Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 131 záznamů.  začátekpředchozí101 - 110dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lyndon B. Johnson jako politická osobnost
Rudyšar, Rudolf ; Calda, Miloš (vedoucí práce) ; Fojtek, Vít (oponent)
Svět po druhé světové usiloval o dosažení spravedlivějšího společenského systému. V této souvislosti Spojené státy americké v 60. letech řešily vážné vnitřní problémy, které někdy hraničily až hrozbou občanské války. Kromě otázek vnitřní bezpečnosti, se ale začala projevovat i jejich snaha ovlivňovat dění v jiných zemích světa. Konkrétně šlo o podíl USA na vietnamském konfliktu, který je i dnes jedním z nejožehavějších témat dějin USA. Historická pozice prezidenta Lyndona Johnsona ve vnitřních, ale i v mezinárodních událostech, jeho politický i lidský profil a vývoj názorů na zásadní politická témata přináší celou řadu otázek, které se nabízejí každému, kdo se podrobněji zabývá dějinami USA 20. století. Soudobé i retrospektivní dokumenty přinášejí celou řadu pohledů, vždy zcela logicky ovlivněných atmosférou doby, ve které byly sepsány. Cílem této práce bylo získat co nejširší spektrum názorů, které někdy rozporuplně, někdy i negativně hodnotí působení prezidenta Lyndona Johnsona a snaha objektivně vyhodnotit jeho skutečný politický přínos pro Spojené státy a svět.
Multikulturní aspekty v práci učitele
Sedláčková, Magdaléna ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
a klíčová slova Anotace v českém jazyce Tato bakalářská práce se zabývá multikulturními aspekty v práci učitele. Dále v přehledu uvádí některé historické souvislosti, které se vztahují k oblasti vzdělávání menšin v České republice před rokem 1989 a popisuje současnou situaci v oblasti multikulturní výchovy u nás. Zkoumá jak má být vybaven učitel k řešení situací souvisejících s multikulturní výchovou a jaké vyučovací metody učitel využívá k aktivizaci žáků. V praktické části předkládá ukázky možné realizace několika vyučovacích hodin, ve kterých učitelé pracují v oblasti průřezového tématu multikulturní výchovy. Rovněž obsahuje v přehledu několik kazuistik z praxe. Práce by měla přispět k větší diskusi o tématu. Klíčová slova v českém jazyce Multikulturní výchova, multikulturalizmus, etnicita, rasismus, asimilace, menšiny, rasy, xenofobie, kultura, globalizace, segregace, osobnost, osobnost učitele, kompetence, interkulturní kompetence, diverzita, transkuluturní přístup, kulturně - standardní přístup, identita, interkulturní psychologie, interkulturní senzitivita, integrace, aktivizující metody ve vyučování, učení.
