části čtenáře seznámím s teoretickými východisky potřebnými k pochopení části praktické. V praktické části budu prezentovat průběh zpracování výše zmíněných animací.
Tvorba hudby počítačem
Mederly, Peter ; Grézl, František (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Hlavním cílem práce je analýza, návrh a implementace nového systému schopného generovat hudbu v reálném čase, na základě skutečných dat nebo libovolných rastrových obrázků. Práce poskytuje průřez historií snažení se o formalizaci kompozice hudby a prezentuje současné přístupy k její algoritmické tvorbě. Popisuje techniku programování pomocí omezujících podmínek která je vhodná i pro automatickou kompozici a je součástí implementovaného řešení. Práce do hloubky rozebírá základní komponenty aplikace (rozhraní, generátor, hudební jádro a zvukovou jednotku) a jejich vzájemné interakce. V práci jsou detailně vysvětleny všechny použité postupy a přístupy ke generování a zpracování hudebního materiálu, včetně mnoha průvodních obrázků a ukázkových příkladů. Hudební výstupy jsou podrobeny sérii testů, které odhalují možnosti aplikace a poukazují na její silné i slabé stránky. V závěru je uveden přínos autora v oblasti počítačem generované hudby a vyhlídky pro možná využití a budoucí rozšíření aplikace.
Zobrazování medicínských dat v reálném čase
Lengyel, Kristián ; Havel, Jiří (oponent) ; Jošth, Radovan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací aplikace na zobrazování medicínských dat v reálném čase. První část projektu je zaměřena na metody získávání medicínských dat v praxi a na možnosti vizualizace rozsáhlých objemových dat v počítači s využitím známých renderovacích přístupů. Podobné aplikace se používají mimo medicíny i v jiných oblastech, jako např. v chemii na zobrazování molekulárních struktur nebo mikroorganizmů. Další část projektu bude zaměřena na výhody vizualizace volumetrických dat pomocí programovatelného hardwaru a na nové metody paralelizace algoritmů na grafické kartě pomocí technologie CUDA a OpenCL. Výsledná aplikace bude zobrazovat medicínské objemové data na základě vybrané metody urychlené pomocí programovatelných shaderů, přičemž časově náročné operace budou paralelizované na grafické kartě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 131 záznamů.   začátekpředchozí102 - 111dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.