Název:
Tvorba hudby počítačem
Překlad názvu:
Computer-Generated Music
Autoři:
Mederly, Peter ; Grézl, František (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Hlavním cílem práce je analýza, návrh a implementace nového systému schopného generovat hudbu v reálném čase, na základě skutečných dat nebo libovolných rastrových obrázků. Práce poskytuje průřez historií snažení se o formalizaci kompozice hudby a prezentuje současné přístupy k její algoritmické tvorbě. Popisuje techniku programování pomocí omezujících podmínek která je vhodná i pro automatickou kompozici a je součástí implementovaného řešení. Práce do hloubky rozebírá základní komponenty aplikace (rozhraní, generátor, hudební jádro a zvukovou jednotku) a jejich vzájemné interakce. V práci jsou detailně vysvětleny všechny použité postupy a přístupy ke generování a zpracování hudebního materiálu, včetně mnoha průvodních obrázků a ukázkových příkladů. Hudební výstupy jsou podrobeny sérii testů, které odhalují možnosti aplikace a poukazují na její silné i slabé stránky. V závěru je uveden přínos autora v oblasti počítačem generované hudby a vyhlídky pro možná využití a budoucí rozšíření aplikace.
The main goal of this thesis is the analysis, design and implementation of a new system, which would be able to generate music in real-time, based on terrain data or any raster image. The thesis deals with history of development of various attempts to formalize musical composition and presents contemporary approaches to its algorithmic creation. Technique of constraint programming is explored as well, because it is suitable also for automatic composition, and it is a part of implemented solution. Application components (interface, generator, music core and sound unit) and their interactions are examined in more detail. All approaches used for generating music are described in depth and, moreover, they are supported by many pictures and practical examples. Musical outputs are tested and results of these tests outline strengths, weaknesses and also inner possibilities of the designed system. Conclusion summarises author's contribution to the field of computer generated music and reveals possible prospects for application usage and its extensions.
Klíčová slova:
agent; algoritmická; CSP; generování; hudba; kompozice; MIDI; OSC; problémy s omezujícimi podmínkami; Strasheela; terén; agent; algorithmic; composition; constriant satisfacion problem; CSP; generation; MIDI; music; OSC; Strasheela; terrain
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/54162