Diskriminace v multikulturní společnosti jako pedagogický problém
Střelková, Simona ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na problém s diskriminací ve školství a celkově v ČR. V teoretické části jsou vysvětleny hlavní pojmy diskriminace, rasismus a xenofobie. Dále obsahuje základní právní předpisy s diskriminační tématikou. Následně se věnuje popisu multikulturní společnosti, na níž navazuje multikulturní výchova, která napomáhá dětem lépe pochopit a tolerovat menšiny v ČR. Praktická část je zpracována na základě dotazníku určeného pro tři typy škol (venkovská, městská, velkoměstská) a zjišťuje orientaci žáků vybraných škol v cizinecké problematice a také mapuje jejich názory, postoje a zkušenosti s minoritami. Klíčová slova: diskriminace, rasismus, rasové násilí, národnostní menšina, xenofobie, multikulturní výchova, multikulturní společnost, lidská práva
Sociální problém diskriminace Afroameričanů a jeho odraz ve filmu
Genttnerová, Kristýna ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Kopecká, Anna (oponent)
Tématem této bakalářské práce je popis sociálního problému diskriminace Afroameričanů v USA se zaměřením se na odraz projevů rasové diskriminace ve filmu. Práce se při představování sociálního problému zabývá pojmy jako rasa či etnocentrismus. Dále se věnuje stereotypům, diskriminaci a předsudkům, zde se zaměřuje také na jejich různé typy a podoby, způsoby vzniku a reprodukce. Poukazuje na dopady rasismu na Afroameričany a americkou společnost, mimo jiné z pohledu sekundární deviace, stigmatizace a sebenaplňujícího se proroctví. Popisuje základní události z historie rasismu v USA a také oblasti výskytu institucionální diskriminace, kterými jsou bydlení, vzdělávací systém, pracovní trh, právní systém a také politická a mediální reprezentace. Ve druhé části se práce zaměřuje na konkrétní oblast diskriminace v médiích - na film. Popisuje historický vývoj a proměny zobrazení Afroameričanů a afroamerických témat ve filmu od jeho vzniku po začátek devadesátých let 20. století. V této souvislosti uvádí i tři konkrétní filmy, které jsou svým způsobem zobrazení Afroameričanů typické vždy pro určité období dějin. Proměny zobrazení dává do kontextu se společenskými změnami, které probíhaly ve sféře politické, sociální, kulturní, technologické a hlavně ekonomické. Práce tedy na jednu stranu pohlíží na film...
Faktory ovlivňující míru pravicového extrémismu v ČR po roce 1989
Vaníček, Pavel ; Charvát, Jan (vedoucí práce) ; Novák, Miroslav (oponent)
Bakalářská práce "Faktory ovlivňující míru pravicového extrémismu v ČR po roce 1989" pojednává odbornou, ale zároveň čtivou, formou jak o pravicovém extrémismu obecně, o jeho historickém vývoji a jednotlivých ideologiích, tak konkrétně o situaci krajní pravice u nás po listopadu 1989, tak i o jeho příčinách a s tím souvisejících řešení, jak pravicový extrémismus dle zjištění autora v co největší míře eliminovat. Je zajímavé a poučné se dozvídat o tom, jak se západní společnost v době modernizace, tedy zejména v devatenáctém století, proměňovala a jaké dopady tato epocha měla na lidské myšlení a sebeuvědomování. V jaké myšlenkové proudy tato emancipace vyústila a jaký vliv to všechno mělo na světové dějiny. Počínaje nacionalismem, ze kterého vyústily fašismus a následně nacismus, a neofašismem a neonacismem prozatím konče. Všechny tyto jevy měly přirozeně po Sametové revoluci značný vliv i na konstituování naší novodobé extrémní pravice. Zmíněné jevy ovšem nepřicházejí jen tak samy od sebe. Vždy jsou více či méně něčím podmíněny. A právě i těmito podněcujícími, respektive zmírňujícími, faktory se práce zabývá. Stejně jako návrhy na pozitivní řešení problematiky krajní pravice, které jsou rozebírány v kapitole poslední. Práce jistě dobře poslouží nejen případným odborným a praktickým účelům, ale i všem, kdo...
Primární prevence rasismu a xenofobie s využitím multikulturní výchovy na základní škole
Kejmarová, Marie ; Mottlová, Jana (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
ANOTACE: Diplomová práce zkoumá multikulturní výchovu a její uplatnění při realizaci primární prevence rasismu a xenofobie na základní škole. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je vymezení základních teoretických východisek primární prevence, multikulturní výchovy, forem a metod, prostřednictvím kterých můžeme primární prevenci a multikulturní výchovu realizovat na základní škole. V praktické části je předkládán návrh projektu multikulturní výchovy, který má vést žáky k postojům odmítajícím xenofobii a rasismus.
