National Repository of Grey Literature 119 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.06 seconds. 
Design of exterior light
Bláha, Lukáš ; Rajlich, Jan (referee) ; Tauber, Jiří (advisor)
The theme of the bachelor thesis is the design of an exterior light with regard to its proper function in the space. The first part includes substantial information about lights in the current market obtained through design and technical analysis and its application in the creation of the author's solution. The final thesis also takes into account the issue of the non-purposeful use of lights in public spaces and its impacts on the surrounding environment in the form of influence on animals’ biorhythms or light pollution. Emphasis is also placed on the economic and ecological side along with used materials, which also play a significant role in the durability of the device in the public space. The result of the thesis is the design of a set of durable and effective lights with a low impact on the environment, both in operational and visual terms.
Application for communication simulation and visualisation in 3GPP 4G/5G mobile networks.
Fašanga, Jozef ; Štůsek, Martin (referee) ; Dvořák, Radim (advisor)
Mobile networks constitute a key pillar of contemporary life, enabling connectivity regardless of location. This work focuses on the development and simulation of 4G/5G mobile networks according to the 3GPP standard. 4G/5G networks have evolved from simple voice services to sophisticated systems for data transmission. Simulation tools simplify the understanding of their complexity. The paper provides insight into the history and future of these networks, describing application design processes from both the designer’s and developer’s perspectives. The theoretical section analyzes the architecture and new technologies of 4G/5G networks. The final part emphasizes the field of graphic design for applications with a focus on aesthetics and user-friendliness. The work further describes the design of the application itself, along with an explanation of the correct choice of programming language and tools for implementation.
Typeface legibility
Myslivcová, Berta ; Toman,, Jiří (referee) ; Ondrík, Jozef (advisor)
The thesis focuses on book typeface, exploring the technical means to achieve the highest legibility in smooth typesetting, while also delving into its aesthetic value. It provides a brief overview of typeface origins and Latin development, examines principles in typeface creation, and culminates in the author's own experience with drawing text typefaces. A significant part of the work is the process of creating book typeface, which this thesis opens up and showcases. The output consists of two styles of book antiqua typeface introduced in several characters, aiming to imbue emotional resonance and a specific character that can enrich the narrative of the book.
Impact of Subjective Visual Perception on Automatic Evaluation of Dashboard Design
Hynek, Jiří ; Herout, Adam (referee) ; Kuric,, Eduard (referee) ; Hruška, Tomáš (advisor)
Analýza vlastností uživatelských rozhraní založená na použití metrik a kvantitativních pravidel grafického designu se zdá být slibným přístupem pro automatické hodnocení vizuální kvality uživatelských rozhraní. Přestože tento přístup nemůže plně nahradit uživatelské testování, může poskytnout dodatečné informace o možných problémech návrhu uživatelských rozhraní v počátečních fázích vývoje a ušetřit tím čas a výdaje v budoucnu. Příkladem je analýza použitých barev a rozvržení grafických elementů na obrazovce. Návrháři uživatelských rozhraní mohou měřit vlastnosti uživatelských rozhraní za použití známých metrik založených na analýze pixelů bitmapy (např. barevnost) nebo grafických elementů (např. vyvážení, symetrie). Problémem použití metrik nicméně je, že tento přístup zpravidla nezohledňuje subjektivní vnímání uživatelů (např. subjektivní vnímání barev nebo grafických elementů rozmístěných na obrazovce). Dnešní uživatelská rozhraní (jako například rozhraní dashboard) jsou komplexní. Skládají se z několika barevných vrstev, obsahují překrývající se grafické elementy, což může zvyšovat nejednoznačnost vnímání tohoto rozhraní uživateli. Může být proto komplikované vybrat takové grafické elementy, které odpovídají elementům rozpoznaným uživateli v souvislosti s principy shlukování vnímaných tvarů (jak je popsáno Gestalt psychologií). Vývoj objektivních metrik a kvantitativních pravidel grafického designu obvykle vyžaduje dostatečně velkou trénovací množinu vzorků uživatelských rozhraní anotovaných dostatečným počtem uživatelů. Tato práce se zaobírá automatickým ověřováním vzhledu uživatelských rozhraní dashboard. Práce kombinuje obecné znalosti týkající rozhraní dashboard s poznatky z oblasti vizualizace dat, vizuálního vnímání a ověřování kvality uživatelských rozhraní a následně zkoumá myšlenku automatického hodnocení vzhledu rozhraní dashboard s využitím metrik. Práce analyzuje vybrané metriky založené na analýze pixelů bitmapy a grafických elementů. Konkrétně zkoumá, jakým způsobem uživatelé rozpoznávají grafické elementy v rozhraních dashboard a výsledky aplikuje pro hodnocení schopnosti metrik (analyzujících grafické elementy rozhraní) objektivně rozpoznávat dobře navržené vzorky rozhraní dashboard. Dále představuje framework pro návrh a vylepšení metrik, který využívá pro vylepšení vybraných metrik. Následně navrhuje metodu pro segmentaci rozhraní dashboard do regionů, které mohou být použity jako vstupy pro tyto metriky. Závěrem práce porovnává vybrané metriky s hodnocením rozhraní uživateli a pokládá otázky vhodné pro budoucí výzkum.