Tensions Within the Abolitionist Movement in the United States of America
Dvořáková, Irena ; Procházka, Martin (vedoucí práce) ; Veselá, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá abolicionistickým hnutím ve Spojených státech amerických a přistupuje k němu jako k vnitřně nejednotnému hnutí. Věnuje se konfliktům mezi jeho nejvlivnějšími představiteli, včetně Williama Lloyda Garrisona a Fredericka Douglasse. Práce analyzuje rozdílné motivy jednotlivých vůdčích osobností pro zapojení do abolicionistického hnutí a ukazuje na nich jejich rozpory. Pozornost je věnována problematice rasového útlaku, ke kterému je přistupováno jako k jedné z hlavních sil určujících vývoj nejen abolicionistického hnutí, ale také událostí následujících po schválení 13. dodatku Ústavy Spojených států amerických v roce 1865. Jde především o rozvoj černošského nacionalismu a černošského rasismu. Ačkoli abolicionisté usilovali o zrušení otroctví, mimo jiné kvůli tomu, že bylo založeno na rasismu, mnoho z nich odmítalo uznat rasovou rovnoprávnost bílých Američanů s Afroameričany. Myšlenkami abolicionistů Williama Lloyda Garrisona, Fredericka Douglasse a Davida Walkera se zabývají první tři kapitoly, jež se soustředí především na jejich rozdílné a protichůdné názory. Čtvrtá kapitola pojednává o emancipaci žen, která byla úzce spjata s emancipací otroků. Propojení abolicionismu s otázkou ženských práv mělo jak své příznivce, tak odpůrce, což přispělo k mnoha rozporům v tomto...
Rasistické zákonodárství nacistického Německa
Vernerová, Denisa ; Seltenreich, Radim (vedoucí práce) ; Horák, Záboj (oponent)
Shrnutí Diplomová práce je členěna do devíti samostatných kapitol. V první kapitole jsem se zaměřila na důsledky první světové války. Krátce po utichnutí bojů se ve Francii sešli zástupci zúčastněných mocností s cílem stanovit odpovědnost za rozpoutání celosvětového konfliktu. Versailleskou mírovou smlouvou byly Německu uloženy vysoké finanční reparace, redukce armády a v neposlední řadě odejmutí části území. Ve druhé a třetí kapitole se věnuji poválečnému vývoji na území Německa. Po skončení války se z Německa stala republika, a to republika demokratická. Výmarská republika měla dokonce jednu z nejdemokratičtějších ústav v Evropě. Republika se od svého vzniku potýkala s těžko překonatelnými obtížemi vnitropolitickými, hospodářskými a později i finančními. A tak není divu, že demokracií zklamaní občané slyšeli na libozvučná hesla nacionálních socialistů o vymýcení nezaměstnanosti a zlepšení životní úrovně pro všechny. Pro lepší orientaci v textu jsem z hlediska přijímání antisemitských opatření rozdělila éru Hitlerova Německa do tří období. V prvním z nich se nacisté zaměřili především na vylučování Židů (s jistými výjimkami) z určitých povolání a jejich odsun na okraj společnosti. Po roce 1935 se situace zdánlivě uklidnila, když tempo přijímání diskriminačních předpisů na krátkou dobu zvolnilo. Rok 1938 a...
Výchova k toleranci na středních školách
Puškárová, Marta ; Votava, Jiří (vedoucí práce) ; Barbora, Barbora (oponent)
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá výchovou žáků k toleranci na středních školách, vnímáním rozdílů a odlišností od ostatních a utvářením postojů žáků. Práce je zaměřena na osvojování kompetencí, především občanských a sociálních ale i odborných a klíčových. Předkládá úlohou pedagogů při výchovném působení na žáky s cílem naučit je vzájemnému respektu a toleranci k novým kulturám a lidem z odlišného prostředí a předcházet tak možným konfliktním situacím. Tolerance má žáky naučit naslouchat ostatním lidem bez ohledu na to, zda s nimi souhlasí či nikoliv a připravit je na život v globální společnosti na principu sociálního smíru a solidarity.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 131 záznamů.   začátekpředchozí101 - 110dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.