Design of Audio Headphones
Madaras, Patrik ; Řezníček, Svatopluk (referee) ; Zvonek, Miroslav (advisor)
The main theme of this bachelor thesis is analasis of market and design of medium or small headhones with headband. This design is focused on maximum value that is based on storability and control that respects human ergonomy and can be able to perform role of product with versatile aesthetics that isn‘t weight by trends.
High-Quality Visualization of Petri Nets for Publishing Purposes
Bednář, Drahoslav ; Kočí, Radek (referee) ; Janoušek, Vladimír (advisor)
This work is trying to solve the problem of graphical visualization of Petri nets in text publications. The aim of the thesis is to create a tool that will simplify generating of Petri nets and at the same time provide a more aesthetic graphical output than existing tools do. A simplex algorithm was used for automatic network layout. The program has both graphical interface and text mode and can cooperate well with existing tools for working with Petri nets, which the text also mentions. The program is able to load a pnml file and produce a usable image in png, pdf, and svg formats.
Key Differences Between Japanese and Western Video Games
Agazhanova, Anara ; Rujbrová, Šárka (referee) ; Krhutová, Milena (advisor)
Tato práce se zaměřuje na identifikaci rozdílů stejně jako nalezení podobností v prvcích designu role-playing videoher. Rozdíly mezi západními a japonskými role-playing hrami ilustrují, jak kulturní aspekty ovlivňují proces vývoje her. Teoretická sekce práce se zaměřuje na základní principy japonského umění, jeho formy a estetiku, což jsou faktory, které stojí za současnou japonskou herní tvorbou. Je popsán jedinečný charakter japonských her ve srovnání s hrami v západním stylu, stejně jako důvody vedoucí k těmto rozdílům. Tři RPG herní tituly jsou porovnány z hlediska uživatelského rozhraní, grafického designu a vlastností postav.
TRY ME!
Kopecká, Johana ; Jiroušková, Veronika Velčovská (referee) ; Tobola, Ondřej (advisor)
My bachelor project entitled "Try Me" is based on the concepts of aesthetics versus function. The project aims to create a product based on a textile material study. My emphasis is on the interplay between the functional and aesthetic aspects of the final product.
Earthen surfaces in contemporary architecture
Šmardová, Kateřina ; Prof.Ing.arch.Jiří Škabrada (referee) ; Suske, Petr (referee) ; Ing.arch.Zuzana Kierulfová (referee) ; Žabičková, Ivana (advisor)
The theme of this thesis are surfaces made of unburned earth and used in architecture. The thesis focuses mainly on detailed mapping and analysis of the present state. However, it does not omit the historical roots of earthen surfaces in the area of today`s Czech Republic. In these roots it looks for connections with contemporary practice. The thesis deduces conclusions from thorough evaluation of the present situation – it shows perspectives and possible drift of the future development of earthen surfaces. Both in the field of architecture and in areas broadening this field.

National Repository of Grey Literature : 119 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.